Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik blijf twijfelen wel of geen 2 de hond erbij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ik blijf twijfelen wel of geen 2 de hond erbij

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en wat het dan zou moeten worden , ja o.k het zou dan een teef worden.
ik heb er al verschillende aangeboden gekregen, maar voor nu is het nog net even te vroeg,
toch wil ik voor een evt.2 de hond ook niet over 1 nacht ijs, dus heeft iemand suggesties.
Als er een dame komt op 4 pootjes,
wat voor dame zet ik bij een Gillebil :denken:
miekmiek

Re: Ik blijf twijfelen wel of geen 2 de hond erbij

Ongelezen bericht door miekmiek »

jeetje, dat zou ik zo echt niet weten. dat is echt helemaal aan jou. zou je een herplaatser willen of ene pup?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Aangezien je niet voor een leuke mooie lieve blue merle schotse collie wilt gaan :ugh: dan maar een Weimeraner erbij. Dat kleurt ook mooi.

Is wel mijn laatste aanbod. :pffff: :klaar:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Lastig Sandra. Wij hebben nu Bobbie erbij. En ik ben echt wel om hoor hier nooit meer 1 hond. Zo heerlijk 2 honden vooral als het echte maatjes zijn.

Maar hoe en wat voor hond is toch echt persoonlijk. Wil je een grote, Kleine of mischien wel een harige hond.
S@ndr@
Zeer actief

miekmiek schreef:jeetje, dat zou ik zo echt niet weten. dat is echt helemaal aan jou. zou je een herplaatser willen of ene pup?
ik denk dat ik voor allebei wel open sta het is alleen als je voor een herplaatser gaat dan zal echt de goede voorbij moeten komen, ga ik voor een pup dan zal ik dus actief moeten gaan zoeken en uitzoeken :19:
shanty schreef:Lastig Sandra. Wij hebben nu Bobbie erbij. En ik ben echt wel om hoor hier nooit meer 1 hond. Zo heerlijk 2 honden vooral als het echte maatjes zijn.

Maar hoe en wat voor hond is toch echt persoonlijk. Wil je een grote, Kleine of mischien wel een harige hond.
groot of klein maakt eigenlijk ook niet zo uit, mits het maar wel een stevige hond is :roll:
klein is misschien wel praktischer om het uitlaten met zijn 2en wat makkelijker te maken.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb er heel lang over getwijfels om er een 2e hond bij te nemen.
Jace was/is geen gemakkelijke reu. Daar heb ik flink mee geworsteld. Ik wilde niet nog zo'n "moeilijke" hond erbij.
Dus ik ben enkele jaren geleden eens gaan rondkijken welke fokkers mij aanstonden, welke ouderdieren etc.
Daarna gaan praten met mensen die honden hadden van bepaalde fokkers en zo ben ik na een lange zoektocht uitgekomen bij de fokker van Meagan. En daar op de wachtlijst gekomen.
En toen kwam Meagan in ons leven. De gemakkelijkste hond die er is, daar kan ik er wel 10 van in huis hebben.
Voor Jace is dit dus super geweest en nog. Hij heeft weer hondentaal geleerd en nog veel en veel meer.
En door Meagan ben ik erachter gekomen dat een hond trainen ook leuk kan zijn. Met Jace waren het altijd worstelpartijen.
Heel langzaam begint het nu te kriebelen, een derde hond erbij.
Maar dat zegt mijn hart. We wachten nog even, het loopt nu zo lekker met 2 honden.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
shanty

shanty schreef:Lastig Sandra. Wij hebben nu Bobbie erbij. En ik ben echt wel om hoor hier nooit meer 1 hond. Zo heerlijk 2 honden vooral als het echte maatjes zijn.

groot of klein maakt eigenlijk ook niet zo uit, mits het maar wel een stevige hond is :roll:
klein is misschien wel praktischer om het uitlaten met zijn 2en wat makkelijker te maken.[/quote]

Okay een stevig klein hondje. Wat vind je zelf leuk Qua rassen. Of heb je zoiets een leuke kruising is ook leuk.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

je zal goed moeten kijken naar de hond die je nu hebt, wat kan daar het beste bij, groot of klein etc....
Mss toch kijken voor een herplaatsers, worden vaak jonge honden voor herplaatst aangeboden waar niks mis mee is... staat momenteel een leuke koningspoedel op dierenasiels.com :mrgreen:
Maar even serieus..alleen jij kan kijken wat er past en wat je echt niet wil en wat je juist wel zoekt....

