Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op vakantie met grote honden...
Moderator: moderatorteam
- Lynn85
- Actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op vakantie met grote honden...
Een vriendin en ik zouden graag een weekendje weg gaan. Maar het enige probleem blijkt: ik heb een klein hondje (corgi), maar zij heeft 2 grote honden (dogo canario). Waar kunnen we met z'n allen terecht?
Graag ergens aan het water, zee, meer... Maakt niet uit. Liefst een huisje met omheinde tuin. Mag in een vakantiepark maar moet niet. Liefst in Nederland of Belgie.
Iemand leuke plekjes/huisjes?
Graag ergens aan het water, zee, meer... Maakt niet uit. Liefst een huisje met omheinde tuin. Mag in een vakantiepark maar moet niet. Liefst in Nederland of Belgie.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: Op vakantie met grote honden...
wij zij naar http://www.veluwsvakantiehuisje.nl" onclick="window.open(this.href);return false; geweest.
dat is in Epe, in Nederland. heeel mooie omgeving.
en in overleg mogen er huisdieren mee. in de bossen moeten deze wel aangelijnd zijn.
als je googled op huisjes met huisdieren toegestaan. of huisdieren welkom etc. moeten daar ook zeker leuke huisjes uit komen.
en in hondenmaandbladen staan ook altijd advertenties van vakantiehuizen waar honden welkom zijn.
dat is in Epe, in Nederland. heeel mooie omgeving.
en in overleg mogen er huisdieren mee. in de bossen moeten deze wel aangelijnd zijn.
als je googled op huisjes met huisdieren toegestaan. of huisdieren welkom etc. moeten daar ook zeker leuke huisjes uit komen.
en in hondenmaandbladen staan ook altijd advertenties van vakantiehuizen waar honden welkom zijn.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
sunparks de haan in belgie
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Lynn85
- Actief
- Contacteer:
Op de meeste plaatsen is 2 het maximum als ik het zo hoor. We zijn ook wel eens in de Ardennen geweest, maar dat huisje was veel te groot voor maar 2 personen.
Dat in Epe ga ik zeker een keer bekijken, en Sunparks is dan misschien ook nog wel een optie, als daar ook 3 honden binnen mogen...
Dat in Epe ga ik zeker een keer bekijken, en Sunparks is dan misschien ook nog wel een optie, als daar ook 3 honden binnen mogen...

Ik vond Sunparcs de Haan een verschrikking. We hebben zelfs overgeboekt naar de Ardennen, omdat we het er nog geen week langer uithielden.
Sunparcs Vielsalm was toen echt leuk, schone huisjes, ruime tuinen en niet hutje mutje.
In Vielsalm ligt ook nog een ander mooi park Bungalowpark Les Doyards, Vielsalm, Ardennen. Ligt een prachtig meer bij. Of daar drie honden binnen mogen, weet ik niet. In elk geval wel twee.

Sunparcs Vielsalm was toen echt leuk, schone huisjes, ruime tuinen en niet hutje mutje.
In Vielsalm ligt ook nog een ander mooi park Bungalowpark Les Doyards, Vielsalm, Ardennen. Ligt een prachtig meer bij. Of daar drie honden binnen mogen, weet ik niet. In elk geval wel twee.
-
- Zeer actief
Zeker als het particulier is: gewoon even bellen, situatie uitleggen en vragen of nummero 3 alsjeblieft ook mee mag, dat je natuurlijk poep ruimt, dat je schade vergoedt.. blablah...Lynn85 schreef:Op de meeste plaatsen is 2 het maximum als ik het zo hoor. We zijn ook wel eens in de Ardennen geweest, maar dat huisje was veel te groot voor maar 2 personen.

Beetje slijmen, maar helpt soms wel

Suzanne
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik ben nu verschillende keren met 1 illegale hond naar Landal Greenparcs geweest. Daar mogen maar 2 honden in een huisje. Tot nu toen geen problemen gehad. Wel heel bewust de laatste keer aan de rand van het park beboekt, naast de wandeluitgang. Park waar de auto naast het huisje mag, dus inladen bij het huisje.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vaak is in principe 2 het maximum, maar kun je bijvoorbeeld via de plaatselijke VVV informeren of er bij uitzondering 3 honden mogen logeren.
Zo heb ik het al een paar keer gedaan op Ameland, een hele fijne locatie om met je honden naartoe te gaan. Je moet dan wel rekening houden met de kosten voor de overtocht per boot, met een auto is dat vrij prijzig. Maar je waant je wel in het buitenland als je er eenmaal bent vind ik.
Zo heb ik het al een paar keer gedaan op Ameland, een hele fijne locatie om met je honden naartoe te gaan. Je moet dan wel rekening houden met de kosten voor de overtocht per boot, met een auto is dat vrij prijzig. Maar je waant je wel in het buitenland als je er eenmaal bent vind ik.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
http://www.chaletpidoux.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in de belgische ardennen. De eigenaren van de chalets hebben zelf leonbergers

