Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gevonden, update baasje gevonden !!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Hond gevonden, update baasje gevonden !!!!

Ongelezen bericht door Jackira »

Vanmiddag kwam ik met de honden terug uit het bos en zag een hond in de flat tegenover mijn huis in eht portiek. Hij was van niemand, er stonden allemaal mensen omheen. Dus ik heb hem meegelokt en in de schuur van de buurman eventjes opgesloten want ik kon hem niet binnen hebben met mijn eigen honden.

Asiel gebeld dat ik een hond had gevonden, kreeg een grote mond dat mensen hun eigen hond vaak afstaan door te zeggen dat ze hem gevonden hadden. Na die opmerking ben ik maar naar mijn dierenarts gegaan en heb laten nakijken of hij gechipt was. Dat is hij. Helaas staat hij w.s. niet onder de huidige eigenaar geregistreerd want eht telefoonnummer is buiten werking en ik ben naar eht bijbehorende adres gegaan maar daar woont iemand anders. Dus daarna heb ik hem toch maar naar eht asiel gebracht want ik kan hem thuis niet houden met mijn eigen honden.

Het is een schat van een hond, eerst dacht ik nog jong maar hij heeft wat grijze haartjes bij zijn kin. Trekt als een gek aan de riem :mrgreen: en is gefixeerd op katten en babies :N: merkte ik in de wachtkamer bij de dierenarts. Maar verder heel lief, kan heel goed zitten en als je maar even aardig bent tegen hem springt hij op schoot, ook in de auto. :mrgreen:

Nu zit hij dus in het asiel helaas, ik hoop dat zijn baasje snel gevonden wordt. Moet ik hem nou zelf nog op amivedi zetten enzo?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jackira op 09 jun 2010 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Hond gevonden, pointer of pointer kruising

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Wow wat een mooie hond :I:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Je kan wel even Amivedi bellen met de mededeling dat je 'm gevonden hebt en in welk asiel hij nu zit. Dan heb je al het mogelijke wel gedaan, denk ik.
Wat een droppie, trouwens. :I:
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

:I: hij heeft net zo'n zielige, lieve blik als Beukje
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ach die ogen :I:

hopelijk meld zijn baasje zich snel. als hij die heeft :ugh:
Jackira
Zeer actief

Het is ook een schatje, heel erg lief. Maar een volle reu, dus dat kan hier zowiezo niet. Hij zat heel braafjes naast me in de auto, ik heb nog een foto toegevoegd bij het begin bericht.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Hoop dat het baasje zich snel meldt en hij weer naar huis kan!

Wat jammer dat je zo'n opmerking kreeg van het asiel, als snap ik best dat het vaak zo gebeurd.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hopelijk komt het baasje snel boven water.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jackira
Zeer actief

Jaaaaa :cheer: :cheer: :cheer: baasje is gevonden. Ik heb net nogmaals het tweede telefoonnummer gebeld waaronder hij geregistreerd staat bij de ndg en er werd nu wel opgenomen. Ze waren ondertussen ook al door het asiel gebeld.

Hij is ontsnapt bij het openen van de voordeur toen de oma des huizes daar oppaste. Ze gaan hem morgen halen uit het asiel want dat is nu gesloten.

Ik heb gevraagd of ze de adresgegevens aan willen passen bij de ndg. En dat gaan ze doen. Hij was al vaker weggelopen.
Jackira
Zeer actief

Tara schreef:Die grijze haartjes op zijn kin zeggen niet zoveel over zijn leeftijd hoor.
Als ik hem zo zie, denk ik niet dat het een pointer is, eerder een zwartschimmel Duitse Staande Korthaar.
Heb je genoteerd onder welk chipnummer hij geregistreerd staat?
Wellicht kun je bij de Raad van Beheer opvragen om welke hond het gaat, en wie hem gefokt heeft.
Met geluk kun je dan hulp van de fokker of de rasvereniging vragen bij het herplaatsen.
Als het echt om een raszuivere korthaar gaat, dan denk ik dat je hem beter via de fokker of de rasvereniging kunt herplaatsen dan via een asiel.

Kun je een foto plaatsen waar hij van opzij opstaat? Voor het beste effect moet je dan even door de knieën voor de foto.
Zou kunnen hoor dat het geen pointer is. Ik ben niet zo goed in rassen maar dat was het eerste dat in me opkwam toen ik hem zag. Maar de baasjes zijn terecht :cheer:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij is al vaker weggelopen , :N: leuke hond zo :engel:
ziet er wel heel schattig uit :I:
Jackira
Zeer actief

Re: Hond gevonden, update baasje gevonden !!!!

Het is inderdaad een Duitse staande korthaar. :mrgreen: Ben net gebeld door de echte baasjes die me wilden bedanken dus toen heb ik eht gelijk gevraagd. Degene die ik eerst aan de telefoon had is de oma.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”