Dit even de tijd geven of kan ik hem nog verder helpen met bijvoorbeeld calendulazalf?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dennennaald tussen tenen
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Dennennaald tussen tenen
Gisteravond na het laatste uitlaatrondje gisteravond, op een speelveldje, begon Otto ineens enorm aan zijn voorpootje te sabbelen. Ik kon bij lamplicht niet zien wat het was, en dacht aan een tussenteenontsteking. Vandaag heb ik er een centimeter lange dennennaald in zijn geheel uitgetrokken, die zat precies tussen zijn twee middelste teentjes en hij zat er flink diep in. Er zit nu nog een gaatje. Ik heb er nog niets mee gedaan verder, de dierenarts adviseerde een sodabadje. Na het uitlaten heb ik zijn pootje in een badje warm water gezet en goed gespoeld. Gaatje lijkt wel iets kleiner, maar Ot heeft er nog wel last van
al likt hij na een badje niet meer. Morgen even soda scoren en wat meer in het gras laten lopen.
Dit even de tijd geven of kan ik hem nog verder helpen met bijvoorbeeld calendulazalf?

Groetjes,
Sandra
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Dennennaald tussen tenen
ik zou het gewoon in de gaten houden, en af en toe schoon maken , omdat het een vrij diep gaatje betreft, is het wel handig, om het de komende dagen "open" te houden, dus idd in het soda, desnoods, indien nodig, wat viezigheid eruit drukken. het zal van binnenuit moeten helen en gaat dan eerst de buitenkant dicht, kan er een abces ontstaan.
ik zou er verder niks opsmeren als hij geen jeuk oid aangeeft
ik zou er verder niks opsmeren als hij geen jeuk oid aangeeft
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Dennennaald tussen tenen
OK, dank je! Wondje is al niet meer te zien, hij likt er nu alleen nog aan als ik even heb gekeken.

Groetjes,
Sandra