Hotel Tassilo, het honden hotel voor hond en baas.
Na een lange reis vanuit Noord Holland naar het oosten van Beieren in Duitsland kwamen we moe maar voldaan aan bij het hotel. Bad Griesbach bestaat uit een Altstadt (stadcentrum) en een kuur en welness wijk. Het honden hotel ligt in de Altstadt maar ook in het hotel staat de wellnes voor hond en baas centraal. (honden kapper/ honden zwembad, honden massage.
Binnen het hek worden we meteen begroet door mensen en honden. Bij de receptie een enorme luie ligbank waar we op neer ploffen. Het personeel begroet eerst de rond rennende honden en dan pas ons. We moeten ons inchecken en naast onze gegevens zijn de gegevens van de honden net zo belangrijk. Later snappen we ook waarom. Op de gasten wisselings dagen wordt er een nieuwe gastenlijst opgehangen. Hoe de honden heten, wat voor ras ze zijn, mannetje of vrouwtje en hoe oud ze zijn.
Op de kamer ligt er niet alleen lekkers op ons kussen maar ook aan de honden is gedacht. Lekkers voor de honden, bij de etensbakken die het hotel heeft neergezet. Al het meubilaire is ingericht op honden. Van een hond op een stoel of bank kijkt hier niemand op. Op elke etage van het hotel staat een emmer sop met een anti markerings spray voor wanneer de hond markeert.
Stel regel van het hotel is dat de honden binnen de hekken van het hotel los moeten lopen. Thuis gaat de hond immers ook niet aan de riem tussen de slaapkamer en de huiskamer. Alleen in het restaurant moeten de honden aan de riem. De dag na onze aankomst is er een meeting voor nieuw gekomen gasten. Bij deze meeting worden de huisregels toegelicht en wordt de week activiteiten lijst uitgereikt. Jawel je kan je aansluiten bij hond gerichte excursies. Naar een behendigheids veld met instructeur of een ontmoeting met een hondenpsycholoog/goeroe.
Wij besluiten ons op te geven voor de hondenwandeling. Er werd keurig ook meteen bij verteld welke wel en niet geschikt was voor onze wandelwagen met Joepie erin.
Op de hotel kamer treffen wij ook de hondenmenulijst aan. Wanneer we willen kunnen we de menulijst inleveren en aankruisen welk menu de kok voor de honden kan gaan koken. We kunnen kiezen uit 3 variaties 3 gangen diners. Wat een luxe! En ook dit ontzeggen we onze honden uiteraard niet.
Op de menu’s voor de gasten staat elke dag een andere hond gerelateerde spreuk. Erg leuk!
Er werd ons geadviseerd om naast onze eigen aktiviteiten die we zouden ondernemen het verder ook erg rustig aan te doen ivm de honden. De honden gaan de hele dag al mee op stap en binnen de hekken van het hotel houden de honden elkaar de hele tijd in de gaten. Wanneer er 1 begint met markeren stormen vanuit alle hoeken honden erop af om er over heen te gaan. De honden zijn dan ook ’s avonds errug moe en hebben hun rust echt nodig.
Een van de ochtenden wordt ik bestormd door een jonge labrador terwijl ik mijn ontbijt bij het buffet aan het pakken ben. Hij springt mijn bordje uit mijn handen en mijn boter valt op de grond. De eigenaar komt toegestormd en bied duizenden excuses aan. Tuurlijk ja honden mogen niet los in het restaurant maar hebben we niet allemaal wel eens ene jonge hond gehad? Besprongen worden kan je hier de hele dag door verwachten. Het is geen hotel voor schone kleren maar voor kwijl en modderpoten op je broek.
Achter het hotel is een afgesloten speelveld waar honden en bazen elkaar kunnen ontmoeten om te kunnen kletsen en spelen. Hier werd ook veel gebruik van gemaakt
Opvallende andere feiten:
De populatie reu/ teef was nagenoeg gelijk in deze weken vakantie.
Er waren net zoveel kleine hondjes als grote honden.
Wij waren de enige buitenlandse toeristen op dat moment
Hondentaal is universeel. Duitsers spreken alleen maar Duits
Gespotte rassen deze weken: kruisingen maltezer/poedel. Teckel, jack russel, westie, bearded collie, labradors golden retrievers, hovawart, bison frisee, ridge back, airdale terrier, cavalier king charles spaniels, kruising huskey/labrador/herder, kruising dog/labrador.
Er zijn veel gebieden waar (niet jagende) honden los kunnen. Er is een honden toilet in het dorp zo groot als een heel park met verschillende paden, bankjes, vuilnisbakken en poepzak automaten.
Het hotel is een echte aanrader!
http://www.herzog-tassilo.de/?page_id=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hotel Herzog Tassilo
Moderator: moderatorteam
- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hotel Herzog Tassilo
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Hotel Herzog Tassilo
Volgens mij hebben jullie een geweldige vakantie gehad!!
Klinkt ook heel gaaf, om met je hond naar zo'n hotel te gaan!
Klinkt ook heel gaaf, om met je hond naar zo'n hotel te gaan!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Re: Hotel Herzog Tassilo
Klinkt als een droom, geweldig
Jullie hebben een fijne vakantien gehad.....
Jullie hebben een fijne vakantien gehad.....

Groetjes Willy, Djock en Puck