Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verandering roedel
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Verandering roedel
Het valt mij op in de 8 jaar dat ik op het forum zit dat sommige helemaal niet gewisseld zijn van roedel en sommige ontzettend veel honden hebben gehad in die tijd.
Ik begon met Nanni. in 2005 kwam Tuana erbij, zij is in 2008 mee verhuisd met mij nzus waardoor alleen Nanni overbleef. 2 jaar geleden kwam Noah erbij en vorig jaar is Nanni overleden.
In 8 jaar tijd 2 honden gehad en nu nog 1 die van mij is.
Hoe is het in e afgelopen jaar veranderd bij jullie?
Ik begon met Nanni. in 2005 kwam Tuana erbij, zij is in 2008 mee verhuisd met mij nzus waardoor alleen Nanni overbleef. 2 jaar geleden kwam Noah erbij en vorig jaar is Nanni overleden.
In 8 jaar tijd 2 honden gehad en nu nog 1 die van mij is.
Hoe is het in e afgelopen jaar veranderd bij jullie?
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Re: Verandering roedel
Toen ik hier op het forum kwam had ik alleen Pardoes.
4 jaar terug kwam Harley en vorig jaar na het plotselinge overlijden van Pardoes kwam Toya
4 jaar terug kwam Harley en vorig jaar na het plotselinge overlijden van Pardoes kwam Toya
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier valt het op zich wel mee vind ik.
Toen ik hier op het forum kwam, hadden wij Rex nog, de oude mechelaardame, en was Sjefke er al.
In 2004 is eerst Nozem erbij gekomen uit ons eerste nest, en een paar maanden daarna moesten we helaas Rex laten gaan, ruim 14 jaar oud.
Dus van 2004 t/m 2009 hebben wij Sjefke en Nozem samen gehad. In 2009 is Tapas gebleven uit het nest van Nozem.
Voordat ik op het forum kwam is in 1991 onze eerste hond in huis gekomen, Rex. In 1993 kwam daar Gizmo bij en zij is helaas in 1998 plotseling overleden. Begin 2000 is Sjefke erbij gekomen.
Toen ik hier op het forum kwam, hadden wij Rex nog, de oude mechelaardame, en was Sjefke er al.
In 2004 is eerst Nozem erbij gekomen uit ons eerste nest, en een paar maanden daarna moesten we helaas Rex laten gaan, ruim 14 jaar oud.
Dus van 2004 t/m 2009 hebben wij Sjefke en Nozem samen gehad. In 2009 is Tapas gebleven uit het nest van Nozem.
Voordat ik op het forum kwam is in 1991 onze eerste hond in huis gekomen, Rex. In 1993 kwam daar Gizmo bij en zij is helaas in 1998 plotseling overleden. Begin 2000 is Sjefke erbij gekomen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Juni 2009 kwam James, oktober 2009 Jazz en januari 2010 Jules
Meer heb ik er niet gehad.. naja paar jaar geleden wel..
Hopelijk over minstens 15 jaar pas weer nieuwe honden;)
Meer heb ik er niet gehad.. naja paar jaar geleden wel..
Hopelijk over minstens 15 jaar pas weer nieuwe honden;)

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nauwelijks, begonnen bij Osa, toen zij 8 jaar was kwam de toen net 1jarige Ben erbij, en 1 jaar geleden is Osa overleden.
En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.Aimee schreef: En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
-
duitse herder
- Zeer actief
Mij wel bij meerdere eerlijk gezegd, bv Whera heeft volgens mij heel wat honden gehad. Marion daarintegen heeft er alleen Saar bijgekregen (toch of draai ik het om?? Dat Miep erbij kwam)LongFields schreef:Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.Aimee schreef: En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou, dat is 1 voorbeeld dan. Ben ik nog niet echt van onder de indruk eerlijk gezegd.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Al jaren niets veranderd. Billy ruim 11 jaar bij ons en Silka al weer 5 jaar. En wat mij betreft blijft het nog jaaaaren zo. Ik ben heel blij en gelukkig zo met hen. Ik zou het helemaal niet erg vinden om de rest van mijn leven deze twee lieverds aan mijn zijde te hebben, maar ja honden gaan geen mensenleven mee...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Bij mij niks veranderd sinds ik hier ben, maar dat is pas een paar jaar en ik had de grote verandering al achter de rug toen.
