Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Energique lekkerder dan andere kvv?
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Energique lekkerder dan andere kvv?
Ik heb eigenlijk altijd Duck, Rodi of Smuldier, maar ik had ergens gelezen dat Energique in handige doseerblokjes van 25 gram kwam, dus vandaag eens Energique gegeven.
Nou vinden ze hier alles lekker, maar Jack stond nu zelfs Lilo's bak uit te likken (doet 'ie nooit), en Lilo was een kwartier later nog aan het zoeken of er ergens nog een kruimeltje overgebleven was.
Kwestie van smaak? Of herkent iemand het?
Nou vinden ze hier alles lekker, maar Jack stond nu zelfs Lilo's bak uit te likken (doet 'ie nooit), en Lilo was een kwartier later nog aan het zoeken of er ergens nog een kruimeltje overgebleven was.
Kwestie van smaak? Of herkent iemand het?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Energique lekkerder dan andere kvv?
Energique vonden ze erg lekker hier! Nu eten ze hier alles behalve Rodi ... dus in hoeverre het echt een graatmeter is?
Ik vond het vooral zo gemakkelijk met die kleine blokjes, maar prijstechnisch eten mijn honden liever Kivo
Ik vond het vooral zo gemakkelijk met die kleine blokjes, maar prijstechnisch eten mijn honden liever Kivo
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Hmm Duck en Rodi is hier maar zo zo (hoewel bij Kori alles er zo snel mogelijk in gaat maar merk het wel aan het enthousiasme vooraf - Toby proeft altijd echt wat hij eet) dus dat koop ik niet meer, ik vind zelf ook de Duck raar ruiken eerlijk gezegd.
Energique vinden ze prima maar vind ik er zelf zo "niet vleesachtig" uitzien, altijd zo grijs en grauw. Heb nu aan KVV Carnibest, Smuldier en Haak's Barf waarvan ze de laatste het lekkerst lijken te vinden.
Maar ik denk inderdaad mede een kwestie van smaak ja, ben benieuwd naar de andere ervaringen
Energique vinden ze prima maar vind ik er zelf zo "niet vleesachtig" uitzien, altijd zo grijs en grauw. Heb nu aan KVV Carnibest, Smuldier en Haak's Barf waarvan ze de laatste het lekkerst lijken te vinden.
Maar ik denk inderdaad mede een kwestie van smaak ja, ben benieuwd naar de andere ervaringen
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Hanneke2
- Zeer actief
Rodi lam met rijst vinden ze ook wel erg lekker, maar niet zo lekker als 'echt' vers lamshart, en de Smuldier kip is ook wel een favoriet. Maar Energique is dus blijkbaar lekkerder.
Alle pensvarianten worden inmiddels ook wel met smaak gegeten, maar als ze mochten kiezen, zouden ze volgens mij niet voor pens kiezen. Jack heeft het echt echt moeten 'leren' eten, die deinsde de eerste keer terug van zijn bak en stond me aan te kijken van wat dat voor goor spul was.
Alle pensvarianten worden inmiddels ook wel met smaak gegeten, maar als ze mochten kiezen, zouden ze volgens mij niet voor pens kiezen. Jack heeft het echt echt moeten 'leren' eten, die deinsde de eerste keer terug van zijn bak en stond me aan te kijken van wat dat voor goor spul was.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Senna is heel erg kieskeurig maar Energique vindt ze ook wel het lekkerst. Maar inderdaad, het ziet er nou niet direct smakelijk uit. Wat dat betreft vind ik Carnibest er een stuk beter uitzien, je ziet echte stukken vlees etc. Maar dat vind madam weer niet zo lekker. En ik moet zeggen dat ik die schijven ook wel erg gemakkelijk vind om te geven.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Bij mij vonden ze alle drie Smuldier wel lekker, Herby viel wat beter.
Maar Lotgering vinden ze vele malen lekkerder.
En ja misschien afwijkend maar mijn honden worden gek als ik pens (of een mix met pens) geef.
Dan moeten ze echt buiten wachten anders zit hier echt alles onder het kwijl.
Nou ze vinden het allemaal lekker en ik vind het heerlijk te zien dat ze zo'n zin in hun eten hebben!!
Maar Lotgering vinden ze vele malen lekkerder.
En ja misschien afwijkend maar mijn honden worden gek als ik pens (of een mix met pens) geef.
Dan moeten ze echt buiten wachten anders zit hier echt alles onder het kwijl.
Nou ze vinden het allemaal lekker en ik vind het heerlijk te zien dat ze zo'n zin in hun eten hebben!!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bowie van mij eet dus mooi geen energique.. Samara wel en Tyson ook... Bowie is zowiezo een rastrut met eten.
-
Cootje1963
Wij hebben sinds kort ook Energique en die schijven zijn idd erg makkelijk.Mijn honden zijn niet echt een goede graatmeter voor wat lekker is omdat ze alles met smaak verorberen. 
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Hier wordt het door alletwee de honden niet gegeten..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
mijn vier honden wilden toendertijd geen van alle energique eten, terwijl ze -behalve Jan- helemaal niet kieskeurig waren.
Toch grappig om te lezen dat de smaak van honden nog zoveel verschilt.
Toch grappig om te lezen dat de smaak van honden nog zoveel verschilt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hanneke2
- Zeer actief
Vandaag kregen ze weer 'gewoon' Duck, en het enthousiasme was toch minder...
Ik ga morgen maar een paar zakken Energique halen.
Ik ga morgen maar een paar zakken Energique halen.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Die van mij ging van Energiue 5 x zoveel meer poepen is moest er zelfs s'nachts uit dus ik ben snel weer terug gegaan naar de ahv
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier vonden ze de energique maar matig.