Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeugd punten en stamboom overzetten

Moderator: moderatorteam

Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Jeugd punten en stamboom overzetten

Ongelezen bericht door Caramba »

Onze zwarte russische terrier heeft zijn 3 jeugdpunten in nederland gehaald, de laatste show was van leiden en daar heb ik alles van binnen gekregen, maar nu krijg ik een brief in het engels dat we een kopie van de stamboom naar de raad van beheer moeten opsturen??? anders konden ze de andere punten ( eindhoven en maastricht zullen ze wel bedoelen) niet geven ?? heel apart, het is een nederlandse hond, in nederland gefokt, nederlandse ouders en ze kennen zijn stamboom niet bij de raad van beheer??

dus kopie van kopie gemaakt bij mijn ex in belgie waar de hond nu dus woont, alleen ik zie nergens de orginele stamboom, deze is naar sint hubertus gestuurd rond Juli vorig jaar, maar we hebben alleen maar het eigendoms bewijs en de export pedigree van de hond maar geen orginele raad van beheer stamboom meer, is dit normaal of moeten we gewoon de groene geplastificeerde stamboom ook terug krijgen??

de mensen van sinthubertus zijn ook daadwerkelijk komen controleren dat de hond op het juiste adres was met de chip die op de export pedigree staat

wie heeft hier antwoord op ? :denken:
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Re: Jeugd punten en stamboom overzetten

zal maar eens ff gaan bellen met sint hubertus en de rvb..
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Zo te lezen is je NL-stamboom dus omgezet naar een belgisch stamboom en dan denk ik dat de Raad een kopie wil hebben van die belgische stamboom en niet van je nederlandse.
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

ik heb helemaal geen belgische stamboom gekregen , alleen een export pedigree , dat is alles :ugh:
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Dat is de export pedigree van de Raad van Beheer waarschijnlijk; heb je die niet samen met de stamboom op hoeven sturen naar de KMSH? Ik weet niet precies hoe het werkt in België maar je zal toch van de KMSH een schrijven moeten hebben dat je hond in het Belgische stamboek is ingeschreven. In Nederland krijg je van een importhond de originele buitenlandse stamboom weer terug, met daarop een stempel van de Raad van Beheer. Ik zou contact opnemen met de KMSH.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Als ik het mij goed herinner, is bijna 3 jaar geleden :wink:
Als je een pup koopt met stamboom in Nederland krijg je een export papier mee en een Nederlandse stamboom (komt dikwijls wel ietsje later met de post). Dan moest je die export bij die aanvraag doen dacht ik om je hond in te schrijven in Belgie. Dan komt er een controleur voor de chip, die plakt een sticker op de Nederlandse stamboom, dan moet je die stamboom opzenden naar de kmsh (aangetekend dacht ik), die krijg je dan gewoon terug met een stempel erop. Je krijgt geen Belgische stamboom, de hond heeft een Nederlandse stamboom en die behoud hij gewoon, ook het NHSB nummer behoud hij gewoon (voorbeeld om in te schrijven voor shows en wedstrijden).
Als je de originele stamboom nog niet terug hebt, dan zou ik toch eens naar de kmsh horen hoor, die moet je terug krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Show”