Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grijze huid in de oksels en hij eet glutenvrij vlees?????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senna en odin
Zeer actief

Grijze huid in de oksels en hij eet glutenvrij vlees?????

Ongelezen bericht door senna en odin »

Misschien zie ik het verband niet goed maar dan hoor ik het graag.

Senna heeft al zolang ik em heb een fikse allergie voor alles wat met graan te maken heeft. Geef em een korst( krijgt ie niet, maar bij wijze van) en hij heeft er een week plezier van in de vorm van krabben en haar uitval. Sinds een half jaar staat hij nu op de glutenvrije variant van Smuldier, aangevuld met wat barf dingetjes. Verder niets...ja ....wat appel( zonder pit en klokhuis), tomaat, sla.
Mijn DA zei vorig jaar ( toen zijn okkies ook vol zaten met grijze huidverkleuringen) dat dit gisten waren en dat dit naar buiten kwam omdat zijn lichaam granen en prut niet kon verwerken/ verteren....dat blijft dan in het lichaam hangen en dat moet zijn lichaam kwijt. Het komt op zijn zwakke plek naar buiten wat voor Senna zijn huid en vacht is.

Wanneer hij toch glutenvrij eten krijgt.....hoe kweekt ie nu dan toch weer gisten( grijze huid) onder zijn okkies en liezen????? :oeps:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Re: Grijze huid in de oksels en hij eet glutenvrij vlees?????

Ongelezen bericht door Wahya »

De oorzaak ligt niet in de gluten?
mwillow

Re: Grijze huid in de oksels en hij eet glutenvrij vlees?????

Ongelezen bericht door mwillow »

Gistvorming hoeft niet altijd door verkeerde voeding veroorzaakt te worden. Kan ook door zwaar verminderde weerstand na bv. langdurig AB gebruik of na vaccinaties de kop opsteken enz. In jouw geval heb je er goed aan gedaan om op rauwe voeding over te gaan. Ik herken wel veel van wat je schrijft. Toen wij Whooper zes jaar geleden op 1-jarige leeftijd kregen, had hij smetplekken op zijn borst en een zwarte buik, oksels en liezen. Bij hem lag het duidelijk aan de brokvoeding waar hij eerst op stond en je zag op het NRF al snel zijn huid rustiger worden. Maar de zwarte plekken bleven en na 3 maanden was een periode dat het weer erger werd. Ben een tijdje gaan elimineren waarbij ik kip en rund uitsloot en het is bij hem vrij duidelijk dat rundvlees reageert op zijn huid. Vrijwel alle diersoorten kan hij eten, maar bio-industrie rundvlees, dat is bij hem de boosdoener. Biologische organen van rund verdraagt hij wel goed, rundvlees niet. Je zou kunnen elimineren of overstappen naar een andere gemalen voeding met gemalen bot i.p.v. premixen (kunnen ook allergieën triggeren) van diersoorten die niet standaard zijn en kijken hoe het daarop gaat. Groenterestjes e.d. even achterwege laten en als je het wel toevoegt alleen datgene geven wat niet triggert. Toevoegen van een goed geteste visolie en probiotica helpt om een goede huid- en vachtconditie op te bouwen en versterkt het immuunsysteem. Geef je niet regelmatig vis, dan is dagelijks visolie toevoegen een goede optie. Tijdelijk wassen met een teatree shampoo werkt goed. Gaat schimmel- en bacteriegroei tegen. Waar je hond zeker baat bij kan hebben, is een keer ontgiften. Maar dat zou ik pas doen als je weet wat nu de trigger uit het vlees is. Dit lijkt mij in elk geval geen natuurlijke ontgifting als het een half jaar na dato nog steeds speelt. Kijk maar of je hier iets mee kunt.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”