Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foxey aangevallen, ik verkeerd gehandeld?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Cleanta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising tussen een pitbull en een stafford

Foxey aangevallen, ik verkeerd gehandeld?

Ongelezen bericht door Cleanta »

Vanmiddag is foxey aangevallen door een boxer, niet ernstig ofzo, maar ik moet wel zeggen dat ik me kapot geschrokken ben en foxey ook.

ik was haar aan het uitlaten in een honden park waar je je hond wel los mag laten, ik had fox wel aan de lijn omdat daar toch wel veel honden zijn en ik dan meer controle over haar had, wel was het een lange lijn dus ze was zo'n 8 tot 10 meter van me vandaan toen die mevrouw eraan kwam met haar 2 honden 1 maltezer leeuwtje , en een boxer, foxey had al eerder een aanvaaring met die boxer, dus ik wou haar bij me roepen. had die mevrouw haar boxer los gedaan dus die holde naar foxey toe, foxey vond het eerst wel leuk toen hij aan kwam rennen maar ik zag der al heel snel bang worden en ging een beetje ingedeukt zitten, ik riep haar bij me maar ze stond stokstijf, toen begon het, de boxer sprong op haar en begon te grommen en haar te bijten, foxey rende naar me toe en ging achter mij staan, de boxer stond toen stil en keek foxey aan terwijl foxey achtermij stond te piepen, vervolgends rende de boxer weer naar haar toe, ik ben toen vooruit gaan lopen en ben voor de boxer gaan staan en heb hem bij de neus gepakt en erop gedrukt. hij schok en holde weg! ik heb vervolgends nog naar die vrouw lopen schreeuwen dat ze haar honden moet aanlijnen als ze niet sociaal zijn!

heb ik nu heel verkeerd gehandelt. had ik ze het moeten laten uitvechten, ik vond het gewoon zielig voor fox ze was zo bang:(:(:( maar hij had niet doorgebeten of iets.. maar ik was gewoon zooo geschokken t was echt een handel uit '' straks maakt hij haar dood :O
Afbeelding
van het Spechthorst
Zeer actief

Re: Foxey aangevallen, ik verkeerd gehandeld?

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Ik zou precies het zelfde gedaan hebben.
Was die Boxer een reu en dat tegen jouw teef of heb ik dat verkeerd begrepen.
Normaal gesproken gebeurd dat niet zo snel.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik vind zodra jouw hond conflict vermijd en achter je gaat staan voor jouw bescherming tja dan mag je die uiteraard ook geven!
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gelijk heb je, ik zou mijn hond ook beschermen als dit zou gebeuren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Helemaal mee eens. Je wilt niet dat jouw hond leert om keihard van zichzelf af te bijten omdat jij haar niet in bescherming kunt nemen. Goed gehandeld dus. :ok: Ik zou haar denk ik niet gaan troosten omdat ze zo bang is, maar die andere hond weg sturen zoals je gedaan hebt en dan doorgaan alsof er niets gebeurd is. Zei die dame nog iets terug toen jij naar haar riep dat ze haar honden aangelijnd moest houden?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Cleanta
Vaste gebruiker

van het Spechthorst schreef:Ik zou precies het zelfde gedaan hebben.
Was die Boxer een reu en dat tegen jouw teef of heb ik dat verkeerd begrepen.
Normaal gesproken gebeurd dat niet zo snel.
Ja de boxer was een reu en foxey is een teef,
toen foxey loops was had hij haar ook lastig gevallen maar toen snauwde foxey naar hem, waarnaar hij haar aanviel, maar dit keer was het uit het niets en de vorige keer had zij hem gewoon goed aan de lijn dus ik begreep al niet waarom ze hem los liet na de vorige keer.

deze hond staad er trouwens al bekent vorr dat hij honden lastig valt, vroeger zelf dood beet, maar die vrouw had een tijd een muilkorf voor haar hond maar ik had haar al een paar keer zonder gezien en dit keer was ik met foxey en had zij die muilkorf niet om gedaan bij haar hond,
Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker

-Gaby- schreef:Helemaal mee eens. Je wilt niet dat jouw hond leert om keihard van zichzelf af te bijten omdat jij haar niet in bescherming kunt nemen. Goed gehandeld dus. :ok: Ik zou haar denk ik niet gaan troosten omdat ze zo bang is, maar die andere hond weg sturen zoals je gedaan hebt en dan doorgaan alsof er niets gebeurd is. Zei die dame nog iets terug toen jij naar haar riep dat ze haar honden aangelijnd moest houden?
nee dat is nog het ergste. toen ikhaar zag kwam ze aanlopen, toen het gebeurde is ze waarscheinlijk omgedraait want toen die hond wegrende was die mevrouw echt 700 meter verderop haar hond aan het roepen,.. ik vond dit zoooooo erg. maar ik ben gewoon weg gegaan direct. ik was ook heel erg geschokken hoor en fox ook dus ik was veelste verbaasd en boos om nog ruzie te gaan maken, maar ik heb wel veel mensen uit de buurt gealameerd dat de muilkorf af is en de hond niet onder controle..
Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker

Ik vroeg me vooral af of dit niet verkeerd gehandelt was omdat het toch niet mijn hond is, en het eigenlijk die mevrouw haar schuld is en niet die van de hond.

maargoed mijn belang ligt wel bij mijn hond.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Cleanta schreef:Ik vroeg me vooral af of dit niet verkeerd gehandelt was omdat het toch niet mijn hond is, en het eigenlijk die mevrouw haar schuld is en niet die van de hond.

maargoed mijn belang ligt wel bij mijn hond.
Ik zou gaan voor je eigen hond, had die vrouw haar hond maar niet zo op jouw hond af moeten laten gaan. En je hebt niet iets heel ergs gedaan, je hebt hem alleen op de neus gedrukt en daardoor heb je misschien iets ergers kunnen voorkomen. En je hebt gewoon niet het type hond die moet leren dat ze zichzelf moet beschermen door in de aanval te gaan. Goed gehandeld dus. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Volgens mij heb je precies goed gehandeld. Zij zocht bescherming bij haar roedelleider, en jij als leider hebt de situatie opgelost. Zo hoort het. :ok:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Nakisha schreef:Volgens mij heb je precies goed gehandeld. Zij zocht bescherming bij haar roedelleider, en jij als leider hebt de situatie opgelost. Zo hoort het. :ok:
Mee eens :ok: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik vind het eigenlijk wel heftig dat je die hond bij zijn snufferd hebt gegrepen. Hij had jou zo kunnen grijpen. Was natuurlijk een keuze in de snelheid van alles en het was om je hond te beschermen, maar dat leek me best eng!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik vind dat je goed gehandelt heb, je heb je hond gegeven waar die op dat moment het meest behoefte in had en dat wa sbescherming door jou.. :ok:
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik zou ook zo gehandeld hebben hoor. Je hond zocht bescherming en jij hebt die gegeven. Ik vind het goed gedaan
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Cleanta schreef: heb ik nu heel verkeerd gehandelt. had ik ze het moeten laten uitvechten, ik vond het gewoon zielig voor fox ze was zo bang:(:(:( maar hij had niet doorgebeten of iets..
Nee, ik vind dat twee vreemde honden überhaupt niets uit te vechten hebben.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker

bedankt voor jullie reactie's allemaal! :ok:
Met Fox gaat het alweer helemaal goed hoor, ze had die avond daarna nog wel een keer de staart tussen haar benen toen ze langs een hond moest, maar ik ben gewoon doorgelopen langs de honden alsof er niets aan de hand was, en daarna was haar angst helemaal weer weg !

dus ze is weer helemaal haar oude zelf!

bedankt ! :E:
Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker

DebbieZ schreef:Ik vind het eigenlijk wel heftig dat je die hond bij zijn snufferd hebt gegrepen. Hij had jou zo kunnen grijpen. Was natuurlijk een keuze in de snelheid van alles en het was om je hond te beschermen, maar dat leek me best eng!
het was ook eng hoor ! ik had er ook helemaal niet overna gedacht, ik richte ook helemaal niet op zn neus. ik wou gewoon dat hij stil stond en weg ging,toen kreeg ik zn neus te pakken achteraf moest foxey mij troosten in plaats van ik haar ! :oohja:
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Ik weet niet waar je op doelde.
Maar ik vind je dat je fout niet bij de correctie op de boxer zit, maar op dat je je hond 8 meter voor je laat staan en wanneer zij niet komt, je haar laat staan.
Trek aan die riem als ze niet wilt komen.

Als hier een hond op mijn hond afrent en zij is aan een flexi, roep ik haar bij me en zodra ze niet komt trek ik haar naar mij toe en loop ik zelf door zodat ze bij me staat.

Als jou hond gelijk bij je zou zijn, had het een heel ander verhaal kunnen worden dan dat ze nu is gepakt.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

KimberleyZero schreef:
Als jou hond gelijk bij je zou zijn, had het een heel ander verhaal kunnen worden dan dat ze nu is gepakt.
Als je je hond aan de riem terug gaat trekken op het moment dat die Boxer er al pal naast, of overheen, staat, kan je juist ook veroorzaken dat er nog veel erger gepakt wordt.

Dan moet je ruim op tijd al handelen, en de hond bij je houden, maar dan nog krijg je echt niet elke aanvallende hond zo 1,2,3 even weg. En zoiets gaat vaak zo snel dat je ook niet echt tijd hebt om een beetje na te gaan denken.
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief

Moos schreef: Als je je hond aan de riem terug gaat trekken op het moment dat die Boxer er al pal naast, of overheen, staat, kan je juist ook veroorzaken dat er nog veel erger gepakt wordt.

Dan moet je ruim op tijd al handelen, en de hond bij je houden, maar dan nog krijg je echt niet elke aanvallende hond zo 1,2,3 even weg. En zoiets gaat vaak zo snel dat je ook niet echt tijd hebt om een beetje na te gaan denken.
Ze zet neer dat ze der hond al 2 keer heeft geroepen. Ze weet van te voren al dat haar hond een eerdere aanvaring heeft gehad met die boxer. Dan ga je niet roepen dan loop je, als je niet wilt trekken, desnoods zelf naar je hond toe. Of als je hond stil staat dan ren je er naar toe, zodat je eerder bij je hond bent dan dat die boxer er is.

Dat beetje nadenken moet je van te voren doen.
Moos
Zeer actief

KimberleyZero schreef:
Moos schreef: Als je je hond aan de riem terug gaat trekken op het moment dat die Boxer er al pal naast, of overheen, staat, kan je juist ook veroorzaken dat er nog veel erger gepakt wordt.

Ze zet neer dat ze der hond al 2 keer heeft geroepen. Ze weet van te voren al dat haar hond een eerdere aanvaring heeft gehad met die boxer. Dan ga je niet roepen dan loop je, als je niet wilt trekken, desnoods zelf naar je hond toe. Of als je hond stil staat dan ren je er naar toe, zodat je eerder bij je hond bent dan dat die boxer er is.

Dat beetje nadenken moet je van te voren doen.
Jaja, maar we zijn niet allemaal perfect he? Zeker niet in situaties die nieuw zijn en waarin het ene het andere nogal snel opvolgd.

Maar ja, van te voren al handelen als je diezelfde vervelende Boxer aan ziet komen is een slim plan inderdaad. Maar ik vind dat jij het wel erg kort door de bocht brengt :wink:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

KimberleyZero schreef:Ik weet niet waar je op doelde.
Als hier een hond op mijn hond afrent en zij is aan een flexi, roep ik haar bij me en zodra ze niet komt trek ik haar naar mij toe en loop ik zelf door zodat ze bij me staat.

Op zo'n moment ben je al te laat, dan word straks je hond in de achterhand gepakt en dan ben je ook niet blij... Dan moet je er wel 100% zeker van zijn dat de op jouw hond afstormende hond ook luistert..
Hier ook 1x meegemaakt, kwam een hond aangestuift om mijn hond te grijpen, vervolgens dacht ik op tijd te zijn en riep mijn hond bij me, vervolgens word ze vol in haar achterhand gepakt! Volgende keer laat ik ze dan liever frontaal in elkaar botsen overigens heeft ze er verder geen metale/fysieke schade aan over gehouden (gelukkig)
Heb gelukkig die eigenaar nooit meer gezien met zijn geschifte hond.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Inderdaad gewoon je hond beschermen.
Doe ik ook :ok:
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief

Moos schreef: Maar ja, van te voren al handelen als je diezelfde vervelende Boxer aan ziet komen is een slim plan inderdaad. Maar ik vind dat jij het wel erg kort door de bocht brengt :wink:
Hoezo is het kort door de bocht? Ze hebben al eerder een aanvaring gehad, dan hou je je hond niet op 8 meter afstand.
EschaenStefanie schreef: Volgende keer laat ik ze dan liever frontaal in elkaar botsen.
Tja, ieder zijn ding natuurlijk.
Natuurlijk wil je niet hebben dat je hond in zijn achterhand wordt gepakt.
Maar om een stafford een frontaal gevecht aan te laten gaan met een boxer..? :N:
Moos
Zeer actief

KimberleyZero schreef: Hoezo is het kort door de bocht? Ze hebben al eerder een aanvaring gehad, dan hou je je hond niet op 8 meter afstand.
Zoals ik al zei, niet iedereen is perfect :roll:
Ik vind dat je het op een wat vervelende toon brengt zo van "duhhh, dan doe je het natuurlijk zus en zo, en eigen schuld dat ze nu gepakt is". Misschien bedoel je het zo niet, maar zo komt het een beetje op mij over, en dat vind ik niet terecht.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

tja, bij mijn hond was het een AM stafford die in de achterhand van Escha knalde... denk ook maar niet dat ik er blij mee was om een herder(tje) te laten vechten met een Am staff vandaar dat ik haar terug riep.. maar soms overvalt het je... ik dacht ook dat ik op tijd was en dat die Am staff bij het weglopen van Escha ook terug zou komen bij zijn baas... maargoed..achteraf gezien had ik liever dat die staff op de voorkant was geknald dan achterkant want aan de achterkant overvalt het mijn hond en vind ik velen malen gevaarlijker

(uiteindelijk had ik liever gehad dat die meneer zijn staff aangelijnd/onder appel had gehad, maar daar ging het niet over)
Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker

KimberleyZero schreef:Ik weet niet waar je op doelde.
Maar ik vind je dat je fout niet bij de correctie op de boxer zit, maar op dat je je hond 8 meter voor je laat staan en wanneer zij niet komt, je haar laat staan.
Trek aan die riem als ze niet wilt komen.

Wat je zegt is waar, toen ik die vrouw zag had ik al gealameerd moeten reageren, en fox bij me moeten hebben. Maar eerlijk gezegt was ik zo beduusd en bang en,,, naja op dat moment ging er vanalles door me heen.. ik weet alleen nu wel dat ik idd snel de andere kant op moet lopen. :ok:
Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker

EschaenStefanie schreef:tja, bij mijn hond was het een AM stafford die in de achterhand van Escha knalde... denk ook maar niet dat ik er blij mee was om een herder(tje) te laten vechten met een Am staff vandaar dat ik haar terug riep.. maar soms overvalt het je... ik dacht ook dat ik op tijd was en dat die Am staff bij het weglopen van Escha ook terug zou komen bij zijn baas... maargoed..achteraf gezien had ik liever dat die staff op de voorkant was geknald dan achterkant want aan de achterkant overvalt het mijn hond en vind ik velen malen gevaarlijker

(uiteindelijk had ik liever gehad dat die meneer zijn staff aangelijnd/onder appel had gehad, maar daar ging het niet over)
klopt ook wel hoor maar als je er optijd bij kunt zijn, zou dat natuurlijk wel fijner zijn. als ik eerder de gedachte had gehad dat het niet goed zou aflopen was foxey bij mij als die hond erop af zou stormen , maar idd. in zo'n situatie is het zo moeilijk om je dan rustig te houden en er helder over na te denken..

t was toch wel goed afgelopen hoop ik ? t zijn alle2 sterke rassen dus kan erg gevaarlijk zijn..
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief

Cleanta schreef: t was toch wel goed afgelopen hoop ik ? t zijn alle2 sterke rassen dus kan erg gevaarlijk zijn..
Het is prima afgelopen! En ik geef je groot gelijk dat je die boxer corrigeert! :E:
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

EschaenStefanie schreef:ik vind zodra jouw hond conflict vermijd en achter je gaat staan voor jouw bescherming tja dan mag je die uiteraard ook geven!
Soms vind ik het wel fijn om even te lezen hoe hier over gedacht wordt..Ik heb in soortgelijke situaties heel lang aan mezelf getwijfeld..Mijn jongste is een hond die conflicten vermijd..In hondentaal geeft ze heel vaak heel duidelijk aan dat ze niets wil en draait het hoofd weg en ze zoekt nu bescherming bij mij..Maar helaas zijn er heel veel honden die haar duidelijke lichaamstaal toch negeren..Tja..en dan wordt vaak gezegd dat mijn hond niet sociaal is .Ik probeer het nu meestal te voorkomen omdat ik niet een hond wil hebben dat ze van zich af gaat snauwen..
Ze kan prima in groep honden functioneren als ze in haar waarde laten..Ik baal wel eens van mezelf dat ik niet eerder iets meer in hondengedrag heb verdiept..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”