Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier en Cavom?????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Baco
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
Aantal honden: 2

smuldier en Cavom?????

Ongelezen bericht door Baco »

Hallo ben nieuw en vroeg mij een aantal dingen af, dus ga gewoon even al mijn vragen stellen als een echt blondje!!!!! :19:

Kan ik smuldier compleet samen voeren met Cavom brokken???? Zoja, wat is de beste verhouding voor een pup van 8 weken???

Moet ik starten met Cavom pup/junior of gelijk beginnen met Cavom adult?????? Kan Cavom pup/junior alleen krijgen in een baal van 20kg. Hoelang kan ik het bewaren????

Smuldier compleet is hij nog niet gewend. Kan ik er toch gelijk mee beginnen????

Hoe vaak per dag Cavom en hoeveel keer per dag Smuldier???? Dacht zelf aan vier voedingen, te beginnen met drie keer Cavom en 1 keer Smuldier. Hoe snel overgaan op twee keer Cavom en 1 keer Smuldier en op welke leeftijd op twee voedingen???? Kan je beter s'ochtends of s'avonds Smuldier voeren??? Of maakt dat niet uit????

Weet dat ik een hoop vragen heb, maar wil het graag goed doen voor onze Baco!!!

Alvast bedankt voor alle antwoorden en tips namens Baco.
Groetjes van Baco en Diesel
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Re: smuldier en Cavom?????

Ongelezen bericht door miekemuis »

wat is je pup gewend om nu te eten ?Je kan beter niet meteen gaan veranderen met voer Als je hond niet gewend is om vlees te eten overgiet het dan de eerst paar dagen met kokend heet water Brok en vlees kun je beter niet op een dag samen geven Als je dan perse brok wilt geven geef dan bijv de ene dag brok en de andere dag vlees kijk eens op het brafplaats forum daar staat erg veel info over vlees veel succes hoor
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miekemuis schreef:wat is je pup gewend om nu te eten ?Je kan beter niet meteen gaan veranderen met voer Als je hond niet gewend is om vlees te eten overgiet het dan de eerst paar dagen met kokend heet water Brok en vlees kun je beter niet op een dag samen geven Als je dan perse brok wilt geven geef dan bijv de ene dag brok en de andere dag vlees kijk eens op het brafplaats forum daar staat erg veel info over vlees veel succes hoor
waarom niet? Dat is allang weer achterhaald... hier wordt het zelfs tegelijk gegeven af en toe, geen enkel probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

sommige verdragen dat niet goed moet te maken hebben met het maagzuur
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miekemuis schreef:sommige verdragen dat niet goed moet te maken hebben met het maagzuur
het verteert anders maar dat is met al het eten, het is dus geen probleem als je het gelijktijdig geeft of 's ochtends brok 's avonds kvv of vers.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Baco
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Baco »

Bedankt voor jullie antwoorden, maar na lang gesnuffeld te hebben hier op de site heb ik al een besluit genomen. Ik ga s'ochtend brok voeren en s'avonds Smuldier, heb gelezen dat meer mensen dat doen en dat het prima werkt.
Groetjes van Baco en Diesel
carlos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door carlos »

Mijn hond heeft vanaf dat ik hem heb, dus met 8 a 9 weken, dagelijks cavom met een deel smuldier gehad.
Nooit geen problemen gehad, eet het met smaak en poept mooie keutels.
Mooie glanzende vacht en lekker levendig en energiek.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Baco schreef:Bedankt voor jullie antwoorden, maar na lang gesnuffeld te hebben hier op de site heb ik al een besluit genomen. Ik ga s'ochtend brok voeren en s'avonds Smuldier, heb gelezen dat meer mensen dat doen en dat het prima werkt.

Klopt, doen we hier ook :ok: . Als hij 's ochtends niet al z'n brokken heeft opgegeten kwak ik 's avonds z'n smuldier er gewoon bovenop, dan eet hij zo de laatste brokken ook nog op. Nooit last van gehad.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Hier wel klachten bij deze combi. Tenminste, bij Escan. Die at de brokken niet en wachtte mooi af tot 's avonds. Daarbij waren zijn drollen minder vast als bij de andere 2.

Nu krijgen ze 4 dagen smuldier en 3 dagen cavom. Gaat perfect en ze eten goed.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”