Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat meenemen op vakantie?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Wat meenemen op vakantie?

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Dit weekend vertrekken we (met Elmo uiteraard) op vakantie: een drie weken durende rondreis doorheen de Alpen. Meestal offroad.

Wat neem je dan zoal mee voor de hond?
Ik heb:
- leiband + halsband (doet hij anders niet aan, maar op reis dus wel)
- etensbak (tevens drinkbak)
- stoffen bench (zijn eigen 'tent')
- bal en één ander speelgoedje
- zijn eigen handdoek
- borstel en kam
- bidon voor 5l water

Ik twijfel over:
- eten voor drie weken (neemt veel plek in, ik denk eraan voor 1 week eten mee te nemen en dan de rest te kopen onderweg... maar ik durf niet zo goed omdat ik niet weet of hij dan fatsoenlijk eten krijgt)
- flexi
- tuigje

Wat denken jullie over het eten? Vorig jaar had ik het gewoon mee, maar toen was het maar voor dikke anderhalve week.
Zijn er dingen die ik vergeet? Snoepjes ed gaan ook mee, in de vorm van boterhamworst :wink:
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Re: Wat meenemen op vakantie?

Ongelezen bericht door vaddie »

In jou geval zou ik zeer zeker ook de flex riem nemen. Mocht het zo zijn dat hij weinig los mag/ kan dan heeft hij aan de flex in ieder geval wat meer bewegingsvrijheid.

Eten voor drie weken zou ik niet. Neem veel plek in beslag. Het lijkt me dat ze in de alpen toch wel gewoon hondenvoer verkopen.

Persoonlijk zou ik gewoon koekjes mee nemen, boterhammenworst hou je geen drie weken goed.

Fijne vakantie.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

ach drie weken voer voor 1 hond neemt toch niet zoveel plek in beslag?
Maar goed wij nemen nooit de honden mee op vakantie.
Flexi zou ik wel mee nemen. En verder een koelhalsband voor het geval dat het wel warm wordt?
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Ik denk ook wel dat je daar eten voor hem kunt kopen, zou niet meenemen voor 3 weken. Wat Vaddie zgt over de koekjes zit denk ik ook wel wat in, boterhamworst is niet echt lekker meer na een weekje denk ik, vooral niet als t warm wordt. Wel heel veel plezier alvast!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tuigje zou ik wel meenemen. Ik weet niet of jullie eventueel met een (stoeltjes)lift de berg op gaan, maar dan is zo'n tuigje toch meer zekerheid dan alleen een halsband vind ik altijd.
Voer nemen wij ook altijd mee (voor 2 weken). Wij hebben van die tonnen voor in een kano, die kunnen goed afgesloten worden en zijn niet heel groot. Voor 2 honden zijn het maar 2 tonnetjes.
Van een flex hou ik zelf niet zo van, maar dat is meer persoonlijk. Wel hebben wij altijd een lange lijn voor als ze ergens vast moeten liggen, dan hebben ze toch wat bewegingsvrijheid.
Snoepjes gaan meestal ook wel mee, maar vaak hebben ze daar in de supermarkt ook wel iets dat ze dan veel lekkerder vinden dan de snoepjes van thuis :pffff: :wink:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik zou zeker het tuigje meenemen. Mocht de halsband kapot gaan heb je het tuigje nog altijd en bij langer aangelijnd lopen vind ik een tuigje fijner.

Wat zeker niet mag ontbreken is een tekentang en iets om wondjes ed te verzorgen.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik neem altijd een extra riem mee. Voor als de gewone stuk gaat of kwijt raakt.
Een flexi kan ook erg makkelijk zijn.
Als we op de snelweg zitten hebben de hondjes altijd een tuigje om, ik vind dat veiliger als we stoppen langs de snelweg en ik laat ze daar uit op een parkeerplaats bijvoorbeeld.
Dus tuigjes gaan ook altijd mee.
Voer zou ik zelf persoonlijk wel meenemen voor 3 weken, gewoon eigen voer wat hij gewend is, je weet maar nooit hoe ander voer valt.
Wat hierboven genoemd wordt: een tekentang, ook absoluut meenemen, ik ga zelfs zo ver dat ik altijd een extra ontvlooiing, wat ook helpt voor teken, meeneem.
(Maar ik heb altijd een hele reistas vol met hondenzooi mee, sla nog wel eens door :F: )
En daarnaast een adreskoker of penning aan de halsband!
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Paspoort en geldige entingen, als het een rashond is die mogelijk problemen gaat geven bij doorreis ergens: een copie stamboom. Indien geen rashond even nagaan of "jouw type hond" overal mag/ kan.. is bijv. soms een muilkorf verplicht? (Dat is in Duitsland soms zo in openbare gebieden en honden van bepaalde grootte of ras)

Noodsetje met tekentang e.d.

Evt medicatie en dan ook een recept daarvan met de latijnse stofnamen mocht de medicatie zoekraken.. dat je bij een plaatselijke DA iets anders kunt krijgen.

Telnrs van dierenartsen in de omgeving waar je gaat verblijven (ja, ik bereid me doorgaans goed voor ;-) huisartsen.. geen idee.. maar dierenartsen altijd wel.

"naamplaatje" met mobiel nummer aan halsband / tuig vast maken "voor het geval dat"..

Aanlegpin en lijn.

Idd extra lijn en tuig "voor het geval dat".

Eten; zeker niet meezeulen, behalve voor de eerste 1-2 dagen.

Veel plezier! ;-)

Suzanne
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik zou gewoon voor 3 weken + wat reserve) voer meenemen, je weet maar nooit :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tekentang!

Verder neem ik nooit veel mee. Ook niks extra's voor het geval iets kapot gaat. In elk land hebben ze winkels waar je dingen kunt kopen.
Marion.

sjaak-k schreef:Ik zou gewoon voor 3 weken + wat reserve) voer meenemen, je weet maar nooit :wink:
Hahaaaaaaaaaaa, dat had ik nou werkelijk nooit achter je gezocht :mrgreen:

Heerlijk onderschrift trouwens :I:
sjaak-k
Zeer actief

Marion. schreef:
sjaak-k schreef:Ik zou gewoon voor 3 weken + wat reserve) voer meenemen, je weet maar nooit :wink:
Hahaaaaaaaaaaa, dat had ik nou werkelijk nooit achter je gezocht :mrgreen:

Heerlijk onderschrift trouwens :I:
Waarom niet?

Zeker weten dat ik niet mijn halve vakantie ga spenderen aan het zoeken van voer... die 15 KG meer of minder doet er dan ook niet meer toe toch?
Afbeelding
Marion.

sjaak-k schreef:Waarom niet?
Het "je weet maar nooit" gedeelte. Wij nemen altijd zo weinig mogelijk mee, en eten zelf op vakantie ook niet elke dag zeer verantwoord uit de schijf van 5. Dat hoeft bij honden ook niet. En dan hoef je echt niet een halve vakantie te spenderen aan het scoren van hondenvoer ;)

(andersom hadden wij wel nog 4 kwartels in de vriezer liggen toen we terug moesten naar huis, en die hebben we wel mee teruggenomen; dat dan weer wel. En de Duitse-mayonaise tube ook trouwens :mrgreen: )
sjaak-k
Zeer actief

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf waar je heen gaat. Ik zou het wel doen, gewoon gemakzucht denk ik.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Lijkt me ook afhankelijk van wat je voert. Wij geven brok en ik zou ze niet graag voor 2 weken ander voer geven dat ik zelf niet ken. Voor honden die op vlees staan zou ik ook maar iets voor de eerste 2 dagen meenemen. Altijd wel een slager/supermarkt waar je vlees kan kopen dat als het goed is gewoon hetzelfde is als in Nederland. Volgens mij is het in sommige landen nog zelfs makkelijker aan bepaalde vleessoorten komen dan in Nederland. Daar liggen de hele koppen, harten etc, gewoon in de etalage zeg maar :wink:
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Ik ga inderdaad een tekentang, lange lijn, pin en zijn papieren meenemen, was ik al van plan, maar vergeten te schrijven.
We weten niet waar we gaan blijven: we trekken er met de jeep op uit (offroad) en gaan om de drie dagen op een camping staan om ons toch eens te kunnen douchen. Verder kamperen we op de passen die we doen. Hond is dus altijd los, tenzij we op een camping staan. Dan hangt hij aan de lange lijn.

Koelhalsband had ik vorig jaar mee, maar daar hebben we niets aan gehad. Elmo verdroeg het niet. Bovendien zijn er in de alpen overal bronnetjes waar hij in kan spetteren. Soms komen we zelfs sneeuw tegen.

Elmo wordt vlak voor het vertrek nog eens behandeld tegen vlooien en teken, dan is het toch niet nodig om extra mee te nemen?

Ik twijfel nog steeds erg aan het eten... Hij eet droge brokken (zalm rijst van Proplan)...
Boterhamworst is ook voor ons, hoor. We hebben zo'n frigootje mee en gaan om de twee dagen inkopen doen.
Koekjes zal ik ook meenemen (Elmo glundert hier naast mij en vraagt of jullie niet nog iets kunnen voorstellen).

Tuigje en flex misschien... Straks heeft hij evenveel bagage mee als ons. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”