Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verteren van ander voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Aleyne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Verteren van ander voer

Ongelezen bericht door Aleyne »

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje/mening over nieuw voer wat Karas krijgt.

Het zit namelijk zo:
Karas kreeg in het begin Hills Nature food dit vondt hij tot op een bepaalde hoogte erg lekker, om een gegeven moment at hij het niet meer en het gewoon laten staan uiteindelijk eten ze wel werkte dus ook echt niet. Hij begon af te vallen etc. Dus wij zijn over gegaan op Pro Plan zalm smaak, weer hetzelfde verhaal heerlijk vondt hij het in het begin maar toen...
Eindelijk heb ik er vers voer door gekregen bij mijn vriend en we zijn dus gaan mengen. Hij krijgt op dit moment Pro plan zalm met duck (kip, rund, lam en kip/rund/lever) erdoor en wat gekookte of droge rijst. Als hij kon zou hij ze vingertjes aflikken, hij vindt het helemaal top! :cheer: Zit dus ook de hele dag te wachten tot ze nieuwe eten komt.
Hij krijgt s'ochtends 1 plak duck (100gr) met 175gr brokken
Savonds krijgt hij 2 plakken duck (200gr) met 350gr brokken, dit allebei dus wat aangevult met rijst.

Hij is nu ong 50kilo, hij zou zwaarder moeten zijn maar is dus na het stoppen van de Pro plan weer wat afgevallen :ugh:

Het probleem: Is dat hij echt ontzettend veel moet poepen, dit begint met een mooie drol wat eindigt in wat diarree. Nou geeft het niet als we eens vaker met hem naar buiten moeten maar we zijn er niet 24u per dag bij. Wat dus betekend dat hij de gang (Hij slaapt hier) lekker ondergepoept heeft. Dit is nu 2 nachten achter elkaar gebeurd.
Hij krijgt dit voer nu ong 4 a 5 dagen.
Is dit verder een questie van wennen? of wat zouden jullie doen? Is het teveel voer?

Alvast bedankt! :ok:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Verteren van ander voer

Ongelezen bericht door *Evie* »

Waarom meng je de brokken? Je blijft zo bezig :lol1:
Als je beide wil geven zou ik het apart doen van elkaar.

Brokken en vlees verteren ook anders van elkaar.

En tja over dat na een tijdje niet willen eten... dat is verwennerij,
weten we hier alles van. Ik heb niet meer toegegeven, als een hond het in het begin
lekker vind dan lust ie het ook. Als die het vanaf dag 1 niet moet is het anders.
Wij gaven ook elke keer maar weer wat anders. Nou op een gegeven moment
is het niet leuk meer, nooit de schuld bij onszelf gezocht. Uiteindelijk heeft ie een
week niet gegeten en daarna nooit meer gezeur gehad :mrgreen:

Hij zal dit ook een week leuk vinden en moet ie het ook niet meer..

Weet niet of het teveel is, mijn reu van 44kg krijgt al een kilo vlees per dag
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Aleyne
Vaste gebruiker

Hmm verwennerij als hij niks anders gewend was? hij was 3kilo afgevallen en hij was toen 9maanden, lijkt mij ook niet echt de bedoeling.
We zijn wel van plan om over te gaan op alleen het verse geven, maar we hadden net een nieuwe zak open gedaan :19: en het voer wat we op dit moment hebben is niet compleet. Dus we wouden dit opmaken en dan overgaan op compleet.
Kan het dan komen dat hij zo'n 5kilo op een dag afpoept als het niet meer is, omdat de brokken en het vlees gemengd worden? En ze ontlasting dus ook niet echt kan ophouden, ondanks het toch een vrij normale drol is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je verwent hem inderdaad... hij eet maar wat er staat, en anders maar niet. Een hond van 9 maanden kan makkelijk een aantal kg afvallen, ze zitten in de groei op dat moment en daardoor zie je ze vaak wat magerder worden. Niks mis mee...
Hier is het eten, niet gegeten is het na 10 min. weg en krijgt hij 's avonds weer een kans... niet eten, prima, morgenvroeg weer etc. etc. etc. Ik heb hele makkelijke eters, ze lusten zo goed als alles.
En de ontlasting zal ook beter worden zonder constant alles te husselen...
Dan voer je hem een week brok en dan een week kvv oid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Aleyne
Vaste gebruiker

Bedankt voor de info, we zullen gewoon overgaan op kvv dan. Zoals ik zei verwend of niet hij eet de brokken niet meer en we zijn er best streng in geweest door het dan maar gewoon weg te halen en hem niks te geven en savonds nog eens proberen. Dat ging dus ook niet over 1 dag. Maar om elke ochtend een overgevende hond te hebben zie ik ook niet echt zitten, en ook toen liet hij ze brokken staan.

Het ging ook niet echt om of hoe wel of niet at, ik schetste de situatie een beetje voor. Het gaat vooral om de hoeveelheid ontlasting en het niet kunnen ophouden. :wink:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Was hier ook zo en ik had het er onwijs moeilijk mee hoor om mn ventje zo te zien,
hij wou gewoon echt niet eten! Hij was al zo mager van al zn eet gezeur.
Maar toch aangehouden en uit eindelijk ging die weer eten,
er moest altijd wel iets over zn eten, of wat blikvoer of wat ham, jus bedenk het maar,
maar elke 2 a 3 weken moesten we wat nieuws verzinnen want dan stopte die weer met eten.
Ben heel bli dat we het vol gehouden hebben, hij lust ook maar 1 soort versvoer en daar
houden we hem maar op.

Ik weet wel dat ze absoluut niet achterlijk zijn als het om eten gaat :mrgreen:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik vind elke dag dezelfde bak (brokken) niet echt verwennen hoor ;) kan me ook goed voorstellen dat ze dat niet meer willen op een gegeven moment.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:ik vind elke dag dezelfde bak (brokken) niet echt verwennen hoor ;) kan me ook goed voorstellen dat ze dat niet meer willen op een gegeven moment.
vind ik niet, een hond die honger heeft eet echt wel... eet hij een paar dagen niet heeft hij niet genoeg honger blijkbaar. Ik heb nog nooit problemen gehad met eten met mijn honden hier. Ook al krijgen ze alleen maar brok gedurende langere tijd....
Eten is een eerste levensbehoefte nl.
Als ze een beloning krijgen thuis is het ook een brokje, schijnbaar ruim voldoende voor hun om iets uit te voeren of juist te laten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”