Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie het meeste last van de hitte?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Wie het meeste last van de hitte?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bij ons staat Bram op 1. Hij had het zo warm vandaag. Ik heb hem een aantal keer natgespoten met de tuinslang. Vindt hij vreselijk, maar dan is hij daarna wel wat minder aan het hijgen.

Daarna ik. Ik was er vandaag helemaal ziek van, zo warm had ik het.

Dan Marcel. Die past z'n tempo gewoon aan en redt zich wel.

En Izzie lijkt het niet echt te merken. Ik heb net een tijd met haar in de tuin getraind (wip en palen), ze gaat geen stap langzamer. Ze blijft wel goed uit de zon.

En bij jullie?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Wie het meeste last van de hitte?

Ongelezen bericht door Machie »

evenveel last. Niet heel extreem ofzo. Luca heeft lekker gezwommen vanmiddag en slaapt veel. Hij is niet continu aan het hijgen gelukkig!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik sta op 1. :mrgreen: Vre-se-lijk dit.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Imke en ik vinden het warm.
Tess vindt het geweldig weer. Eindelijk is het niet koud.
Abby lijkt er niet echt op te reageren. Als het aan Abby zou liggen, gingen we nu een eind fietsen of lekker trainen :piew: Wel zou ze dan de schaduw af en toe opzoeken om wat uit te hijgen, maar ze bekijkt het maar! We doen niets meer.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Bijna geen last. De hele dag lekker bij de airco, Max denkt er net zo over en ligt achter me. Nolan heeft er wel zichtbaar last van met z'n donsvacht, maar hij slaapt de hele dag.

Die 2 rondjes die ik moet lopen... Zweten als een gek natuurlijk.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sinds we bij Rosita zijn geweest valt het bij Frenk reuze mee. Hij wil graag uit en speelt en dolt met de kinderen. Op het heetst van de dag houdt hij zich wel wat rustiger, maar zodra het iets begint af te koelen staat 'ie klaar om een potje te ballen of te rennen.

Ik was vanmiddag in de auto echt misselijk van de hitte, maar nu gaat het wel weer. De kinderen spelen met water en vermaken zich prima. Maar mijn lief die stikt de moord en zou het liefste in de koelkast gaan wonen :D
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Miep op 1. Die weet niet waar ze het moet zoeken. Dan Pieter denk ik. Dan ik en dan Saar. Die gaat gewoon in de volle zon bakken :piew:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Evenveel last ongeveer, ze doen geen flikker overdag, alleen maar slapen en wat van plaats verwisselen.
Straks , zo rond een uur of 11 nog even een lekkere koele wandeling.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jazz.. die heeft ook een dikkere vacht.
James gaat wel, die heeft een korte vacht en kan er goed tegen. En Jules is een klein kippie die het ook niet echt erg vind. Jazz vind het echt vreselijk..arme beestje zit de hele dag te hijgen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik :mrgreen: :wink: En ik moet ook gewoon werken van 't weekend.
Hier in huis is het opzich wel te doen, en buiten gaat Vera meteen het water in, en ik gooi Saar er onvrijwillig achteraan. Daarna hebben ze het helemaal niet warm verder. Ik ga wel steeds naast Vera staan als ze zich uitschudt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 09 jul 2010 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier liggen ze gewoon de hele dag en lopen wat in en uit. Ik merk niet dat ze last van de warmte hebben eigenlijk. Ze liggen wel veel meer te relaxen dan normaal natuurlijk want anders krijgen ze wel last. Ik laat ze lekker 4 keer per dag even plonzen en plassen en poepen en dan weer naar binnen. Ik doe niks met de honden met dit weer. Wandel hooguit een half uurtje per keer.

