Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huilen bij sirene, herkend iemand dit?
Moderator: moderatorteam
-
dogo4ever
- Zeer actief
Huilen bij sirene, herkend iemand dit?
Onze Cecilia (dogo dame van nu 10 maanden) reageert op sirenes van brandweerauto's, politie en ambulance. Ik grens met mijn achtertuin aan een doorgaande weg. Er zit nog wel een stuk groen tussen en hoge bomen maar dichtbij genoeg om de sirenes in vol ornaat te horen. Als er 1 van de 3 voorbij komt stuiven begint zij te huilen als een wolf. Ze gooit dan ook echt haar kop naar achteren en gooit er een hele mooi huil uit. Daarna kijkt ze je aan en doet ze het nog een keer. En dan stopt ze. Dan is de sirene ook al weer voorbij.
Het maakt niet uit of ze rustig ligt of zit of speelt. Het spel wordt onderbroken om dit te doen en als ze slaapt wordt ze wakker. Ze is niet schrikkerig, angstig of wil weg of wat dan ook. Als ze klaar is met huilen, gaat ze gewoon verder waar ze mee bezig was.
Herkend iemand dit? En iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn eerste gedachte was dat het misschien komt omdat ze zoveel keer beter horen en het geluid haar irriteert/pijn doet? Ik vind het niet irritant hoor, en wil het ook niet afleren ofzo. Maar ik ben benieuwd of iemand dit herkend en weet wat dit gedrag zou kunnen zijn.
De sirene van de eerste maandag van de maand heeft ze het (tot op heden) trouwens niet mee. Ook weer raar vind ik.
Het maakt niet uit of ze rustig ligt of zit of speelt. Het spel wordt onderbroken om dit te doen en als ze slaapt wordt ze wakker. Ze is niet schrikkerig, angstig of wil weg of wat dan ook. Als ze klaar is met huilen, gaat ze gewoon verder waar ze mee bezig was.
Herkend iemand dit? En iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn eerste gedachte was dat het misschien komt omdat ze zoveel keer beter horen en het geluid haar irriteert/pijn doet? Ik vind het niet irritant hoor, en wil het ook niet afleren ofzo. Maar ik ben benieuwd of iemand dit herkend en weet wat dit gedrag zou kunnen zijn.
De sirene van de eerste maandag van de maand heeft ze het (tot op heden) trouwens niet mee. Ook weer raar vind ik.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: Huilen bij sirene, herkend iemand dit?
yup
werd vanochtend wakker gehuild
Woon redelijk dichtbij een 100 km weg. En daar vliegen ze redelijk vaak voorbij.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Sjon zingt opera als hij een piepbal heeft. Is doodnormaal volgens mij.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Mijn ouders wonen redelijk dicht bij de kerk. Vroeger hadden we een golden retriever en die jankte altijd als de klokken 12 uur sloegen of bijvoorbeeld als de klokken luiden voor een bruiloft/begrafenis/doop
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Yep, heel herkenbaar. Sommige geluiden roept dit op bij een aantal honden
Ik vind het wel leuk. Heb hier ook van die huilers. 2 van de 3 huilen hier vrolijk mee met de kerkklokken, de sirene, en de maandelijkse test.
Oorspronkelijk komt het gedrag vanuit de wolf, al vraag ik me af of dat nu nog steeds de reden is dat sommige honden het doen. Maar in een roedel wolven wordt zo "gekeken" waar iedereen is bijvoorbeeld. Dus als er 1 is afgedwaald en hij begint te huilen dan antwoord de rest en weet hij waar ze zijn. Is een hele simpele uitleg hoor. Want huilen in een roedel wordt voor meerdere doeleinden gebruikt en is een complexe manier van communicatie. Ik ken overigens wolvenpups die al huilden, op hun eigen manier, vanaf een week of 8 maar misschien beginnen ze nog wel eerder (ik heb nog nooit wolfjes gezien die jonger waren).
Ik vind het een mooi geluid. Ook van mijn eigen honden
Oorspronkelijk komt het gedrag vanuit de wolf, al vraag ik me af of dat nu nog steeds de reden is dat sommige honden het doen. Maar in een roedel wolven wordt zo "gekeken" waar iedereen is bijvoorbeeld. Dus als er 1 is afgedwaald en hij begint te huilen dan antwoord de rest en weet hij waar ze zijn. Is een hele simpele uitleg hoor. Want huilen in een roedel wordt voor meerdere doeleinden gebruikt en is een complexe manier van communicatie. Ik ken overigens wolvenpups die al huilden, op hun eigen manier, vanaf een week of 8 maar misschien beginnen ze nog wel eerder (ik heb nog nooit wolfjes gezien die jonger waren).
