Vorige week in het bos heeft Castor z'n rechter achterpoot open gehaald. Z'n meest linkse teentje heeft een optater gehad en een heel dun laagje van het voetkussentje was 'los gelaten'. Hiermee naar de dierenarts geweest en hij heeft ons aangeraden het 2x daags schoon te houden met biotex. Zo gezegd zo gedaan.
Maar nu zie ik net dat het zooltje (echt een heel dun laagje) helemaal loslaat en er bijna afvalt.
Hoort dit bij de genezing dat er een nieuw laagje onder zit of direct afspraak maken bij de dierenarts?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voetzooltje
Moderator: moderatorteam
- MvdB
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Sharpei
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Voetzooltje
De da kan er ook niet zoveel aan doen denk ik.
Ik zou het goed schoon houden met biotex inderdaad en dan maar afwachten en niet te ruig laten spelen.
Felix had verleden jaar een erg diepe snee in een zool (zooltje dwars doormidden), dat heeft ongeveer een maand geduurd op die manier maar het is perfekt hersteld.
Ik zou het goed schoon houden met biotex inderdaad en dan maar afwachten en niet te ruig laten spelen.
Felix had verleden jaar een erg diepe snee in een zool (zooltje dwars doormidden), dat heeft ongeveer een maand geduurd op die manier maar het is perfekt hersteld.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- MvdB
- Actief
Okee, een kwestie van geduld en rustig aan doen. Goed om te weten dat het in die zin niet iets heel erg ernstigs is wat niet vanzelf goed komt.
Bedankt!
Bedankt!
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hou er wel even rekening mee dat je het niet zacht en kwetsbaar houdt door teveel met biotex te spoelen. Het moet wel tijd hebben om te helen en aan te drogen. Mijn ervaring is dat je er al snel teveel mee bezig bent eigenlijk 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als het geen diepe snee is maar alleen 'ontveld', is het wel pijnlijk maar niet ernstig. Lilo heeft het om de haverklap, door heel hard te gaan rennen over het gras en dan precies op een paadje een scherpe bocht te willen maken. Ik maak me daar niet meer druk om en ik doe er ook niks meer aan. Ze houdt het zelf prima schoon, knabbelt zelfs eventuele harde randjes weg en het is altijd binnen een paar dagen weer helemaal in orde.
edit: En ja, het hoort dat dat losgelaten laagje vel er helemaal afgaat. Hoe eerder hoe beter eigenlijk.
Diepe sneeën door glas o.i.d is een ander verhaal, dan doe ik badjes met soda, maar dan nog kan dat akelig lang duren voordat het helemaal over is.
edit: En ja, het hoort dat dat losgelaten laagje vel er helemaal afgaat. Hoe eerder hoe beter eigenlijk.
Diepe sneeën door glas o.i.d is een ander verhaal, dan doe ik badjes met soda, maar dan nog kan dat akelig lang duren voordat het helemaal over is.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 28 jun 2010 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- MvdB
- Actief
De dierenarts zei ook al dat we het niet al te lang moesten doen, maar tot dat het er netjes uitzag.
Vind het dan wel weer heel moeilijk om te bepalen wanneer het er goed genoeg uitziet. Het heeft nu in ieder geval wel een mooie rozige kleur (niks geen ontstoken plekjes etc.).
Vind het dan wel weer heel moeilijk om te bepalen wanneer het er goed genoeg uitziet. Het heeft nu in ieder geval wel een mooie rozige kleur (niks geen ontstoken plekjes etc.).