Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP! reactie extodex
Moderator: moderatorteam
- Argos
- Actief
- Mijn ras(sen): Kuvasz
HELP! reactie extodex
Gisteren is bij mijn Kuvasz Argos demodex geconstateerd. Hij heeft een grote kale plek op zijn snuit en kale plekken bij zijn ogen en op zijn kin.
Daar is gisteren een afkrabsel van gemaakt en hij heeft dus behoorlijk demodex volgens de dierenarts :N:
Nu hebben we hem gisteren behandeld met een bad van ectodex en ook de plek op zijn snuit. Nu zie ik net dat de plek op zijn snuit overal begint te bloeden. Het is maar een klein beetje, maar maak me toch behoorlijk zorgen. De dierenarts is pas na half twee te bereiken.
Kent iemand deze reactie en weet wat ik er aan kan doen?
Help!
Daar is gisteren een afkrabsel van gemaakt en hij heeft dus behoorlijk demodex volgens de dierenarts :N:
Nu hebben we hem gisteren behandeld met een bad van ectodex en ook de plek op zijn snuit. Nu zie ik net dat de plek op zijn snuit overal begint te bloeden. Het is maar een klein beetje, maar maak me toch behoorlijk zorgen. De dierenarts is pas na half twee te bereiken.
Kent iemand deze reactie en weet wat ik er aan kan doen?
Help!
-
Binkie
- Actief
Re: HELP! reactie extodex
Ik zou gewoon een andere dierenarts bellen. Je gaat toch niet 2,5 week wachten op je dierenarts?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
na half 2...Binkie schreef:Ik zou gewoon een andere dierenarts bellen. Je gaat toch niet 2,5 week wachten op je dierenarts?
dat is over een uurtje geen 2,5 weken....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Argos
- Actief
Ik ga inderdaad geen 2,5 week wachten haha.
Ik ga straks om half twee direct bellen, maar ik zag het net en schrok er goed van.
Het is net of er allemaal wondjes in de plek vallen en ik heb geen flauw idee of dat een normale reactie is.
Dat had de dierenarts gisteren in ieder geval niet genoemd toen ik naar eventuele bijwerkingen vroeg.
Ik ga straks om half twee direct bellen, maar ik zag het net en schrok er goed van.
Het is net of er allemaal wondjes in de plek vallen en ik heb geen flauw idee of dat een normale reactie is.
Dat had de dierenarts gisteren in ieder geval niet genoemd toen ik naar eventuele bijwerkingen vroeg.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb dat vroeger gehad met een Staffordreutje. Dat was niet zijn snuit maar zijn balzak hing vol vellen (een soort van verbrand zag het er uit). Toen gebruikten we nog Tac tic. Ik heb dat behandelt met verkoelende zalf. En vervolgens eerst de boel ingesmeerd en toen gaan wassen om vervolgens na het wassen weer gelijk in te smeren. Als het me nu zou gebeuren zou ik de hond advocate in zijn nek druppelen ipv ectodex.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Argos schreef:Ik ga inderdaad geen 2,5 week wachten haha.
Ik denk dat het een reactie is op de mijten die dood gaan. Het is mogelijk dat de haarzakjes, waar de mijten in leven, openbarsten. Dat uit zich in heel klein (punt)wondjes.
Ik zou het even schoonmaken met wat dettol ofzo en er evenetueel wat maïzena of bloem op doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Argos
- Actief
Het zijn inderdaad een soort puntwondjes.
Ik ga straks eerst de dierenarts even bellen, maar dan ga ik daarna meteen dettol en maizena of bloem halen. Dat kan in ieder geval geen kwaad.
Ik heb trouwens ook begrepen dat demodex komt door een verlaagde weerstand. Wat kan ik dan doen om zijn weerstand te verhogen?
Ik ga straks eerst de dierenarts even bellen, maar dan ga ik daarna meteen dettol en maizena of bloem halen. Dat kan in ieder geval geen kwaad.
Ik heb trouwens ook begrepen dat demodex komt door een verlaagde weerstand. Wat kan ik dan doen om zijn weerstand te verhogen?
-
dogo4ever
- Zeer actief
Het kan tot uiting komen bij een verlaagde weerstand. De mijt op zich is iets wat een hond gewoon bij zich draagt.
Je zou de hond naar mijn mening echinacea kunnen geven. Mijn ervaring is dat honden daar baat bij hebben.
Je zou de hond naar mijn mening echinacea kunnen geven. Mijn ervaring is dat honden daar baat bij hebben.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Heb je de dierenarts nog gesproken??
- Argos
- Actief
Ik heb nog niet eerder kunnen reageren omdat het internet uitviel
Ik heb die middag meteen de dierenarts gebeld om half twee en die gaf aan dat ik het nog even in de gaten moest houden omdat deze reactie vrij vaak voorkomt bij die medicijnen.
Ik heb het nog een dag aangekeken en het stopte al vrij snel met bloeden en onderhand is de plek weer mooi droog en zitten er korsten op.
Nu alleen maar hopen dat het volgende week met het volgende bad niet weer open gaat. Ik vind het wel erg zielig.
We hebben hem op advies van een voedingsdeskundige nu ook overgezet op smuldier om zijn weerstand te versterken en hij lijkt zich nu weer wat fitter te voelen.
Demodex vind ik wel erg zielig voor een hond, wist niet dat het zo erg was
Ik heb die middag meteen de dierenarts gebeld om half twee en die gaf aan dat ik het nog even in de gaten moest houden omdat deze reactie vrij vaak voorkomt bij die medicijnen.
Ik heb het nog een dag aangekeken en het stopte al vrij snel met bloeden en onderhand is de plek weer mooi droog en zitten er korsten op.
Nu alleen maar hopen dat het volgende week met het volgende bad niet weer open gaat. Ik vind het wel erg zielig.
We hebben hem op advies van een voedingsdeskundige nu ook overgezet op smuldier om zijn weerstand te versterken en hij lijkt zich nu weer wat fitter te voelen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Argos schreef:Ik heb nog niet eerder kunnen reageren omdat het internet uitviel![]()
ALs ik jou was zou ik ook nog echinacea erbij geven. Ik heb (sinds mijn vorige hond heeeeeeeeel erge demodex had) echinacea extra forte van Bloem in huis.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
- Argos
- Actief
Kan ik dat gewoon bij de natuurwinkel halen voor mensen dan?
En wat is dat voor goedje? Iets homeopatisch?
- Argos
- Actief
En hoeveel en hoevaak kan ik dat gebruiken voor een Kuvasz van 37 kg?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ja en ja.Argos schreef:Kan ik dat gewoon bij de natuurwinkel halen voor mensen dan?
Elke Drogist, apotheek en zelfs de supermarkt heeft echinacea in het rek staan bij de andere vitamines en mineralen in potjes
1 tabletje per dag is doorgaans genoeg.
- Argos
- Actief
Oké dank je wel!!! Dan ga ik dat direct halen, moet toch even naar de apotheek!
- Argos
- Actief
Ik heb de tabletten gehaald en ga het eens een tijdje proberen.
Het zal er in ieder geval niet erger van worden
Bedankt voor de tips iedereen!!!
Het zal er in ieder geval niet erger van worden
Bedankt voor de tips iedereen!!!