Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
........
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: ervaringen gevraagd Levaly Paradis
Fransen vertikken het niet ze kunnen het gewoon niet !!
De gemiddelde fransman van ouder dan 35/40 heeft geen engels geleerd en omdat hier alles op TV is vertaald in het frans horen ze ook geen andere taal. Zelfs al zou je iemand hebben getroffen die WEL frans sprak dat had je er waarschijnlijk weinig van verstaan vanwege het accent.
En logisch dat een menukaart in het frans is.......in nederland zijn ze toch ook in het nederlands ?
En in de niet toeristische gebieden is een restaurant alleen geopend van iets voor 12 uur tot even na 14 uur want dat is etenstijd ! En 's avonds wordt er normaliter gegeten vanaf 20uur.........
Als om bovengenoemde reden je vakantie is tegengevallen vrees ik dat je beter naar een land op vakantie kunt gaan waar ze wel engels spreken
In het echte toeristische zuiden spreken ze soms wel wat meer een andere taal (engels duits en spaans) maar reken er niet té veel op.
De gemiddelde fransman van ouder dan 35/40 heeft geen engels geleerd en omdat hier alles op TV is vertaald in het frans horen ze ook geen andere taal. Zelfs al zou je iemand hebben getroffen die WEL frans sprak dat had je er waarschijnlijk weinig van verstaan vanwege het accent.
En logisch dat een menukaart in het frans is.......in nederland zijn ze toch ook in het nederlands ?
En in de niet toeristische gebieden is een restaurant alleen geopend van iets voor 12 uur tot even na 14 uur want dat is etenstijd ! En 's avonds wordt er normaliter gegeten vanaf 20uur.........
Als om bovengenoemde reden je vakantie is tegengevallen vrees ik dat je beter naar een land op vakantie kunt gaan waar ze wel engels spreken

In het echte toeristische zuiden spreken ze soms wel wat meer een andere taal (engels duits en spaans) maar reken er niet té veel op.
Sandra

-
- Zeer actief
......
Laatst gewijzigd door Baily&Luna op 05 sep 2010 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Een serveerster die frans moet kunnen in de Bourgogne ? Dat is echt niet toeristisch genoeg, ze zijn al blij als ze een serveesrter kunnen vinden. Ik heb zelf in de Auvergne als serveester gewerkt en je werkt voor het minimumloon(7 euro per uur) en op de meest ongelukkige uren dus iemand met een beetje scholing zoekt wel iets anders, tenzij het eigen bedrijf is.
Sandra

-
- Zeer actief
Ik neem aan dat ze Frans kunnenempyree schreef:Een serveerster die frans moet kunnen in de Bourgogne ?

Maargoed ik vond sowieso dat er in Bourgogne zelf niet veel te doen was, had gedacht dat er wel iets meer toerisme zou zijn.
Ik hoop dus dat bij de Franse Ardennen wel meer te ondernemen/bezichtigen valt. Vandaar dat ik tips/ervaringen vraag.
Laatst gewijzigd door Baily&Luna op 21 jun 2010 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, niet helemaal wakker zeker
Ik bedoel dus engels............
Maar als je zeker wilt zijn dat er wat te beleven is, is augustus dé maand want dan hebben de fransen zelf ook vakantie.

Maar als je zeker wilt zijn dat er wat te beleven is, is augustus dé maand want dan hebben de fransen zelf ook vakantie.
Sandra

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Baily&Luna schreef:Hier heb ik toch helemaal niets aan, aan deze reactie!empyree schreef:Fransen vertikken het niet ze kunnen het gewoon niet !!
Hier in Nederland hebben ze ook menukaarten die in het Engels zijn, in Griekenland, Turkije, Italie etc spreken ze toch ook Grieks, Turks etc, dus ik vind het NIET zo logisch dat het alleen maar in het Frans staat![]()
we wilde steeds tussen 11.30u en 13.30u gaan eten, niets open! als serveerster zijnde etc in toeristische plaatsen hoor je gewoon Engels te kunnen...
Maargoed dat was mijn vraag helemaal niet.
Ik vraag ervaringen aan mensen die bij Levaly Paradis zijn geweest en of daar in de omgeving wel veel te beleven valt
Ik weet niets over Levaly Paradis.
Maar het is echt waar in Frankrijk spreken er maar bar weinig mensen Engels.
Ze kunnen het niet of ze vertikken het.Overal in restaurants en in de supermarkten.....
Als je daar niet over kunt is Frankrijk niet het vakantie land voor jou vrees ik.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik verbaas me zowiezo een beetje dat wij nederlanders altijd maar naar een land op vakantie willen waar alles gaat zoals wij dat gewend zijn...?!
Blijf dan gewoon in Nederland. Het buitenland is een ander land en daar gaan dingen gewoon anders. Ik vind het persoonlijk juist geweldig om naar een land te gaan waarvan ik de taal niet spreek (en land als Tsjechie, Slowakije, Hongarije) en je dan met handen en voeten duidelijk proberen te maken. Dat geeft zo'n land en de vakantie juist z'n charme.
Wij hebben kennissen in Frankrijk. Hoog opgeleid, maar ze spreken allebei nauwelijks engels. Dat is gewoon geen voertaal in Frankrijk en daarbij zijn fransen zéér chauvinistisch.
Overigens ken ik in Nederland practisch geen restaurants waar de menukaart in het engels is?

Wij hebben kennissen in Frankrijk. Hoog opgeleid, maar ze spreken allebei nauwelijks engels. Dat is gewoon geen voertaal in Frankrijk en daarbij zijn fransen zéér chauvinistisch.

Overigens ken ik in Nederland practisch geen restaurants waar de menukaart in het engels is?
Laatst gewijzigd door Scooby op 16 jun 2010 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
......
Laatst gewijzigd door Baily&Luna op 05 sep 2010 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
......
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dan is het toch juist leuk als dat op de manier gaat zoals het bij het land hoort en het al niet helemaal verwesterd is, omdat 'wij dat zo graag willen'?Baily&Luna schreef:Ik blijf niet gewoon in Nederland omdat ik iets van de wereld wil zien!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat in een metropool als Parijs de menukaarten ook in het engels zijn, vind ik niet zo opmerkelijk. Dat zal in Amsterdam net zo zijn. Maar op het moment dat je ergens in de binnenlanden van Frankrijk zit, kun je dat toch echt niet verwachten naar mijn idee?Baily&Luna schreef:oh ja toen we 4 dagen naar parijs waren geweest, waren de menukaarten wel in het engels (menukaart zelf was Frans, maar eronder stond het klein in het Engels)
Natuurlijk is het vreemd dat de fransen slecht onderwijs krijgen in het engels, maar frans is toch echt de vierde wereldtaal, hoor! Na Engels is het Frans de enige wereldtaal die nog op vijf continenten wordt gesproken.Baily&Luna schreef:Daarbij vind ik het bagger slecht dat fransen geen Engels op school krijgen.
want ik neem aan dat hun zelf ook weleens op vakantie gaan en zich dus verstaanbaar willen maken![]()
Frans is toch absoluut geen wereldtaal, engels daarin tegen wel![]()
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
.......
kreeg ik 6 kikkers aan een stokje gerijgd19 euro voor betaald maar met honger van tafel gegaan
![]()
dat ze geen engels spreken maakt me nog niet zoveel uit, want ik kan me zo ook wel een beetje verstaanbaar maken

Levaly Paradis ligt direct over de grens in Noord-Frankrijk, dus ik denk niet dat je daar ook een Engelse kaart zult zien. Misschien voortaan een klein Frans woordenboekje meenemen, weet je in ieder geval wat je te eten krijgt :lol:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, dat hoort er een beetje bij in een ander land, vind ik. Ik vind dat eigenlijk juist wel grappig.Baily&Luna schreef:klein voorbeeld, ik dacht nou ja bestel maar gewoon lekker iets op z'n frans v/d kaart. kreeg ik 6 kikkers aan een stokje gerijgd19 euro voor betaald maar met honger van tafel gegaan
![]()

Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
haha, ik heb geen idee waar ze naar smaken, want er lagen 6 ruggen met allemaal 2 pootjes op mijn bord en dat eet ik nietdoggielover schreef:kreeg ik 6 kikkers aan een stokje gerijgd19 euro voor betaald maar met honger van tafel gegaan
![]()
dat ze geen engels spreken maakt me nog niet zoveel uit, want ik kan me zo ook wel een beetje verstaanbaar maken![]()
![]()
Heb je nog mazzel! Die smaken nog naar kip, voor hetzelfde geld had je pens op je bord gekregen. Dat is nog eens een ander verhaal
:N:
Levaly Paradis ligt direct over de grens in Noord-Frankrijk, dus ik denk niet dat je daar ook een Engelse kaart zult zien. Misschien voortaan een klein Frans woordenboekje meenemen, weet je in ieder geval wat je te eten krijgt :lol:

ik wil niet meer kunnen zien wat het was

ja denk dat ik dat ook maar doe volgend jaar, frans-nederlands woordenboek meenemen!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
doggielover schreef:Misschien voortaan een klein Frans woordenboekje meenemen, weet je in ieder geval wat je te eten krijgt :lol:

