Inmiddels is Snuf gecastreerd. Hij is nu bij na 7 jaar en bij hem begon hetzelfde gedonder als ik toen met Nick ook heb gehad.
Het begint met wat lijkt op een blaasontsteking. Daar een kuur voor gehad, maar binnen 3 maanden weer een blaasontsteking. Dat leek me een beetje aan de snelle kant. Toen hij de eerste keer een kuur kreeg (Clavubactin = breedspectrum antibiotica) hadden ze ook meteen urinemonster naar het lab gestuurd. Er bleek een bepaalde bacterie in te zitten (ze noemden het iets van Coli) en daarom zou de kuur dus 6 weken moeten duren i.p.v. de normale 2 weken. Echter, binnen 3 maanden had Snuf weer blaasontsteking.
DA raadde mij aan dan toch eerste maar een een echo van de prostaat te laten maken om te kijken of daar niet iets mee was.
Op Goede Vrijdag dus geweest voor de echo in Gorinchem. En wat schetst mijn verbazing? Zegt de echoscopiste aldaar: ja, maar as die bacterie is aangetroffen in de urine, kun je er donder op zeggen, dat die van de prostaat komt. M.a.w., wat kom je dus eigenlijk doen voor een echo?
Wat wil het geval, Snuf heeft maar 1 ingedaalde teelbal, dus ergens binnenin zal die 2e moeten zitten. Dus kon ze daar meteen naar gaan zoeken. Toch eerst nog maar even de prostaat gecheckt en ja hoor, er was een abces zichtbaar. Het hele probleem zou dus opgelost kunnen worden door zo snel mogelijk een castratie te laten doen en onmiddelijk met Clavubactin te stoppen en met een andere medicijn te starten. De 2e teelbal heeft ze overigens niet kunnen vinden, dus ik balen natuurlijk, want wat voor zin heeft een halve castratie dan? De castratie is er juist om de hormoonproductie een halt toe te roepen, waardoor de prostaat tot rst zou komen.
Op 9 april is Snuf onder het mes gegaan bij mijn eigen DA en die heeft ook de 2e teelbal gevonden en verwijderd. Het lijkt goed te gaan met Snuf en ik zie geen bloedverlies meer in de vorm van bloeddruppels op de vloer. Hij kan nu ook weer grotere plasjes doen ipv alleen maar van die knullige kleine plasjes. Hij krijgt nog wel medicatie om de bacterieën in zijn prostaat tegen te gaan en dat is ook een kuur van in totaal 6 weken en daar was ik meteen na de echo mee begonnen.
Ik hoop echt dat Snuffemans er weer helemaal vanaf komt. Potverdikkie, is tie ook geen hele man meer, maar goed, als tie verder maar geen last meer heeft, is het toch missie geslaagd.