Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedbank voor honden
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bloedbank voor honden
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zit te denken om Zarah bloed te laten geven, maar wil graag eerst iets meer informatie, liefst van mensen die er ervaring mee hebben
Hier de site: http://www.evbn.nl/donoraanmelding.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit te denken om Zarah bloed te laten geven, maar wil graag eerst iets meer informatie, liefst van mensen die er ervaring mee hebben
Hier de site: http://www.evbn.nl/donoraanmelding.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Re: Bloedbank voor honden
flatcoat4ever
is martha heeft daar ervaring mee met haar flash
is martha heeft daar ervaring mee met haar flash
Fenneke en Baloe

- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
ja doen
goed werk en zinvol, als je hond geschikt is aan de eisen voldoet en gemakkelijk is.
Flash was een v/d eerste donateurs en de eerste flatcoat, hebben we achteraf erg om gelachen, want er was groot materieel uitgerukt {lees mankracht}, want tjongjong hoe hielden ze zo'n drukke flatcoat stil gedurende de afname (hond ligt op zijn zij en krijgt naald formaat pook in zijn halsader tot ze 400 ml (zakje ligt op een weegschaal) hebben, ikke: Flash tafel!, hop er op, Flash af!, hij ligt, Flash plat! was wat wiebelig maar ging op zijn zij op die behandeltafeltafel. ZO
dr begin maar met prikken.
Die gezichten.. ... was echt lachen
Hond word met sjorbanden vastgelegd om onverwacht opspringen te voorkomen, en de baas zit aan kop zijde om hond rustig te houden
Meestal prikt Rob Gerritsen in een keer goed maar ze hebben 'm ook wel eens als speldenkussen gebruikt, mijn Jochie werd er niet warm of koud van, zolang ik er ben mag en kan alles.
Meestal word je hond 3 keer per jaar door Angéla opgeroepen, heeft je hond een speciale bloedgroep dan mogelijk nog een keer vaker indien je niet te ver weg woont.
Voor afname word gekeken of het HT goed is, is dit te laag geen afname.
Ze hebben nog getwijfels of ze toen Flash 10 werd de leeftijdgrens zouden verhogen, omdat hij nog zo goed was toen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat je de grens dan steeds vaker en gemakkelijker aanpast.
Heb er altijd een goed gevoel bij gehad
Als je meer vragen hebt lees ik het wel
Flash was een v/d eerste donateurs en de eerste flatcoat, hebben we achteraf erg om gelachen, want er was groot materieel uitgerukt {lees mankracht}, want tjongjong hoe hielden ze zo'n drukke flatcoat stil gedurende de afname (hond ligt op zijn zij en krijgt naald formaat pook in zijn halsader tot ze 400 ml (zakje ligt op een weegschaal) hebben, ikke: Flash tafel!, hop er op, Flash af!, hij ligt, Flash plat! was wat wiebelig maar ging op zijn zij op die behandeltafeltafel. ZO
Die gezichten.. ... was echt lachen
Hond word met sjorbanden vastgelegd om onverwacht opspringen te voorkomen, en de baas zit aan kop zijde om hond rustig te houden
Meestal prikt Rob Gerritsen in een keer goed maar ze hebben 'm ook wel eens als speldenkussen gebruikt, mijn Jochie werd er niet warm of koud van, zolang ik er ben mag en kan alles.
Meestal word je hond 3 keer per jaar door Angéla opgeroepen, heeft je hond een speciale bloedgroep dan mogelijk nog een keer vaker indien je niet te ver weg woont.
Voor afname word gekeken of het HT goed is, is dit te laag geen afname.
Ze hebben nog getwijfels of ze toen Flash 10 werd de leeftijdgrens zouden verhogen, omdat hij nog zo goed was toen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat je de grens dan steeds vaker en gemakkelijker aanpast.
Heb er altijd een goed gevoel bij gehad
Als je meer vragen hebt lees ik het wel
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik heb haar aangemeld. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
Ik heb mijn rottweiler 1 keer bloed laten afnemen omdat een andere hond van mij dit nodig had (tekort aan rode bloedcellen). voor deze transfusie was 'elk bloed' geschikt, vandaar ze voorgesteld hadden om één van mijn honden mee te nemen als donor. Zappa was toen net een jaar, ze heeft alles heel vlot laten doen, nergens last van gehad en achteraf genoten van de lekkere maaldtijd die ze voorgeschoteld kreeg. Mijn DA heeft gevraagd of ze zappa nog mochten oproepen in noodgevallen. Tot hiertoe is het nog niet voorgevallen.
- flatcoat4ever
- Actief
- Contacteer:
Goedzomoosje schreef:Ik heb haar aangemeld.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
-
mwillow
Wat goed van je dat je dit doet! Wist ook niet dat er officieel een bloedbank bestond. Is pas vanaf 2003 lees ik.
- Hummer
- Actief
De hond van mijn zus is pas geopereerd aan een bloedende milttumor en heeft toen ook een bloedtransfusie gehad. Ze had zoveel bloed verloren en hierdoor heeft ze het gered. Ze was erg blij dat deze mogelijkheid er was. De eerste keer dat een hond bloed krijgt kunnen ze elk bloed krijgen. De keer daarna niet meer.
Het is dat mijn hond niet aan de criteria voldoet, maar anders was ik het ook gaan doen.
Het is dat mijn hond niet aan de criteria voldoet, maar anders was ik het ook gaan doen.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
- Sanne!!
- Zeer actief
zou er ook zoiets als donor voor honden bestaan dan?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- flatcoat4ever
- Actief
- Contacteer:
Je bedoeld anders dan bloeddonor dus lever en nieren enz. heb er niet zolang geleden iets over gelezen, weet alleen niet meer waarSanne!! schreef:zou er ook zoiets als donor voor honden bestaan dan?