Ik weet wel dat als straks Samara er ook niet meer is ik zeker wil kijken of Bowie als enigste hond zou kunnen.. lijkt me echt even heerlijk gewoon 1 hond, maar voor 1 hond zorgen, voor 1 hond wakker liggen.... ik wordt af en toe echt beroerd van de zorgen om gezondheid etc.... maar als er dan toch iets bij zou moeten voor Bowie dan een halfslagje of kleinere hond tussen de 37 cm en 50..... groot zat.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik heb geen idee, nog als het een kruising zou worden dan kan het van alle zijn , maar wel met een beetje een lay back karakter graag, ze hoeft niet makkelijk te zijn ik ben wel wat gewent qua honden, maar een relaxte inslag wordt gewaardeerd :wink:
S@ndr@
Zeer actief

O.k wat heb ik nu,
een relaxte CC, die erg baas gericht is, die graag speelt rent en vliegt,
maar ook nog erg jong is en dus nog alle kanten op kan veranderen.
hij is groot en lomp, maar ook erg knuffelig, en vriendelijk, zeker niet terughoudend( nog, )
kan nog overal mee naar toe, voor nu,
het is echt in korte tijd mijn Maatje geworden, maar ik merk ook dat hij een speel maatje mist.
nu zijn de katten alle keren de L*L :wink:
shanty

Hij is nog lekker open en vrij dus. Ik zou er dan ook voor kiezen om daar een makkelijk ras bij te zetten. Maar goed daar moet je van houden. Een grote poedel is erg leuk ook baas gericht en kan wel een stootje hebben.
Fin
Zeer actief

S@ndr@ schreef:het is echt in korte tijd mijn Maatje geworden, maar ik merk ook dat hij een speel maatje mist.
nu zijn de katten alle keren de L*L :wink:
Mwoh. Hier een jonge hond erbij en met twee jonge honden in huis waren mijn katten nog een keer extra de klos. :lol1:

Ik weet niet of ik, als ik in jouw schoenen stond, nu een tweede hond erbij zou willen. Wat er al gezegd wordt over je even geen zorgen te hoeven maken, daar kan ik me helemaal in vinden.
S@ndr@
Zeer actief

als je mijn openings topic goed had gelezen dan kun je ook zien dat ik zeg, dat het nu nog even te vroeg is, :wink: ,
het is alleen dat ik wel even een beeld wil gaan vormen over waar ik heen wil.
stel ik kom uit op een lab dame die zitten niet heel veel in asiels, dan zal ik toch op zoek moeten naar een goede fokker :wink:

en als ik me graag zorgen had willen maken dan had ik er wel weer een bulldog bij genomen,
dan houden de zorgen nooit meer op.
en hoe graag ik ook zou willen dat doen we dus niet
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Een labrador lijkt me geen verkeerde keus. Kan tegen een stootje en naar mijn idee niet zo erg pittig qua karakter. Succes met nadenken!
Fin
Zeer actief

S@ndr@ schreef:en als ik me graag zorgen had willen maken dan had ik er wel weer een bulldog bij genomen,
dan houden de zorgen nooit meer op.
en hoe graag ik ook zou willen dat doen we dus niet
Ik heb je openingstopic gelezen. Ik zou er zelf alleen nu niet eens aan willen denken en ook geen idee hebben van wat ik er dan als tweede hond bij zou willen. Is niet bedoeld als kritiek, gewoon, voor mij zou het te heftig zijn.
S@ndr@
Zeer actief

ik heb het wel overwogen, maar ik vraag me af of het bij me gaat passen. :19:
en of het bij Van Gils gaat passen natuurlijk :wink: , is eigenlijk nog belangrijker, ik pas me wel aan
shanty

S@ndr@ schreef:ik heb het wel overwogen, maar ik vraag me af of het bij me gaat passen. :19:
en of het bij Van Gils gaat passen natuurlijk :wink: , is eigenlijk nog belangrijker, ik pas me wel aan
Labradors zijn best heel leuk hoor. Het is ok maar wat je er zelf mee doet en van maakt vind ik.

Ik vind het goed dat je er over nadenkt. Helemaal als je ziet dat Gil een maatje mist. En als je er zelf aan toe bent is dat toch allemaal prima.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk dat het qua formaat weinig uitmaakt wat je erbij neemt mits het geen heel kwetsbaar iets is.Een Chi zou ik bijvoorbeeld niet zo zien zitten,maar een Teckel ook niet vanwege de rug die wel kwetsbaar is.
Maar een Jack Russell of zo zou best kunnen;dat zijn pittige honden die een Van Gils wel aan kunnen denk ik.Vergis je s.v.p. niet in een Lab :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

Dat is gemeen :S: :cry: , maar ik doe het niet mee, :neenee:
er is een fokker waarbij ik zoiets heb van dat zou ik durven, die laat ook echt alles chekken.
maar het heeft denk ik teveel pijn gedaan :oeps:
shanty