Die verandering bestond uit het terug gaan van 4 naar 2 honden doordat ik naar Engeland verhuisde en de witjes in Nederland bij mijn ex partner bleven.
Ik mis Luca nog steeds verschrikkelijk maar weet ook dat ik voor de honden de beste beslissen heb genomen door ze bij elkaar te laten.
Ze zijn inmiddel 10,5 en 11 jaar en het gaat prima met ze
Die verandering bestond uit het terug gaan van 4 naar 2 honden doordat ik naar Engeland verhuisde en de witjes in Nederland bij mijn ex partner bleven.
Ik mis Luca nog steeds verschrikkelijk maar weet ook dat ik voor de honden de beste beslissen heb genomen door ze bij elkaar te laten.
Ze zijn inmiddel 10,5 en 11 jaar en het gaat prima met ze

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
duitse herder
- Zeer actief
Jessica?LongFields schreef:Nou, dat is 1 voorbeeld dan. Ben ik nog niet echt van onder de indruk eerlijk gezegd.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
toen ik hier 7 jaar geleden kwam had ik een 12-jarige labrador Anak, die 5 jaar geleden overleden is. Ook had ik rico toen al, hij is er nog steeds en nu bijna 13 jaar oud.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het is toch zo dat bij sommige mensen er al heel wat honden zijn geweest in een aantal jaar, om verschillende redenen, en bij sommige helemaal niet, daar zijn toch geen voorbeelden bij nodig? Is verder geen waarde oordeel of wat dan ookLongFields schreef:Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.Aimee schreef: En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
- Rami
- Zeer actief
Mij ook niet. Ja, er gaan wel eens honden van forummers dood (jammer genoeg...) en er komen ook weer honden bij. Maar hele grote wisselingen? Ik zie het ook niet.LongFields schreef:Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.Aimee schreef: En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
duitse herder
- Zeer actief
Dat bedoel ik ook met wisselingenRami schreef:Mij ook niet. Ja, er gaan wel eens honden van forummers dood (jammer genoeg...) en er komen ook weer honden bij. Maar hele grote wisselingen? Ik zie het ook niet.LongFields schreef:Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.Aimee schreef: En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik schrijf toch nergens dat ik dat wel als zodanig zie? Ik vraag alleen om voorbeelden, omdat het mij niet specifiek is opgevallen.Aimee schreef:Het is toch zo dat bij sommige mensen er al heel wat honden zijn geweest in een aantal jaar, om verschillende redenen, en bij sommige helemaal niet, daar zijn toch geen voorbeelden bij nodig? Is verder geen waarde oordeel of wat dan ookLongFields schreef:Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.Aimee schreef: En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
Ja, sommige mensen breiden hun roedel uit, gaan van 1 naar 2 honden of van 2 naar 3 of misschien wel naar meer honden.
En ja, soms zijn honden op leeftijd en sterven ze, of zijn ze nog helemaal niet op leeftijd en komen ze ook te overlijden, en dan neemt iemand na meer of minder tijd weer een nieuw maatje erbij.
Dat is nu eenmaal zo als je met dieren te maken hebt wiens levensverwachting flink korter is dan die van onszelf.