http://www.easterwood.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Aantal honden maakt niet uit, de grootte ook niet. De eigenaren hebben zelf ook grote honden, dus die zijn wel wat gewend.
Fijne vakantie toegewenst.
Aantal honden maakt niet uit, de grootte ook niet. De eigenaren hebben zelf ook grote honden, dus die zijn wel wat gewend.
Fijne vakantie toegewenst.
- Lynn85
- Actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Canis Vulgaris & Kooikerhondje
- Contacteer:
http://levalyparadis.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Levaly Paradis heeft 4 huisjes verspreid over de Belgische Ardennen... je moet je wel haasten om te boeken, zitten al vol tot in 2012.
En met de korting van de DF-voordeelkaart ben je nog goedkoper af ook
Levaly Paradis heeft 4 huisjes verspreid over de Belgische Ardennen... je moet je wel haasten om te boeken, zitten al vol tot in 2012.
En met de korting van de DF-voordeelkaart ben je nog goedkoper af ook

- Lynn85
- Actief
- Contacteer:
Leuk hoor, al die reacties!! Daar gaan we zeker iets tussen vinden!

- Emm@nuelle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 Shelties en 2 honden via SHIN geadopteerd
- Aantal honden: 4
Hoi Lynn,
Ik kom je ook overal tegen
Sorry voor mijn late reactie, ik zie je berichtje nu pas.
Ik denk dat ik je wel kan helpen, wij zijn in mei naar Texel geweest en wij vertrekken vrijdag voor een weekje naar Terschelling, en de week erop gaan we naar Ameland voor een week.
Wij hebben 4 honden. Ik was best laat met boeken (pas in juni beginnen zoeken want de vakantie van mei viel zo in de smaak), maar toch nog wel wat gevonden waar we met onze honden terecht kunnen.
In Terschelling is het een huisje, met omheind terras. Jammer genoeg geen tuin maar we zijn al blij dat we buiten kunnen zitten en de hondjes gewoon los kunnen.
Op Ameland is het ook een soort van huisje, met een eigen terras en gemeenschappelijke tuin (samen met andere huurders en de bewoners)
Ze zeiden wel dat ze het terras en een stuk tuin konden afsluiten (ik ben benieuwd). Zij hebben katten rondlopen, voordat ik reserveerde heb ik wel gezegd dat onze honden het niet gewend zijn en er naar zouden kunnen blaffen, en daarop kreeg ik als reactie: 'dat hoort nu eenmaal bij honden, en blaffende honden bijten niet zeggen wij altijd'. Dus ik vond ze persoonlijk wel heel vriendelijk. Ja ik heb er wel schrik voor dat onze honden gaan blaffen, maar ze zijn verwittigd en tenslotte zijn we ook zoveel weg van huis...
Ik hou niet zo van het mensen moeten overtuigen om er met meer honden welkom te zijn, dus heb ik gewoon gemaild en rechtuit gevraagd of we met 4 honden welkom waren.
Als ze tegen mij zeggen: nee je bent maar welkom met 2, heb ik geen zin om dan nog moeite te doen. Want als ze je dan uiteindelijk toch toelaten, is dat toch niet met de volle zin
In mei, op Texel, zaten we in dit huisje: http://www.tesselsonderdak.nl/Pelikaanweg27.php" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben geboekt via Tessels Onderdak. Een echte aanrader. Zijn zelf ook grote hondenvrienden.
We geven verse voeding en mochten ook hun vriezer (van het bureau) gebruiken om het te bewaren want ik kreeg niet alles in het vriesvakje in het huisje (was eten voor 2 weken)
Ik zal je ook de algemene site waar je huisjes op ameland en terschelling kunt vinden waar je welkom bent met honden, even doorgeven:
Voor Ameland:
http://huisdieren.op-ameland.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (hier zitten wij in appartement wakkus)
En voor Terschelling is dat:
http://huisdieren.op-terschelling.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (hier zitten we in huisje Kameleon)
En voor Texel:
http://huisdieren.op-texel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (maar daar vind ik tesselsonderdak dus wel heel interessant)
Er waren niet zoveel huisjes meer beschikbaar toen wij wilden boeken. Handige is dat je op die sites al ziet welke huisjes nog beschikbaar zijn.
Dus ik heb gewoon een paar huisjes aangeschreven en gevraagd of we welkom waren, en we hadden geluk
Ja de Waddeneilanden zijn echt ideaal om op vakantie te gaan met honden. Ze mogen op het strand bijna overal los, ook veel bossen waar ze los mogen.
Groetjes,
Emmanuelle
Ik kom je ook overal tegen