Ik vind het een mooi geluid. Ook van mijn eigen honden
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Die van mij doet het ook, bij alles. Laika is wat socialer dan charles, ze vind het ook sielug voor de mensen betrokken bij de brand, ongeluk, diefstal, vechtpartij etc...
Overigens zijn er al wel meerder topics over dit onderwerp...
Overigens zijn er al wel meerder topics over dit onderwerp...
Groetjes Lianne
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Napoleon gaat ook huilen als hij die sirene lang blijft horen, anders gaat hij doodstil staan met een scheef koppie.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Een aantal van de honden bij ons op stal doet dit ook wanneer er sirenes van hulpdiensten klinken.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Ziva doet het ook, kopje omhoog en whoeeeeeeeeeeeeeee.
Heel grappig ik heb nog niet eerder een hond gehad die dat deed.
Wel 1 die bang was voor de ziekenauto, dat kwam omdat ze samen met de baas uit was toen er een dame van haar fiets gereden werd. Ze zijn bij haar gebleven tot de ziekenauto kwam. Demi hield daar een trauma aan over. Die vrouw waarschijnlijk ook wel denk ik zo.
Heel grappig ik heb nog niet eerder een hond gehad die dat deed.
Wel 1 die bang was voor de ziekenauto, dat kwam omdat ze samen met de baas uit was toen er een dame van haar fiets gereden werd. Ze zijn bij haar gebleven tot de ziekenauto kwam. Demi hield daar een trauma aan over. Die vrouw waarschijnlijk ook wel denk ik zo.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Onze honden doen het zelf niet, maar ik liep gister buiten en er reed een ambulance voorbij (met loeiende sirenes uiteraard) En van diverse plekken klonk hondengehuil. 

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Beetle heeft dat haar hele leven gedaan. Echter de laatste tijd huilt ze niet meer bij jet horen van sirenes. Beetle is 14 jaar en doof
.
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Hier huilen er elke eerste maandag van de maand 2 collies mee en mijn reu doet het ook nog bij hulpdiensten 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Onze Dogo is sowieso erg vocaal. Meeloeien met sirenes doet hij niet maar hij heeft wel de neiging om, als hij heeft geblaft omdat hij wat hoorde, daarna door te gaan met een monotoon loeigeluid. Erg fijn 
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Mijn eerste dalmaat huilde om alles....
reclame deuntjes, sirene, gtst
Denia kijkt voor als nog alleen maar op bij een sirene. Meer niet.
Denia kijkt voor als nog alleen maar op bij een sirene. Meer niet.

-
dogo4ever
- Zeer actief
Al die jaren dat we alleen Staffies hadden, is er geen een geweest die dit gedrag vertoonde. En onze oudste Dogo meid doet dit ook niet. Vandaar mijn verbazing dat Cecilia het wel doet.
Cecilia is wel een hond die naar mijn idee het meeste hondgedrag vertoond hier in huis maar ik had het niet gezocht in het huilen bij de wolven omdat ze het niet doet als er iemand niet thuis is (gecheckt uiteraard of dat echt zo is).
Cecilia is wel een hond die naar mijn idee het meeste hondgedrag vertoond hier in huis maar ik had het niet gezocht in het huilen bij de wolven omdat ze het niet doet als er iemand niet thuis is (gecheckt uiteraard of dat echt zo is).
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Als hij begon te huilen, wisten we dat er eentje langs zou komen
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Nou daar kan ik ook wel om jankenheidie schreef:Mijn eerste dalmaat huilde om alles....gtst
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Toen ik nog bij het hondenpension werkte, huilden de honden daar heel graag in koor als er weer een ambulance over de dichtbij gelegen 80 km weg sjeesde. Ik vond t een prachtig gehoor 
-
Muk
Is normaal gedrag. Onze hond doet het ook en ik vind het wel mooi eigenlijk.dogo4ever schreef:Al die jaren dat we alleen Staffies hadden, is er geen een geweest die dit gedrag vertoonde. En onze oudste Dogo meid doet dit ook niet. Vandaar mijn verbazing dat Cecilia het wel doet.
Mag ik vragen waarom je hond gecoupeerde oren heeft?
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Loekie huilt gelukkig niet bij sirenes, want we wonen vlak bij de brandweerkazerne, en er komt dus nogal eens wat voorbij geloeid. Waar ie wel op reageert met blaffen en huilen zijn die
Vuvuzela's waar alle kinderen in de straat mee buiten lopen. Gelukkig zijn we daar over een dikke week weer vanaf....... 

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- Lucia
- Zeer actief
Ja hoor, ik krijg ook een prachtige serenade.
Milo moet wel op gang komen, eerst blaffen, steeds iets sneller en meer en dan is meneer prachtig op geluid.
Jolie doet het niet als milo er niet bij is of milo het niet doet. Zij doet met hem mee, en soms begint ze dan te blaffen om hem ook mee te krijgen.
Milo moet wel op gang komen, eerst blaffen, steeds iets sneller en meer en dan is meneer prachtig op geluid.
Jolie doet het niet als milo er niet bij is of milo het niet doet. Zij doet met hem mee, en soms begint ze dan te blaffen om hem ook mee te krijgen.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Natuurlijk mag je dat vragen. Tekila is in Argentinie geboren. En in Argentinie wordt alles nog gecoupeerd. Tenminste bij deze fokker wel. In principe zouden wij een pup krijgen met alles er op en er aan. Dat had ik ook gevraagd. Alleen bleek een paar weken later dat de betreffende pup medisch gezien niet gezond was en wilde de fokker de pup niet aan ons verkopen. Hij kwam toen met het voorstel dat hij een hondje wat hij had zitten en eigenlijk zelf wilden houden, naar Nederland zou laten komen met dien verstande dat als ze goed uitgroeit dat wij er dan een nestje mee fokken en een pup terug sturen naar Argentinie. Alleen was dit betreffende hondje al 5 maanden oud en had gecoupeerde oren. Ondanks de gecoupeerde oren hebben wij haar toch laten komen (we hebben de betreffende fokker vrij hoog zitten en vertrouwden op zijn ervaring, de man is de kleinzoon van de bedenker van het ras en zit al zijn hele leven in deze honden) en tot op heden geen moment spijt van gehad. Het is echt de hond geworden zoals de fokker had verwacht.Muk schreef:Mag ik vragen waarom je hond gecoupeerde oren heeft?
Dus vandaar de gecoupeerde oren. Cecilia heeft overigens een paar flinke flappers op haar kop zitten. Zij is gewoon hier in Nederland geboren.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik herken het gedrag wel hoor, ook bij staffies 
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik woon vlakbij twee ziekenhuizen, dus je begrijpt dat hier heel vaak de sirenes van ziekenwagens te horen zijn.
Als de ziekenwagen dicht in de buurt is, en hij de sirenes hoort, vliegt hij naar buiten, begint te loeien als een wolf en gooit zijn koppie helemaal achterover, ik denk wel eens dadelijk valt ie achterover.
De maandelijkse sirenes daar reageert hij niet op.
Dus hier is het nogal eens raak, want met dit mooie weer staat de buitendeur naar de tuin open, en krijgen de buren regelmatig een mooi gratis concert van Beau.

Als de ziekenwagen dicht in de buurt is, en hij de sirenes hoort, vliegt hij naar buiten, begint te loeien als een wolf en gooit zijn koppie helemaal achterover, ik denk wel eens dadelijk valt ie achterover.
De maandelijkse sirenes daar reageert hij niet op.
Dus hier is het nogal eens raak, want met dit mooie weer staat de buitendeur naar de tuin open, en krijgen de buren regelmatig een mooi gratis concert van Beau.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Muk
Ok, bedankt.dogo4ever schreef:Natuurlijk mag je dat vragen. Tekila is in Argentinie geboren. En in Argentinie wordt alles nog gecoupeerd. Tenminste bij deze fokker wel. In principe zouden wij een pup krijgen met alles er op en er aan. Dat had ik ook gevraagd. Alleen bleek een paar weken later dat de betreffende pup medisch gezien niet gezond was en wilde de fokker de pup niet aan ons verkopen. Hij kwam toen met het voorstel dat hij een hondje wat hij had zitten en eigenlijk zelf wilden houden, naar Nederland zou laten komen met dien verstande dat als ze goed uitgroeit dat wij er dan een nestje mee fokken en een pup terug sturen naar Argentinie. Alleen was dit betreffende hondje al 5 maanden oud en had gecoupeerde oren. Ondanks de gecoupeerde oren hebben wij haar toch laten komen (we hebben de betreffende fokker vrij hoog zitten en vertrouwden op zijn ervaring, de man is de kleinzoon van de bedenker van het ras en zit al zijn hele leven in deze honden) en tot op heden geen moment spijt van gehad. Het is echt de hond geworden zoals de fokker had verwacht.Muk schreef:Mag ik vragen waarom je hond gecoupeerde oren heeft?
Dus vandaar de gecoupeerde oren. Cecilia heeft overigens een paar flinke flappers op haar kop zitten. Zij is gewoon hier in Nederland geboren.
-
blondie
- Zeer actief
Ik vond het grappig dat gereageer.. maar minder grappig als ik niet thuis ben en er wordt geloeid.. autoweg ligt hier vlakbij en de sirenes galmen door vanaf de snelweg via de woonwijk
En hoge tonen van een telefoon reageren ze ook sterk op.. dan gaan ze in de huilmodus..
Het is dus wel herkenbaar, maar ik ben het wat gaan indammen..
En hoge tonen van een telefoon reageren ze ook sterk op.. dan gaan ze in de huilmodus..
Het is dus wel herkenbaar, maar ik ben het wat gaan indammen..
- Marina
- Zeer actief
Hier doen ze het ook alledrie. hihhi ik moet er altijd wel om lachen.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Toros&Sultan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kangal 2x
Toros doet dat elke 1 maandag vd maand, dan begint hij samen met Sultan meestal HEEEEL MOOI te huilen, echt mooi om te horen
Groeten van Tuba en Alpa
Pootje van Toros & Sultan
Pootje van Toros & Sultan
- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet van mijn eigen hond maar wel van die van mijn vriendin.
En daar komen er veel langs dus vaak gejank.
En daar komen er veel langs dus vaak gejank.
Groetjes Yvonne

-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Kim loeide alleen op ziekenwagens. Politie en brandweer niet. De andere honden reageerde verder ook helemaal niet op haar geloei gelukkig.
Whoopi heeft problemen met de sirene op de eerste maandag van de maand. Vroeger was het alleen maar huilen als een wolf, maar sinds ze een nestje gehad heeft is raakt ze helemaal in paniek. Met loeien en huilen om sirenes heb ik geen problemen, maar haar paniek dus wel, want ze blijft van streek ookal is het geluid afgelopen.
Inmiddels zet ik mijn wekker om 11.55 uur, zorg ik dat ik met haar op de slaapkamer ben, leg haar op bed op haar rug en ga haar buik aaien, net zoals toen ze weeën had en in paniek raakte. Ze gaat er ook helemaal voor liggen. Daarbij moet ik wel de radio of tv wat harder zetten zodat het het geluid van de sirene overstemd en moet ik blijven praten. Zo kan ik haar er tegenwoordig doorheen halen. Op één of andere manier heeft het geluid dezelfde uitwerking als de weeën, dezelfde paniek en ook dezelfde remedie.
Zo wie zo als ze gestresst is om het één of ander kan je haar zo nu kalmeren en gewoon zomaar vindt ze ook geweldig.
Whoopi heeft problemen met de sirene op de eerste maandag van de maand. Vroeger was het alleen maar huilen als een wolf, maar sinds ze een nestje gehad heeft is raakt ze helemaal in paniek. Met loeien en huilen om sirenes heb ik geen problemen, maar haar paniek dus wel, want ze blijft van streek ookal is het geluid afgelopen.
Inmiddels zet ik mijn wekker om 11.55 uur, zorg ik dat ik met haar op de slaapkamer ben, leg haar op bed op haar rug en ga haar buik aaien, net zoals toen ze weeën had en in paniek raakte. Ze gaat er ook helemaal voor liggen. Daarbij moet ik wel de radio of tv wat harder zetten zodat het het geluid van de sirene overstemd en moet ik blijven praten. Zo kan ik haar er tegenwoordig doorheen halen. Op één of andere manier heeft het geluid dezelfde uitwerking als de weeën, dezelfde paniek en ook dezelfde remedie.
Zo wie zo als ze gestresst is om het één of ander kan je haar zo nu kalmeren en gewoon zomaar vindt ze ook geweldig.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan