Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond is geen mens!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Een hond is geen mens!

Ongelezen bericht door Maxine »

Vaak erger ik me aan mensen die hun hond(en) vermenselijken.
Het zijn geen mensen! Het zijn je kinderen niet! Het zijn HONDEN! Je goede kameraad, je beschermengel, je persoonlijke bodyguard, je speelkameraadje,... Maar GEEN MENSEN!

Soms kan mijn verstand er echt niet bij. Het zal Fifi worst wezen of hij nu een jasje van Armani draagt of niet.

"Zullen we met de hond gaan wandelen?"
"Ja hoor! Ik zal zijn kinderwagentje al vast pakken!"

"Kraantjeswater?! Ha! Mijn Fifi drink enkel chaudfontaine water."

"Etc...."

Sommige mensen zijn veel bezorgder om hun hond dan om hun eigen kinderen. Want Fifi moet tijdens de wandeling na elke bocht wat water hebben, want baasje wil niet dat hij dorst heeft! En dat terwijl zoonlief maar moet wachten tot ze aan het cafétje zijn aan het einde van de wandeling...

Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.

EDIT: En zoals sommigen ook al hebben vermeld: Vermenselijkte uitspraken over honden zijn inderdaad ook erg idioot.
Laatst gewijzigd door Maxine op 08 jun 2010 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Neeltje

Re: Een hond is geen mens!

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hahhah helemaal goed. Vandaar ook dat ik niet zo'n buggy voor Tirsa wilde die op een kinderwagen leek. De mijnee heeft gewoon een soort weekendtas waar de hond in zit.

Maar ze eigenen ze ook allemaal menselijk emoties toe, die ze niet hebben.

Enne, volgens mij vinden ze blubberwater veel lekkerder.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tsjah, ik vindt mijn hond meer dan een huisdier, maar dat slaat niet door in leuke kleding of een kinderwagen. Voor de pup heb ik die ook niet trouwens.

Hier kunnen ze hond zijn, als ze zo vies mogelijk thuis willen komen dan doen ze dat, ook als dat maandagmiddag is en de schoonmaakster net alles schoon heeft.
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik ken eigenlijk niemand die zo met zijn hond omgaat.
Maxine
Zeer actief

Dazwa84 schreef:Ik ken eigenlijk niemand die zo met zijn hond omgaat.
Mensen genoeg, dat verzeker ik je.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik citeer even uit een willekeurig profiel op dit forum:
Interesses: Chihuahua kleding kopen
:U:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Maxine schreef:
En het toeschrijven van puur menselijke dingen aan honden, dat vind ik het meest vervelend denk ik. De hond is jaloers en daarom neemt hij wraak, dat soort uitspraken.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

-Gaby- schreef:En het toeschrijven van puur menselijke dingen aan honden, dat vind ik het meest vervelend denk ik. De hond is jaloers en daarom neemt hij wraak, dat soort uitspraken.
Daar heb ik ook veel meer moeite mee dan of fifi nu uit de sloot of uit een flesje chaudfontaine water loopt te drinken en of ze nu wel of geen jasje aan heeft.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

sjaak-k schreef:Tsjah, ik vindt mijn hond meer dan een huisdier, maar dat slaat niet door in leuke kleding of een kinderwagen. Voor de pup heb ik die ook niet trouwens.

Hier kunnen ze hond zijn, als ze zo vies mogelijk thuis willen komen dan doen ze dat, ook als dat maandagmiddag is en de schoonmaakster net alles schoon heeft.
Hier precies hetzelfde!! Mitch is meer dan een 'normaal huisdier' voor mij, maar dat zal je alleen merken aan de extra aandacht en knuffels die ik hem geef :mrgreen:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Waarom zou je je daar zo druk over maken.
Die honden hebben het vaak helemaal niet slecht en niet iedereen gaat om met zijn honden zoals de gemiddelde persoon op het forum maar dat betekend niet dat iemand meteen "slecht" is met zijn hond.
En natuurlijk verdienen sommige hondjes een wat meer hondwaardig bestaan maar ik zou me eerder druk maken om de honden die geslagen worden of getrapt omdat ze iets verkeerd doen.

De ene koopt nu eenmaal graag kleding voor zijn hond en de andere koopt liever een lading halsbanden. Ik zie het verschil niet zo. Het betekend niet meteen dat een hond met kleding geen hond meer mag zijn en als iemand nou het geld over heeft voor een armani jasje voor zijn hond waarom dan niet?
Een van mijn honden loopt ook met een jas aan als het regent of koud weer is. En er zijn zat mensen die het belachelijk vinden tsja dat recht hebben ze maar ik heb het recht ook om mijn hond te behandelen zoals ik het goed vind en zolang ik mijn hond niet mishandel hebben ze er niks over te zeggen.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

-Gaby- schreef:
Maxine schreef:
En het toeschrijven van puur menselijke dingen aan honden, dat vind ik het meest vervelend denk ik. De hond is jaloers en daarom neemt hij wraak, dat soort uitspraken.
en educatief te werk gaan zonder vooroordelen werkt in dat geval het beste.
Maxine
Zeer actief

*Jolanda* schreef:Waarom zou je je daar zo druk over maken.
Die honden hebben het vaak helemaal niet slecht en niet iedereen gaat om met zijn honden zoals de gemiddelde persoon op het forum maar dat betekend niet dat iemand meteen "slecht" is met zijn hond.
En natuurlijk verdienen sommige hondjes een wat meer hondwaardig bestaan maar ik zou me eerder druk maken om de honden die geslagen worden of getrapt omdat ze iets verkeerd doen.

De ene koopt nu eenmaal graag kleding voor zijn hond en de andere koopt liever een lading halsbanden. Ik zie het verschil niet zo. Het betekend niet meteen dat een hond met kleding geen hond meer mag zijn en als iemand nou het geld over heeft voor een armani jasje voor zijn hond waarom dan niet?
Een van mijn honden loopt ook met een jas aan als het regent of koud weer is. En er zijn zat mensen die het belachelijk vinden tsja dat recht hebben ze maar ik heb het recht ook om mijn hond te behandelen zoals ik het goed vind en zolang ik mijn hond niet mishandel hebben ze er niks over te zeggen.
Ik heb het nu niet over de vergelijking tussen een vermenselijkte hond en een mishandelde hond. Daarvoor heb ik dit topic niet gemaakt.
En ik begrijp best dat mensen honden een jasje aandoen, maar dan wel enkel opdat de hond het echt nodig heeft. (Dus bijvoorbeeld een windhond die slecht tegen koud weer kan mag van mij ook absoluut een jasje aan hebben om hem te verwarmen, etc...)
Maar wat ik dan niet snap is, waarom (om even terug te vallen naar het voorbeeld) het jasje nu per sé van Armani moet zijn? :19:
Afbeelding
rovianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door rovianne »

Ben het met TS eens dat een hond geen mens is. Maar.... een hond kent wel degelijk emoties, dus kan inderdaad jaloers zijn.
Wij zijn niet het enige zoogdier wat emoties kent.
Chaudfontaine.. kan me er in het geval van een nierpatient iets bij voorstellen omdat hier minder kalk en chemische troep in zitten dan in kraanwater.
Kleding vind ik niet nodig, met uitzondering van een naakt/windhond of een hele oude hond die zichzelf niet meer warm kan houden. Al zijn badjasjes na het zwemmen/wassen voor sommige honden een uitkomst.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik erger me er niet zo aan, maar dat is meer omdat ik die mensen eigenlijk nooit tegenkom. Waar ik me wel aan erger is mensen die thuis komen en iets aantreffen dat hun hond gesloopt heeft. en vervolgens beweren dat 'fifi prima weet dat dat niet mocht, ze zat in een hoekje gekropen en wist het donders goed!' en hun hond dan nog even lekker uitgebreid gaan staan afstraffen.
Maxine
Zeer actief

rovianne schreef:Ben het met TS eens dat een hond geen mens is. Maar.... een hond kent wel degelijk emoties, dus kan inderdaad jaloers zijn.
Wij zijn niet het enige zoogdier wat emoties kent.
Chaudfontaine.. kan me er in het geval van een nierpatient iets bij voorstellen omdat hier minder kalk en chemische troep in zitten dan in kraanwater.
Kleding vind ik niet nodig, met uitzondering van een naakt/windhond of een hele oude hond die zichzelf niet meer warm kan houden. Al zijn badjasjes na het zwemmen/wassen voor sommige honden een uitkomst.
Ja, dat begrijp ik volkomen.
Maar een hond kan niet zo redeneren zoals mensen en ik vind dat een mens daar ook niet van mag uitgaan. Natuurlijk voelt een hond een hele reeks emoties, maar toch niet op dezelfde manier als wij.
En ik heb begrip voor honden met een jasje vanwege bepaalde (oa. medische) redenen. Ook het chaudfontaine water voor een hond met nier problemen kan ik me goed voorstellen. Maar dat mensen dit gewoon voor de 'fun'? Nee, dat snap ik niet.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Maxine schreef:Maar wat ik dan niet snap is, waarom (om even terug te vallen naar het voorbeeld) het jasje nu per sé van Armani moet zijn? :19:
Nou en??
Als iemand daar zijn geld aan uit wil geven moet diegene dat toch doen? :19:

Ik geef veel geld uit aan platen/vinyl, moet ik toch ook helemaal zelf weten... :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Maxine
Zeer actief

Shibby schreef:
Maxine schreef:Maar wat ik dan niet snap is, waarom (om even terug te vallen naar het voorbeeld) het jasje nu per sé van Armani moet zijn? :19:
Nou en??
Als iemand daar zijn geld aan uit wil geven moet diegene dat toch doen? :19:

Ik geef veel geld uit aan platen/vinyl, moet ik toch ook helemaal zelf weten... :19:
Maar jij hebt wel degelijk iets aan die platen.
Maar je hond maakt het toch geen moer uit of het nu zo'n alledaags hondenjasje draagt of een jasje van een top-designer?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maxine schreef:Maar een hond kan niet zo redeneren zoals mensen en ik vind dat een mens daar ook niet van mag uitgaan. Natuurlijk voelt een hond een hele reeks emoties, maar toch niet op dezelfde manier als wij.
Hoe weet je dat? Ben jij een hond dan?
Rovianne heeft gelijk.
Er zijn zat onderzoeken over, ga maar lezen. Sommige dingen kun je namelijk meten.

En maak je niet zo druk, laat die mensen lekker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Maxine schreef:Maar jij hebt wel degelijk iets aan die platen.
Maar je hond maakt het toch geen moer uit of het nu zo'n alledaags hondenjasje draagt of een jasje van een top-designer?
En jij wilt gewoon gelijk hebben.
Houd daar toch eens mee op.

Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nouja, liever een bak met bronwater dan een trap in de ribben denk ik dan maar. Beter een luxeprobleem dan een écht probleem :mrgreen:
Ik vind niks aan getrut met honden, maar er zijn ergere dingen.
Ik vind overigens een bepaalde mate van vermensenlijken onontbeerlijk hoor. Ik typeer hondengedrag bijvoorbeeld graag aan de hand van hun menselijke evenknie. Dat praat wat gemakkelijker meestal :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik vind het aankleden van een hond of eender welk huisdier niet zozeer een probleem, maar waar ik me dan aan stoor is de mentaliteit van de eigenaar. Dat ze de hond beschouwen als een pluizige pop die ze leuk kleertjes kunnen aandoen, rondrijden in een kinderwagen, en zelfs make up ed opdoen. Dat zijn overigens altijd handtas-formaatjes, in het bezit van geblondeerde troela die net als alle vriendinnen ook zo'n leuk hondje (lees: accesoire) heeft.
En er zijn veel mensen die zo doen hoor. Mijn zus is er zo 1 van, jammer genoeg.

Een jasje tegen de kou of een gepersonaliseerde halsband stoort me echt niet. Zolang baasje het maar niet doet om een modieus accesoire van de hond te maken.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Martijn schreef:Ik heb er zelf meer een hekel aan als mensen andere mensen willen voorschrijven hoe ze met hun hond om moeten gaan.

Liever verwend dan verwaarloosd.
Doe ik toch ook niet? :denken:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Maxine schreef:Maar jij hebt wel degelijk iets aan die platen.
En jij wilt gewoon gelijk hebben.
Met wat wil ik dan mijn gelijk halen? :U:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Martijn schreef: Een hond zorgt er zelf wel voor dat hij een hond blijft. Dat kunnen ze heel goed.
Maar als ze daar de kans niet toe krijgen vind ik het wel zielig.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Martijn schreef:
Maxine schreef:
Martijn schreef:Ik heb er zelf meer een hekel aan als mensen andere mensen willen voorschrijven hoe ze met hun hond om moeten gaan.

Liever verwend dan verwaarloosd.
Doe ik toch ook niet? :denken:
Nee hoor...
Maxine schreef: Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.
:roll:
Vind het best fascinerend hoe jij zo'n conclusies over mij kan trekken uit dat ene zinnetje.
Een hond kan ook een hond zijn als hij een jasje draagt hoor. Maar daar gaat het nu niet om.
Ik vind het gewoon onozel dat sommige mensen hun hond zodanig vermenselijken dat de hond geen hond meer mag zijn, enkel een klein kindje.

Dat is mijn mening, jij hebt jou mening en dat is prima zo. Geen reden tot verdere discussie vind ik. :19:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Martijn schreef:
Maxine schreef:
Martijn schreef: Een hond zorgt er zelf wel voor dat hij een hond blijft. Dat kunnen ze heel goed.
Maar als ze daar de kans niet toe krijgen vind ik het wel zielig.

Je moet eens weten wat ik allemaal zielig vind.
NATUURLIJK zijn er veel ergere dingen die een hond kan meemaken, en dat WEET ik ook wel!
Maar zoals ik al eerder zei: Daar gaat het in dit topic nu even niet om.
Voor ECHT hondenleed moet je hier niet zijn.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Maxine schreef:
Marjoleine schreef: En jij wilt gewoon gelijk hebben.
Jij wilt dat we allemaal zeggen dat je gelijk hebt en dat het zielig is, en dat we allemaal tegen mensen met chi's met jasjes aan gaan roepen dat ze hun hondje geen hond laten zijn.

Nou, dus niet.
Want ik vind niet dat je gelijk hebt, en dat vinden er blijkbaar wel meer.
Ik vind van alles zielig, maar ik vind mishandeling heel wat erger dan dit.
En laat dat hondje lekker bronwater drinken en dat snotjong wachten.
Er zijn echt ergere dingen om je druk over te maken.

Afbeelding

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Haha, ik moet zo langzamerhand wel lachen om jouw topics.. vervéél jij je ofzo? Niet dat ik er last van heb hoor ;-)

Ook ik ken geen mensen die zo met hun hond omgaan, dus ik kan me er ook weinig druk om maken.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Maxine, jij zegt dit:
Maxine schreef: Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.
Als dat niet mensen voorschrijven wat ze moeten doen is, wat dan wel?

Afbeelding

Maxine
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Maxine schreef:
Marjoleine schreef: En jij wilt gewoon gelijk hebben.
Jij wilt dat we allemaal zeggen dat je gelijk hebt en dat het zielig is, en dat we allemaal tegen mensen met chi's met jasjes aan gaan roepen dat ze hun hondje geen hond laten zijn.

Nou, dus niet.
Want ik vind niet dat je gelijk hebt, en dat vinden er blijkbaar wel meer.
Ik vind van alles zielig, maar ik vind mishandeling heel wat erger dan dit.
En laat dat hondje lekker bronwater drinken en dat snotjong wachten.
Er zijn echt ergere dingen om je druk over te maken.
:smile:
Waar haal je dat nu weer vandaan? Ik dring toch niemand tot iets? Ik zeg toch niet dat we mensen met chi's moeten gaan uitroepen?
Ik zeg gewoon even waar ik me aan kan storen, zo simpel is het. Als jij je daar niet aan stoort is dat toch best?
En nogmaals: Voor echt hondenleed moet je hier niet zijn, want er zijn inderdaad veel ergere dingen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”