Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar gaat onze wandelplek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Daar gaat onze wandelplek

Ongelezen bericht door Caro. »

Op 'ons' heerlijke rustige wandelplek in de polder, loopt iemand met een loopse teef :jank:
En ja, ik snap natuurlijk volledig dat iemand z'n loopse teef lekker wil laten lopen en ermee dan naar de polder gaat, maar wat baal ik....
want met Puchu is het geen lopen meer daar en aangezien hij in de buurt niet los kan, ga ik altijd 1 keer per dag naar de polder om hem daar lekker te laten rennen.
Vanmorgen liep Pieter de 12-km wandelroute met Puchu en komt dan ook door 'onze' plek in de polder en voor het eerst was Puchu 'm bijna gepeerd. We wisten het nog niet van de loopse teef, al had ik gisterochtend wel al een vermoeden, maar vanmorgen 'zoeffffff' daar ging hij :ugh:

Gelukkig toen hij heel ver was en praktisch uit het zicht, besloot Puchu dat het baasje toch belangrijker was en is hij weer teruggekomen (de route loopt uiteindelijk wel na een paar km naar een drukke weg toe, dus al hij 'm echt volledig peert is dat niet zonder gevaar).

En nu.... Puch ligt te jammer, enorme scheten te laten (ik weet niet waarom, maar dat doet hij altijd als er een loopse teef is :mrgreen: ) en m'n knulletje is de weg weer kwijt.

Dag fijne polder voor een week of drie :jank:

Er zijn gelukkig nog wat andere rustige plekjes, maar geen van alle zo heerlijk als dát stukje polder.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Re: Daar gaat onze wandelplek

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja balen , even tanden op elkaar en doorbijten, :ugh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

heb je daar geen andere weg oid? Lijkt me toch sterk dat dit de enige is in de hele polder?
heb je geen industrieterrein in buurt om hem daar tijdelijk te laten lopen? Kun je vaak ook rustig lopen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:heb je daar geen andere weg oid? Lijkt me toch sterk dat dit de enige is in de hele polder?
heb je geen industrieterrein in buurt om hem daar tijdelijk te laten lopen? Kun je vaak ook rustig lopen....
Onderaan staat:

Er zijn gelukkig nog wat andere rustige plekjes, maar geen van alle zo heerlijk als dát stukje polder.

:wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, dat is balen inderdaad...

Ik loop met mijn loopse teef ook op hele rustige plekken in de polder (waar wij toen samen gelopen hebben ook), sorry :N: :ugh: :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Ja, dat is balen inderdaad...

Ik loop met mijn loopse teef ook op hele rustige plekken in de polder (waar wij toen samen gelopen hebben ook), sorry :N: :ugh: :wink:

Waaaaaaaaaaaattttttt :boos: :boos:

Hahaha, nee hoor.... ik vind het ook heel logisch en zou dat met Kaya ook gedaan hebben.
In een drukke buurt hebben veel meer mensen er last van, alleen tja..... ik met mijn ellendelingen loop dus ook juist in de polder.

Maar er zijn nog andere plekken hoor, alleen net deze is super favoriet natuurlijk :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Om die reden liet ik in NL de loopse teven nooit uit (gelukkig hadden we genoeg ruimte om thuis hun energie kwijt te raken) en ook om geen verdwaalde kerels aan de deur te hebben.

Nu heb ik de mazzel dat ik gewoon met loopse teven op stap kan want hier wandelt er niemand met zijn hond(en) dus bezorg ik ook niemand overlast.
Wel opvallend dat er altijd een week voordat mijn teven loops worden een reu komt die op 5 km afstand woont maar kennelijk een heeeeeeeeeeeeeeel erg goede neus heeft ;-)
Sandra
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ach ja, dat is shit. Maar het zal toch korter dan drie weken zijn?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ach ja, dat is shit. Maar het zal toch korter dan drie weken zijn?
Ja, dat weet ik natuurlijk niet hoe lang hij erop gaan reageren.
Gisterochtend liep hij al verder weg dan normaal en toen ik thuiskwam met hem, bleef hij janken en piepen. Toen had ik dus al een sterk vermoeden, maar vanmorgen vertelde Pieter was hij dus bijna echt pleitte en zoals ik al zei, loopt een paar km verderop wel een hele drukke weg. Als die persoon met die loopse teef die kant op loopt - wat ik natuurlijk niet weet - ligt straks Puch onder een auto.
Dus het is uitproberen, voorlopig maar een dag of 10 er niet heen en dan weer even aangelijnd uitproberen hoe hij reageert.

En natuurlijk is het geen ramp hoor, ik heb andere plekken, alleen deze is echt zo'n rustige en mooie plek dat ik het zelfs best zal missen.
Het is gewoon een verhaaltje vertellen en dat ik het knap vond dat Puch uiteindelijk toch voor het baasje koos en terug kwam ondanks de sterkte reuendrang :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:

:smile:
Hahaha, nee hoor.... ik vind het ook heel logisch en zou dat met Kaya ook gedaan hebben.
In een drukke buurt hebben veel meer mensen er last van, alleen tja..... ik met mijn ellendelingen loop dus ook juist in de polder.

Maar er zijn nog andere plekken hoor, alleen net deze is super favoriet natuurlijk :F:
Vera is over een dag of 2 echt helemaal loops af, moet je maar weer eens hier komen lopen met Puchu anders :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:

:smile:

Vera is over een dag of 2 echt helemaal loops af, moet je maar weer eens hier komen lopen met Puchu anders :mrgreen: :wink:
Is goed :ok: Alleen het bakkie thee slaan we dit keer over hoor :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef: Is goed :ok: Alleen het bakkie thee slaan we dit keer over hoor :ugh: :mrgreen:
Oh ja hahahahaha, joh ik was dat alweer helemaal vergeten!
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik leef met je mee... :ugh:
Op ons vaste rondje loopt ook een loopse teef en helaas vloog Luca er ook vandoor.
Nu moet hij maar veel zwemmen om zn energie kwijt te raken :F:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef: Is goed :ok: Alleen het bakkie thee slaan we dit keer over hoor :ugh: :mrgreen:
Nou, ik niet :ugh: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Moos schreef:
Nou, ik niet :ugh: :smile:
:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”