Dus mij valt het reuze mee vwbt de honden. Ik heb er meer last van merk ik :oohja:

Nu zijn Cleo en Eva wel gezegend met staande oren, niet te dikke vacht, slanke lichamen en lange neuzen. Dus zij kunnen maximaal koelen als hond. Denk dat dat wel scheelt met hangoren, dikke vachten en korte neuzen. Ook overgewicht is nu erg zwaar in de hitte.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Eric staat hier met stip op 1, die kan echt niet goed tegen de hitte.
Dan komt Tapas, die hijgt het meest maar doet ook het drukst van de drie honden hier. Maar door het hijgen kan ze blijkbaar gewoon wel goed haar hitte kwijt, want met trainen en zo is ze gewoon actief en niet sloom. Tapas heeft de dikste vacht van de 3 honden trouwens, ik denk dat dat misschien ook invloed heeft.
Daarna Nozem denk ik, maar zij gaat eigenlijk gelijk op met Sjefke. Zij doen heel rustig aan en maken zich niet druk. Lekker op de koude vloer liggen op hun zij, en af en toe een knuffel komen halen is voor hen eigenlijk genoeg.
Als de zon uit de tuin weg is willen ze allebei nog wel even een potje spelen met Tapas.
En als ik in de tuin zit, gaan ze vaak uit zichzelf even in het zonnetje liggen. Tapas ligt eigenlijk alleen in de schaduw, het liefst onder de conifeer want daar is het het meest aangenaam.
Ikzelf kan er denk ik nog het beste tegen. Veel water drinken en niet jezelf te druk maken en dan gaat het hier prima.
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 jul 2010 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Wij. Springer moet je tegen zich zelf beschermen. Jakkert net zo hard als anders door rietkragen en o het heerlijke kleefkruid. Zwemt niet uit zichzelf dus korte rondje en balletje mee voor waterapport.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Bikkel kan hier echt heel slecht tegen de hitte. Die gaat zowat onderuit als je iets teveel met hem doet.
Het enige wat ik nu dus doe is naar het water en dan lekker wat zwemmen.

Hera kan er prima tegen. Die doet geen stap minder.

Zelf gaat het wel, maar ik wil wel zo rond de middag even onder de koude douche springen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Babs.
Zij heeft het er nu het meest moeilijk mee.
De hele dag ligt ze binnen op de koele tegels.
Vandaag is ze ook de hele dag binnen geweest en ze heeft net weer de eerste stapjes in de tuin gezet.
Ik heb haar een beetje nat geneveld (ze rende gelijk onder het afdak, ze dacht dat het regende :mrgreen: ).
Max en Macho hebben er niet zoveel last van eigenlijk.
Ik heb er zelf ook niet zoveel last van, behalve dat ik gewoon baal van dat ik zo weinig met de honden kan nu.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik met stip bovenaan. Noah niet die is niet moe te krijgen. Wel hijgt ze veel maar is nog steeds blij met actie
Perry en Noah

Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

carlos wist ook niet waar hij het zoeken moest. Alles goed dicht gehouden in huis dan is het nog een beetje uit te houden en verder minirondjes met Carlos gelopen. En inderdaad de tuinslang maar daar wordt ie ontzettend onrustig van als zijn vacht nat is. Dus ja ik heb een hijger thuis zitten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef: ik zou alleen wel willen dat hier wat meer zwemwatertjes waren :jank: .
Dat kan ik me voorstellen. Cleo die nooit zwemt is nu fanatieker dan Eva. :pffff: Ze gaat helemaal uit zichzelf en zonder aanmoediging het water in en dan lekker heen en weer zwemmen. Net met de pootjes aan de grond want ze kan niet zo goed zwemmen. Ze trekt haar achterpoten in en gebruikt die gewoon niet. :oohja: :wink:
Eva zwemt alleen als je iets gooit. Nooit vanzelf wat ik erg vreemd vind want ze is niet uit het water te krijgen als ze eenmaal begint. Maar zelf erin doet ze nooit. Maargoed, ik gooi dus een zware bal die gaat zinken en dan blijft ze daar 10 minuten mee kutten (kop onder, graven, proberen te duiken etc etc) en dan haal ik de bal op want die ligt veel te diep voor haar. :lekkerpuh: Zo dwing ik haar helemaal af te koelen en lang in het water te blijven. Dan lekker een half uurtje struinen op de gemaaide velden en voor we naar binnen gaan weer even lekker in het water. Dat is wel echt heerlijk zo met water aan de deur :ok: Dat alles vol spetters zit binnen neem ik maar voor lief.

