Ik heb even een vraagje/mening over nieuw voer wat Karas krijgt.
Het zit namelijk zo:
Karas kreeg in het begin Hills Nature food dit vondt hij tot op een bepaalde hoogte erg lekker, om een gegeven moment at hij het niet meer en het gewoon laten staan uiteindelijk eten ze wel werkte dus ook echt niet. Hij begon af te vallen etc. Dus wij zijn over gegaan op Pro Plan zalm smaak, weer hetzelfde verhaal heerlijk vondt hij het in het begin maar toen...
Eindelijk heb ik er vers voer door gekregen bij mijn vriend en we zijn dus gaan mengen. Hij krijgt op dit moment Pro plan zalm met duck (kip, rund, lam en kip/rund/lever) erdoor en wat gekookte of droge rijst. Als hij kon zou hij ze vingertjes aflikken, hij vindt het helemaal top!
Hij krijgt s'ochtends 1 plak duck (100gr) met 175gr brokken
Savonds krijgt hij 2 plakken duck (200gr) met 350gr brokken, dit allebei dus wat aangevult met rijst.
Hij is nu ong 50kilo, hij zou zwaarder moeten zijn maar is dus na het stoppen van de Pro plan weer wat afgevallen
Het probleem: Is dat hij echt ontzettend veel moet poepen, dit begint met een mooie drol wat eindigt in wat diarree. Nou geeft het niet als we eens vaker met hem naar buiten moeten maar we zijn er niet 24u per dag bij. Wat dus betekend dat hij de gang (Hij slaapt hier) lekker ondergepoept heeft. Dit is nu 2 nachten achter elkaar gebeurd.
Hij krijgt dit voer nu ong 4 a 5 dagen.
Is dit verder een questie van wennen? of wat zouden jullie doen? Is het teveel voer?
Alvast bedankt!