Poemba is vandaag bij ons komen wonen. Het is een ex-kater van 13 jaar, waarvan het baasje is overleden. Hij is moddervet en loopt vrij slecht. Hij is naar het asiel gebracht door familie van de overleden dame, met de mededeling dat hij erg eenkennig was en bang voor mannen. Dikke, kwijlende knuffelkont is het dus. Naar Cindy is hij helemaal prima, zij moest een paar keer blazen, vond ze. Dat hij niet goed loopt, kan heel goed liggen aan zijn postuur en zijn botten zullen echt wel een tik hebben gekregen van jarenlange obesitas. Maar toen we net besloten meteen even zijn nagels te knippen, omdat die echt heel erg lang waren, ontdekten we twee volledig in de voetkussens gegroeide nagels van de voorpoot waarmee hij mankt. Dat deed hem echt wel pijn. Ben er wel wat boos over dat dat niet ontdekt is eerder. Anyways, nu opgelost, wel wondjes in de voetkussens, maar dat komt wel goed. Hij heeft overigens ook nog maar een paar tanden, kwijlt tijdens het spinnen en is geschoren op zijn billen, omdat hij te dik was om zich te wassen. Hij is 8,5 kilo.
Poemba op de bank met mij. Ik ben nog steeds elke keer dat ik hem zie in ongeloof over zijn postuur.
Poemba lijkt al helemaal gewend!
Hij heeft het hele huis goed doorzocht, maar dat was best vermoeiend, dus hij moest af en toe tussendoor eventjes liggen.
Keizerin Cindy is er wat chagrijnig van