Maar ik begrijp de insteek van het topic gewoon niet zo goed, het lijkt alsof Wendy er een bepaalde mening over heeft omdat het haar is opgevallen dat sommige roedels schijnbaar nogal aan verandering onderhevig zijn (geweest), maar die mening die houdt ze dan voor zich.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Nou hier hebben we wel veel wisselingen gehad, veel te veel naar mijn zin. Toen ik hier 10 jaar terug kwam had ik ambull Murphy. Daar kwam Kira bij. Murphy is met 3 jaar gestorven, toen kwam ambull Jake, die is ook met 3 jaar gestorven. Daarna kwam Basco die hebben we 4 jaar gehad en toen is hij op 5-jarige leeftijd overleden en nu Arie. En Kira huppelt nog steeds zonder problemen door met haar vierde man aan haar zijde.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Toen ik kwam hadden we nog geen hond maar was ik me nog aan het inlezen.
Jurek kwam in mei 2002, Jelka kwam in maart 2004 en Samica in oktober 2008.
Ze zijn er alle drie gelukkig nog.
Jurek kwam in mei 2002, Jelka kwam in maart 2004 en Samica in oktober 2008.
Ze zijn er alle drie gelukkig nog.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Toen Marc en Martijn samen gingen wonen had Marc Wuilus al niet meer hoor, dus alleen Martijns honden waren er toen.duitse herder schreef: Dat bedoel ik ook met wisselingenOok samenvoegingen, zoals Marc en Martijn de honden en van Tineke
Maar ik snap je punt nog steeds niet geloof ik.
De voorbeelden die je hier geeft zijn toch gewoon heel logisch, als iemand samen gaat wonen en beide mensen hebben al honden waarmee het gewoon klikt, dan is het toch niet anders dan normaal dat de roedel wordt uitgebreid met de honden van de ander?
Ik mis vast ergens iets of zo...
- Rami
- Zeer actief
Oh zo. Ja, soms is er de pech (en het verdriet) dat honden dood gaan, en soms het geluk dat er nieuwe op je pad komen. Dat heb allemaal niet in de hand.duitse herder schreef:Dat bedoel ik ook met wisselingenRami schreef:
Mij ook niet. Ja, er gaan wel eens honden van forummers dood (jammer genoeg...) en er komen ook weer honden bij. Maar hele grote wisselingen? Ik zie het ook niet.Ook samenvoegingen, zoals Marc en Martijn de honden en van Tineke
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier twee labradors sinds mijn vorige hond, kruising mechelaar/rotweiler was overleden.
Zij zijn hier als pup gekomen en gaan zolang ik het voor het zeggen heb helemaal nergens heen tot ze overlijden...
Maar wat maakt het eigenlijk uit of mensen van roedel zijn gewisseld, in het geval dat ze dat gedaan hebben zal daar best een reden voor zijn geweest, al pijnlijk genoeg lijkt mij zonder dat het er nog even ingewreven wordt.
Zij zijn hier als pup gekomen en gaan zolang ik het voor het zeggen heb helemaal nergens heen tot ze overlijden...
Maar wat maakt het eigenlijk uit of mensen van roedel zijn gewisseld, in het geval dat ze dat gedaan hebben zal daar best een reden voor zijn geweest, al pijnlijk genoeg lijkt mij zonder dat het er nog even ingewreven wordt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het kan haar toch gewoon opvallen, ik denk ook wel eens goh, ik had 14 jaar en nu alweer bijna 6 jaar dezelfde hond bij me, wat je uiteraard als gelukkig mag zien, terwijl ik soms ook wel eens mensen hoor waar 't echt ieder jaar anders lijkt, met nieuwe honden in de planning, oudere honden, zieke honden etc. Maakt niet uit, maar je kan dat toch gewoon beseffen? Je doet net alsof er een hele ondertoon in doorgaat, en dat dit met een doel is opgezet, want ze zal er wel 'n mening over hebben, en dat schemer je door in de manier waarop je reageert.LongFields schreef:Ik schrijf toch nergens dat ik dat wel als zodanig zie? Ik vraag alleen om voorbeelden, omdat het mij niet specifiek is opgevallen.Aimee schreef:Het is toch zo dat bij sommige mensen er al heel wat honden zijn geweest in een aantal jaar, om verschillende redenen, en bij sommige helemaal niet, daar zijn toch geen voorbeelden bij nodig? Is verder geen waarde oordeel of wat dan ookLongFields schreef:
Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.
