Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppybrok of volwassenbrok????
Moderator: moderatorteam
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
puppybrok of volwassenbrok????
Ik vraag me af wat jullie je pup hebben gevoerd??? Echt eerst de puppybrok of gewoon gelijk met 8 weken over op volwassenvoer??? Wil graag brok en kvv gaan voeren, maar kan van Cavom (krijgt hij nu al) puppybrok alleen maar 20 kg bestellen. Ben bang dat het voer dan te lang gaat staan. Kan van de volwassen Cavom ook de 5 kg krijgen. Zit erg te twijfelen en las dat er hier meer mensen vanaf 8 weken volwassenbrok geven. Graag jullie mening???!!! Wil dan twee maal brokken geven en een maal kvv(smuldier).
Groetjes van Baco en Diesel
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: puppybrok of volwassenbrok????
Biène at vanaf 9 weken een combinatie van Cavom (volwassen brok) en KIVO.
Marouck at ook vanaf 10 weken volwassen brok (ik geloof prins)
Marouck at ook vanaf 10 weken volwassen brok (ik geloof prins)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vanaf 4 weken krijgen ze hier kvv/barf.
En als er een pup later in huis komt gaat die meteen "cold turkey" over op kvv.
En als er een pup later in huis komt gaat die meteen "cold turkey" over op kvv.
-
Ayurveda
- Zeer actief
ik zou zeggen een (geperste) pup brok
maar daar zal iedereen me weer tegen spreken dus ik zou zeggen ga op je eigen gevoel af!
maar daar zal iedereen me weer tegen spreken dus ik zou zeggen ga op je eigen gevoel af!

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Op de site van Cavom staat dat de pupbrok ook in 5 kilo verpakking te krijgen is. Kunnen ze dat niet voor je bestellen dan?Baco schreef:Ik vraag me af wat jullie je pup hebben gevoerd??? Echt eerst de puppybrok of gewoon gelijk met 8 weken over op volwassenvoer??? Wil graag brok en kvv gaan voeren, maar kan van Cavom (krijgt hij nu al) puppybrok alleen maar 20 kg bestellen. Ben bang dat het voer dan te lang gaat staan. Kan van de volwassen Cavom ook de 5 kg krijgen. Zit erg te twijfelen en las dat er hier meer mensen vanaf 8 weken volwassenbrok geven. Graag jullie mening???!!! Wil dan twee maal brokken geven en een maal kvv(smuldier).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
Nee, alleen te bestellen in 20 kg. Dat geld voor alle winkels bij mij in de buurt!!!!

Groetjes van Baco en Diesel
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Ik voer nu al een paar jaar rauw en zou dus zelf helemaal nooit meer voor welke brok dan ook kiezen.
Maar in het verleden voerde ik wel brokken en ik heb zelf negetieve ervaringen met het geven van puppy- en juniorvoer. Mijn Australian Cattledog kreeg juniorvoer van Eukanuba en hij groeide daar geweldig op. Maar hij liep op zeer jonge leeftijd ook regelmatig kreupel na inspanning. Toen hij vijf maanden oud was, had hij een klein ongelukje tijdens een spelletje met een andere hond, waarna hij echt op drie poten liep. Bij mijn toenmalige dierenarts werkte toen net een nieuwe, Nederlandse dierenarts (ik woon in Luxemburg) in de praktijk. Die DA vroeg me wat ik voerde en hij vertelde mij toen dat hij tien jaar in de diervoedingindustrie had gewerkt. Hij had daar gezien dat puppy- en juniorvoer alleen maar gemaakt wordt om flink aan te verdienen. De verschillende fabriekanten houden onderling een wedstrijdje wie pups en jonge honden zo snel mogelijk kan laten groeien. Pups groeien door dat soort voer veel te snel, waardoor ze problemen met hun gewrichten krijgen. Deze DA raadde mij daarom aan om Teun onmiddellijk op volwassen voer te zetten, en dan liefst een voer met zo min mogelijk proteïne. Met Teun ging het daarna gelukkig snel beter. Zijn broer, die ook juniorvoer kreeg en die niet werd omgezet op volwassenvoer, heeft veel langer problemen gehouden (die allemaal werden afgedaan als "groeipijnen"). Deze hond bleek later ook HD-C te hebben, Teun's uitslag kwam gelukkig uit op "slechts" HD-B.
Mijn Border Collie heb ik meteen op volwassen brok gezet en mijn tweede Australian Cattledog, die weer een paar jaar later kwam, heb ik meteen omgezet op kvv. Deze twee honden zijn allebei probleemloos opgegroeid en hebben allebei HD-A.
Mijn Border Collie heb ik meteen op volwassen brok gezet en mijn tweede Australian Cattledog, die weer een paar jaar later kwam, heb ik meteen omgezet op kvv. Deze twee honden zijn allebei probleemloos opgegroeid en hebben allebei HD-A.
groeten,
Caroline

Caroline

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Cavom pup en volwassen heeft als het goed is dezelfde samenstelling, alleen het formaat is anders 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
met 7 a 8 weken direct op volwassenbrok. Heb alleen maar slechte dingen van puppybrok gezien dus dat komt hier niet meer binnen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Volgens de site zit er wel verschil in, maar niet zo heel veel.linda1985 schreef:Cavom pup en volwassen heeft als het goed is dezelfde samenstelling, alleen het formaat is anders
Volwassenbrok heeft bv 24% ruw eiwit en de pupbrok 26% en zo zijn er nog 2 kleine verschillen (mangaan en vit A).
Als ik zelf brok aan een pup zou geven dan zou ik hem iig direkt op volwassenbrok zetten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Ja in ieder geval wel voor de grote hard groeiende rassen, ik hoor ook vaak dat een hond op barf/kvv veel geleidelijker opgroeid als een hond op brokken.

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kai kreeg direct volwassen brok (plus kvv, vers en tafelresten), zakje pupbrok van de fokker gewoon gemengd onder de volwassen brokken en dus verdeeld over alle honden hier, ook de volwassen honden. De pup die binnen enkele weken komt krijgt direct vers.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ik heb hier als ze pup zijn maar een klein zakje puppiebrok als die op is gaan ze over
op volwassenbrok (voer zelf farmfood) en sinds een jaar of 3 krijgen ze savonds vlees
op volwassenbrok (voer zelf farmfood) en sinds een jaar of 3 krijgen ze savonds vlees
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Dolfine
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer/Shih Tzu
- Contacteer:
Wij krijgen binnenkort ook een pup, was deze week in een dierenspeciaalzaak, zo veel soorten voer, zag door de bomen het bos niet meer........
Dolfine
Dolfine