Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan iemand mij vertellen welk voer van Hill's ik het best voor mjn Jack Hussell (7 maanden) kan kiezen?
Ik had het liefst gezien dat er één keuze was (met álles erin). Maar het blijkt dat ze van alles hebben. Zoals brokken met rund in verwerkt, hart, of kip met rijst etc.
Wat moet ik kiezen?
Ps, Noa krijgt ook vers voer erbij af en toe. Maar ik hou het voornamelijk op brokken.
Ikzelf geef ook al tijden hills, maar wissel regelmatig af van smaak, welke smaak je ook neemt, of het nu rund, kip of lam of vis is of de Nature Best, deze brokken zijn altijd compleet, er zit alles in dat u hond nodig heeft maar je moet erop letten dat je niet de large breed pakt, deze zijn voor grote rassen, u hondje heeft denk ik de gewone of de mini nodig, eventueel nog op puppyvoeding maar omdat hij al 7 maanden is is dat misschien niet echt meer nodig, maar zoals ik al schreef, alles zit erin
schelsey schreef:Ikzelf geef ook al tijden hills, maar wissel regelmatig af van smaak, welke smaak je ook neemt, of het nu rund, kip of lam of vis is of de Nature Best, deze brokken zijn altijd compleet, er zit alles in dat u hond nodig heeft maar je moet erop letten dat je niet de large breed pakt, deze zijn voor grote rassen, u hondje heeft denk ik de gewone of de mini nodig, eventueel nog op puppyvoeding maar omdat hij al 7 maanden is is dat misschien niet echt meer nodig, maar zoals ik al schreef, alles zit erin
malinois schreef:Mag ik vragen wat de reden is om Hill's te voeren voor je?
Ben ik ook wel benieuwd naar, want ik vind de prijzen voor de 'grotere' merken zoals Hills echt belachelijk tegenwoordig en dan vind ik het nog geen geweldige brok ook. :N:
Ik voer ook Dog Lovers Gold (icm vers), zowel voor de honden als voor de katten en vind de service, prijs en het voer perfect. Ideaal dat ze het ook thuis komen brengen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
malinois schreef:Mag ik vragen wat de reden is om Hill's te voeren voor je?
Ben ik ook wel benieuwd naar, want ik vind de prijzen voor de 'grotere' merken zoals Hills echt belachelijk tegenwoordig en dan vind ik het nog geen geweldige brok ook. :N:
Ik voer ook Dog Lovers Gold (icm vers), zowel voor de honden als voor de katten en vind de service, prijs en het voer perfect. Ideaal dat ze het ook thuis komen brengen.
precies... je betaald daar echt puur voor de naam terwijl er veel beter en goedkoper voer is. Ook brok.
Op de honden training werd deze brok o.a. aanbevolen.
Ik vind het zo'n wirwar, al die merken. Daarom koop ik een van de duurdere. Dan weet ik dat ik een kwalitatief goede brok heb.
En dat ik een groot deel aan de naam meebetaal vind ik niet erg.
Als je ziet hoe uitgebreid hun assortiment is, moet er toch wel goed onderzoek naar gedaan zijn.
Lin&Noa schreef:
Ik vind het zo'n wirwar, al die merken. Daarom koop ik een van de duurdere. Dan weet ik dat ik een kwalitatief goede brok heb.
Dat is dus niet zo .
"Maar weinig hondenliefhebbers zijn op de hoogte van het feit dat commerciële hondenvoeders werden uitgevonden door heel grote multinationals - zeer vaak voedingsconcerns - om de enorme financiële lasten die het 'storten' van afval met zich meebracht te doen dalen of nog liever, zoveel mogelijk van hun afval met enorme winsten te kunnen verkopen! "
Lin&Noa schreef:
Dat is dus niet zo .
"Maar weinig hondenliefhebbers zijn op de hoogte van het feit dat commerciële hondenvoeders werden uitgevonden door heel grote multinationals - zeer vaak voedingsconcerns - om de enorme financiële lasten die het 'storten' van afval met zich meebracht te doen dalen of nog liever, zoveel mogelijk van hun afval met enorme winsten te kunnen verkopen! "
Ja dan vind ik het knap van Hill's dat ze tussen al dat afval het juiste eruit te halen, om vervolgens de juiste hoeveelheid in een brok te doen. Voor puppy's zal het dan ander afval zijn als voor oudere honden?
Ik geloof best dat bijvoorbeeld supermarktvoer (één soort brok) afkomstig is van afval.
Maar een merk zoals Hill's wat wereldwijd verkocht wordt heeft er meer baat bij om een eigen fabriek op te zetten dan dat ze in elk land en elke provincie afspraken gaan maken met de plaatselijke slager, offie nie wat afval zou willen bewaren.
Ik betaal met Hill's geen verwijderingsbijdrage. Maar wel onderzoek en een uitgbalanceerde brok.
