Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie hiervan?
Moderator: moderatorteam
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat vinden jullie hiervan?
Wat zouden jullie doen met deze hond? Het gaat om een hond die hier in de buurt wordt opgevangen: http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detai ... 1270314187" onclick="window.open(this.href);return false;. Opvangbaasje vroeg mij ernaar wat ik zou doen als dit James zou overkomen. Dat vond ik een moeilijke en heb daar eens over na lopen denken... Hond viel iedere keer om toen hij met James wilde snuffelen en zij vertelde dat hij in huis ook tegen alles aan valt als hij met haar eigen honden wil spelen. Dierenarts zegt dat er geen zicht is op verbetering en de hond alleen maar slechter zal worden. Bekijk ook even het filmpje...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
shanty
Re: Wat vinden jullie hiervan?
Dat was voor mij einde verhaal geweest hoor. Het beest heeft toch zo niet een hondwaardig leven..
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Het lijkt mij ook niet te doen. Wat als zo'n beestje het water instruikelt? Wel moeilijk hoor, dat absoluut, maar het lijkt me een crime. Was dit hondje al zo toen hij naar Nederland werd gehaald?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Dat zou voor mij duidelijk zijn... inslapen.
Hij schijnt er dan wel geen last van te hebben... maar men vergeet té snel dat een dier zich al snel schikt in zijn situatie....
En dan mag je als mens je verstand gebruiken.
Hij schijnt er dan wel geen last van te hebben... maar men vergeet té snel dat een dier zich al snel schikt in zijn situatie....
En dan mag je als mens je verstand gebruiken.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hij lijkt wel vreselijk atactisch...
Ik zou hem direct laten inslapen...
Ik zou hem direct laten inslapen...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
inslapen. en eigenlijk al daar waar hij vandaan gekomen is. nou heeft ie eerst de stress van de reis en alles moeten meemaken om alsnog aan zijn einde te komen 

- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Pfoe, gelukkig dat jullie hetzelfde denken als ik... Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Hond was al zo voordat hij kwam geloof ik en ik snap dan niet dat ze hem hierheen hebben laten komen. Opvangbaasje zegt dat hij er verder geen last van heeft en 'nog zo graag wil, ook spelen', maar ik weet het niet... Hij is pas 11 maanden zegt ze, maar ja, hij wordt niet beter, alleen maar slechter. Ik word er een beetje eng van als ik hem hier voorbij zie lopen, vind het echt zielig eigenlijk. De stichting gaat erover, maar als ze hem laten leven, hoe vinden ze dan een baasje voor hem? Ik zou hem ook in laten slapen. De dierenarts heeft dit overigens ook gezegd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dit is in mijn ogen doorslaan in zielige hondjes redden.
als ik het allemaal moet geloven zitter er enorm veel honden in het buitenland die een leuke baas kunnen gebruiken. je kunt ze niet allemaal redden maar zoek dan in ieder geval de gezonde, vrije hondjes uit en niet van deze zielepootjes.. germ diertje
als ik het allemaal moet geloven zitter er enorm veel honden in het buitenland die een leuke baas kunnen gebruiken. je kunt ze niet allemaal redden maar zoek dan in ieder geval de gezonde, vrije hondjes uit en niet van deze zielepootjes.. germ diertje

- Does
- Zeer actief
Ik vind het hondonwaardig en zou hem laten inslapen hoe moeilijk dat ook is
.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Dit is te weinig informatie voor een oordeel wat mij betreft.
Als hij van distemper is genezen en daar neurologische problemen aan heeft overgehouden zou je niet verwachten dat de klachten in de loop van de tijd nog weer toenemen. Dat lees ik in ieder geval nog niet terug in medische stukken die ik tot nu toe gevonden heb.
Op het filmpje zie ik dat hij wandelen leuk vindt: hij loopt voorop en wil zo te zien graag snuffelen. Hij wil blijkbaar ook nog spelen.
Misschien heeft deze hond ondanks zijn ernstige handicap nog best plezier in het leven.
Maar zoals ik al schreef, ik kan er niet over oordelen.
Als hij van distemper is genezen en daar neurologische problemen aan heeft overgehouden zou je niet verwachten dat de klachten in de loop van de tijd nog weer toenemen. Dat lees ik in ieder geval nog niet terug in medische stukken die ik tot nu toe gevonden heb.