Ach Sandra.. Moeilijk is dat he. Knap dat je durft te zeggen Nee zo een komt er niet meer.
:klaar:
S@ndr@
Zeer actief

marian* schreef:Ik denk dat het qua formaat weinig uitmaakt wat je erbij neemt mits het geen heel kwetsbaar iets is.Een Chi zou ik bijvoorbeeld niet zo zien zitten,maar een Teckel ook niet vanwege de rug die wel kwetsbaar is.
Maar een Jack Russell of zo zou best kunnen;dat zijn pittige honden die een Van Gils wel aan kunnen denk ik.Vergis je s.v.p. niet in een Lab :wink:
vertel, ik heb het idee dat een lab hier heel goed zou kunnen ik zit vlak bij het IJsselmeer, dus zwemmen kan strand chek hebben we , veel honden ,lab dames zijn vaak best sociaal toch,
en er zou natuurlijk best ook cursus gelopen worden dan :19:

een JR, zou ik denk ik meer problemen mee hebben om het goed te doen :denken: , hoewel ik nooit te beroerd ben voor een uitdaging hoor .
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wat dacht je van een RR teef? zijn wel pittig maar volgens mij een gouden kombi. Zelf houd ik helemaal niet van labjes die zijn me veeeeeel te druk. En volgens mij passen die niet bij een CC. ik heb ook hier een rustige reu en een drukke teef en merk dat de teef niet aan haar trekken komt met spelen. :19: Ik ga nu extra met haar trainen. Maar ze blijft uitdagen tot spel waar dan Spikey niet op in gaat. Maar als ze dan samen spelen :cheer: :cheer: Ik heb overigens wel gekozen voor het zelfde ras.
Afbeelding
gevni havanezers
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

S@ndr@ schreef:
marian* schreef:Ik denk dat het qua formaat weinig uitmaakt wat je erbij neemt mits het geen heel kwetsbaar iets is.Een Chi zou ik bijvoorbeeld niet zo zien zitten,maar een Teckel ook niet vanwege de rug die wel kwetsbaar is.
vertel, ik heb het idee dat een lab hier heel goed zou kunnen ik zit vlak bij het IJsselmeer, dus zwemmen kan strand chek hebben we , veel honden ,lab dames zijn vaak best sociaal toch,

een JR, zou ik denk ik meer problemen mee hebben om het goed te doen :denken: , hoewel ik nooit te beroerd ben voor een uitdaging hoor .

ik ken meerdere JR in combi met een "van gills" en dat kan prima hoor, tuurlijk in het begin ( als pup) is wat begeleiding wenselijk :wink:

een ( echte ) JR is niet zozeer pittig , maar gewoon zeker, en daarom ook wel makkelijk te peilen ;)
S@ndr@
Zeer actief

Hij heeft wel een RR vriendinnetje op cursus, maar ik weet niet zoveel over het ras, je ziet ze wel steeds vaker .
is ook geen ras wat me gelijk op het eerste gezicht aantrekt, maar ik ga me er eens in verdiepen.

tja en hetzelfde ras kan natuurlijk ook een CC dame,
hoewel die natuurlijk ook best haar op hun tanden kunnen hebben.
en dat wil ik dan weer liever niet, dan zou ik echt een sociale lijn moeten selecteren
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Een wetter! Erg relaxed van aard, zeg maar flegmatiek, kan tegen een stootje wat spelen betreft (ze staan bekend als lomp, maar dat valt reuze mee), baasgericht, zacht van aard voor baas en gezin, hard voor zichzelf, zeer sociaal, makkelijk met andere honden.
Nadeel: uitlaten aan de lijn blijft lastig, het trekken is moeilijk af te leren.

En anders een lab idd.
Sterkte met nadenken!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lastig hoor!

ik zou geen 2 honden meer willen in de setting die ik nu heb maar ik kan me voorstellen dat als je andere ervaringen hebt dat het lastig is
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

yamie schreef:
S@ndr@ schreef:

ik ken meerdere JR in combi met een "van gills" en dat kan prima hoor, tuurlijk in het begin ( als pup) is wat begeleiding wenselijk :wink:

een ( echte ) JR is niet zozeer pittig , maar gewoon zeker, en daarom ook wel makkelijk te peilen ;)
ja ik ken ze ook die combi's van CC forums en bij de een gaat het heel goed :ok: en bij anderen denk ik van hummmmmm, in het echt heb ik ze nog niet meegemaakt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

idd, een wetter. Stabiel, niet vreselijk groot, sociaal..

Maar wat wil je zelf qua uiterlijk?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou er een boxerteefje bijzetten. :F:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind die Lab dame wel en goed plan. Heb ik eerder ook al ergens gezegd geloof ik :mrgreen: :wink: Zeker als je graag een hond erbij wil waarmee je redelijk met twee vingers in je neus vreemde honden kan ontmoeten. Ik weet niet hoe belangrijk dat (nu) voor je is?
Wetter vind ik ook goed klinken! Golden zou ook kunnen. Alhoewel die meestal minder lomp zijn dan Labjes, maar het is ook maar net waar ze mee opgroeien deels denk ik.
Vera houdt niet van vreemde grote lompe honden, ze zal Van Gills ook engig vinden in eerste instantie denk ik. Maar als ze een hond kent en vertrouwd dan is ze niet te beroerd om goed los te gaan, zeker bij reuen die alles van teven pikken :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”