Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Revalidatie na sterilisatie van drukke hond
Moderator: moderatorteam
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Revalidatie na sterilisatie van drukke hond
Mijn Hollander teef wordt binnenkort gesteriliseerd.
De DA vertelde dat ze daarna 10 dagen lijnrust moet en de eerste dag echt rustig aan moet doen.
Nu zal de eerste dag echt geen probleem zijn en de tweede misschien ook niet.
Maar voor de dagen erna ben ik wat ongerust.
Mijn teef is een Hollandse herder en dan ook nog een (extreem) druk exemplaar.
Heeft iemand tips om het wat dragelijker voor haar te maken?
In een bench leggen en veel geestelijk afleiding zal moeten, maar dan nog denk ik dat het moeilijk wordt.
De DA vertelde dat ze daarna 10 dagen lijnrust moet en de eerste dag echt rustig aan moet doen.
Nu zal de eerste dag echt geen probleem zijn en de tweede misschien ook niet.
Maar voor de dagen erna ben ik wat ongerust.
Mijn teef is een Hollandse herder en dan ook nog een (extreem) druk exemplaar.
Heeft iemand tips om het wat dragelijker voor haar te maken?
In een bench leggen en veel geestelijk afleiding zal moeten, maar dan nog denk ik dat het moeilijk wordt.
-
Neeltje
Re: Revalidatie na sterilisatie van drukke hond
In een bench leggen is helemaal niet nodig. Gewoon ervoor zorgen dat ze niet overal op gaat springen en zo, en met wandelingen hou je haar aan de lijn. Ze moet gewoon even geen gekke dingen doen, maar echt niet in de bench. Dat heb ik nog nooit gehoord na een castratie. Zelfs niet dat ze zich rustig moeten houden en ik heb 3 katten en 1 hond laten castreren.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
In de bench leggen is net zo moeilijk als je het zelf maakt. Hond erin, deur dicht. Dat is alles wat het hóeft te zijn. Alles er omheen doe je zelf.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn eigen hyperactieve Hollandertje is ook gecastreerd en ik had best opgezien tegen de herstelperiode.
In mijn herinnering (het is nu zo'n 4 jaar geleden) is het echter heel erg meegevallen. De eerste dag was ze gewoon nog heel sloom, de tweede dag ook nog en daarna begon ze wel weer wat energie te krijgen maar het viel goed in banen te leiden.
Na een paar dagen ben ik wel weer met haar naar het bos gegaan zodat ze even haar poten kon strekken en heeft ze dus wel weer los gelopen, maar met beleid.
Ze is trouwens nog steeds zo extreem druk als voor haar castratie, dat heeft geen verschil gemaakt.
Ben wel benieuwd uit welke lijnen jouw hyperactieve Hollander komt.
In mijn herinnering (het is nu zo'n 4 jaar geleden) is het echter heel erg meegevallen. De eerste dag was ze gewoon nog heel sloom, de tweede dag ook nog en daarna begon ze wel weer wat energie te krijgen maar het viel goed in banen te leiden.
Na een paar dagen ben ik wel weer met haar naar het bos gegaan zodat ze even haar poten kon strekken en heeft ze dus wel weer los gelopen, maar met beleid.
Ze is trouwens nog steeds zo extreem druk als voor haar castratie, dat heeft geen verschil gemaakt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
kleine2758
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties.
Het is denk ik geen optie haar niet in de bench te doen. Het is dat of op commando op de plaats te laten blijven.
En ach telkens even zonder andere honden los(binnen), moet wel lukken.
Tja mevrouw komt uit een echte KNPV lijn is mijn verteld. Ze is op later leeftijd bij mij gekomen dus zeker weten doe ik het niet. Maar haar vader is waarschijnlijk Rudi van dhr Pegge! Zegt je vast wel iets.
En gelukkig wordt ze niet geholpen om van haar drukte af te komen, die heb ik wel geaccepteerd. Ik werk er mee en dat helpt heel veel, het is gewoon haar aard.
Het is denk ik geen optie haar niet in de bench te doen. Het is dat of op commando op de plaats te laten blijven.
En ach telkens even zonder andere honden los(binnen), moet wel lukken.
Inge schreef:
Tja mevrouw komt uit een echte KNPV lijn is mijn verteld. Ze is op later leeftijd bij mij gekomen dus zeker weten doe ik het niet. Maar haar vader is waarschijnlijk Rudi van dhr Pegge! Zegt je vast wel iets.
En gelukkig wordt ze niet geholpen om van haar drukte af te komen, die heb ik wel geaccepteerd. Ik werk er mee en dat helpt heel veel, het is gewoon haar aard.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Rudi ken ik wel ja 
Groetjes Inge

-
kleine2758
- Zeer actief
Inge schreef:Rudi ken ik wel ja
Moet ook wel he, als je zelf Hollanders hebt rondlopen
Maar heb er een erg leuke hond aan.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb mijn vreselijk drukke hyper de hieper zo gek als een deur teef laproscopisch laten helpen en zij kon na 1 dag alweer gewoon mee naar het bos.. alleen zwemmen mocht niet maar verder alles en niks 10 dagen lijnrust of in een bench.
Ze had 3 hele kleine sneetjes van nog geen cm en echt nergens last van gehad.
Als je hond zo druk is en je die echt niet rustiger kan houden zou ik dit toch echt overwegen....
Ze had 3 hele kleine sneetjes van nog geen cm en echt nergens last van gehad.
Als je hond zo druk is en je die echt niet rustiger kan houden zou ik dit toch echt overwegen....