Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
, ja dat ontgaat mij ook echt , lijkt me heel erg zinloos, hopelijk kunnen ze nog op een andere veilige plek verder gaan en jongen gaan krijgen en grootbrengen
Jaap* schreef:Jagers
Er wordt hier ook alweer volop vergiftigd. Stomme klootzakken.
Jeetje wat een triest gedoe allemaal Jaap, maar wat hebben ze nou last van een paar buizerds denk ik dan
Tja. Dan zijn er weer een paar lokale minderbegaafden die een veel te grote broek aantrekken en besloten hebben dat er teveel zijn en dat ze, omdat het anders een janboel wordt , dood moeten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Bizar hoor Jaap , ik weet wel dat er vorig jaar werd gewaarschuwd dat er nesten werden leeggeroofd omdat de eieren en of jonkies veel geld opleveren, vandaar voorzichtigheid met locaties, maar tegen dit kan je niet op.
Staatsbosbeheer, en ik kreeg deze link om het te melden en dat ga ik ook doen. http://www.aid.nl/groendesk" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaap* schreef:Ja, dat zou ik ook doen. Al was het maar voor de statistieken
Precies. En wie weet wordt de dader gesnapt.
In het stukje polder achter mijn huis is een ooievaar gedood (beschoten en kop afgehakt ) en er wordt - gelukkig- heel serieus naar een dader of daders gezocht. Inclusief buurt-onderzoek.
billy schreef:Staatsbosbeheer, en ik kreeg deze link om het te melden en dat ga ik ook doen. http://www.aid.nl/groendesk" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed van je. Dit soort dingen kunnen gewoon echt niet.
billy schreef:Staatsbosbeheer, en ik kreeg deze link om het te melden en dat ga ik ook doen. http://www.aid.nl/groendesk" onclick="window.open(this.href);return false;
Eh.... niet om het een of ander, maar waarom zou de boom niet "gewoon" gerooid kunnen zijn als deel van het bos-onderhoud? Moet er hier perse sprake zijn van boze opzet? Ik vind dat zo ver gezocht eerlijk gezegd ;-(
Suzanne123 schreef:Eh.... niet om het een of ander, maar waarom zou de boom niet "gewoon" gerooid kunnen zijn als deel van het bos-onderhoud? Moet er hier perse sprake zijn van boze opzet? Ik vind dat zo ver gezocht eerlijk gezegd ;-(
Suzanne
oja? je rooit geen bomen, met een bewoond nest.
dat is namelijk geen bos-onderhoud, maar bos vernieling.
Suzanne123 schreef:Eh.... niet om het een of ander, maar waarom zou de boom niet "gewoon" gerooid kunnen zijn als deel van het bos-onderhoud? Moet er hier perse sprake zijn van boze opzet? Ik vind dat zo ver gezocht eerlijk gezegd ;-(
Suzanne
Gerooid in het kader van bos-onderhoud terwijl er een buizerd in broed , dan krijgt SBB zichzelf op zijn dak, wegens nestverstoring.
Het is gewoon verboden dit heeft niets met onderhoud te maken maar met kwade opzet.
Suzanne
Maar zou iemand van zo'n bedrijf wat op verzoek aangemerkte bomen rooit daar nou echt naar kijken?
In bospercelen waar ik loop staan "legio" bomen gemerkt die gerooid moeten worden... werklui rooien dan toch gewoon?
Stel dat net die boom gemerkt is voor rooien... en dat bedrijf komt, dan wordt zo'n boom toch gewoon platgelegd?
Dat mensen van staatsbosbeer en vogelaars weten dat zo'n nest er is, ja, maar anderen?
Ik weet niet hoor, maar ik heb zo mijn twijfels over opzet...?
Suzanne
Maar zou iemand van zo'n bedrijf wat op verzoek aangemerkte bomen rooit daar nou echt naar kijken?
In bospercelen waar ik loop staan "legio" bomen gemerkt die gerooid moeten worden... werklui rooien dan toch gewoon?
Stel dat net die boom gemerkt is voor rooien... en dat bedrijf komt, dan wordt zo'n boom toch gewoon platgelegd?
Dat mensen van staatsbosbeer en vogelaars weten dat zo'n nest er is, ja, maar anderen?
Ik weet niet hoor, maar ik heb zo mijn twijfels over opzet...?
Suzanne
Natuurlijk is het opzet. Als het gaat om onderhoud worden bomen in de regel sowieso gerooid als ze geen blad meer (of nog geen) blad hebben.
En dan is het nu ook nog eens midden in het broedseizoen. Denk je nu echt dat mensen bij Staatsbosbeheer geen rekening houden met het broedseizoen? Hoe naïef...
Naief, dat zal dan wel, maar ik vind het zo vergezocht? Wat bereik je ermee?
SBB zal heus wel opletten, maar zo'n bedrijf wat het onderhoud doet is doorgaans niet van sbb, maar een "extern bedrijf"... daar zie ik er het hele jaar door van die bedrijfskarretjes door het bos gaan... ik kan me niet voorstellen dat die ook maar ergens op letten eerlijk gezegd. Stom? Ongetwijfeld, maar boze opzet?
Ik kan me er geen voorstelling van maken dat het opzet zou zijn? Waarom dan?
Suzanne123 schreef:Naief, dat zal dan wel, maar ik vind het zo vergezocht? Wat bereik je ermee?
SBB zal heus wel opletten, maar zo'n bedrijf wat het onderhoud doet is doorgaans niet van sbb, maar een "extern bedrijf"... daar zie ik er het hele jaar door van die bedrijfskarretjes door het bos gaan... ik kan me niet voorstellen dat die ook maar ergens op letten eerlijk gezegd. Stom? Ongetwijfeld, maar boze opzet?
Ik kan me er geen voorstelling van maken dat het opzet zou zijn? Waarom dan?
Suzanne
Lees het hele topic anders even. Het zullen wel eieren-jonge vogel dieven zijn of jagers die bang zijn voor concurrentie.
Nee Nanna, je moet echt van het pad af door een stuk weiland en dan een laatste stukje bos, daar was het nest, het is gewoon een bewuste actie, je komt daar niet zomaar langs namelijk, triest maar waar.
Vandaag al wel weer de buizerd gezien, ik hoop dat ze een nieuw nest gaan maken, maar het liefst wat verder weg dit keer.