Ik moet maar blijven uitleggen denk ik tot het weer is overgewaait
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Staat er 'asiel' op mn huis ofzo?
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Staat er 'asiel' op mn huis ofzo?
Een paar keer heb ik geholpen met het herplaatsen van honden, die hier ook in mijn huis hebben verbleven....Op zich niets bijzonders want meerdere mensen doen dit. Maar wat wil nu het geval? Nu met " weet" dat mijn roedel is uitgebreid van 2 naar 4 honden en de hond van mijn vriend hier regelmatig is, komen de laatste tijd steeds mensen bij me die me vragen hun hond te herplaatsen of te helpen bij een herplaatsing, nu wil ik altijd wel helpen, maar mijn huis zit vol. En dan zeggen ze ook nog " ja maar je vangt toch steeds honden op?" Op mijn uitleg dat de honden die ik nu heb van mezelf zijn en niks herplaatst wordt en ik gewoon geen tijd meer heb om op te vangen, kijken ze me lichterlijk pissig aan, omdat ik hun of andermans hond niet meer in huis neem
-
Fin
- Zeer actief
Re: Staat er 'asiel' op mn huis ofzo?
Misschien dat iemand hen steeds doorverwijst? Van, dan moet je bij die en die zijn? 
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat probleem heb ik dus al jaren met knaagdieren.
Mensen weten dat ik heel veel knagers in huis heb, dus vragen ze mij altijd of ik kan helpen of hun dieren wil hebben.
Overigens vragen ze het me ook steeds vaker als het om een hond gaat.
Tja, ik wil echt wel iets voor ze doen, maar alles maar in huis nemen gaat gewoon niet.
Wel ben ik begonnen met een cavia opvang, dus in noodgevallen kan ik die diertjes opnemen en herplaatsen.
Ik weet dus hoe vervelend het is als mensen maar verwachten dat je hun dieren zomaar in huis neemt.
Mensen weten dat ik heel veel knagers in huis heb, dus vragen ze mij altijd of ik kan helpen of hun dieren wil hebben.
Tja, ik wil echt wel iets voor ze doen, maar alles maar in huis nemen gaat gewoon niet.
Wel ben ik begonnen met een cavia opvang, dus in noodgevallen kan ik die diertjes opnemen en herplaatsen.
Ik weet dus hoe vervelend het is als mensen maar verwachten dat je hun dieren zomaar in huis neemt.

- Kit
- Erelid
christo schreef:Misschien dat iemand hen steeds doorverwijst? Van, dan moet je bij die en die zijn?
Ik ga het de eerste vragen die mij weer lastigvalt
- Kit
- Erelid
Paulala schreef:Dat probleem heb ik dus al jaren met knaagdieren.
Al zou ik het graag willen, het is gewoon niet slim meer om het te doen, ik heb kort op elkaar 2 herplaatsers in huis gekregen die nu eindelijk lekker in hun vel zitten en het gewoon super doen, daarbij komt ook nog eens dat Zen absoluut geen reuen veelt, dit heb ik inmiddels verschillende keren uitgeprobeert, maar hij moet ze niet, dus houdt het op. Ik ben allang blij dat ik de opvang voor mijn eigen honden nu geregeld heb sinds ik een baan heb, dus een opvanger gaat niet meer gebeuren, die tijd is passe. Jammer voor de mensen die mijn hulp willen, but it ain't gonna happen anymore
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Heb hetzelfde gehad, net als Pauala ook met knagers. Werd zelfs zo erg dat mensen de knagers in een doosje op mijn stoep parkeerden
Gelukkig ben ik de "opvangstempel" inmiddels kwijt maar dat heeft wel wat jaartjes gekost.
Succes d'rmee, misschien een bordje aan je deur hangen "Ik ben geen asiel"
Gelukkig ben ik de "opvangstempel" inmiddels kwijt maar dat heeft wel wat jaartjes gekost.
Succes d'rmee, misschien een bordje aan je deur hangen "Ik ben geen asiel"

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Het asiel misschien?christo schreef:Misschien dat iemand hen steeds doorverwijst? Van, dan moet je bij die en die zijn?
Groetjes Ilse

- pammetje
- Zeer actief
ja kit ik ken het
ik heb het ook
en ik heb je daarom ook wel eens gevraagd of je nog een adres wist hahaha
ik heb het ook

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Vraag eens hetzelfde "afstandstarief" dat ze in een asiel ook vragen, zo rond de 150 euro.
Wedden dat je er gauw van af bent?
Wedden dat je er gauw van af bent?

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Mij vragen mensen ook constant of ik hun of andermans katten in huis wil nemen. "Je hebt er toch al vier, wat maakt een extra nou uit" etc. etc. En dan inderdaad ook chagrijnig als dat niet gaat gebeuren. En daar word ik dan weer chagrijnig van en zo is het bezoekje vlot voorbij. 
- Kit
- Erelid
pammetje schreef:ja kit ik ken het
ik heb het ook
Maar dat vind ik niet erg, jij verwacht niet van mij dat ik een hond in huis ga nemen
- pammetje
- Zeer actief
o shitkitty2 schreef:pammetje schreef:ja kit ik ken het
ik heb het ook
Maar dat vind ik niet erg, jij verwacht niet van mij dat ik een hond in huis ga nemen
was dat niet de bedoeling dan

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij mij kwamen ze vroeger alle vogels brengen die ze niet meer hoefden. Ook leuk. Ik had op het laatst de hele volière vol. Ook heeft iemand eens een konijn in een doos voor de voordeur gezet. Die heb ik weggedaan want konijnen hoef ik echt niet te hebben 
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Er word me nooit gevraagt een hond op te nemen maar wel zijn er vaak mensen die hele dagen werken en zelf geen tijd hebben een hond uit te laten of op te voeden maar wel graag een hond willen en er dan vanuit gaan dat ik dat wel oplos want ik heb er toch 4 en loop toch al de hele dag met de honden en vind het kennelijk erg leuk ...dus kan ik het wel doen ..... dus niet !
Ik wil met alle plezier iemand uit de brand helpen maar ik ga het niet mogelijk maken om een hond te nemen terwijl dat eigelijk niet gaat
Ik wil met alle plezier iemand uit de brand helpen maar ik ga het niet mogelijk maken om een hond te nemen terwijl dat eigelijk niet gaat
- iones
- Zeer actief
Dat doen mensen.
Zo zit er hier iemand die 13 katten heeft, over het algemeen moeilijk te plaatsen dieren, die niemand meer wil. Vanwege gezondheid, te lastig, niet mooi genoeg of te oud. En als er nu iemand op een gemakkelijke manier van af wil, dan kloppen ze bij haar aan. MAar daar trapt ze niet meer in. En groot gelijk heeft ze. Mensen moeten ZELF ook maar eens verantwoording nemen.
Zelf heb ik ook al een paar keer geholpen bij herplaatsing van honden. Maar mij weten ze nog niet te vinden. Ergens misschien maar goed ook. Ik krijg er hier thuis alleen maar gezeik mee.
Zo zit er hier iemand die 13 katten heeft, over het algemeen moeilijk te plaatsen dieren, die niemand meer wil. Vanwege gezondheid, te lastig, niet mooi genoeg of te oud. En als er nu iemand op een gemakkelijke manier van af wil, dan kloppen ze bij haar aan. MAar daar trapt ze niet meer in. En groot gelijk heeft ze. Mensen moeten ZELF ook maar eens verantwoording nemen.
Zelf heb ik ook al een paar keer geholpen bij herplaatsing van honden. Maar mij weten ze nog niet te vinden. Ergens misschien maar goed ook. Ik krijg er hier thuis alleen maar gezeik mee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen