Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel KVV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Magic Lady

hoeveel KVV

Ongelezen bericht door Magic Lady »

hallo allemaal,

Ik heb eens even een vraagje!

Wij hebben sinds kort Dino geadopteerd. Wij willen ook over op KVV en die van smuldier compleet vindt ie helemaal geweldig. We geven het nu nog in combi met brokken en hij is daar wel wat van aan de dunne, komt dit door de combinatie of door de brokken? Op alleen brokken poept ie wel 3 a 4 keer per dag maar dan is het niet dun.

We hebben hem vandaag gewogen en is 21.4 kilo. Op de pakjes smuldier staat dat een hond 30 gram per kilo lichaamsgewicht moet krijgen, dus dat zou voor Dino een 600 gram zijn. De pakjes smuldier zijn 400 gram, en dan vind ik het alweer zo'n gedoe om half ontdooide pakjes in de koelkast oid te bewaren.

Nu krijgt hij dus s smorgens brokken en s avonds brokken ( ongeveer 2 x 300 gram). Als hij smuldier krijgt dan is het s morgens brokken en s avonds een pakje smuldier compleet.

Hoeveel moet ik hem nu gaan geven? Wie helpt me een eindje op weg.

Alvast bedankt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: hoeveel KVV

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn hond weegt ruim 300 kilo en krijgt momenteel 800 gram smuldier. Hij is wat aan de dunne kant momenteel. Normaal krijg hij 600 gram maar dat is dus voor hem te weinig...
Je kan er ook Rodi bij gaan voeren. Dat zijn 4 humburgerdingen van 100 gram per stuk. Dan kan je bv 1 bakje smuldier met 2 robiburgers voeren, heb je ook 600 gram.

Daarbij is het vooral goed kijken. Wordt hij dikker, voer je wat minder, wordt hij dunner, voer je wat meer :)
Magic Lady

hoi!!

Oh dat is een goed idee zeg, had ik zo nog niet over nagedacht.

Geef je het dan alleen s morgens of alleen s avonds?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Mijn hond krijgt maar 1 keer per dag eten. Het is een erg slechte eter en zo heb ik het meeste kans dat hij alles opeet. Hij krijgt dus s avonds 800 gram.

Toen hij 600 gram kreeg en dus 200 gram overhield deed ik die 200 gewoon in een bakje in de koelkast :)

Dat hij aan de dunne is van kvv kan gewoon trouwens. Had volgensmij iets mte ontgiften te maken, maar precies weet ik het ook niet...
Angelcollies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotseherder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelcollies »

Jou hond is ongeveer 20 kilo...dat lees ik toch goed ?......Dan vind ik 2 keer 300 gram brok waanzinnig veel ......mijn teven van 20 kilo kregen ( toen ik nog brok voerde ) 175 gram per dag en 200 gram per dag , nu op Smuldier krijgen ze 400 gram en de ander 500 gram want zij is actiever , bijde wegen 20 kilo
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier staan veel gewichten van honden en wat ze aan kvv ed. krijgen.

:)
Magic Lady

Angelcollies schreef:Jou hond is ongeveer 20 kilo...dat lees ik toch goed ?......Dan vind ik 2 keer 300 gram brok waanzinnig veel ......mijn teven van 20 kilo kregen ( toen ik nog brok voerde ) 175 gram per dag en 200 gram per dag , nu op Smuldier krijgen ze 400 gram en de ander 500 gram want zij is actiever , bijde wegen 20 kilo

ah ok, maar hij was dan ook waanzinnig mager toen hij bij ons kwam, gelukkig is hij nu wat dikker geworden en kan hij wat terug in zijn eten. Ik heb trouwens eens de brokjes gewogen en blijkt dat er in 1 schepje 240 gram gaat. Geef hem dit ongeveer 2 x per dag. Er zijn ook dagen bij dat zijn brokjes van s avonds tot de volgende morgen blijven staan. Komt omdat hij gewend is uit de vuilnisbakken te eten en at alleen dat wat hij nodig had.
Laatst gewijzigd door Magic Lady op 03 jun 2010 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Machie schreef:Mijn hond weegt ruim 300 kilo en krijgt momenteel 800 gram smuldier.
:eek:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Magic Lady schreef:hallo allemaal,

Ik heb eens even een vraagje!

Wij hebben sinds kort Dino geadopteerd. Wij willen ook over op KVV en die van smuldier compleet vindt ie helemaal geweldig. We geven het nu nog in combi met brokken en hij is daar wel wat van aan de dunne, komt dit door de combinatie of door de brokken? Op alleen brokken poept ie wel 3 a 4 keer per dag maar dan is het niet dun.

We hebben hem vandaag gewogen en is 21.4 kilo. Op de pakjes smuldier staat dat een hond 30 gram per kilo lichaamsgewicht moet krijgen, dus dat zou voor Dino een 600 gram zijn. De pakjes smuldier zijn 400 gram, en dan vind ik het alweer zo'n gedoe om half ontdooide pakjes in de koelkast oid te bewaren.

Nu krijgt hij dus s smorgens brokken en s avonds brokken ( ongeveer 2 x 300 gram). Als hij smuldier krijgt dan is het s morgens brokken en s avonds een pakje smuldier compleet.

Hoeveel moet ik hem nu gaan geven? Wie helpt me een eindje op weg.

Alvast bedankt.
als hij 600 gram per dag moet hebben (of het daar goed op doet, nog belangrijker ;) dan kun je hem ook de ene dag 400 gram geven en de andere dag 800 gram ;).

overigens kun je de hoeveelheid brok/vlees niet 1 op 1 omzetten, van vlees hebben ze iets meer dan 2 keer zoveel nodig als van brok.
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Hutsje schreef:
Machie schreef:Mijn hond weegt ruim 300 kilo en krijgt momenteel 800 gram smuldier.
de 00000 bleef hangen :engel:
Dat moet natuurlijk 30 zijn ;) Anders kreeg hij maar heel weinig voer ;)
Magic Lady

Machie schreef:
Hutsje schreef:
de 00000 bleef hangen :engel:
Dat moet natuurlijk 30 zijn ;) Anders kreeg hij maar heel weinig voer ;)
haha grootste hond ter wereld ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”