Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Surolan

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Surolan

Ongelezen bericht door Pepie »

Nou heeft Dol weer een oorontsteking en weer aan allebei de oren :boos: Nu hebben wij Surolan van de da gekregen,heeft iemand hier ervaring mee?En is dit ook online te koop?
Afbeelding
mwillow

Re: Surolan

Ongelezen bericht door mwillow »

Surolan is op basis van Prednison en wil je niet zonder voorschrift van een dierenarts voorgeschreven krjigen. Bij het type middenooronsteking waarbij mogelijk het trommelvlies geperforeerd is, mag Surolan dan ook absoluut niet gebruikt worden want het polymyxine-B is potentieel ototoxisch. Het is op recept verkrijgbaar bij online dierenartsapothekers en niet los te bestellen. Ik heb er ervaring mee, maar gebruik sinds een jaar of 6 andere effectieve en minder belastende alternatieve middelen, waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

SandraH schreef:Surolan is op basis van Prednison en wil je niet zonder voorschrift van een dierenarts voorgeschreven krjigen. Bij het type middenooronsteking waarbij mogelijk het trommelvlies geperforeerd is, mag Surolan dan ook absoluut niet gebruikt worden want het polymyxine-B is potentieel ototoxisch. Het is op recept verkrijgbaar bij online dierenartsapothekers en niet los te bestellen. Ik heb er ervaring mee, maar gebruik sinds een jaar of 6 andere effectieve en minder belastende alternatieve middelen, waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Welke alternatieve middeltjes gebruik jij? Ik ben erg geïnteresseerd in goede alternatieven voor Surolan en Aurizon aangezien Saar regelmatig last heeft van vieze oren. En ik zou ook liever wat onschuldiger middeltjes gebruiken dan deze twee.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

SandraH schreef:Surolan is op basis van Prednison en wil je niet zonder voorschrift van een dierenarts voorgeschreven krjigen. Bij het type middenooronsteking waarbij mogelijk het trommelvlies geperforeerd is, mag Surolan dan ook absoluut niet gebruikt worden want het polymyxine-B is potentieel ototoxisch. Het is op recept verkrijgbaar bij online dierenartsapothekers en niet los te bestellen. Ik heb er ervaring mee, maar gebruik sinds een jaar of 6 andere effectieve en minder belastende alternatieve middelen, waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Mag ik vragen wat jou alternatieven zijn?
Heb al verschillende dingen gebruikt maar tot nu toe werkt alleen surolan. Ik zou liever iets vriendelijkers willen gebruiken.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Pepie
Zeer actief

En welke zijn dat dan?Dit is al de tweede keer dat ze dit krijgt,twee maanden geleden was het ook raak :devil:
en de da stelde ook voor om haar baarmoeder weg te laten halen ,want dan krijgt ze geen kanker :eek:
mijn oude da is weg,maar wij gaan nu bij deze weg :pffff:
ze was nog bang dat ze gebeten werd ook :smile2:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik was ook een fantieke surolan gebruiker.
Naast de oren smeerde ik het bvb ook op een klein plekje waar aan geknaagd was of iets dergelijks.
Zo'n alles in 1 middel is het eigenlijk een beetje.
Ik heb ook nog steeds wel een potje staan hoor, maar voor de oren gebruik ik tegenwoordig Puur Oor.
Het is, zeker als je begint niet zo snel effectief als surolan maar als je consequent even een paar dagen met de PuurOor in de weer gaat en dan met regelmaat herhaalt dan kun je dat tien keer beter gebruiken dan Surolan.

Voor wondjes, plekjes, aangeknaagde plekjes, plekjes op de huid en dergelijke gebruik ik tegenwoordig honingzalf, calendula of groene leem.

