Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
De volière voor de jongste generatie boeroendoek-eekhoorntjes is klaar. Er komt nog een grote kattenboom in en nog meer takken maar voor het moment voldoet hij prima. De eekhoorntjes zijn er super blij mee; ze rennen rond en spelen als jonge honden!
De muren hebben we extra ruw gemaakt zodat ze ook hier lekker klimmen kunnen...
Er is een kleine uitbouw waar ze lekker van de zon kunnen genieten.
Biene kan het niet vatten dat ze hier nu ook eekhoorns moet "bewaken"
Regelmatig even bij de eekhoorns gaan zitten; zo blijven ze lekker tam!
Ons fokpaartje zitten in een grote volière buiten; zij gaan zo tegen eind Oktober naar binnen.
Waanzinnig verblijf! Hebben ze ook wel nodig natuurlijk. Ik heb als kind oooit een boeroendoek gehad. Lag in de winkel voor dood en ik zag dat hij nog ademde. Ik tegen die man, er ligt een bijna dood eekhoorntje. Zegt hij doodleuk, die ligt al een week zo. Hij was helemaal stijf en toonde morsdood. Toen heb ik hem gevraagd en gekregen en hem antibiotica gegeven met banenensmaak en de hele dag onder mijn trui gehouden om warm te blijven. En dat heeft hij overleefd! Daarna een kooi van 1,5 x 1,5 meter gemaakt maar dat was achteraf nog veel te klein. Beestje had een scheef koppie, kon niet goed springen maar des te beter rennen. Na 3 jaar kwam hij ineens niet meer uit zijn winterslaap en toen ik hem wakker bleef maken bleek hij graatmager en zijn kopje was nog schever. Dus toen is hij dood gegaan.
De manier waarop jij ze hebt is de juiste manier. Zoals ik hem had niet. Hij begon ook te bijten en viel me aan als ik hem los liet lopen. Arm beest.
MARC_S schreef:Waanzinnig verblijf! Hebben ze ook wel nodig natuurlijk. Ik heb als kind oooit een boeroendoek gehad. Lag in de winkel voor dood en ik zag dat hij nog ademde. Ik tegen die man, er ligt een bijna dood eekhoorntje. Zegt hij doodleuk, die ligt al een week zo. Hij was helemaal stijf en toonde morsdood. Toen heb ik hem gevraagd en gekregen en hem antibiotica gegeven met banenensmaak en de hele dag onder mijn trui gehouden om warm te blijven. En dat heeft hij overleefd! Daarna een kooi van 1,5 x 1,5 meter gemaakt maar dat was achteraf nog veel te klein. Beestje had een scheef koppie, kon niet goed springen maar des te beter rennen. Na 3 jaar kwam hij ineens niet meer uit zijn winterslaap en toen ik hem wakker bleef maken bleek hij graatmager en zijn kopje was nog schever. Dus toen is hij dood gegaan.
De manier waarop jij ze hebt is de juiste manier. Zoals ik hem had niet. Hij begon ook te bijten en viel me aan als ik hem los liet lopen. Arm beest.
Dat bijten zou inderdaad uit frustratie geweest kunnen zijn omdat hij te weinig beweging kreeg; een kooi moet minstens 2 meter hoog zijn zodat ze vaart kunnen maken bij het klimmen. In de herfsttijd kunnen boeroendoeks ook bijterig worden; ik ken verhalen van eigenaren die de volière niet meer in konden doordat ze aangevallen werden door hun anders zo lief eekhoorntje...Heeft alles met het verdedigen van de aangelegde wintervoorraad te maken; een kwestie van leven of dood voor een eekhoorn. Dit gedrag verdwijnt na de herfst weer; heb het zelf nog niet meegemaakt maar er dient terdege rekening mee gehouden te worden; eekhoorns hebben het vooral op tenen en ogen voorzien...
Biene schreef:
Dat bijten zou inderdaad uit frustratie geweest kunnen zijn omdat hij te weinig beweging kreeg; een kooi moet minstens 2 meter hoog zijn zodat ze vaart kunnen maken bij het klimmen. In de herfsttijd kunnen boeroendoeks ook bijterig worden; ik ken verhalen van eigenaren die de volière niet meer in konden doordat ze aangevallen werden door hun anders zo lief eekhoorntje...Heeft alles met het verdedigen van de aangelegde wintervoorraad te maken; een kwestie van leven of dood voor een eekhoorn. Dit gedrag verdwijnt na de herfst weer; heb het zelf nog niet meegemaakt maar er dient terdege rekening mee gehouden te worden; eekhoorns hebben het vooral op tenen en ogen voorzien...
Het zou heel goed kunnen dat hij zijn wintervoorraad begon te verdedigen want ik herinner me dat hij nooit vals was als hij uit zijn winterslaap kwam. Hij vloog altijd door de kamer want ik liet hem wel vaak los rennen. Dan zette hij zijn staart op en beet in mijn hiel. Gelukkig sprong hij niet naar mijn ogen nu ik dit lees Meestal ging ik snel ergens op staan als hij me aanviel. Was een hij dus. Maar helaas was het allemaal niet echt genoeg. Hij had het beter dan zijn nestgenoten want die werden verkocht in ruime hamsterkooien De buurvrouw had er ook een, die is weggelopen door het raam.