Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op vakantie naar Spanje

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Puppy Duppy
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Probeer ik nu uit te vinden

Op vakantie naar Spanje

Ongelezen bericht door Puppy Duppy »

Hallo,

Graag wil ik voor de zekerheid even vragen wat tegenwoordig de wettelijke eisen zijn in Spanje.
Wij gaan binnenkort met onze 2 dames naar Spanje toe en daarom wil ik graag weten wat ze verplicht moeten hebben.
Zoals de normale vaccinaties en de rabies hebben ze als.
Een chip krijgen ze binnenkort.
Zijn er meer dingen waar je je hond voor moet behandelen als je met je hond de grens van Spanje over wilt?

Ik hoor het graag!
Tegenwoordig staat er op het internet zo veel verschillende dingen, heel verwarrend! :ugh:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Spanje

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik zou in ieder geval 2 weken voor je vertrek datum een scalibor band aanschaffen en om hangen bij d ehonden... scalibor is vooral tegen de zandvliegen die leishmania veroorzaken.
Hou de honden na zonsondergang en voor zons opgang binnen... ivm diezelfde zandvliegen.
zorg dat je een goede koeleplek heb voor d ehonden want het kan vreselijk warm zijn in Spanje.. dus niet te lang in de zon wandelen en ten alle tijde zorgen voor schaduw en water.
Afbeelding
Puppy Duppy
geregistreerd lid

We gaan daar op de camping in een huisje. Binnen is het lekker koel en daar kunnen ze ook gewoon blijven als de zon weg is. Zo'n band zal ik nog eens naar kijken dan.
Zijn er verder geen dingen verplicht (behalve entingen, rabies, chip)?
Ik hoor het graag!

Groetjes!!
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Reisverzekering misschien?
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Puppy Duppy schreef:We gaan daar op de camping in een huisje. Binnen is het lekker koel en daar kunnen ze ook gewoon blijven als de zon weg is. Zo'n band zal ik nog eens naar kijken dan.
Zijn er verder geen dingen verplicht (behalve entingen, rabies, chip)?
Ik hoor het graag!

Groetjes!!
niet alleen naar kijken ook kopen en omdoen... onderschat leish niet, ik heb een leish hond en ik kan je zeggen dat de medicijnen daarvan flink in de papieren kunnen lopen, en als dat het ergste was... nee je hond kan er zeker dood aangaan, minimaal erg ziek van worden... en genezen doet het niet meer... kleine moeite zo een band, is teven ook voor de vlooien ... ook niet geheel onbelangrijk.
Verder zijn er volgens mij niet meer dingen nodig dan die je al opnoemt... geldig entingsbewijs, chip en rabies.
Afbeelding
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Wat Jacq zegt: Scalibor banden kopen en 2 weken vantevoren al om doen! Altijd onder de lijn Parijs zo'n band om doen. Het is echter een misvertand dat ze tegen vlooien helpen, helaas moet je daar nog tegen druppelen. Maar tegen teken en zandvliegen werken ze wèl! Je wilt echt geen hond met Leishmania, dus gewoon aanschaffen.
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Test je Scalibor-band wel even van tevoren op je hond; er zijn honden die er goed ziek van worden want het is wel echt troep. Nu is het jammer genoeg de enige (? of zijn er nog andere merken?) troep die voor zover bekend effectief is tegen de zandvliegjes in Spanje. Als je hond last heeft van de Scalibor-band, heb je een dilemma maar dat is beter om voor vertrek te weten dan als je er al zit!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

doggielover schreef:Wat Jacq zegt: Scalibor banden kopen en 2 weken vantevoren al om doen! Altijd onder de lijn Parijs zo'n band om doen. Het is echter een misvertand dat ze tegen vlooien helpen, helaas moet je daar nog tegen druppelen. Maar tegen teken en zandvliegen werken ze wèl! Je wilt echt geen hond met Leishmania, dus gewoon aanschaffen.
?????????ik woon onder die lijn en werk notabene bij een dierenarts maar hier is zowat geen hond die hem draagt...........letterlijk en figuurlijk.
Behalve de hond van één van de dierenartsen maar dan voor de teken.
Sandra
Afbeelding
Puppy Duppy
geregistreerd lid

empyree schreef:
doggielover schreef:Wat Jacq zegt: Scalibor banden kopen en 2 weken vantevoren al om doen! Altijd onder de lijn Parijs zo'n band om doen. Het is echter een misvertand dat ze tegen vlooien helpen, helaas moet je daar nog tegen druppelen. Maar tegen teken en zandvliegen werken ze wèl! Je wilt echt geen hond met Leishmania, dus gewoon aanschaffen.
?????????ik woon onder die lijn en werk notabene bij een dierenarts maar hier is zowat geen hond die hem draagt...........letterlijk en figuurlijk.
Is zo'n band dan helemaal niet nodig?
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Zorg dat je naast de Scaliborband tegen teken en zandvliegjes, bij terugkomst je honden goed ontwormt, Milbemax o.i.d. of behandel je honden voor vertrek met Stronghold. Dat zijn druppels in de nek, die beschermen tegen vlooien en hartworm.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Puppy Duppy schreef:
empyree schreef:

Jawel in Spanje wel !!!

Maar niet per definitie onder de lijn Parijs zoals werd genoemd.
Sandra
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Puppy Duppy schreef:
empyree schreef:
absoluut wel, de zandvliegen zijn al gevangen bij Parijs dus ik zou zeker het risico niet nemen......
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:
Puppy Duppy schreef:
empyree schreef: ?????????ik woon onder die lijn en werk notabene bij een dierenarts maar hier is zowat geen hond die hem draagt...........letterlijk en figuurlijk.
absoluut wel, de zandvliegen zijn al gevangen bij Parijs dus ik zou zeker het risico niet nemen......
plus het is tevens tegen bijten van muggen die hartworm overbrengen en dat is ook niet een risico dat je wilt lopen...
ik dacht dat ze ook tegen vlooien waren maar dat heb ik dan mis...
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Lijkt me heel verstandig om de Scaliborband te kopen en van tevoren uit te proberen, voor een paar tientjes is je hond beschermd tegen zandvliegen en ander gespuis. Die van mij dragen ze en mogen in de schemer niet buiten, dat geldt voor 's avonds én 's morgens.

Als je met de auto gaat, een hond mag niet bij de bestuurder kunnen komen. Dus of bench of hekwerk in de auto. Zonnewering voor de raampjes is ook geen overdadige luxe in de zomer. Altijd voldoende water bij je hebben onderweg, niet alle parkeerplaatsen hebben drinkwaterkranen.

Ook in huis wordt het erg warm in de zomer zelfs als je alles tegen elkaar open hebt staan.

Heel goede reis en prettige vakantie.
Groetjes, Terry
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Je moet het allemaal zelf weten hoor, maar hier kun je meer info lezen en een kaartje zien waar de zandvlieg zeker voorkomt. Maar ook bij Parijs is hij al gesignaleerd.
http://www.dierenziekenhuis.nl/html/docdb.asp?id=475" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen in ieder geval. Toen ik naar de Drome in Frankrijk ben geweest met mijn herders heb ik ze allebei zo'n band omgedaan. Maar nogmaals, ieder zijn ding .....
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”