Cleo ligt overigens elke morgen in de zon te bakken. Eva niet, die houdt daar niet zo van. Die wil in de gang plat liggen bij de voordeur om op te passen :engel:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik inmiddels sinds de koorts weg is het meest en daarna Ca.
Beiden zijn we niet dol op warmte.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sinds vorig jaar is er een wisseling. Vorig jaar stond Spike met stip op één.
Nu is het Kelly. Die heeft er beduidend meer last van.
Dan Spike, dan Leon en ik en Indy merk ik weinig aan. Ze is wat rustiger.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Vandaag heb ik de meeste last van de hitte, voel me echt ellendig en de wc pot is mijn maatje vandaag... :N: .
Dior kan er ook heel slecht tegen maar wil even goed actie :evil:
Giada is verstandig en houdt zich rustig en ligt op natte handdoeken in haar bench en
Yenthe die moet ik uit de zon houden omdat ze anders verbrandt maar van haar mag het altijd dit weer zijn. Dat is zo'n vreselijk kouwkleum die bloeit helemaal op :N:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik sta met stip op 1 :N: ik ben echt een vreselijk mens met de warmte. Aan de honden merk ik niks die kunnen net gaan en staan waar ze willen en dat doen ze ook. Het is nu 28 graden binnen en ze hijgen lichtjes..
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Ik heb vandaag gewerkt en heb een koelpalfond op me werk. En dat koelt zo goed dat ik al een uur of wat op me werk met een vest aan zit. Hier 24 graden op me werk. Blij als ik zo naar buiten mag kan ik weer een beetje opwarmen.
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik denk dat ik het meeste last heb van de hitte (migraine)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Last van de warmte, wie?? Waar?

Hier heeft niemand problemen, ook kortsnuit Branco niet. :) We voelen ons allemaal uitstekend bij deze hoge temperaturen. We passen ons wel aan natuurlijk, maar beide honden trekken af en toe uit joligheid wel een sprintje, en wij doen gewoon wat we willen doen, maar alles wat rustiger. Geen probleem hier, ik geniet... ik heb het normaal altijd koud. :F:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

op stip hier staat Samara, die begint al tezwalken van de hitte met het plasrondje van 10 minuten..dus dat hebben we verkort naar gewoon naar de overkant telopen, laten plassen en weer terug en dat doe ik nu 3x per dag...s'morgens heel erg vroeg 5.00 uur lekker uurtje lopen en sávonds ook ca half uurtje lopen en dan is het wel weer voldoende... overdag ligt ze gewoon in de airco maar sávonds als de zon weg is komt wel lekker buiten bij ons liggen... oftewel wij op krukjes en Maartje op de lounge bank :ok:
en we eten regelmatig een perenijsje met haar.
Bowie heeft er weinig last van, ze is wel wat makker maar zodra de zon weg is komt de bal en wil ze spelen, zij gaat ook lekker mee zwemmen in de dijksloot overdag en speelt dan ook gewoon.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Met stip op 1 Toya
die heeft een bloedhekel aan de warmte en ligt het liefst binnen op de tegelvloer.
Harley en ik hebben er niet zo veel last van
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ben vandaag met Jameyh in mn auto'tje zonder airco naar Hardenberg gereden (was erg gezellig trouwens), maar we kwamen in de file. Ik had het al bloedheet, maar Jamey leek het echt te besterven zo erg hijgde ze :ugh:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

De baby's op mn werk :ugh: Gelukkig waren de slaapkamertjes wel heerlijk koel en konden ze goed slapen. Om weer bezweet wakker te worden :ugh:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hier lopen we allemaal op zonne-energie. De hondjes en wij kunnen er gelukkig heel goed tegen. Ik vind het heerlijk en de honden genieten ook. De honden doen wel wat rustiger aan hoor, maar ze genieten echt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”