Ben bezig met het lezen van het artikel maar er schoot me iets te binnen. Ik heb Hill's nog nooit reclame zien maken? Dus de indoctrinatie van een zogenaamde uitgebalanceerde voeding is bij Hill's ook niet ter sprake.
edit:
Is het niet gespecificeerd (rund-, kip-, of andere diersoort) dan kan het tumoren, kankergezwellen, door ziekte aangetaste ingewanden of andere voor menselijke consumptie afgekeurde stukken bevatten! Dat is bij Hill's wel gespecificeerd.
Al dat andere over de toevoegingen ga ik aandachtig doorlezen als ik morgen het voer van Hill's binnen krijg. Ik zal zeker eens kijken op de etiketten.
Waar ik zelf mijn bedenkingen bij heb is voer uit de supermarkt en merken zoals Bonzo etc.
Dus ik geloof zeker dat er merken zijn die niet het beste voor hebben met de hond.
Maar zoals ik al in het begin zei: Het is zo'n wirwar.
Lin&Noa schreef:Op de honden training werd deze brok o.a. aanbevolen.
dat is dus niet zo, kwalitatief is deze zeker niet beter dan een cavom of bevo bijvoorbeeld...
Als je ziet hoe uitgebreid hun assortiment is, moet er toch wel goed onderzoek naar gedaan zijn.
nee hoe breder het assortiment hoe slechter vind ik (doelende op speciale brok voor bepaalde rassen etc.)... een hond is een hond, puppiebrok, seniorbrok etc. is al helemaal niet nodig laat staan al die andere zeer onzinnige maar zeer veel geld opleverende dingen.
Lin&Noa schreef:Ben bezig met het lezen van het artikel maar er schoot me iets te binnen. Ik heb Hill's nog nooit reclame zien maken? Dus de indoctrinatie van een zogenaamde uitgebalanceerde voeding is bij Hill's ook niet ter sprake.
Ze maken geen reclame op TV nee, maar wel in veel (honden)bladen en ze hebben commerciële afspraken met dierenwinkels en dierenartsen, in de vorm van goede marges op het product of andere marketing gerelateerde dingen, als het uitloven van cadeaubonnen etc . Dus dat is zeker reclame.
Verder moet je doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt en waarvan jij vindt dat het beste is voor je hond.
Lin&Noa schreef:Ben bezig met het lezen van het artikel maar er schoot me iets te binnen. Ik heb Hill's nog nooit reclame zien maken? Dus de indoctrinatie van een zogenaamde uitgebalanceerde voeding is bij Hill's ook niet ter sprake.
Ze maken geen reclame op TV nee, maar wel in veel (honden)bladen en ze hebben commerciële afspraken met dierenwinkels en dierenartsen, in de vorm van goede marges op het product of andere marketing gerelateerde dingen, als het uitloven van cadeaubonnen etc . Dus dat is zeker reclame.
Verder moet je doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt en waarvan jij vindt dat het beste is voor je hond.
Ik zal altijd als basis brokken blijven geven. Grotendeels vanwege mijn overtuiging dat daar toch alles in zit. Of dit nou Hill's is of een ander merk (daar ga ik eens onderzoek naar doen). En deels vanwege het gemak, aangezien mijn schoonmoeder elke dag op Noa let als ik en mijn vriend werken zijn.
Verder krijgt ze een aantal keer per week smuldier.
Maar welke brokken nou het beste zijn? De een is vóór en de ander tegen. Feit blijft dat ik toch vaak Hill's tegen kom die als beste uit de bus komt. Mjah, als Hill's zich overal tussen propt en provisie geeft, is dat ook geen dudielijk beeld meer.
Lin&Noa schreef:Feit blijft dat ik toch vaak Hill's tegen kom die als beste uit de bus komt.
Maar waar kom je dat tegen dan? Ik kom door eigen ervaring van mensen dit nl nooit tegen... ik ken werkelijk ook niemand die Hills voert... en ik ken behoorlijk wat mensen met honden.
Mijn Beetle heeft ook een tijdje aan de Hills lam en rijst gezeten ivm haar gevoelige darmen. Toch was ze erg blij toen de keuze gemaakt werd voor Carnibest .
Vincent zat ook op de Hills (of was het Pro plan?) toen hij bij ons kwam. Hij is over gezet op de Farmfood en zijn algehele conditie is veel beter geworden. Farmfood is een geperste brok en schijnt beter te zijn in combinatie met kvv, wat Vincent ook krijgt. Voor mij de reden dat ik op dit moment geen DLG voer.
Als je het lastig vind om Dogloversgold te voeren, dan zou ik eens aan Farmfood denken!
Renske schreef: Farmfood is een geperste brok en schijnt beter te zijn in combinatie met kvv, wat Vincent ook krijgt. Voor mij de reden dat ik op dit moment geen DLG voer.
mwa heb ik ook weleens gehoord maar denk dat het wel meevalt hoor, zelf heb ik deze ervaring niet.
Ik voer een hond Caracroc (geexpandeerde brok dus) en ook in combi met KVV, nergens last van...
De rest krijgt Bevo (geperst) en deze hebben ook nergens last van.
Renske schreef: Farmfood is een geperste brok en schijnt beter te zijn in combinatie met kvv, wat Vincent ook krijgt. Voor mij de reden dat ik op dit moment geen DLG voer.
mwa heb ik ook weleens gehoord maar denk dat het wel meevalt hoor, zelf heb ik deze ervaring niet.
Ik voer een hond Caracroc (geexpandeerde brok dus) en ook in combi met KVV, nergens last van...
Het combineren van brok (zowel geperst als geëxpandeerd) met kvv is volgens mij, volgens de laatste bevindingen veel minder 'erg' dan werd beweerd. Ik persoonlijk voer absoluut geen brok, maar het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn het te combineren. Ik kan helaas zo snel even niet vinden waar ik dat gelezen heb.
Maar ik heb geen ervaring met hete geven van brok en kvv als combi dus kan daar verder niks over zeggen.
Toen ik nog maar 1 labrador had heb ik ook een poos Hills gevoerd.Goed voer,weinig ontlasting en onze hond vond het heerlijk.Wij voerde Hill's Natures Best en later hebben we nog een tijdje Hill's Sensitive gegeven.Iedereen kan wel zeggen dat goedkope brokken net zo goed zijn maar je moet gewoon voeren waar je zelf ook een goed gevoel over hebt.Hier in huis komen ook geen goedkope brokken of goedkoop kvv.Ik heb daar zelf geen goed gevoel over.
Weet je. Feit blijft gewoon dat er zo ontzettend veel merken zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De 1 zal zweren bij het een (goedkoop of niet) terwijl de ander zweert bij het andere. Voor welk merk dan ook is er wel iets negatiefs of positiefs te vinden en zul je uiteindelijk gewoon datgene moeten voeren waarbij jij je het beste voelt en waarvan jij denkt dat je hond het daar het goed op doet.
Sommige mensen zweren bij kvv terwijl de ander "vastzit" aan brok bijv. Niks mis mee, dus gewoon datgene doen waarbij jij denkt dat je het goed doet voor je hond.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Begrijp ik nou goed dat er tumoren en zieke organen verwerkt worden in hondenvoer?!
Hmm, Boris krijgt Eukanuba. Dacht ook door veel gekd uit te geven hem iets goeds te geven. Hij krijgt wel biologische kip, dat dan weer wel . Eet zelf geen vlees, en als ik het koop is het biologisch.
Het combineren van brok (zowel geperst als geëxpandeerd) met kvv is volgens mij, volgens de laatste bevindingen veel minder 'erg' dan werd beweerd.
Hij heeft erg gevoelige darmen, dit gaat goed en ik durf dus niet te 'experimenteren'. Pas als ik het idee heb dat hij het toch niet zo goed doet op FF dan stap ik over.
Inne schreef:Begrijp ik nou goed dat er tumoren en zieke organen verwerkt worden in hondenvoer?!
Hmm, Boris krijgt Eukanuba. Dacht ook door veel gekd uit te geven hem iets goeds te geven. Hij krijgt wel biologische kip, dat dan weer wel . Eet zelf geen vlees, en als ik het koop is het biologisch.
nu is eukanuba niet zo een heel fijn merk en ik ben zeker niet kapot van de kwaliteit van de brokken, het is zowiezo een amerikaans bedrijf en die mogen aan andere eise voldoen dan de andere niet amerikaanse fabrikanten.
Ik zou zeggen google er eens op en kijk wat eruit komt.. en mss kan je toch eens kijken voor een ander merk.. maar dat is uiteraard geheel aan jezelf.
Inne schreef:Begrijp ik nou goed dat er tumoren en zieke organen verwerkt worden in hondenvoer?!
Hmm, Boris krijgt Eukanuba. Dacht ook door veel gekd uit te geven hem iets goeds te geven.
Ik geloof er niks van dat er tumoren enz in brokken zitten dat is gewoon bangmakerij.Eukanuba is een prima merk en als je hond het er goed op doet dan zou ik het lekker zo laten.Iemand zei al eerder in dit topic er is van ieder merk(duur of goedkoop)wel wat aan te merken.
Feit is dat een geperste brok beter is dan een krokante brok, om de simpele reden dat de ingrediënten in geperste brokken minder hoog verhit worden en ze dus beter opneembaar zijn.
Versvoer is verreweg de meest goed opneembare hondenvoeding, daarna zelf gekookt, dan geperste brok, dan krokante brok en daarna heb je nog kuipjes en frolic enzo.
Dus kies wat je zelf graag wil, maar wees wel bewust van je keuze, de voor en nadelen ervan
May Linn schreef:Feit is dat een geperste brok beter is dan een krokante brok, om de simpele reden dat de ingrediënten in geperste brokken minder hoog verhit worden en ze dus beter opneembaar zijn.
Versvoer is verreweg de meest goed opneembare hondenvoeding, daarna zelf gekookt, dan geperste brok, dan krokante brok en daarna heb je nog kuipjes en frolic enzo.
Dus kies wat je zelf graag wil, maar wees wel bewust van je keuze, de voor en nadelen ervan
Wie zegt dat het een feit is dat geperst beter is dan krokant?Feit is voor mij dat wij nu 2 honden hebben die absoluut niet tegen geperste brokken kunnen.Het komt er waterdun van achteren weer uit.iets wat ze beide op krokante brok niet hebben.