Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slijm bij ontlasting, leverproblemen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Slijm bij ontlasting, leverproblemen?

Ongelezen bericht door Rami »

Billy heeft de laatste drie/vier dagen af en toe dunne ontlasting. 's Morgens is het oké, maar in de namiddag/avond is het steevast dun.
Vanmorgen waren z'n drollen weer 'mooi' :wink: maar er zat heel veel slijm(vlies) om heen. Volgens vriendlief leek het wel een worst (een ingepakte drol dus, sorry, :ugh: ...).
Nu kan ik me herinneren dat zo'n dikke laag slijm vaak wijst naar het feit dat de vet-vertering niet goed is en dat duidt dan dan weer op een niet goed functionerende lever. Heeft iemand daar wel eens van gehoord? Of haal ik dingen door elkaar?

Ik geef Bill trouwens wel - sinds eergisteren Darm-clear van de Groene Os (ingrediënten: Psyllium Husk, Methylsulfonyl methaan (MSM), bifidobacterium infantis, bifidobacterium lactis, bifidobacterium longum, enterococcus faecium, lactobacillum acidum, lactobacillum paracasie, lactobacillum plantarum, lactobacillum salivairus, lactobacillum lactis, Bentonite).

Verder is Billy niet ziek, heeft eetlust, is tierig. Maar vriend schrok nogal van die rare drol... Hij heeft er zelfs een foto van gemaakt! :80:
Afbeelding
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Re: Slijm bij ontlasting, leverproblemen?

Ongelezen bericht door Da-ki »

*gaat dit volgen, mijn hond heeft dit ook wel eens*
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Dit zie je ook wel bij honden die je overzet van brok naar vlees. Er komt dan zo'n vlies achtige (soms groenige) laag mee. Echt ranzig om te zien.

Als ik het zo lees, ben je eigenlijk iets aan het geven om de boel te reinigen van binnen? Dat geeft natuurlijk ook dat er troep mee komt naar buiten. Dus ik vind het niet zo gek dat het er niet uit ziet wat er uit komt.
Rami
Zeer actief

Da-ki schreef:*gaat dit volgen, mijn hond heeft dit ook wel eens*
Hoop dat je er wat aan hebt!
dogo4ever schreef:Dit zie je ook wel bij honden die je overzet van brok naar vlees. Er komt dan zo'n vlies achtige (soms groenige) laag mee. Echt ranzig om te zien.

Als ik het zo lees, ben je eigenlijk iets aan het geven om de boel te reinigen van binnen? Dat geeft natuurlijk ook dat er troep mee komt naar buiten. Dus ik vind het niet zo gek dat het er niet uit ziet wat er uit komt.
Ja, dat heb ik ook wel gelezen/gehoord. Nu stel ik al jaren zelf maaltijden samen en die maaltijden veranderen eigenlijk niet echt. Nou ja, wel eens een diersoort er bij of er af, maar verder geen schokkende wijzigingen.
Darm-clear heb ik eerder goede ervaringen mee (toen onze andere hond Silka net bij ons was en een zeer wisselende ontlasting had) dus vandaar dat daar nu ook naar heb gegrepen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden hebben het weleens gehad en volgens de dierenarts was dat een darminfectie.
Ik ben er eigenlijk alleen mee naar de dokter geweest als het zoals nu bij jullie aanhield,maar ze hebben het ook weleens 1 of 2 keer gehad waarna het vanzelf over was.
Het kan ook best met het weer te maken hebben.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Rami schreef:
Da-ki schreef:*gaat dit volgen, mijn hond heeft dit ook wel eens*
Hoop dat je er wat aan hebt!
dogo4ever schreef:Dit zie je ook wel bij honden die je overzet van brok naar vlees. Er komt dan zo'n vlies achtige (soms groenige) laag mee. Echt ranzig om te zien.

Ja, dat heb ik ook wel gelezen/gehoord. Nu stel ik al jaren zelf maaltijden samen en die maaltijden veranderen eigenlijk niet echt. Nou ja, wel eens een diersoort er bij of er af, maar verder geen schokkende wijzigingen.
Darm-clear heb ik eerder goede ervaringen mee (toen onze andere hond Silka net bij ons was en een zeer wisselende ontlasting had) dus vandaar dat daar nu ook naar heb gegrepen.
Heb je het al geprobeert met probiotica te geven of kindigest? Of mag dat niet in combinatie met de darm clear?
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Rami schreef: Ik geef Bill trouwens wel - sinds eergisteren Darm-clear van de Groene Os (ingrediënten: Psyllium Husk, Methylsulfonyl methaan (MSM), bifidobacterium infantis, bifidobacterium lactis, bifidobacterium longum, enterococcus faecium, lactobacillum acidum, lactobacillum paracasie, lactobacillum plantarum, lactobacillum salivairus, lactobacillum lactis, Bentonite).