Sorry voor mijn late reactie, ik zie je berichtje nu pas.
Ik denk dat ik je wel kan helpen, wij zijn in mei naar Texel geweest en wij vertrekken vrijdag voor een weekje naar Terschelling, en de week erop gaan we naar Ameland voor een week.
Wij hebben 4 honden. Ik was best laat met boeken (pas in juni beginnen zoeken want de vakantie van mei viel zo in de smaak), maar toch nog wel wat gevonden waar we met onze honden terecht kunnen.
In Terschelling is het een huisje, met omheind terras. Jammer genoeg geen tuin maar we zijn al blij dat we buiten kunnen zitten en de hondjes gewoon los kunnen.
Op Ameland is het ook een soort van huisje, met een eigen terras en gemeenschappelijke tuin (samen met andere huurders en de bewoners)
Ze zeiden wel dat ze het terras en een stuk tuin konden afsluiten (ik ben benieuwd). Zij hebben katten rondlopen, voordat ik reserveerde heb ik wel gezegd dat onze honden het niet gewend zijn en er naar zouden kunnen blaffen, en daarop kreeg ik als reactie: 'dat hoort nu eenmaal bij honden, en blaffende honden bijten niet zeggen wij altijd'. Dus ik vond ze persoonlijk wel heel vriendelijk. Ja ik heb er wel schrik voor dat onze honden gaan blaffen, maar ze zijn verwittigd en tenslotte zijn we ook zoveel weg van huis...
Ik hou niet zo van het mensen moeten overtuigen om er met meer honden welkom te zijn, dus heb ik gewoon gemaild en rechtuit gevraagd of we met 4 honden welkom waren.
Als ze tegen mij zeggen: nee je bent maar welkom met 2, heb ik geen zin om dan nog moeite te doen. Want als ze je dan uiteindelijk toch toelaten, is dat toch niet met de volle zin

In mei, op Texel, zaten we in dit huisje: http://www.tesselsonderdak.nl/Pelikaanweg27.php" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben geboekt via Tessels Onderdak. Een echte aanrader. Zijn zelf ook grote hondenvrienden.
We geven verse voeding en mochten ook hun vriezer (van het bureau) gebruiken om het te bewaren want ik kreeg niet alles in het vriesvakje in het huisje (was eten voor 2 weken)
Ik zal je ook de algemene site waar je huisjes op ameland en terschelling kunt vinden waar je welkom bent met honden, even doorgeven:
Voor Ameland:
http://huisdieren.op-ameland.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (hier zitten wij in appartement wakkus)
En voor Terschelling is dat:
http://huisdieren.op-terschelling.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (hier zitten we in huisje Kameleon)
En voor Texel:
http://huisdieren.op-texel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (maar daar vind ik tesselsonderdak dus wel heel interessant)
Er waren niet zoveel huisjes meer beschikbaar toen wij wilden boeken. Handige is dat je op die sites al ziet welke huisjes nog beschikbaar zijn.
Dus ik heb gewoon een paar huisjes aangeschreven en gevraagd of we welkom waren, en we hadden geluk

Ja de Waddeneilanden zijn echt ideaal om op vakantie te gaan met honden. Ze mogen op het strand bijna overal los, ook veel bossen waar ze los mogen.
Groetjes,
Emmanuelle

- Lynn85
- Actief
- Contacteer:
Hihi Emmanuelle, overal ja
Ik had inderdaad nog een paar linkjes van jou onthouden.
Texel, of een ander eiland, wil ik zeker gaan doen! Hopelijk komt het ervan op korte termijn.
In november gaan we alvast naar een Center Parcs park (wegens medewerkerskorting). Beetje foetelen met het aantal hondjes

Ik had inderdaad nog een paar linkjes van jou onthouden.
Texel, of een ander eiland, wil ik zeker gaan doen! Hopelijk komt het ervan op korte termijn.
In november gaan we alvast naar een Center Parcs park (wegens medewerkerskorting). Beetje foetelen met het aantal hondjes

- Izy
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): kruising herder/husky
Ik zoek zelf vaak rechtstreeks, bv. op deze Duitse site: http://www.ferienhaus-mit-hund-24.de" onclick="window.open(this.href);return false; (geeft info over heel veel landen).Lynn85 schreef:Een vriendin en ik zouden graag een weekendje weg gaan. Maar het enige probleem blijkt: ik heb een klein hondje (corgi), maar zij heeft 2 grote honden (dogo canario). Waar kunnen we met z'n allen terecht?
En een alternatief is: http://www.hondentoegestaan.nl/showcategory.php?cid=136" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staan er ook bij waar je met meerdere honden terecht kan..
Succes met zoeken en boeken!
Marlies
Je moet de mening van de meerderheid niet verwarren met de waarheid