Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden in beslag genomen na knockpartij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

honden in beslag genomen na knockpartij

Ongelezen bericht door nana »

Honden in beslag genomen na bijten drie mensen
DEN BOSCH - Zeven honden die zondag twee mannen en een vrouw uit Den Bosch beten, zijn dinsdag in beslag genomen. De 26-jarige Bossche eigenaar van de 'pitbullachtige' honden werd zondag al opgepakt voor mishandeling.

Het incident had plaats op de Oude Ambachtstraat in Den Bosch nadat de eigenaar van de honden ruzie met een van de slachtoffers had gekregen. De verdachte liep met acht honden aangelijnd te wandelen toen een loslopende hond in gevecht raakte met zijn dieren. De eigenaar van de hond werd gebeten. Ook sloeg de 26-jarige man hem. Toen meerdere mensen zich met de vechtpartij gingen bemoeien, beten de honden van de Brabander om zich heen.

Uiteindelijk bleken twee mannen van 29 en 35 jaar en een vrouw van 36 gewond te zijn geraakt. Zij zijn zelf naar een ziekenhuis gegaan. De honden werden na het incident aan een familielid van de verdachte gegeven.

De zeven honden worden onderzocht. Uit dit onderzoek moet blijken wat er met de dieren moet gebeuren. De man uit Den Bosch heeft ook een chihuahua. Die is niet meegenomen. (NOVUM)

06/07/10 17u53

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... nsen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: honden in beslag genomen na knockpartij

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:het woord aso druipt er weer van alle kanten af ;-)
ja inderdaad!!!!!

In dit geval degene die zijn loslopende hond op zeven honden die aangelijnt zijn laat aflopen :wink:
nana
Zeer actief

Ja snap ook echt niet dat de wawa niet in beslag is genomen :F:
Die man lijkt wel gek om zijn honden aan te lijnen je kunt ze beter loslaten.

lydia
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Die pitbull-achtige komen er weer lekker slecht uit. Jammer dat de context achterwegen wordt gelaten want mocht die andere hond wel los lopen? Het lijkt me niet dat die pitbull-achtigen het gevecht begonnen aangezien zij aangelijnd waren.... Waarom worden die dan wel weggenomen?

Als mijn hond netjes is aangelijnd en er komt een loslopende hond op haar af (in een niet losloop gebied), dan mag zij zich verdedigen. Er zijn genoeg mensen die niet luisteren als ik zeg dat mijn hond niet met andere honden kan opschieten. Ik doe dan m'n uiterste best om het niet verkeerd te laten lopen, maar ik kan me goed voorstellen dat het daar door wel een keer fout zou kunnen gaan.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:
ja inderdaad!!!!!

In dit geval degene die zijn loslopende hond op zeven honden die aangelijnt zijn laat aflopen :wink:
nou inderdaad :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Diegene dacht zeker dat het veilig was vanwege de chihuahua die erbij liep :mrgreen:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Dit is het eerste incident dat ik lees waarbij ik denk; ''Maar dat was toch niet alleen de schuld van die honden?'' :denken:

Man loopt met ''pitbull-achtige'' honden. (Kan van alles zijn)
Hij houd ze aangelijnd, acht stuks (waarvan 1 chihuahua...? Okee, béétje veel honden tegelijk... niet te hanteren zo'n aantal natuurlijk) en een loslopende hond ''raakt in gevecht'' met zijn dieren.

Hoe dan? Wat is er gebeurd? Mochten honden daar wel los? Wie begon met vechten, en hoe? :19:

De eigenaar van de hond (loslopende hond, neem ik aan?) werd gebeten. Door welke hond? In welke context? Tijdens het gevecht, of viel een hond hem echt aan?

De 26 jarige man slaat hem; aso gedrag. Meer mensen bemoeien zich ermee en de acht honden worden dol en gaan mensen bijten.

Ik vind het een incompleet verhaaltje... En verder snap ik niet waarom de zeven honden aan een FAMILIELID van de verdachte worden gegeven.
Afbeelding
Dorien71
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herders

Ongelezen bericht door Dorien71 »

Misschien beten de honden wel om hun baas te beschermen die klappen kreeg????
Niet om het gedrag van die man goed te praten hoor.

Maar als ik buiten loop met de honden en een vreemde zou mij slaan ben ik bang dat Rossi ook bijt om mij te verdedigen.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

wat er ook gebeurd mag zijn, je laat toch geen 7 honden tegelijk uit,
jaa als je zeker weet dat je ze kan houden, als je zeker weet dat er geen andere honden op je afkomen, als je zeker weet dat ie van jou supersociaal zijn

anders is het vragen om problemen
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik heb het kranten berichtje niet gelezen, maar uit wat ts schrijft maak ik alleen op dat hij 7 honden heeft (en een wawa) maar niet dat hij met alle 7 op straat liep. Was dat wel zo dan had hij ze niet alle zeven vast hij stond tenslotte te meppen en dat lukt mij niet met 7 honde lijnen in de hand.
Afbeelding
gevni havanezers
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Nanna schreef:Ach kom nou toch. Die honden worden niet voor niets meteen in beslag genomen, daar zal écht wel eerder wat voorgevallen zijn.
En wie zegt dat die loslopende hond op die honden afliep? Hij kan wel gewoon netjes, minding his own business, op de stoep gelopen hebben toen de stoet vechthonden passeerde. :19:
Eigenaar lijkt me niet zo'n lekkere, is ook opgepakt voor mishandeling.
Ik pleit de eigenaar van de andere hond overigens ook niet vrij want die mepte terug :mrgreen:
In welke achterbuurt vond dit trouwens plaats?
eigenaar zal geen lekkere zijn maar zijn arrestatie heeft te maken met het feit dat hij verantwoordelijk is voor de daden van zijn dieren, hij hoeft dus helemaal niks verkeerd gedaan te hebben.
Ik vind het een incompleet verhaaltje... En verder snap ik niet waarom de zeven honden aan een FAMILIELID van de verdachte worden gegeven.
de agenten in kwestie durfde vermoedelijk op dat moment de honden niet mee te nemen dus hebben ze voor een veiligere manier gekozen door ze later op te halen.
Afbeelding
nana
Zeer actief

Als je op een kaart kijkt van den bosch dan lijkt me dit geen losloopgebied.
Waarom zou je niet met meerdere honden aangelijnd daar mogen lopen er is nog steeds geen wet aan maximaal aantal honden
waar je mee mag wandelen....er zijn wel wetten waar je hond aangelijnd moet zijn. Maar dat wordt voor het gemak ff vergeten.

Hond gewoon aanlijnen waar die aangelijnd moet zijn dan had dit alles niet kunnen gebeuren.
De eigenaar is eerst aangehouden wegens het slaan pas erna is besloten de honden nader te bekijken.
Denk dat de eigenaar de honden aan een familielid heeft gegeven omdat hij mee moest naar het bureau...logisch dat je dan een opvang zoekt voor je honden.

lydia
nana
Zeer actief

herejede schreef:wat er ook gebeurd mag zijn, je laat toch geen 7 honden tegelijk uit,
jaa als je zeker weet dat je ze kan houden, als je zeker weet dat er geen andere honden op je afkomen, als je zeker weet dat ie van jou supersociaal zijn

anders is het vragen om problemen
Er staat nergens dat hij zijn honden niet heeft kunnen houden. Zeker weten dat anderen geen honden op je af laten gaan zou moeten zijn in een aanlijngebied maar kennelijk maakt het niet uit want overal kunnen mensen dus honden toch los laten lopen. Wat is supersociaal???

lydia
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”