Verder is Billy niet ziek, heeft eetlust, is tierig. Maar vriend schrok nogal van die rare drol... Hij heeft er zelfs een foto van gemaakt! :80:
Dat heeft het effect dat een drol eruit gaat zien alsof de hopnd een pot gel heeft opgegeten,
dat zou dus ook heel goed de oorzaak kunnen zijn.
Als hij het al had voordat je met darmclear bent begonnen denk ik darminfectie.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Rami
Zeer actief

marian* schreef:Mijn honden hebben het weleens gehad en volgens de dierenarts was dat een darminfectie.
Ik ben er eigenlijk alleen mee naar de dokter geweest als het zoals nu bij jullie aanhield,maar ze hebben het ook weleens 1 of 2 keer gehad waarna het vanzelf over was.
Het kan ook best met het weer te maken hebben.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Combinatie van warmte en veel zwemmen (en drinken) uit allerlei watertjes... Maar als het maandag nog zo is ga ik wel even naar de da. Ik laat zo'n ouwetje toch liever niet te lang doorlopen met kwaaltjes. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Job schreef:
Rami schreef: Ik geef Bill trouwens wel - sinds eergisteren Darm-clear van de Groene Os (ingrediënten: Psyllium Husk, Methylsulfonyl methaan (MSM), bifidobacterium infantis, bifidobacterium lactis, bifidobacterium longum, enterococcus faecium, lactobacillum acidum, lactobacillum paracasie, lactobacillum plantarum, lactobacillum salivairus, lactobacillum lactis, Bentonite).

Dat heeft het effect dat een drol eruit gaat zien alsof de hopnd een pot gel heeft opgegeten,
Nee, voor de darm-clear was de ontlasting steeds zo wisselend ('s morgens goed, later op de dag dun tot heel dun).
En ja, dikke, glibberige gel... :N:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Rami schreef:
Job schreef:

Nee, voor de darm-clear was de ontlasting steeds zo wisselend ('s morgens goed, later op de dag dun tot heel dun).
En ja, dikke, glibberige gel... :N:
De darmclear doet dan dus zijn werk. :ok:
Rami
Zeer actief

dogo4ever schreef:
Heb je het al geprobeert met probiotica te geven of kindigest? Of mag dat niet in combinatie met de darm clear?
Darm-clear is een combinatie poeder met oa Probiotica.
Is Kindigest hetzelfde als Okugest? Dat heb ik ook nog wel in huis maar omdat z'n ontlasting niet steeds dun is, heb ik dat nog niet gegeven.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Job schreef: De darmclear doet dan dus zijn werk. :ok:
Aha! En hoe lang gaat dat ehm... geslijm :oeps: door. Ik bedoel, wat is normaal, weet je dat, toevallig?
Afbeelding
Job
Zeer actief

Rami schreef:
Aha! En hoe lang gaat dat ehm... geslijm :oeps: door. Ik bedoel, wat is normaal, weet je dat, toevallig?
zo lang als je dat spul geeft!
Doordat die Psyllium Husk de ontlasting zo gelachtig maakt,
kan de darmwand herstellen van schade door
verstoping of diarree, bovendien krijgt de darmwand zo ook de tijd om
het voedsel goed te verteren en op te nemen (wat bij diarree bv niet gebeurd).
Rami
Zeer actief

Job schreef:
Rami schreef:
zo lang als je dat spul geeft!
Doordat die Psyllium Husk de ontlasting zo gelachtig maakt,
kan de darmwand herstellen van schade door
verstoping of diarree, bovendien krijgt de darmwand zo ook de tijd om
het voedsel goed te verteren en op te nemen (wat bij diarree bv niet gebeurd).
Dat klinkt logisch. In ieder geval lijkt Bill - voor nu- wel van z'n diarree af te zijn.
En nu ik er over nadenk heeft hij een week geleden ongeveer uit een enorme vieze sloot staan drinken. Het leek wel of de riool er op uit gekomen was. Ik nog roepen, maar ja, Billy is een beetje doof... :ugh: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”