Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Die hitte, Ohana weet niet waar ze het moet zoeken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Die hitte, Ohana weet niet waar ze het moet zoeken

Ongelezen bericht door Marieta »

Is er nogiemand met tips? Ik heb een koelhalsband, maar die past niet meer :ugh: Daar moet ik iets aan vast naaien maar dat is niet 123 gebeurd.
Maar ze weet niet waar ze het heeft. Misschien gewoon een handdoek in koud water dompelen? Nog meer tips?

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Re: Die hitte, Ohana weet niet waar ze het moet zoeken

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik zou haar in ieder geval een natte handdoek geven waar ze op kan liggen of mee bezig kan zijn. Nat shirt aan trekken? alleen dat kan gaan broeien. Misschien wat water invriezen en haar dat geven.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Een grote handdoek nat maken met koud water en dan uit wringen ,vinden ze heerlijk om op te liggen met deze warmte en koelt lekker af :wink:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

ik heb hetzelfde probleem met joey , thuis lukt het nog wel maar op de camping is moeilijker, ook omdat ze dan graag op bed ligt.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Marieta
Zeer actief

Ik had net dus de gedachte om haar oude kussen nat te spuiten, maar mevrouw wil er niet op gaan liggen. Ik heb haar waterbak gister ook al gevuld en ijsklontjes erbij gedaan, maar madame wil het water uit het zwembadje :oohja:

Ze blijft gras eten en vanochtend kwam er dan ook haar hele ontbijtje uit. De koelmat koop ik niet, omdat ik haar niet vertrouw met slopen en ik bang ben dat ze de inhoud op kauwt, wat me niet gezond lijkt. Maar dit is zielig gewoon. Ze wil niet buiten, ze wil niet binnen, ze wil niet op een nat koud kussen liggen. Nat is vies in haar ogen geloof ik. Ik heb het nog nooit met haa rmeegemaakt zo. ze is ook al wel 6, misschien dat ze daarom minder kan hebben. pffffff. Morgen ben ik niet thuis en ik houdt mijn hart vast. Mijn man wil misschien een middag vrij nemen voor haar.

Naja, ik zal me wel te druk maken hoor. In ieder geval alvast bedankt voor de tips. Ik zal de mat eens uitwringen, misschien wil zze dan wel liggen.

Meer tips zijn altijd welkom :ok:

Groetjes Marieta.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Rakker hier heeft het ook zo warm :ugh: Wij hebben nu een ventilator aanstaan die op de bank gericht is waar hij ligt. Natte handdoeken hoeven we voor hem niet te doen. Dan raakt hij gestrest en op zijn leeftijd willen we dat graag voorkomen. De ventilator helpt hem wel in ieder geval. (en de rest ligt gezellig op elkaar gestapeld die hebben nergens last van)
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Even naar de welkoop/ dierenwinkel rijden en een nieuwe koelhalsband halen?
Moeilijk hoor Timber vind de warmte ook niks maar die baddert de hele dag in zijn zwembadje. En magic adoreert de zon werkelijk die ligt er de hele dag in met af en toe de koude vloer van binnen voor verkoeling.

Ik heb verder ook geen andere ideeën eigenlijk.

Voor morgen houd ik ook mijn hart vast ik heb helaas een dagdienst en mijn vriend moet ook de hele dag werken.
Ik hoop dat het lekker rustig is op het werk en dat mijn collega's een middagje zonder mij kunnen want het wordt hier altijd Bloedjeheet in huis met een tuin op het zuiden. En echt verkoeling hebben ze hier niet dan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier hebben we een ventilator staan voor Nora. Ze zoekt hem zelf wel op als ze verkoeling wil maar hij staat dus sowieso aan. Werkt hier prima! :ok:
Marieta
Zeer actief

De ventilator hebben wij ook al aanstaan, maar ze blijft toch vluchten voor een koeler plekje te zoeken.

En helaas, de koelhalsband is al de grootste die er is :wink: Dus daar zit ik in vast.

Heb haar ook al natgespoten, helpt ook al niet genoeg voor dr geloof ik :(

Naja, meer kan ik niet doen geloof ik. Mijn man neemt morgen de middag vrij om haar goed in de gaen te kunnen houden.
Dan maar in dwang natspuiten als het morgen echt niet meer gaat. Ik hoop dat het niet hoeft.

Het is gewoon zo zielig om te zien. Als ze eens zou zwemmen he. Dan zie ik de hond van de buren zijknat terugkomen van het zwemmen in het kanaal hier. Dan denk ik, ohhhh zou ze dat ook maar doen. Dat zou zo helpen voor haar, maar helaas.

Super bedankt voor het meedenken :ok: Ik ga iig nog wat ijs maken voor haar. bvrieszakjes met water in de vriezer gooien. Ik zie wel of ze die ook weer laat liggen.
De rest ook succes met de beessies.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Een natte handdoek over de hond heen leggen, een badje waar ze in kan pootje baden, of een natte handdoek waar ze op kan liggen.
Of af en toe de poten wat nat maken.
En binnenhouden.
Hier ligt hij in de gang op het koele zeil, het is daar koeler dan buiten.

Ik geef nu ook met die hitte Yvar wat vruchtenyogurt en kwark, lekker fris en bovendien krijgt hij dan toch extra vocht binnen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Rotwarmte ook...voor de hondjes..De mijne hebben het wel warm, maar ik kan het binnen aardig koel houden en wij hebben plavuizen, is ook koel..

Mijn vorige mopsje deed ik altijd in een badje water zetten, ging ze heel tevreden in liggen. En ze vroeg er dan zelf ook om of we haar erin wilde zetten.