Surolan is hier dus een beetje uit gebruik geraakt omdat ik betere alternatieven heb gevonden.
Pepie
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik was ook een fantieke surolan gebruiker.
Naast de oren smeerde ik het bvb ook op een klein plekje waar aan geknaagd was of iets dergelijks.
Zo'n alles in 1 middel is het eigenlijk een beetje.
Ik heb ook nog steeds wel een potje staan hoor, maar voor de oren gebruik ik tegenwoordig Puur Oor.
Het is, zeker als je begint niet zo snel effectief als surolan maar als je consequent even een paar dagen met de PuurOor in de weer gaat en dan met regelmaat herhaalt dan kun je dat tien keer beter gebruiken dan Surolan.

Voor wondjes, plekjes, aangeknaagde plekjes, plekjes op de huid en dergelijke gebruik ik tegenwoordig honingzalf, calendula of groene leem.

Surolan is hier dus een beetje uit gebruik geraakt omdat ik betere alternatieven heb gevonden.
Puur oor heb ik ook in huis :wink:
Afbeelding
mwillow

Zeeuwse labjes schreef:
Welke alternatieve middeltjes gebruik jij? Ik ben erg geïnteresseerd in goede alternatieven voor Surolan en Aurizon aangezien Saar regelmatig last heeft van vieze oren. En ik zou ook liever wat onschuldiger middeltjes gebruiken dan deze twee.
Ik gebruik preventief niets bij mijn honden, maar heb ter ondersteuning VSM Prodier Oordruppels en Puur Oor in huis voor heel af en toe een zwemmersoor (hooguit 1x per jaar). Dat werkt vrij snel en effectief. Mijn honden staan op NRF en ze krijgen geregeld verse kruidenmixen die ook bijdragen aan o.a. het terugdringen van schimmels, gisten en bacteriën die oorontstekingen kunnen veroorzaken. Bij steeds terugkerende oorontstekingen zoals één van mijn honden die had, naast zijn andere steeds terugkerende klachten, blijken vaccinaties bij hem de veroorzaker te zijn. Zeer verzwakte weerstand toendertijd en malassezia-oorinfectie waren daarvan het resultaat door langdurig antibioticagebruik. Toendertijd gebruikte ik Surolan. Nu gebruik ik al jaren totaal niets, maar hij wordt sinds die tijd ook niet meer gevaccineerd. Mocht het zover komen dat mijn honden echt een zware middenoorontsteking zouden krijgen, dan liet ik in eerste instantie iets gerichts op mijn individuele hond samenstellen door een zeer bekwaam klassiek homeopathisch dierenarts.
Laatst gewijzigd door mwillow op 10 jun 2010 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.
mwillow

Pepie schreef:
En welke zijn dat dan?Dit is al de tweede keer dat ze dit krijgt,twee maanden geleden was het ook raak :devil:
en de da stelde ook voor om haar baarmoeder weg te laten halen ,want dan krijgt ze geen kanker :eek:
Zie mijn antwoord aan Zeeuwse labjes. :wink:

En ik wilde jou vragen; als het steeds terugkerende ontstekingen zijn, is dat ooit eens op kweek gezet?
ChantalBos
Zeer actief

SandraH schreef:
Zeeuwse labjes schreef:
Ik gebruik preventief niets bij mijn honden, maar heb ter ondersteuning VSM Prodier Oordruppels en Puur Oor in huis voor heel af en toe een zwemmersoor (hooguit 1x per jaar). Dat werkt vrij snel en effectief. Mijn honden staan op NRF en ze krijgen geregeld verse kruidenmixen die ook bijdragen aan o.a. het terugdringen van schimmels, gisten en bacteriën die oorontstekingen kunnen veroorzaken. Bij steeds terugkerende oorontstekingen zoals één van mijn honden die had, naast zijn andere steeds terugkerende klachten, blijken vaccinaties bij hem de veroorzaker te zijn. Zeer verzwakte weerstand toendertijd en malassezia-oorinfectie waren daarvan het resultaat door langdurig antibioticagebruik. Toendertijd gebruikte ik Surolan. Nu gebruik ik al jaren totaal niets, maar hij wordt sinds die tijd ook niet meer gevaccineerd. Mocht het zover komen dat mijn honden echt een zware middenoorontsteking zouden krijgen, dan liet ik in eerste instantie iets gerichts op mijn individuele hond samenstellen door een zeer bekwaam klassiek homeopathisch dierenarts.
Oké, dank je.
Gaat voor mijn hond dus allemaal niet op. Ze heeft nog nooit een brok gehad altijd gebarft en druppels van vsm helpen niet. En ze wordt niet geënt, ontwormt en dat soort grappen.
Maar het is wel een hond met nog meer problemen waardoor ik heel beperkt ben in wat ik haar te eten geef. Zo verdraagt ze alleen maar lam, eend en kip.
En surolan krijgt ze van mijn holistische da.
mwillow

ChantalBos schreef:Oké, dank je.
Gaat voor mijn hond dus allemaal niet op. Ze heeft nog nooit een brok gehad altijd gebarft en druppels van vsm helpen niet. En ze wordt niet geënt, ontwormt en dat soort grappen.
Maar het is wel een hond met nog meer problemen waardoor ik heel beperkt ben in wat ik haar te eten geef. Zo verdraagt ze alleen maar lam, eend en kip.
Dat is heel vervelend. Is er bij jouw hond ooit eens iets op kweek gezet? Surolan werkt nl. lang niet altijd effectief tegen bv. malassezia in het oor.
Pepie
Zeer actief

SandraH schreef:
Pepie schreef:
Zie mijn antwoord aan Zeeuwse labjes. :wink:

En ik wilde jou vragen; als het steeds terugkerende ontstekingen zijn, is dat ooit eens op kweek gezet?
nee dat is niet gedaan,maar ze zit ook steeds met haar kop onder water in de hoop dat er een koekje ligt,ik denk dat het daardoor komt :devil:
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief

SandraH schreef:
ChantalBos schreef:Oké, dank je.
Dat is heel vervelend. Is er bij jouw hond ooit eens iets op kweek gezet? Surolan werkt nl. lang niet altijd effectief tegen bv. malassezia in het oor.
Ja dat is ook al eens gedaan.
Nu ik er heel goed oplet dat ze absoluut geen rund krijgt, dus denk aan bijv. de snijplank, messen en de voerbakken van de andere honden en katten, gaat het wel een stuk beter. En ik denk zelf dat er een verband is met bepaalde grassen/bomen. Want de klachten spelen vooral op in het voorjaar, eerst wordt haar huid knal rood gepaard met jeuk en dan beginnen vervolgens de oren op te spelen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik ken Surolan wel, maar ik gebruik het altijd alleen maar tegen schimmelinfecties.
Daar werkt het supergoed bij.

Romeo heeft ooit eens een ontsteking gehad aan zijn oorschelp, precies in het plooitje bij dat vouwtje.
Daar zat zowat een gat in, en moest ik Surolan smeren.
Nou.... help...... want daar werd het alleen maar erger van.

Bij de knagers gebruik ik het dus wel als ze een schimmelinfectie hebben, en beide honden hebben ook al eens een schimmelinfectie gehad, Julia op haar kop, en Romeo onder zijn poot.
Het was heel snel over met dit middel.
:zweep:
Pepie
Zeer actief

Bizar dat ik totaal vergeten was dat ze dit al eerder heeft gekregen,vandaag dus weer :boos:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Puur oor, waar kun je dat halen dan?
Rasta was laatst ook met Surolan behandeld en na een paar dagen had ie wéér oorontsteking en ik ben nog steeds aan het behandelen met surolan en volgens mij zit er geen verbetering in.
Puur oor, is dat dan alleen voor reiniging of ook voor behandeling van oorontsteking?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi heeft op t moment ook oorontsteking, niet zo heel heftig maar ik heb van de DA easotic van virbac meegekregen. Gisteren begonnen met zalven en ik zie nu al verbetering. Hij had ook bultjes op zijn oren en die zijn ook al beduidend minder.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”