Ja, sommige mensen breiden hun roedel uit, gaan van 1 naar 2 honden of van 2 naar 3 of misschien wel naar meer honden.
En ja, soms zijn honden op leeftijd en sterven ze, of zijn ze nog helemaal niet op leeftijd en komen ze ook te overlijden, en dan neemt iemand na meer of minder tijd weer een nieuw maatje erbij.
Dat is nu eenmaal zo als je met dieren te maken hebt wiens levensverwachting flink korter is dan die van onszelf.
Maar ik begrijp de insteek van het topic gewoon niet zo goed, het lijkt alsof Wendy er een bepaalde mening over heeft omdat het haar is opgevallen dat sommige roedels schijnbaar nogal aan verandering onderhevig zijn (geweest), maar die mening die houdt ze dan voor zich.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Op 21 november 2009 heb ik Beau, mijn eerste hond, gekregen maar verder nog niks. En ik ben hier natuurlijk ook nog niet zo lang 
Edit: typo
Edit: typo
Laatst gewijzigd door Hilde op 03 jul 2010 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Hier dan wel een voorbeeld van veel veranderingen denk ik. Ik kwam op het forum met Jinx, hierna kreeg ik Angel. Na de scheiding bleef Angel bij mijn ex. Poosje erna trok ik bij Lars in en werd mede eigenaar van Quasar. Tsuki kregen we anderhalf jaar daarna erbij en nu sinds een paar weken Stellar erbij.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik vind het best wel leuk (of minder dat ligt een beetje aan de omstandigheden van de veranderingen) om te lezen hoe de roedels veranderd zijn in diverse jaren.
Daar zit niks anders achter dan belangstelling, zou toch best kunnen dat Wendy vanuit eenzelfde oogpunt zo'n topic plaatst?
Daar zit niks anders achter dan belangstelling, zou toch best kunnen dat Wendy vanuit eenzelfde oogpunt zo'n topic plaatst?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Hier is de laatste tijd een geheel nieuwe roedel ontstaan.
7 jaar geleden had ik Bas, Babouska, Nisha, Alice, Pardoes, Beauty de Bearded Collie's, Bear de Bull Terrier, Purdy een bastaardje en Bonte de Havanezer.
Omdat ik toen ben gescheiden en we de honden een beetje gedeelt hebben, heb ik meegenomen:
Bas, Babouska, Alice, Nisha en Bear.
Dus nog maar 5.
Ik had wel met mijn ex geregeld dat als Bonte een dekking zou doen ik een pup uit dat nest zou krijgen.
Zo kwam er dus 6 jaar geleden Snorre bij.
Daarna ook nog een Border Collie Njoy en een miniature Bull Terrier Joel.
Njoy hebben we in 2008 herplaatst vanwege ernstige problemen in de roedel.
Van mijn oude honden gingen Babouska, Alice en Nisha dood in 2007 en 2008, en in 2008 kwam toen Prins onze Oudduitse herder reu bij ons.
Hij is gefokt door mijn vriendin en was verkocht maar wegens ziekte na een week weer terug.
En ja hij was mijn favoriet uit haar nest dus hij moest bij mij wonen.
Begin 2009 kwam onze eerste Chihuahua, Barbie, en ook Nora de ODH dame , bij ons wonen en hebben we helaas ook onze laatste Beardy Bas en Bear de Bull in moeten laten slapen.
verderop in 2009 hebben we nog wat Chihuahua's gekregen en helaas Joel moeten herplaatsen omdat ze onze Snorre wou vermoorden.
Ook in 2010 zijn er nog wat Chi's bijgekomen, en als onverwachte verrassing Spikkels de AHT.
De laatste pup is er nu 2 weken, een Chi reutje.
En dus hebben we nu 2 ODH, 1 AHT, 1 Havanezer en 7 Chitjes.
7 jaar geleden had ik Bas, Babouska, Nisha, Alice, Pardoes, Beauty de Bearded Collie's, Bear de Bull Terrier, Purdy een bastaardje en Bonte de Havanezer.
Omdat ik toen ben gescheiden en we de honden een beetje gedeelt hebben, heb ik meegenomen:
Bas, Babouska, Alice, Nisha en Bear.
Dus nog maar 5.
Ik had wel met mijn ex geregeld dat als Bonte een dekking zou doen ik een pup uit dat nest zou krijgen.
Zo kwam er dus 6 jaar geleden Snorre bij.
Daarna ook nog een Border Collie Njoy en een miniature Bull Terrier Joel.
Njoy hebben we in 2008 herplaatst vanwege ernstige problemen in de roedel.
Van mijn oude honden gingen Babouska, Alice en Nisha dood in 2007 en 2008, en in 2008 kwam toen Prins onze Oudduitse herder reu bij ons.
Hij is gefokt door mijn vriendin en was verkocht maar wegens ziekte na een week weer terug.
En ja hij was mijn favoriet uit haar nest dus hij moest bij mij wonen.
Begin 2009 kwam onze eerste Chihuahua, Barbie, en ook Nora de ODH dame , bij ons wonen en hebben we helaas ook onze laatste Beardy Bas en Bear de Bull in moeten laten slapen.
verderop in 2009 hebben we nog wat Chihuahua's gekregen en helaas Joel moeten herplaatsen omdat ze onze Snorre wou vermoorden.
Ook in 2010 zijn er nog wat Chi's bijgekomen, en als onverwachte verrassing Spikkels de AHT.
De laatste pup is er nu 2 weken, een Chi reutje.
En dus hebben we nu 2 ODH, 1 AHT, 1 Havanezer en 7 Chitjes.
-
duitse herder
- Zeer actief
Volgens mij had ik beter einde van het jaar deze topic kunnen openen, misschien begreep je hem dan welLongFields schreef:Toen Marc en Martijn samen gingen wonen had Marc Wuilus al niet meer hoor, dus alleen Martijns honden waren er toen.duitse herder schreef: Dat bedoel ik ook met wisselingenOok samenvoegingen, zoals Marc en Martijn de honden en van Tineke
Maar ik snap je punt nog steeds niet geloof ik.
De voorbeelden die je hier geeft zijn toch gewoon heel logisch, als iemand samen gaat wonen en beide mensen hebben al honden waarmee het gewoon klikt, dan is het toch niet anders dan normaal dat de roedel wordt uitgebreid met de honden van de ander?![]()
Ik mis vast ergens iets of zo...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Die indruk werd bij mij gewekt ja, vandaar mijn vraag. Maar die was dus aan Wendy, en niet aan jou.Aimee schreef: Het kan haar toch gewoon opvallen, ik denk ook wel eens goh, ik had 14 jaar en nu alweer bijna 6 jaar dezelfde hond bij me, wat je uiteraard als gelukkig mag zien, terwijl ik soms ook wel eens mensen hoor waar 't echt ieder jaar anders lijkt, met nieuwe honden in de planning, oudere honden, zieke honden etc. Maakt niet uit, maar je kan dat toch gewoon beseffen? Je doet net alsof er een hele ondertoon in doorgaat, en dat dit met een doel is opgezet, want ze zal er wel 'n mening over hebben, en dat schemer je door in de manier waarop je reageert.
Maar fijn dat jij als spreekbuis voor haar wil fungeren hoor.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Toen ik hier kwam had ik alleen Max.
Inmiddels heb ik sinds 3 jaar ook Macho erbij.
Inmiddels heb ik sinds 3 jaar ook Macho erbij.