Groetjes, Karen
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
In Frankrijk wordt je gewoon geacht van Frans te kunnen praten. Ik kan ook niet goed Frans, maar doe wel moeite om hen te verstaan. Het is gewoon zo.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mijn Frans is ook uh.. nou ja niet echt aanwezig, soms verbaasde ik me wel eens over, dat de fransen ( groote gedeelte iig) echt geen enkel engels woord kunnen/snappen. maar dat is dan toch echt mijn probleem, dan moet ik maar zorgen, dat mijn Frans beter is, daar zijn ook handige boekjes voor, woordenboekjes heeten die
juist als je zegt, ik wil wat van de wereld zien, zorg je ook maar, dat je je aanpast aan de cultuur en gewoontes, of je er iig in verdiept voordat je gaat, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan

juist als je zegt, ik wil wat van de wereld zien, zorg je ook maar, dat je je aanpast aan de cultuur en gewoontes, of je er iig in verdiept voordat je gaat, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Contacteer:
Wij zijn daar niet gaan eten, hebben alles zelf gekookt, het restaurantje vlak in de buurt, leek met niet je van het, even als een kleine pizzaria, verder zijn we naar Charleville-Demiezere geweest, een heel leuke stad om te bezichtigen, daar kun wel leuk uit eten. Er liggen ook wel informatie boekjes in het huisje, Verder kunje ook Dirk en Sandra vragen, die kunnen je een heleboel vertellen
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Sandra en Dirk hebben een overzichtje van restaurant in het huis liggen. Ideaal. En wij hebben er zeker gebruik van gemaakt. Maar, menukaarten in het frans.
Verder prachtig wandelen, kajakken, de honden kunnen zwemmen in de Semois.
Veel plezier volgend jaar.
Verder prachtig wandelen, kajakken, de honden kunnen zwemmen in de Semois.
Veel plezier volgend jaar.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je in Frankrijk lekker en goedkoop wilt eten moet je naar de restaurantjes gaan waar veel auto's geparkeerd staan, met name van de EDF (electriciteits maatschappij) en bestelbussen van bijvoorbeeld de loodgieter en die er van buiten uitzien alsof ze al 30 jaar gesloten zijn.
In dit soort restaurants serveren ze het zogenaamd menu 'ouvrier' (werkvolkmenu) en dat kost meestal tussen de 10 en 13 euro inclusief wijn en koffie. Je hebt dan geen keuze qua maaltijd maar het is altijd goed eten en met produucten uit de regio.
Om pens te vermijden nooit tripe of tripoux bestellen en andouillette en saucisson mauvaise kun je ook beter vermijden want daar zit vaak ook pens verwerkt.
En de reden dat franse geen engels spreken is ook omdat zij zelden buiten hun eigen land op vakantie gaan want ze hebben zelf alle soorten landstreken dus hoeven ze niet weg.......
In dit soort restaurants serveren ze het zogenaamd menu 'ouvrier' (werkvolkmenu) en dat kost meestal tussen de 10 en 13 euro inclusief wijn en koffie. Je hebt dan geen keuze qua maaltijd maar het is altijd goed eten en met produucten uit de regio.
Om pens te vermijden nooit tripe of tripoux bestellen en andouillette en saucisson mauvaise kun je ook beter vermijden want daar zit vaak ook pens verwerkt.
En de reden dat franse geen engels spreken is ook omdat zij zelden buiten hun eigen land op vakantie gaan want ze hebben zelf alle soorten landstreken dus hoeven ze niet weg.......
Sandra

Geen ervaring met je Levaly Paradis, maar wel met Frankrijk. En jij wilt die prachtige plek waar je geweest bent toch niet vergelijken met een Lanzarote of Kreta??? Logisch dat ze daar Engels spreken, want tourisme is hun eerste verdienste. Daar waar jij geweest bent niet.
Laat die mensen daar lekker in hun waarde, en desnoods koop je maar een woordenboek. En anders ga je gewoon naar Engeland op vakantie. Daar is het ook prachtig, en daar spreken ze Engels en zijn de menukaarten ook in het Engels.
Laat die mensen daar lekker in hun waarde, en desnoods koop je maar een woordenboek. En anders ga je gewoon naar Engeland op vakantie. Daar is het ook prachtig, en daar spreken ze Engels en zijn de menukaarten ook in het Engels.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Als je zelf geen Frans spreekt, moeizaam met handen en voeten kunt spreken én niet naar een zeer toeristisch gedeelte van Frankrijk gaat, dan weet je toch dat je je alleen met de Franse taal kunt redden en Frankrijk heeft hele andere gewoontes
. Ruim 20 jaar geleden gingen mijn ouders een enkele keer naar Frankrijk. Het beeld van die rare sta-toiletten en kleine kinderen die 's avonds na 10-en nog op zijn, dat hoort bij Frankrijk.
Ik ga niet voor niets veel liever naar andere landen dan naar Frankrijk
.

Ik ga niet voor niets veel liever naar andere landen dan naar Frankrijk

-
- Zeer actief
- Contacteer:
En die toiletten noemen ze hier turkse toiletten...........als kind had ik er nachtmerries van maar gelukkig zijn ze nu veelal verdwenen. Op een enkele show kom ik ze nog wel eens tegen en dat is een ramp als je een wijde broek draagtRenske schreef:Als je zelf geen Frans spreekt, moeizaam met handen en voeten kunt spreken én niet naar een zeer toeristisch gedeelte van Frankrijk gaat, dan weet je toch dat je je alleen met de Franse taal kunt redden en Frankrijk heeft hele andere gewoontes. Ruim 20 jaar geleden gingen mijn ouders een enkele keer naar Frankrijk. Het beeld van die rare sta-toiletten en kleine kinderen die 's avonds na 10-en nog op zijn, dat hoort bij Frankrijk.
Ik ga niet voor niets veel liever naar andere landen dan naar Frankrijk.

Eerst pijpen omhoog dan broek voorzichtig laten zakken en dan maar hopen dat hij 'hoog' blijft en niet op de grond belandt..........grrrrrrrr
Sandra

- maranoa
- Actief
- Contacteer:
In Engeland spreken ze geen Frans, beiden zijn wereldtalen, dus waarom zouden ze moeite doen om als Fransman Engels te praten en als Engelsman Frans te spreken.
We gingen vroeger met het boekje "Wat en Hoe" op vakantie, vooral makkelijk in de restaurants.
Wij wonen in de Belgische Ardennen en hier spreken ze Frans, dat is algemeen bekend en toch hoor ik vaak Nederlanders in de winkel die stug volhouden dat ze hier Nederlands moeten praten.
Wij willen dat Turken en Marokkanen zich aanpassen, laten we dat zelf ook doen en respect hebben voor het land waar je bent.
Levaly Paradis, heb ik heel veel goed over gehoord, moet heel mooi liggen en leuke huisjes zijn.
Maar het ligt in de Franse Ardennen dacht ik en dat is totaal niet toeristisch , op zich soms ook heel fijn als je de drukte wil ontlopen en tenslotte ga je op vakantie om je werk en drukte even achter je te laten lijkt mij. Dus voor mij een echte aanrader.
Maak ik toch even goede reclame voor een collega.
We gingen vroeger met het boekje "Wat en Hoe" op vakantie, vooral makkelijk in de restaurants.
Wij wonen in de Belgische Ardennen en hier spreken ze Frans, dat is algemeen bekend en toch hoor ik vaak Nederlanders in de winkel die stug volhouden dat ze hier Nederlands moeten praten.
Wij willen dat Turken en Marokkanen zich aanpassen, laten we dat zelf ook doen en respect hebben voor het land waar je bent.
Levaly Paradis, heb ik heel veel goed over gehoord, moet heel mooi liggen en leuke huisjes zijn.
Maar het ligt in de Franse Ardennen dacht ik en dat is totaal niet toeristisch , op zich soms ook heel fijn als je de drukte wil ontlopen en tenslotte ga je op vakantie om je werk en drukte even achter je te laten lijkt mij. Dus voor mij een echte aanrader.
Maak ik toch even goede reclame voor een collega.

Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

http://www.chezmaranoa.be"

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Met het taalprobleem kan ik je niet helpen, dat hoort er nu eenmaal bij.Maar ik hoor enthousiaste geluiden over Levaly en op dit moment zijn vrienden van me daar op vakantie, als ze terugkomen zal ik ze uithoren. Zij spreken wel Frans 

-
- Zeer actief
Le Valy ligt idd in de Franse ardennen en het is geen toeristsch gebied daar ( gelukkig niet)
je kan daar heel veel doen kanoën kajakken mountainbiken, maar geen grote winkels in de buurt om te shoppen. Wel ligt Bohan (Belgié) in de buurt, das heel gezellig, praten ze ook alleen frans.
De mensen verstaan echt geen Engels, alleen Frans, dus dat moet je dan ook maar gaan leren, of zelf koken.
In een dorpje iets verderop is een supermarkt met een slager die een lijstje van vlees in het nederlands heeft, dus dan kan je daar vlees halen.
je kan daar heel veel doen kanoën kajakken mountainbiken, maar geen grote winkels in de buurt om te shoppen. Wel ligt Bohan (Belgié) in de buurt, das heel gezellig, praten ze ook alleen frans.
De mensen verstaan echt geen Engels, alleen Frans, dus dat moet je dan ook maar gaan leren, of zelf koken.
In een dorpje iets verderop is een supermarkt met een slager die een lijstje van vlees in het nederlands heeft, dus dan kan je daar vlees halen.

-
- Zeer actief
Thnx, welk dorpje is dit waar de supermarkt + slager liggen? en is dit gemakkelijk te vinden?bea leyba schreef:In een dorpje iets verderop is een supermarkt met een slager die een lijstje van vlees in het nederlands heeft, dus dan kan je daar vlees halen.
-
- Zeer actief
.......