Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare beesten die koeien!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Rare beesten die koeien!

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik verbaas me toch elke keer weer over die koeien..
en ben benieuwd of jullie het zelfde met die beesten meemaken...

ze zijn ontzettend nieuwschierig als ik langs de koeien hier in de buurt loop met de honden..
dan heb ik ineens een kunde koeien die langs het hek met mij meeloopt...
zo vandaag ook weer...
er was een koe die was wel heul nieuwschierig en besloot es te gaan kijken
waar Storm eigenlijk nou aan het snuffelen was...
waarop Storm zich natuurlijk in de eerste instantie rotschrok omdat er ineens een koeie kop wel heel dichtbij stond...

nu weet ik niet of storm zich ineens verbonden voelde met de koe of zo... (hij heeft tenslotte ook wel 1 witte vlek :pffff: )
maar die begon te kwispelen en was de koe aan het besnuffelen en die koe hem... toen de koe zijn tong uitstak had ik zo iets van gets.. dus loop maar mee... wil ie niet mee... gaat ie spel buigingen maken naar die koe... :idea: beetje lullig staan kwispelen en springen en spelbuigingen maken... :piew:

ik heb liever niet dat ze er te dichtbij in de buurt komen... wie weet krijgt ie een trap of haalt ie het toch ineens in zijn bol om die koe te bijten...

dus toch maar weer doorgelop... kwam de hele meute lekker met ons meegerend... :piew:

raare beesten die koeien...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Rare beesten die koeien!

Ongelezen bericht door Shima »

:mrgreen: Leuk toch? Koeien zijn ook "roedeldieren" dus vonden ze gewoon gezellig. Ik betwijfel alleen of ze de spelbuiging begreep. :lol1:
Mar ik begrijp je angst voor een schop van zo'n hoef wel :N:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Merk ook dat koeien de honden errug interessant vinden.
Ben ooit tijdens een wandeling door 30 speelse pinken achtervolgt die steeds speelser en
brutaler leken te worden. Uiteindelijk ben ik door een slootje gegaan om van de vlamakers-bende af te komen maar...
alle 30 gingen ook gewoon door de sloot en bleven achter ons aan komen :D .
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Grappig is dat hé. :wink:
Waar ik loop staan er nu ook koeien in de wei en idd die wandelen naast de draad mooi mee.
Soms komen ze zelfs aan galloperen. :N:
Lola vind dat kei leuk, ik heb haar zelfs een keer snot van de koe zijn neus af zien likken. :piew:
Hihi, maffe meid, af en toe durft ze zelfs de koeien aan te blaffen :roll: , die beesten vertrekken geen spier. :smile:
Schijterd Jakko komt niet bij de koetjes in de buurt, de held. :engel:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Onze vroegere hond die smeerde hem altijd, ging vervolgens de koeienwei in, zocht een mooie vlaai uit om even dor heen te rollen en ging vervolgens keihard rondjes racen door de wei met alle pinken erachter aan. En wat een lol dat ie had! De pinken ook trouwens. ;) Wij vonden het wat minder, het ging altijd net goed.
Ook bij mijn oom thuis, probeerde hij eens een grote stier uit te dagen door constant met zijn bot een rondje om hem heen te rennen. Die stier brullend en schrapend met zijn poten over het zand er achteraan en de hond kon dan nét op tijd nog onder het draad door. :Q: Vreselijk lollig spelletje, maar helaas, dat mocht ook al niet van ons. :F:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ha,ha, koeien zijn echt cool :pffff:

mijn paard stond bij een koeien boer.( deed zelf ook een agrararische opleiding en heb wat ervaring met vee) en heb vaak mijn hond meegenomen naar de koeien. ( en de paarden),

ik haalde met paard en halfwassen hond de koeien op, om gemolken te worden bij de boer.

1 van mijn leukste tijden :lol1:

koeien zijn rete nieuwschierig, maar ik denk dat een paard eerder een trap naar een hond geeft dan een koe. en koeien kun je gemakkelijk afschrikken, door jezelf groot te maken, je handen te spreiden en de richting op lopen van de koe ( of pink).
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wij hadden vroeger zo eigewijs pekineesje, die een keer op de camping ontsnapte en dus op zijn gemak het weiland op was gegaan
we hadden hem ook zo gevonden we liepen naar het weiland en zagen de koeien heel vreemd in een cirkel staan met hun neuzen naar het midden en in dat midden stond die eigenwijs
ja roepen had geen zin want menner voelde zich de king op het veld
die had volgens mij het idee dat de koeien bang waren
de koeien weg jagen kon ook niet wand ja dan pletten ze dadelijk meneer de king
toen is mijn stoere pa voorzichtig het hek over gegaan en stapje voor stapje de cirkel in gegaan en die kleine etter gered
toch waren we ondanks het zo ettertje was zielsgelukkig dat ons ettertje heel terug was
alleen jammer dat hij er niks van geleerd had de blufkip
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Als Fritz bij ons in de stal weer eens druk bezig is om een stukje viezigheid van de matrassen van de ligboxen af te knagen staan er ook wel eens ineens koeien achter hem nieuwsgierig te kijken. Altijd schrikken!! :lol1:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:smile: Hebben wij ook regelmatig. Toen vorig jaar een groep jonge stieren in het land stonden vond ik het op een gegeven moment toch wel wat eng worden. Alleen een slootje hield ze tegen maar ze stonden er al met de voorpoten in.
De andere koeien die wij tegenkomen vinden vooral Niek heel erg aantrekkelijk en die held schrikt zich een hoedje als zij ineens blazen in zijn haar als hij weer eens door de stront rolt
Afbeelding
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier zijn het de herten die meelopen langs het hek.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Schoonzus schrok zich de blubbers, greep haar broedsel en ging met zevenmijlspassen door dat weiland, dat kind achter zich aan wapperend. Ik kón niet meer van het lachen...
:smile: ik nu ook niet meer, heb de tranen in de ogen.

Ben trouwens ooit een keer ingesloten door een groep koe beesten, vond ze bij nader inzien toch wel heel groot zo dichtbij. Je kon bij ons van het ene dorp naar het andere op een pad dwars door de koeien. Maar als je dan honden bij je had kwamen de koeien wel achter je aan. :mrgreen: niks gebeurd verder hoor, ik dacht, ik spring in de sloot. :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”