Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

vraagje??

Ongelezen bericht door roy »

Kom er niet uit de ene zegt onmogenlijk de ander ja dat gebeurd.
Als jouw hond al een aantal maal behoorlijk aangevallen heeft en bijtincidenten tot nu toe op andere honden heeft gemaakt is het dan zo dat de dierenbescherming ingeschakeld kan worden om deze hond aan een verplichte test te laten ondergaan?
En je hem alsnog kunt kwijtraken?

yvonne
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: vraagje??

Ongelezen bericht door M@scha »

roy schreef:Kom er niet uit de ene zegt onmogenlijk de ander ja dat gebeurd.
Als jouw hond al een aantal maal behoorlijk aangevallen heeft en bijtincidenten tot nu toe op andere honden heeft gemaakt is het dan zo dat de dierenbescherming ingeschakeld kan worden om deze hond aan een verplichte test te laten ondergaan?
En je hem alsnog kunt kwijtraken?

yvonne

ja.

er is wel een soort volgorde: aanlijngebod, muilkorven, inbeslagname. maar de politie kan zelf bepalen hoe zwaar het ioncident is en dus de maatregel
Afbeelding
roy
Zeer actief

Ok maar dan moet je dus eerst met het incident naar de politie en niet direct naar de dierenbescherming??
Ik heb hier zo'n hekel aan he weer een hond de dupe, dus ik doe het niet alhoewel ons Kaa ook niet veilig is voor deze hond maar tot op heden kan ik Kaa gewoon bij me roepen en druipt deze hond af.
Maar ik hoor nu incident op incident en vrees voor de hond, ken de eigenaar van het bos en een praatje met haar vorige hond en ze ziet alles een beetje verkeerd en dus loopt de bewuste hond nog steeds los en komt niet op commando en er gebeuren dus bijtincidenten.

yvonne
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

En wat als je haar dit verhaal verteld? Dat ze dus kans maakt om haar hond kwijt te raken? Is ze dan nog steeds zo onverschillig?
roy
Zeer actief

dogo4ever schreef:En wat als je haar dit verhaal verteld? Dat ze dus kans maakt om haar hond kwijt te raken? Is ze dan nog steeds zo onverschillig?
Nou dat is dus ook mijn idee nu, ik was net in het bos en hoorde weer een incident en dat er nu werk van gemaakt gaat worden.
Meestal kom ik haar in de ochtend tegen en praten we wat, het meeste gedrag van haar hond wordt weg gepraat als ja hij is wat dominant, das nogal een belangrijk issue heb ik het idee, en ja hij is goed aanwezig, als ons Kaa zich overgeeft op de grond draaft hij door en gaat opjagen.
Ik heb hier met haar over gesproken en nu als we mekaar treffen gaat zij haar hond bij zich roepen om dit te voorkomen, dit ging laatst nog fout want hij kwam niet.
Je kan best met haar praten hoor maar denk wel dat het moeilijk wordt als ze zelf zo gelooft in dat zij en haar hond het goed doen.

yvonne
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Je hebt van die mensen helaas. En de hond wordt dan vroeg of laat een keer de dupe. Erg jammer altijd.
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Bij mijn vriendin in de wijk loopt er ook zo'n hond met idem dito baas.
Verschillende honden waren al gepakt en moesten ook gehecht worden.
De desbetreffende baas betaalde de rekeningen en liet evengoed gewoon zijn hond nog steeds los.
Toen heeft de dierenarts er melding van gemaakt bij de politie.
Hij heeft een waarschuwing gehad en de hond loopt lekker nog steeds los :denken:
Met deze man valt niet te praten en nu is het wachten op het volgende incident.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Is dit waar of gaan er verhalen rond? Dat omdat de eigenaresse echt niet onverschillig zou blijven als ze wist dat haar hond een hond vreselijk toegetakeld had. Je moet die verhalen eerst checken want meestal klopt er niks van. Hij doet jouw hond niks, ja opjagen, maar geen gaatjes. Vaak gaan mensen dan de wildste verhalen rondstrooien. Mijn hond had in Amsterdam gevochten met de buurhond. Beide eigen schuld want buurhond was los en mijn hond schoot uit de halsband. Daarna was er een stel dat werkelijk aan de hele buurt rondverteld heeft hoeveel en hoe erge incidenten onze hond veroorzaakt had. Tot en met bijten van de buurman aan toe terwijl dat waarschijnlijk zijn eigen hond was want hij dook er tussen en ging trekken aan de honden. Mijn hond liet nooit los dus lijkt me sterk dat zijn collie het niet was die de hele tijd in de rondte beet. Mijn hond was deels staff en die kreeg sowieso niemand los laat staan dat hij tussendoor even een hand pakte en daarna weer de hond. :hmmm:

Nou ja, al met al was er weinig aan de hand maar de verhalen waren niet mild.

En als baasje ga je echt niet een beetje onverschillig lopen doen als je al voor god weet hoeveel geld dierenarts-kosten hebt gehad.

Meestal moet je die verhalen dus met een korrel zout nemen vind ik. :ok: En het is je zaak niet want met jouw hond doet hij niet eens meer dan irritant gedoe. :19:
Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Het baasje waar ik het over heb doet er toch echt wel onverschillig over.
Het geld interesseert hem denk ik niet.
Het is niet eens een jong iemand toch al een vijftiger.
Hij zegt glashard dat zijn hond als pup vaak gepakt is en nu wraak neemt op honden die vervelend doen :denken:
In zijn ogen de normaalste zaak van de wereld.
Imbecielen blijven er nou eenmaal rondlopen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik daar niet woon.

En tegen mensen is hij (gelukkig) lief dus dan maken ze er volgens mij niet zo heel snel werk van.
Afbeelding
roy
Zeer actief

MARC_S schreef:Is dit waar of gaan er verhalen rond? Dat omdat de eigenaresse echt niet onverschillig zou blijven als ze wist dat haar hond een hond vreselijk toegetakeld had. Je moet die verhalen eerst checken want meestal klopt er niks van. Hij doet jouw hond niks, ja opjagen, maar geen gaatjes. Vaak gaan mensen dan de wildste verhalen rondstrooien. Mijn hond had in Amsterdam gevochten met de buurhond. Beide eigen schuld want buurhond was los en mijn hond schoot uit de halsband. Daarna was er een stel dat werkelijk aan de hele buurt rondverteld heeft hoeveel en hoe erge incidenten onze hond veroorzaakt had. Tot en met bijten van de buurman aan toe terwijl dat waarschijnlijk zijn eigen hond was want hij dook er tussen en ging trekken aan de honden. Mijn hond liet nooit los dus lijkt me sterk dat zijn collie het niet was die de hele tijd in de rondte beet. Mijn hond was deels staff en die kreeg sowieso niemand los laat staan dat hij tussendoor even een hand pakte en daarna weer de hond. :hmmm:

Nou ja, al met al was er weinig aan de hand maar de verhalen waren niet mild.

En als baasje ga je echt niet een beetje onverschillig lopen doen als je al voor god weet hoeveel geld dierenarts-kosten hebt gehad.

Meestal moet je die verhalen dus met een korrel zout nemen vind ik. :ok: En het is je zaak niet want met jouw hond doet hij niet eens meer dan irritant gedoe. :19:
Ik weet maar al te goed dat in de meeste gevallen een verhaal heel anders de rondte ingaat dan dat het werkelijk waar is, mijn vraag was ook niet om tegen deze vrouw te gaan, ik heb redelijk contact met haar en afspraken zodat onze honden gewoon leuk in een losloopgebied kunnen lopen, misschien zijn de verhalen aangedikt, ik heb haar nog niet gehoord over DA maar ze weet zelf ook dat haar hond niet de grappigste is tegen andere honden.
Ik weet ook dat je vaak meer bereikt door gewoon te praten en een oplossing te zoeken maar vaak in boosheid als je hond gegrepen is kan je dat niet meer.
Maar ik vind ook dat als je weet dat je hond dit gedrag vertoond je daar wel op in moet spelen.
En Kaa had wel een gaatje, maar geen punt dat is wel vaker gebeurd zonder dat er echt gevochten werd, een verkeerde tand en je heb een gaatje.

Naja ik was gewoon benieuwd of dat zo werkt, je geeft een hond aan en er volgt een verplichte test.

yvonne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou, zo is het ook niet hoor. Je geeft een hond aan en hij moet een test. Het is meer, je doet aangifte van een heftig incident en dan zou het zo kunnen zijn dat de hond getest moet worden. Maar dat is normaal gesproken absoluut niet zo. Eerst een gesprek, dan een muilkorf en daarna evt een test als de baas echt nergens op reageert. Er zijn wel verhalen over honden die vochten en die dan meteen getest moeten worden maar dat is meer uitzondering dan regel. Meestal is daar eeh hevig incident voor nodig in combinatie met een mens en geen hond. Hondjes vechten nu eenmaal en de politie zou het wel erg druk krijgen dan :mrgreen:

Hondje doodbijten komt meer in de richting maar ook dan geen gedragstest normaal gesproken.
Afbeelding
roy
Zeer actief

Het zal allemaal wel loslopen denk ik dan maar, maar kan me best voorstellen als eigenaar van de andere hond dat je het even zat bent, was ik ook, dat stomme gedrag van die hond en het niet onder controle staan, maar ik heb er goed met haar over gesproken, tis zo jammer dat je snel de naam krijgt de schrik van de buurt en iedereen met ogen en oren op steltjes loopt of die hond eraan komt, omdat je weet dat hij niet onder controle staat.

Ik zeg niet dat hier met Kaa alles vlekkeloos gaat die doet ook nog wel eens wat dat ik denk oeps, maar zodra ik weet dat hij niet leuk is met andere reuen dan zou ik er alles aan doen dat hij de mogenlijkheid niet krijgt.

yvonne
www.n-fotografie.nl
nieuw lid
Mijn ras(sen): Ik heb een rottweiler, kooiker en een hazewindhondxamerican stefford

Ongelezen bericht door www.n-fotografie.nl »

Dat is inderdaad wel zo dat een hond hier weer de dupe van wordt. Ik heb het zelf ook nooit gedaan maar wij hadden ook een vervelende dog in de buurt die losliep en dan mijn hond aanviel. Ik kon mijn hond op een gegeven moment niet meer los laten lopen omdat hij zo gefixeerd was op andere honden..

Maar goed, je kan zelf de situatie het beste inschatten. Heb het zelf nooit gedaan omdat je niet weet welke concequenties eraan zitten, maar stel jij doet het niet op een normale manier, straks doet een ander het op een niet zo "normale" manier (if you get my drift)?

Succes ermee maar laat je in ieder geval niet belemmeren/beperken!

Gr
From apeldoorn with love: Lady, Boy en Rakker!

www.n-fotografie.nl
manuela
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-tzu

Ongelezen bericht door manuela »

Hoe is het hier met de hond?

Anders zou je misschien eerst de boa in kunnen schakkelen..
Dat zou ik iig doen,
roy
Zeer actief

Nou ik heb een ander heerlijk rustig loopgebied gevonden :mrgreen:
Om een aantal redenen vermijd ik nu dat bewuste losloopgebied, ik heb er gewoon geen zin meer in dat ik iedere keer met ogen en oren op steltjes moet lopen of die hond weer aanvallend om de hoek komt gezeild, want dat gebeurde wel steeds weer en vind het niet nodig dat mijn Kaa daar schade van oploopt of in de verdedigingsmodus gaat.

Hier en daar hoor ik nog steeds verhalen over deze hond, maar ja dat zijn verhalen, ik vind het wel even best, heb mijn stukje bos gevonden :lol1:

yvonne
manuela
Vaste gebruiker

Oke nou ja in elk geval wel fijn dat je nu een andere wandelroute heb genomen ;)
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Zulke bijtincidenten worden (meestal) via de APV geregeld, en dus bepaald het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente hoe of wat er gedaan word. De politie in deze kan een boete opleggen maar geen strafmaatregel instellen (zou ook niet juist zijn, daarvoor zijn er bestuurders/rechters).
Meestal vanaf meerdere bijtincidenten is het (zoals al eerder aangehaald) aanlijngebod, muilkorfgebod, inbeslagname... De rechter bepaald dan uiteindelijk wat er met die hond gebeurd.
Het is wel noodzakelijk om aangifte te doen (politie en/of gemeente) zodat bepaalde honden in beeld worden gebracht (meestal blijft dit achterwege !).
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
manuela
Vaste gebruiker

Klopt BOA neemt ook van dit soort besluiten!
Eerst waarschuwingen 2 volgens mij
En de 3de keer wordt de hond in beslag genomen
kynologisch
nieuw lid
Mijn ras(sen): Parson Jack Russell
Kruising A.Malamute x (S. Husky x D. Herder)
mixje van Malamute, Husky, D. & M. Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door kynologisch »

Volgens mij staat of valt het met een aangifte bij de politie...?
Als je geen aangifte doet (melding geldt niet), kan er geen dossier worden opgebouwd tegen deze eigenaar en zal er nooit een repercussie, dan wel straf, dan wel restricties of wellicht inbeslagname plaatsvinden... helaas.

Vervelend dat er een eigenaar rond loopt die geen verantwoordelijkheidsgevoel kent...
Cogito ergo sum!
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Ongelezen bericht door els1 »

Joepie schreef:Het baasje waar ik het over heb doet er toch echt wel onverschillig over.
Het geld interesseert hem denk ik niet.
Het is niet eens een jong iemand toch al een vijftiger.
Hij zegt glashard dat zijn hond als pup vaak gepakt is en nu wraak neemt op honden die vervelend doen :denken:
In zijn ogen de normaalste zaak van de wereld.
Imbecielen blijven er nou eenmaal rondlopen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik daar niet woon.

En tegen mensen is hij (gelukkig) lief dus dan maken ze er volgens mij niet zo heel snel werk van.

Hij zal zo blijven tot hij en zn hond een verkeerde hond met baas tegen komen....
Dan worden de rollen ineens omgedraaid!
Ben er eigenlijk op tegen hoor want idd, de honden zijn gewoon de dupe!
Mijn mechelaar is lief voor alles wat leeft, tenzij ze hem lelijk aanpakken....
Dan grijpt hij in en de gevolgen zullen dan echt vreselijk zijn.

Mensen moeten gewoon hun hond aan de lijn houden, zelfs in Makkum Friesland is dat al een probleem....

Succes!!!
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
cin79
nieuw lid
Mijn ras(sen): Shih Tzu, Maltezer, American Pitbull Terrier, Bandog,....

Ongelezen bericht door cin79 »

Gaat via de gemeente. Die kunnen je een muilkorfplicht en aanlijnbod opleggen. De dierenbescherming kan niks doen. Hoe meer mensen aangifte doen tegen de hond hoe meer problemen de iegenaar krijgt in vorm van boetes en zelfs in beslag name hond.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Je haalt nogal oude topics omhoog.
van 2009 en 2010.
denk dat de meeste inmiddels al antwoord op hun vragen hebben :W:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”