Vanmiddag kwamen we terug van wandeling en zoals altijd ging ik het eten voor de hondjes maken. eerst was ik de waterbakken en zet die met vers water terug waarvan de hondjes dan gelijk gebruik maken. Nu kwam Biru heel vreemd met haar achterhand naar de waterbak gelopen, net of ze schoentjes aan had en daarom heel hoog en instabiel haar poten optilde. Bij de waterbak nam ze twee slokken en liep weer net zo wankel weg. Ik riep haar een paar keer om eens goed te zien hoe ze nou liep. Ze begon het zelfde met haar voorpoten te doen en was echt wankel. Ik heb gelijk mn da gebeld omdat Biru al zo slecht ter been is. Kreeg de assistente aan de lijn en heb zo goed en zo kwaad mogelijk uitgelegd hoe ze nou liep. Ik heb haar ook laten liggen en merkte dat ze haar kopje ietsje scheef hield maar haar ogen bleven rustig. Dr kopje wiegde ook heel ietsje maar echt heel weinig. Ik mocht langs komen van de da en ben toen naar beneden gelopen om de auto te gaan halen. Toen ik terug kwam naar boven zo'n 3 minuutjes later kon ze weer gewoon lopen en heb ik mn da weer terug gebeld dat het weer over was. Na overleg hebben we besloten dat de da mij savonds nog terug zou bellen hoe het nou ging en dat heeft ze dus gedaan. Ik kon alleen vertellen dat het weer goed ging en ik niks meer aan mn meisje merkte. De da dacht wel dat er in haar koppie een kleine kortsluiting is geweest. Volgende week moeten we toch voor de entingen en kunnen we nog ff aankijken hoe deze week verder gaat, maar pfff wat schrikken zeg. Zelf dacht ik eerst aan verlamming van de achterhand ivm haar spondylose of een hersenbloedinkje maar omdat alles zo snel over was weet ik het ff niet.
Iemand anders wel eens zoiets meegemaakt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wankel
Moderator: moderatorteam
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
wankel
met dank aan Twinkel
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Re: wankel
Mijn bouvier heeft dit de afgelopen 2 jaar al een aantal keer gehad, er zit wel een aantal maanden tussen steeds.
Ze lijkt dan wel dronken, ze is gewoon aanspreekbaar haar ogen staan normaal maar ze is haar evenwicht een soort kwijt, ze valt niet om en als je zit zegt doet ze het ook nog maar ik heb gemerkt dat ze liever blijft staan, dit duurt een paar minuten en daarna is het weer over, het begint ook zomaar vanuit het niets ik kan niet bedenken wat dit veroorzaakt.
Soms duurt het een dag voordat ze weer de oude is ze lijkt een dag een soort afwezig, dan ziet ze bv een kat maar weet niet wat ze er nou mee aanmoet terwijl ze er normaal achteraan wil.
Ze heeft daarna geen scheve kop, eet normaal, loopt normaal alleen een dagje het niet meer allemaal direct snappen maar de tweede dag is ze gewoon weer de oude. enz..
Ik heb het nooit laten onderzoeken ik denk ook dat er iets verkeerd in haar koppie gaat op dat moment, mocht ze het iedere week krijgen zal ik het wel laten onderzoeken maar de laatste keer is nu alweer 3 maanden.
Ik laat haar trouwens helemaal niet meer inenten ze is nu 12 jaar alleen de rabiës kom ik niet onderuit omdat ze altijd meegaat naar Oostenrijk.
Ze lijkt dan wel dronken, ze is gewoon aanspreekbaar haar ogen staan normaal maar ze is haar evenwicht een soort kwijt, ze valt niet om en als je zit zegt doet ze het ook nog maar ik heb gemerkt dat ze liever blijft staan, dit duurt een paar minuten en daarna is het weer over, het begint ook zomaar vanuit het niets ik kan niet bedenken wat dit veroorzaakt.
Soms duurt het een dag voordat ze weer de oude is ze lijkt een dag een soort afwezig, dan ziet ze bv een kat maar weet niet wat ze er nou mee aanmoet terwijl ze er normaal achteraan wil.
Ze heeft daarna geen scheve kop, eet normaal, loopt normaal alleen een dagje het niet meer allemaal direct snappen maar de tweede dag is ze gewoon weer de oude. enz..
Ik heb het nooit laten onderzoeken ik denk ook dat er iets verkeerd in haar koppie gaat op dat moment, mocht ze het iedere week krijgen zal ik het wel laten onderzoeken maar de laatste keer is nu alweer 3 maanden.
Ik laat haar trouwens helemaal niet meer inenten ze is nu 12 jaar alleen de rabiës kom ik niet onderuit omdat ze altijd meegaat naar Oostenrijk.
Groetjes Patries

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Volledig mee eens!Nanna schreef:Ik zou die entingen voorlopig maar even laten voor wat het is.hondeponnetje schreef: De da dacht wel dat er in haar koppie een kleine kortsluiting is geweest. Volgende week moeten we toch voor de entingen
Die kunnen heel goed een epileptische aanval triggeren.
Kijk eerst maar voorlopig eens even aan hoe het gaat.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik zou haar eerst ook niet enten hoor. Eerst maar even afwachten.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Ik ga dat zeker voorstellen aan mijn da, desnoods ent ik haar een paar maanden later. Toevallig moet ze dit jaar wel haar rabiës enting hebben maar gelukkig hebben we nog niets van een vakantie geregeld. Vandaag is ze nog steeds gewoon haarzelf, eerder ben ik nog van slagNanna schreef:Ik zou die entingen voorlopig maar even laten voor wat het is.hondeponnetje schreef: De da dacht wel dat er in haar koppie een kleine kortsluiting is geweest. Volgende week moeten we toch voor de entingen
Die kunnen heel goed een epileptische aanval triggeren.
Kijk eerst maar voorlopig eens even aan hoe het gaat.
met dank aan Twinkel