Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed idee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Goed idee?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik krijg het met afzwakkende Jack niet voor elkaar om Lilo dagelijks de beweging te geven waar zij behoefte aan heeft. Naast de fiets lukt voor geen meter, en een half uurtje extra los rennen is leuk, maar dat stelt eigenlijk niks voor ,en ik wil Jack liever niet nog langer per dag alleen laten.

Nou heb ik dus een zoon die hard loopt om conditie op te bouwen (vraag me niet waarom, hij heeft meer conditie en spieren dan ik ooit heb gehad), maar hij vind het rennen wel saai, dus we bedachten dat hij ook samen met Lilo zou kunnen rennen.

Moeten we dat heel voorzichtig opbouwen of kan hij meteen beginnen met een half uurtje en daarvanaf uitbouwen? Lilo heeft op zich een beste conditie, mankeert nul en zit redelijk in de spieren. Ze zal dus ook best vrolijk meerennen, maar ik wil niet dat ze last krijgt omdat er opeens teveel gevraagd wordt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Goed idee?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Kan je zoon niet een beetje inschatten hoe Lilo het doet tijdens het lopen?

Ik zie hier wel vaker joggers met een hond (los en vast), het kan prima denk ik.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

sjaak-k schreef:Kan je zoon niet een beetje inschatten hoe Lilo het doet tijdens het lopen?

Ik zie hier wel vaker joggers met een hond (los en vast), het kan prima denk ik.
Lilo geeft niet echt grenzen aan, dus vandaar dat ik het vraag. Ze zou ook best meteen een uur mee rennen, maar ik vraag me af of dat niet teveel belasting ineens is.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hanneke2 schreef:
sjaak-k schreef:Kan je zoon niet een beetje inschatten hoe Lilo het doet tijdens het lopen?

Lilo geeft niet echt grenzen aan, dus vandaar dat ik het vraag. Ze zou ook best meteen een uur mee rennen, maar ik vraag me af of dat niet teveel belasting ineens is.
Anders gewoon een weekje aankijken, eerst eens 15 min, gaat het de rest van de dag prima, dan een keer 20 etc. Hoe lang loopt je zoon?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Hanneke2 schreef:

Anders gewoon een weekje aankijken, eerst eens 15 min, gaat het de rest van de dag prima, dan een keer 20 etc. Hoe lang loopt je zoon?
Zoon rent met gemak een uur, maar ik denk dat eerst een kwartiertje (want het is toch een heel ander soort beweging dan op eigen gelegenheid rennen) wel verstandig is.
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

ik ren ook met de honden en ben een geoefende loper. Bij deze wil ik je zoon waarschuwen, met honden lopen aan de lijn maakt je een stuk kwetsbaarder voor blessures. Zowie (podenco mix) wil echt vooruit en maakt dat ik tijdens een training makkelijk 12 km per uur haal, normaal train ik 11 km per uur. Bij Zowie moet ik ook alert zijn op eendjes en ganzen want daar gaat ze graag heen.
Honden hier vinden het hardlopen aan de lijn wel leuk maar het kost ook hen veel meer energie dan lopen in het bos. (het eentonige ritme maakt ze een beetje "slaperig") Zowie kan echter makkelijk alles aan wat ik doe. Meestal kom ik tot de 16 km met een duurloop en dat is een lachertje voor haar. Wel loop ik dan op plaatsen waar haar voetbedjes niet steeds op steen zijn maar ook vaak op gras/zand.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou het zeker met 10 minuten opbouwen, want de hond moet leren dat hij in 1 tempo meeloopt zonder te plassen, poepen of snuffelen. Het is dus naast het rennen ook het "anders zijn".
En, ik zou het met dit weer niet doen; het is al te warm.
Als het warmer is dan 20 graden wordt het afgeraden (en ik zie dat ook wel zo....) zeker voor een in feite ongeoefende hond in mee-hardlopen.

(Dit geldt ook voor lopen naast de fiets... ook met dit weer niet doen, of 'smorgens vroeg of 'savonds laat natuurlijk)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”