- Sanne!!
- Zeer actief
ja dat bedoel ik.
Net zoals bij de mens dat je donor kunt worden...
Net zoals bij de mens dat je donor kunt worden...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wist al een hele tijd van het bestaan af en wilde pasha ook opgeven, maar (en ik weet niet of dat nu nog is) ze moesten dan elk jaar ingeent zijn en ik laat mijn honden niet elk jaar inenten..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
Nou ik heb mijn honden ook aangemeld en 17 december gaan we voor het eerst.
Mijn honden zijn vorig jaar voor het laatst geent. Ik laat ze nu titeren voor ik overga tot enten. Heb dit aan de telefoon ook doorgegeven. Aangezien de enting van vorigjaar nog geldig is mogen ze komen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Rossi zal wel stil liggen bij Indy heb ik mijn vraagtekens, maar goed we zullen zien.
Mijn honden zijn vorig jaar voor het laatst geent. Ik laat ze nu titeren voor ik overga tot enten. Heb dit aan de telefoon ook doorgegeven. Aangezien de enting van vorigjaar nog geldig is mogen ze komen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Rossi zal wel stil liggen bij Indy heb ik mijn vraagtekens, maar goed we zullen zien.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- flatcoat4ever
- Actief
- Contacteer:
suc6
en als het goed gaat, gewoon t nooit meer over vaccineren hebben, ze hebben me na die 1ste keer nooit weer gevraagd of Flash geënt was (niet dus
)

-
Dorien71
- Actief
Nou ik ben dus vanmorgen met de honden geweest en ze hebben zich keurig gedragen en zijn schromelijk verwend daar.
Er is niet meer over entingen gesproken en ik noem er niets meer over
Bloed wordt nu onderzocht, ik krijg hier de uitslag van en als alles goed is worden we over een maand of 3 weer opgeroepen.
Ze gaan er super met de honden om, iets dat ik erg belangrijk vindt.
Er is niet meer over entingen gesproken en ik noem er niets meer over
Bloed wordt nu onderzocht, ik krijg hier de uitslag van en als alles goed is worden we over een maand of 3 weer opgeroepen.
Ze gaan er super met de honden om, iets dat ik erg belangrijk vindt.

- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Ik zit er al een hele tijd over te twijfelen . . . een van mijn chihuahua's is heel ziek geweest en heeft ook een bloedtransfusie gehad. Timo (RR) was toen nog maar net bij ons, en ik heb me toen voorgenomen om Timo als 'tegenprestatie' bloed te laten geven. Maar meneer is zo bang van naalden, artsen en heel de reutemeteut, dat ik eigenlijk niet weet of ze wel op ons zitten te wachten . . . .
-
Dorien71
- Actief
Je zou het kunnen proberen. Ze doen daar erg hun best om de honden op hun gemak te stellen. Gaat het niet, dan niet maar dan heb je het wel geprobeert.Liselore schreef:Ik zit er al een hele tijd over te twijfelen . . . een van mijn chihuahua's is heel ziek geweest en heeft ook een bloedtransfusie gehad. Timo (RR) was toen nog maar net bij ons, en ik heb me toen voorgenomen om Timo als 'tegenprestatie' bloed te laten geven. Maar meneer is zo bang van naalden, artsen en heel de reutemeteut, dat ik eigenlijk niet weet of ze wel op ons zitten te wachten . . . .

- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Dat is ook weer zo. Ik was toen zo blij dat mijn kleine meisje gered kon worden, ik vind dit toch wel het minste, wie weet wie ik er mee help!Dorien71 schreef:Je zou het kunnen proberen. Ze doen daar erg hun best om de honden op hun gemak te stellen. Gaat het niet, dan niet maar dan heb je het wel geprobeert.Liselore schreef:Ik zit er al een hele tijd over te twijfelen . . . een van mijn chihuahua's is heel ziek geweest en heeft ook een bloedtransfusie gehad. Timo (RR) was toen nog maar net bij ons, en ik heb me toen voorgenomen om Timo als 'tegenprestatie' bloed te laten geven. Maar meneer is zo bang van naalden, artsen en heel de reutemeteut, dat ik eigenlijk niet weet of ze wel op ons zitten te wachten . . . .
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Er staat dat honden minstens 22kg moeten zijn? Dan vallen al mijn honden gelijk af. De zwaarste is rond de 14 kg.

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Manga heeft ook bloed gegeven. Ze deed het altijd met veel plezier.
Lag altijd super stil op de bank en het voer na de tijd ging er altijd met smaak in.
Ook heeft ze een keer zo aan een hond gegeven op de praktijk.
Lag altijd super stil op de bank en het voer na de tijd ging er altijd met smaak in.
Ook heeft ze een keer zo aan een hond gegeven op de praktijk.
-
huisdieracupunctuur
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Alle rassen
- Contacteer:
Het is echt super als er eigenaren zijn die dat willen laten doen bij hun hond. Maar het moet niet met teveel stress gepaard gaan. Dus als je hond echt heel bang is...misschien even met ze overleggen? Het zijn prima dierenartsen daar!
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hooooooi zie dit topic nou pas haha dom dom..... Rob Gerritsen is niet meer een van de afname plaatsen voor de bloedbank. Wel nemen we op die praktijk nog bloed af voor eigen gebruik. Ik heb nog wel veel contact met de Kompaan maar werk er op het moment niet. Als er mensen zijn die in de buurt van Ommen wonen en voor het goede doel graag met hun hond bloed willen geven dan kunnen ze altijd contact opnemen met de Kompaan in Ommen. Ze hebben daar altijd 2 zakjes op voorraad en die voorraad moet wel bijgehouden worden he..... Enne het belang van de hond staat altijd voorop bij dit soort dingen. Honden die erg nerveus worden zijn gewoon geen geschikte donoren. Het moet leuk blijven voor iedereen he..... niet ten koste van.....
Groetjes Angela
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie