Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verantwoordelijk voelen?
Moderator: moderatorteam
- Cedhil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Verantwoordelijk voelen?
We zijn nu al een paar keer een loslopende beagle tegengekomen op veld waar we de hond uitlaten. Nu zijn we erachter gekomen van wie het hondje is en zijn we eens op gaan letten.
Dit hondje steekt uit zichzelf een zeer drukke weg over om naar dat veld te komen en zichzelf uit te laten. Hij laat zich niet vangen omdat hij erg schuw is (al meerdere keren geprobeerd omdat ik doodsangsten uitsla als ik hem richting de weg zie lopen). Na met wat andere mensen uit de buurt te hebben gepraat kwam ik erachter dat de kinderen op het hondje letten. Ze laten hem voortdurend in de achtertuin waar hij continu ontsnapt en dan dus aan de wandel gaat. De kinderen zijn het gewend blijkbaar want ze gaan niet zoeken. Mensen uit de buurt hebben al meerdere keren met de ouders gesproken hierover en ook al meerdere keren de dierenambulance gebeld. Het gaat nu al vrij lang op deze manier zonder enige verandering.
Wat zou je hier nou nog verder aan kunnen doen? Ik zou het gewoon verschrikkelijk vinden als dit hondje uiteindelijk aangereden wordt met het idee dat ik misschien er meer aan had kunnen doen..
Dit hondje steekt uit zichzelf een zeer drukke weg over om naar dat veld te komen en zichzelf uit te laten. Hij laat zich niet vangen omdat hij erg schuw is (al meerdere keren geprobeerd omdat ik doodsangsten uitsla als ik hem richting de weg zie lopen). Na met wat andere mensen uit de buurt te hebben gepraat kwam ik erachter dat de kinderen op het hondje letten. Ze laten hem voortdurend in de achtertuin waar hij continu ontsnapt en dan dus aan de wandel gaat. De kinderen zijn het gewend blijkbaar want ze gaan niet zoeken. Mensen uit de buurt hebben al meerdere keren met de ouders gesproken hierover en ook al meerdere keren de dierenambulance gebeld. Het gaat nu al vrij lang op deze manier zonder enige verandering.
Wat zou je hier nou nog verder aan kunnen doen? Ik zou het gewoon verschrikkelijk vinden als dit hondje uiteindelijk aangereden wordt met het idee dat ik misschien er meer aan had kunnen doen..

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: Verantwoordelijk voelen?
Ik denk niet dt je erg veel kunt doen.. Ik had ooit een buurhond die nooit de achtertuin uitkwam en van gekkigheid steeds dezelfde rondjes liep en keihard tegen de muur aanrende. Aandacht kreeg het dier niet, maar de Dierenbescherming kon niets doen zeiden ze omdat hij water en voer kreeg en een beschutte plek had om te slapen.
Ik zou blijven proberen om die ouders tot rede te brengen, kinderen kun je die verantwoording niet echt laten dragen denk ik (als het jonge kinderen zijn tenminste)
Ik zou blijven proberen om die ouders tot rede te brengen, kinderen kun je die verantwoording niet echt laten dragen denk ik (als het jonge kinderen zijn tenminste)
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Dolfine
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer/Shih Tzu
- Contacteer:
Hoii
Je zou de mensen er weer op nieuw op aan kunnen spreken, maar ja denk niet dat het veel helpt, omdat dat al gedaan is. Zolang de hond niet zwaar verwaarloods is kan ook een dierenbescherming weinig doen denk ik. Je zou natuurlijk de dierenbescherming wel kunnen bellen, die gaan vaak met een klacht wel kijken. Hoop dat je wat kan bereieken voor dat hondje!!
Dolfine
Je zou de mensen er weer op nieuw op aan kunnen spreken, maar ja denk niet dat het veel helpt, omdat dat al gedaan is. Zolang de hond niet zwaar verwaarloods is kan ook een dierenbescherming weinig doen denk ik. Je zou natuurlijk de dierenbescherming wel kunnen bellen, die gaan vaak met een klacht wel kijken. Hoop dat je wat kan bereieken voor dat hondje!!
Dolfine
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wil hij spelen met jouw hond? Als dat zo is, kun je hem een beetje aan je laten wennen met iets eetbaars want Beagle.
En dan zou ik hem proberen te pakken en naar t asiel te brengen. Misschien worden ze daar zo zat van dat ze wel afstand doen.
Zo te lezen kun je er anders wel op wachten dat t een keertje fout gaat. Niet dat dat jouw verantwoording is!
En dan zou ik hem proberen te pakken en naar t asiel te brengen. Misschien worden ze daar zo zat van dat ze wel afstand doen.
Zo te lezen kun je er anders wel op wachten dat t een keertje fout gaat. Niet dat dat jouw verantwoording is!
- Cedhil
- Zeer actief
Nee, de beagle loopt weg voor alles wat in de buurt is (mensen, andere honden). Heb hem al meerdere keren proberen mee te lokken.TeamWork schreef:Wil hij spelen met jouw hond? Als dat zo is, kun je hem een beetje aan je laten wennen met iets eetbaars want Beagle.
Ik zat er zelf aan te denken om hem mee te nemen als ik mijn hond uitlaat, misschien dat hij dan minder snel in de toekomst wegloopt. Maar aangezien hij behoorlijk schuw is, betwijfel ik het dat hij met mij en Loki mee wil.

-
Neeltje
Het hondje is jouw verantwoordelijkheid niet. En hem ongevraagd mee te nemen op jouw wandelingen lijkt me ook niet slim. Het hondje blijft in zijn territorium en weet daar de weg.
- Cedhil
- Zeer actief
Zou ik ook nooit ongevraagd doen hoor, in overleg met de mensen zelf als blijkt dat ze zelf te weinig tijd hebben om de beagle uit te laten (en de kids het toch niet doen). En je hebt gelijk, het is mijn verantwoordelijkheid ook niet, het is alleen lastig om niks te ondernemen als je deze hond steeds weer over die weg heen ziet vliegen.Neeltje schreef:Het hondje is jouw verantwoordelijkheid niet. En hem ongevraagd mee te nemen op jouw wandelingen lijkt me ook niet slim. Het hondje blijft in zijn territorium en weet daar de weg.

- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
en de politie bellen? een hond mag niet los op straat lopen.
en ik vind t raar als hij zo bang is en toch weg gaat van huis. en een beagle is toch niet echt een bang ras, probeert hij juist niet de kinderen te ontvluchten?
ik begrijp je wel hoor, ik zou me ook schuldig voelen wanneer er iets gebeurt met zon hondje.
en ik vind t raar als hij zo bang is en toch weg gaat van huis. en een beagle is toch niet echt een bang ras, probeert hij juist niet de kinderen te ontvluchten?
ik begrijp je wel hoor, ik zou me ook schuldig voelen wanneer er iets gebeurt met zon hondje.

groetjes van ons.