Ik zou verplicht gaan koelen denk ik..tuinslang erop en niet drogen..
Heb je geen (super mega grote bench) of plekje wat je kan afscheiden en daar natte lappen in legt? Dat ze verplicht op een natte doek moet liggen?
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wij hebben 3 jaar geleden voor Samara een airco aangeschaft, niet een verijdbare maar een vaste en dat scheelt heel erg veel, overdag loopt ze 3x 10 minuten maar sóchtends heel vroeg en sávonds rond d eklok van 10 lekker een wandeling van een uurtje.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Voetzooltjes koelen met een nat washandje. Niet kletsnat, maar gewoon nat en dan er een paar seconden tegenaan houden. Dat scheelt echt wel een beetje.
Marieta
Zeer actief

Dat is nu net het lastige met zon grote hond. Een bench past ze bijna niet meer in. Het is nu wat afgekoeld gelukkig, dus het is weer draagbaar voor haar. morgen neemt manlief een middag vrij dus die zal om 12 uur thuis zijn. Dan kan hij haar een beetje verzorgen;o)

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Rein heeft het met name 's nachts vreselijk warm. Hij ligt de hele nacht te stomen en te ijsberen omdat elke plek te warm is. Hij heeft al in geen nachten gewoon goed geslapen. Zijn humeur lijdt er niet onder (respect!) maar ik word chagrijnig van zijn ongemak, heb zo met 'm te doen. Bah!
Het wordt tijd dat het wat koeler wordt.
basje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog

Ongelezen bericht door basje »

Hier ook eentje die bezwijkt buiten onder die hitte. Dus overdag korte wandelingen. Goed natmaken daarna en dan ligt hij op het koele zeil. Ja, binnen is het koel, een airco, de beste aanschaf met zulke dagen. Niet alleen voor de hond. :D Wij hebben er ook profijt van. :E:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max gaat zelf in de zon liggen :oohja: en die haal ik er bij tijd en wijle dus uit.
Verder staan hier overdag bijna alle binnendeuren open en ligt hij vaak in de douche op de tegels.Veel meer dan dat en een koelband kan ik niet voor hem doen.
Bente zoekt ook zelf koele plekken op en ze gaan allebei maar lekker hun gang :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Kan je de vloer niet dweilen met koud water? hier is de vloer nog best koel, ze liggen languit en eigenlijk doen ze niet veel zo heel de dag, even naar buiten en dan weer binnen liggen. Recht onder een ventilator vinden ze niets.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

marian* schreef:Max gaat zelf in de zon liggen :oohja: en die haal ik er bij tijd en wijle dus uit.
Verder staan hier overdag bijna alle binnendeuren open en ligt hij vaak in de douche op de tegels.Veel meer dan dat en een koelband kan ik niet voor hem doen.
Bente zoekt ook zelf koele plekken op en ze gaan allebei maar lekker hun gang :ok:

Dat doe ik ook.
Puck gaat overdreven liggen hijgen in de volle zon, dus het is hier verplicht binnen zitten.
Alles dicht en zo donker mogelijk. :E:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Zelfs de Podenco's liggen nu op apegapen, ik heb dekbedden op het laminaat gelegd, wordt lekker koel, Hayley heeft vanmorgen heel veel gedronken en liep onwijs opgezwollen en ruftend te drentelen ( stommerd :oeps: ) nu ligt ze lekker languit op het dekbed in de gang te slapen, daar is het vergeven van de stank, maar ze is het wel kwijt nu :mrgreen:

Lilo is verstandig, die houdt zich heel de dag al lekker rustig :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is ook verschrikkelijk warm voor ze, :wink: , de thermometer staat hier gewoon op 30 graden,
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

We hadden vanmorgen een heel klein rondje bos gedaan en bij de uitgang (we moeten dan 50 meter over straat naar huis) plofte Fien languit op haar buik.
In staking.
Ik wilde haar dragen maar dat wilde ze niet.

Ze ligt nu omgevallen te wezen in haar tentje.
De rest is wel uitgeteld maar doet gewoon niks en dan gaat het wel.

Vanavond laat lekker naar het water.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Je kunt ipv een coolband ook een coolmat nemen, die is er in verschillende maten, niet goedkoop maar alles voor het hondje he :mrgreen:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik kreeg een heel goeie tip vanmiddag!! ( Tenminste IK vond m super :mrgreen: )

Een meneer met 2 grote honden die veel haar hebben legt altijd een stel oude dunne dekbedden in de vriezer zegt ie, haalt ze er half bevroren uit en legt zijn honden erop als ze het erg warm hebben, hij zegt dat het werkt. Zo gauw ik mn vrieskistje heb ga ik het uitproberen :cheer: :cheer:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik zie net op TV dat het nu in Scheveningen hoost!
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

ik heb vandaag een natte handdoek op scruffie gelegd en ze vind het heerlijk ze gooit hem er ook niet af ze loopt er gewwon mee rond of ze gaat er mee liggen slapen en het werkt super bij haar mijn border sammy wil het niet heeft er ook niet zoveel last van
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Gewoon colaflessen vullen met water en in de vriezer. Kan ze lekker tegen aanliggen. Omgekeurde kruik zeg maar.

Ik vul hier steeds de kong met kvv en vries het dan weer in (heb voor de loge overigens gewoon een klein waterf lesje in elkaar gedruk en met vlees gevuld en ingevroren). En gewoon een ijsklontje vinden ze ook lekker.

Voor de rest heb ik het aantal bakken water verdriedubbeld en blijven we het rustig aan doen. Voor Kay vul ik een curverbak met water, waar hij dan graag even ingraaft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”