Op het filmpje zie ik dat hij wandelen leuk vindt: hij loopt voorop en wil zo te zien graag snuffelen. Hij wil blijkbaar ook nog spelen.
Misschien heeft deze hond ondanks zijn ernstige handicap nog best plezier in het leven.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook het moeilijke denk ik. Ze denken dat hij nog plezier in het leven heeft. Volgens opvangbaasje heeft hij beschadigde middenhersenen en is daardoor zijn coordinatie kwijt. De prognose van de dierenarts was dat het met de tijd slechter zou worden. Maarja, als een hond honderd keer per dag omvalt, overal tegenaan, ik weet het niet hoor, maar eigenlijk vind ik het hondonwaardig.EstherK schreef:Dit is te weinig informatie voor een oordeel wat mij betreft.
Als hij van distemper is genezen en daar neurologische problemen aan heeft overgehouden zou je niet verwachten dat de klachten in de loop van de tijd nog weer toenemen. Dat lees ik in ieder geval nog niet terug in medische stukken die ik tot nu toe gevonden heb.![]()
Op het filmpje zie ik dat hij wandelen leuk vindt: hij loopt voorop en wil zo te zien graag snuffelen. Hij wil blijkbaar ook nog spelen.![]()
Misschien heeft deze hond ondanks zijn ernstige handicap nog best plezier in het leven.![]()
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me af of hij ook _kan_ spelen. Dat hij het wel wil geloof ik wel, maar _kan_ hij het ook ?
Ik vind het erg triest om te zien en ik vraag me ook af hoe andere honden op hem reageren ?
In dit geval snap ik echt niet waarom hij hierheen is gehaald. Waarom een baasje voor die hond zoeken en iemand dit verdriet aandoen ? Als het slechter met hem gaat, al die dingen die hij als jonge hond wel wil en niet kan ? Al die opmerkingen van mensen op straat...
Ik vind het erg triest om te zien en ik vraag me ook af hoe andere honden op hem reageren ?
In dit geval snap ik echt niet waarom hij hierheen is gehaald. Waarom een baasje voor die hond zoeken en iemand dit verdriet aandoen ? Als het slechter met hem gaat, al die dingen die hij als jonge hond wel wil en niet kan ? Al die opmerkingen van mensen op straat...
-
Ayurveda
- Zeer actief
Mee eens!EstherK schreef:Dit is te weinig informatie voor een oordeel wat mij betreft.
Als hij van distemper is genezen en daar neurologische problemen aan heeft overgehouden zou je niet verwachten dat de klachten in de loop van de tijd nog weer toenemen. Dat lees ik in ieder geval nog niet terug in medische stukken die ik tot nu toe gevonden heb.![]()
Op het filmpje zie ik dat hij wandelen leuk vindt: hij loopt voorop en wil zo te zien graag snuffelen. Hij wil blijkbaar ook nog spelen.![]()
Misschien heeft deze hond ondanks zijn ernstige handicap nog best plezier in het leven.![]()
en ik denk als het je eigen hond zou overkomen je beter zou kunnen oordelen omdat je deze dan al door en door kent.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar daar gaat het juist om. Het was niemands eigen hond. Hij is hierheen gehaald om een baasje te zoeken terwijl er duizenden probleemloze honden op een baasje wachten.Ayurveda schreef:
Mee eens!![]()
en ik denk als het je eigen hond zou overkomen je beter zou kunnen oordelen omdat je deze dan al door en door kent.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Volgens mij ging het topic niet over de vraag of de hond terecht naar Nederland is gehaald.sirene schreef:Maar daar gaat het juist om. Het was niemands eigen hond. Hij is hierheen gehaald om een baasje te zoeken terwijl er duizenden probleemloze honden op een baasje wachten.Ayurveda schreef:
Mee eens!![]()
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat klopt, maar ik vind het wel relevant.EstherK schreef: Volgens mij ging het topic niet over de vraag of de hond terecht naar Nederland is gehaald.
Bij je eigen hond kun je heel goed inschatten of iets hondwaardig is. Bij een vreemde hond is dat wat moeilijker. Als deze hond kan spelen en gewoon hond kan zijn zal hij best een fijn leven kunnen hebben met wat ongemakken. Maar als hij alleen maar in zijn hoofd hond kan zijn maar lichamelijk lukt dat niet meer vind ik dat triest.
-
miekmiek
ik zou deze hond in laten slapen.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Hier ben ik het mee eens.EstherK schreef:Dit is te weinig informatie voor een oordeel wat mij betreft.
Hij "lijkt" erg vrolijk.
En als hij geen pijn heeft???
Maar ben het met iedereen eens dat ze deze hond niet hier naar toe hadden moeten laten komen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
hier ben ik het mee eens. hoe leuk is het als je van alles wil maar niet kan?sirene schreef:Ik vraag me af of hij ook _kan_ spelen. Dat hij het wel wil geloof ik wel, maar _kan_ hij het ook ?
als hij nog zo jong is en er geen zicht op verbetering maar alleen maar op verslechtering is dan lijkt me het geen goede keus dat ze dit beestje nog willen plaatsen.

- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij kan hij het niet, in ieder geval niet op de normale manier. Hij wilde met James spelen, maar viel continu om. In huis dus ook, als hij een poging doet tot spelen valt hij om volgens opvangbaasje. Ik vind de vraag waarom hij hierheen is gehaald inderdaad wel relevant, want hoe vindt hij een baasje? Het was niemands hond nog, dus hadden ze mijns inziens er beter aan gedaan hem in te laten slapen, voordat er mensen aan hem gehecht zouden raken... Opvangbaasje wordt inderdaad constant aangesproken op straat, ik deed het ook, want ook ik wilde weten wat er met deze hond aan de hand was. Ik denk dat hij in zijn koppie wel wil, maar het lichamelijk niet goed kan.sirene schreef:Ik vraag me af of hij ook _kan_ spelen. Dat hij het wel wil geloof ik wel, maar _kan_ hij het ook ?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben het helemaal met je eens. Er zullen best mensen zijn die het met hem willen proberen maar ik vind het echt hond onwaardig dit. Een hond van 11 mnd hoort lekker te kunnen spelen en racen enzo. Er is geen uitzicht op verbetering eerder verslechtering. Ik vind het heel triest voor die hond (en ook voor het opvangbaasje trouwens want die zal zich heus al aan hem hechten).*Charlotte schreef: Volgens mij kan hij het niet, in ieder geval niet op de normale manier. Hij wilde met James spelen, maar viel continu om. In huis dus ook, als hij een poging doet tot spelen valt hij om volgens opvangbaasje. Ik vind de vraag waarom hij hierheen is gehaald inderdaad wel relevant, want hoe vindt hij een baasje? Het was niemands hond nog, dus hadden ze mijns inziens er beter aan gedaan hem in te laten slapen, voordat er mensen aan hem gehecht zouden raken... Opvangbaasje wordt inderdaad constant aangesproken op straat, ik deed het ook, want ook ik wilde weten wat er met deze hond aan de hand was. Ik denk dat hij in zijn koppie wel wil, maar het lichamelijk niet goed kan.
-
Neeltje
Ik stel mezelf eens voor dat als ik gewoon zou lopen en constant zou omvallen (al zou ik me niet bezeren) me dan zou voelen?? Lijkt me nu niet echt denderend. Zeker als er geen zicht op verbetering is, lijkt me inslapen beter.
-
Mojuan
- Zeer actief
Dit vind ik ronduit triest.
Een hond die zo jong is en graag wil kunnen rennen en spelen.
Inslapen, geen twijfel mogelijk.
Als het mijn eigen honden zou overkomen zou ik ze ook in laten slapen, ik zou het niet kunnen aanzien.
Wat voor leven heeft een dier op zo'n manier nog?
Een hond die zo jong is en graag wil kunnen rennen en spelen.
Inslapen, geen twijfel mogelijk.
Als het mijn eigen honden zou overkomen zou ik ze ook in laten slapen, ik zou het niet kunnen aanzien.
Wat voor leven heeft een dier op zo'n manier nog?

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb zelf ook 2 buitenlandse honden, maar dit vind ik eigenlijk ook niet kunnen.
Als hij nou zo zou blijven, oke. Maar als ze nu al weten dat dit erger gaat worden, wat voor leven heeft die hond dan.
Ik zou ook wel elk hondje willen redden, maar een andere hond zou meer kans hebben om geadopteerd te worden. Met deze hond weet je nu al dat je dikke dierenarts rekeningen gaat krijgen.
Als hij nou zo zou blijven, oke. Maar als ze nu al weten dat dit erger gaat worden, wat voor leven heeft die hond dan.
Ik zou ook wel elk hondje willen redden, maar een andere hond zou meer kans hebben om geadopteerd te worden. Met deze hond weet je nu al dat je dikke dierenarts rekeningen gaat krijgen.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Zsm in laten slapen, is mijn mening.
Toen mijn eerste hond zo goed als op was vanwege de kanker, wilde hij ook nog heel graag achter de katten en konijnen aan, maar dat kon absoluut niet meer. Als hij maar dacht dat er één in de buurt was werd hij heel alert, zijn ogen begonnen dan te glinsteren, zelfs op de dag van zijn overlijden.
Deze hond mag dan misschien ook in zijn kop hebben dat hij "moet" kunnen spelen, maar dat kan hij niet. Jemig, hoe frustrerend zal dat wel niet zijn?
Toen mijn eerste hond zo goed als op was vanwege de kanker, wilde hij ook nog heel graag achter de katten en konijnen aan, maar dat kon absoluut niet meer. Als hij maar dacht dat er één in de buurt was werd hij heel alert, zijn ogen begonnen dan te glinsteren, zelfs op de dag van zijn overlijden.
Deze hond mag dan misschien ook in zijn kop hebben dat hij "moet" kunnen spelen, maar dat kan hij niet. Jemig, hoe frustrerend zal dat wel niet zijn?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh jongens dit is zo triest.
Je ziet het wel eens vaker voorbij komen van die zielige/zwak/misselijk/gehandicapte/gedragsgestoorde hondjes [ hoopjes ellende] die zo nodig gered moeten worden uit het buitenland.
Worden even heen en weer gesleept op het vliegtuig en bij verschillende gast gezinnen onder gebracht.
Soms te bang om te schijten of te pissen als er iemand in de buurt is.
Vreselijk.
Maar het moet allemaal wel een goed baasje krijgen ,want dat hebben ze verdiend.
Je ziet het wel eens vaker voorbij komen van die zielige/zwak/misselijk/gehandicapte/gedragsgestoorde hondjes [ hoopjes ellende] die zo nodig gered moeten worden uit het buitenland.
Worden even heen en weer gesleept op het vliegtuig en bij verschillende gast gezinnen onder gebracht.
Soms te bang om te schijten of te pissen als er iemand in de buurt is.
Vreselijk.
Maar het moet allemaal wel een goed baasje krijgen ,want dat hebben ze verdiend.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Wat zielig om hem te zien. Lijkt mij voor die hond echt niet prettig.
Een tante van mij heeft de ziekte van Parkinson. Zij valt ook telkens in huis. En mag de straat niet alleen op. 's nachts kan ze niet alleen naar de wc. Echt een drama. Tja, bij mensen kun/mag je niet zomaar een spuit geven.
Dieren kun je de elende besparen.
Dus zou ik er ook een einde aan maken en een andere (asiel) hond onder hoede nemen die een hogere plaatsings kans heeft.
Een tante van mij heeft de ziekte van Parkinson. Zij valt ook telkens in huis. En mag de straat niet alleen op. 's nachts kan ze niet alleen naar de wc. Echt een drama. Tja, bij mensen kun/mag je niet zomaar een spuit geven.
Dieren kun je de elende besparen.
Dus zou ik er ook een einde aan maken en een andere (asiel) hond onder hoede nemen die een hogere plaatsings kans heeft.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wil hem eerlijk gezegd wel hebben
Ik kreeg spontaan een lach op mijn gezicht van dat filmpje en ik vind het een hele leuke hond om te zien.
Wat die hond heeft is totaal niet pijnlijk. Ook merkt de hond zelf niks van die gekke achterhand behalve dat hij niet zo goed kan sturen. Deze hond is er echt 100 keer beter aan toe dan een hond die een chronische pijn in een spier of gewricht heeft. Hij huppelt lollig rond en snuffelt hier en daar. De hond met een beetje HD van een harder ras knijpt zijn kiezen op elkaar en doet net alsof er niks aan de hand is. De laatste hond lopen er honderden van rond en die laat niemand afmaken en dan zou je een jonge flexibele hond met een gek gangwerk vanwege zenuwbeschadigingen dood moeten maken.
Ik zou de hond echt zo nemen. Als Cleo er niet meer was hadden we dat ook gedaan denk ik omdat Martijn hem ook erg leuk vindt. Hij is niet eens gecastreerd
Ik zou de hond echt zo nemen. Als Cleo er niet meer was hadden we dat ook gedaan denk ik omdat Martijn hem ook erg leuk vindt. Hij is niet eens gecastreerd