Vanmorgen direct de DA gebeld want zelfs lopen wil niet dus dit wordt straks een kort rondje. Ik hoop dat ik gelijk heb dat het zijn anaal klier is, maar ik wist niet dat dit zo zeer kon doen bij een hond. Om 20 over 10 moeten we er zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spikey heeft last van zijn anaalklier, vraag over operatie?
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Spikey heeft last van zijn anaalklier, vraag over operatie?
Zo dan kom ik gisteravond thuis van mijn werk doet Spikey raar. Hij vliegt als een gek bij mij op schoot en voor een hond die nooit bij je op schoot zit is dat erg raar. Hij wil zelfs bijna in me kruipen. Ik merk aan zijn gedrag dat hij ergens pijn heeft maar waar?
Mijn man vertelde me ondertussen dat ze dachten dat hij wat met zijn pootjes had want hij liep zo raar. Staart tussen zijn poten kop om laag steeds gaan zitten en dan een van zijn achterpoten optillen. Nu zou dat best kunnen dus het onderzoek begon. En ja als ik aan een van de pootjes kom begint hij te smakken. Ik kan echter niets vinden en kreupel loopt hij ook niet. Tot ik perongeluk te dicht bij zijn anus kom hij begint op eens heftig te piepen en lucht te happen. Dwz als ik het baasje niet was geweest had hij gebeten. Ik heb goed gekeken of ik daar verder wat kon zien maar het is alleen maar wat rood en niet dik of zo. Maar zelfs met een vochtig doekje mag ik er niet aan komen.
Vanmorgen direct de DA gebeld want zelfs lopen wil niet dus dit wordt straks een kort rondje. Ik hoop dat ik gelijk heb dat het zijn anaal klier is, maar ik wist niet dat dit zo zeer kon doen bij een hond. Om 20 over 10 moeten we er zijn.
Laatst gewijzigd door blacky op 21 apr 2010 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
annika163
- Zeer actief
Re: Spikey heeft last van zijn annaalklier?
heel veel succes
-
Baily&Luna
- Zeer actief
ben benieuwd wat het is, als ze normaal last hebben van de anaalklieren gaan ze toch met de bips over de grond trekken?!
Heel veel succes in ieder geval
Heel veel succes in ieder geval
- blacky
- Zeer actief
Het waren dus zijn anaalklieren. En hoe!!! Er was er een zo groot en dik dat ze die niet goed leeg kon krijgen. Ze twijfelde of ze hem zou verdoven maar ze heeft er nu voor gekozen om hem een AB en Prednison mee te geven. Volgende week terug en dan probeerd ze of ze hem dan wel goed leeg kan krijgen. Lukt het dan ook niet en is de anaalklier nog steeds zo groot. (was volgens haar echt giga) Dan wordt het en operatie waarbij ze de anaalklier openklappen.
Ik vind het echt heel erg hij moet er al heel lang last van hebben en ik heb niets gemerkt :N: Kon wel janken bij de Da. Hij was al helemaal ingedroogd dwz dat wat er in zat was heel taai en bloedig. De klier zelf ook kei hard.
Na een spuit met pijnstillers moet het nu wel beter gaan. Maar wat is dat erg zeg. Het is niet erg genoeg om ze een roesje te geven, want dat is erg belastend, maar het is zo pijnlijk dat de hond niet weet hoe hij het heeft.
En dan volgende week weer
Hij wil nu niets van mij weten. Want ja ik heb hem samen met de assistente vast gehouden.
En dat terwijl hij nooit dunne ontlasting heeft en ook niets heeft laten merken. Vanaf nu elke maand maar laten na kijken denk ik?
Ik vind het echt heel erg hij moet er al heel lang last van hebben en ik heb niets gemerkt :N: Kon wel janken bij de Da. Hij was al helemaal ingedroogd dwz dat wat er in zat was heel taai en bloedig. De klier zelf ook kei hard.
Na een spuit met pijnstillers moet het nu wel beter gaan. Maar wat is dat erg zeg. Het is niet erg genoeg om ze een roesje te geven, want dat is erg belastend, maar het is zo pijnlijk dat de hond niet weet hoe hij het heeft.
En dan volgende week weer
Hij wil nu niets van mij weten. Want ja ik heb hem samen met de assistente vast gehouden.
En dat terwijl hij nooit dunne ontlasting heeft en ook niets heeft laten merken. Vanaf nu elke maand maar laten na kijken denk ik?
- blacky
- Zeer actief
Re: Spikey heeft last van zijn anaalklier, vraag over operatie?
Spikey moet waarschijnlijk geopereerd worden. De dierenarts wil hierbij niet zijn anaalklier verwijderen maar hem openklappen. Kent iemand deze vorm van anaalklier operatie?
Volgende week woensdag moet ik met Spikey weer bij haar zijn en wordt hierover beslist. Van te voren ben ik nu info aan het inwinnen. Wie kan mij hier dan bij helpen of heeft een hond die deze operatie ook heeft gehad.
Volgende week woensdag moet ik met Spikey weer bij haar zijn en wordt hierover beslist. Van te voren ben ik nu info aan het inwinnen. Wie kan mij hier dan bij helpen of heeft een hond die deze operatie ook heeft gehad.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Heb geen ervaring met die operatie, maar wil even reageren op je schuldgevoel.
Vorig jaar augustus zag ik bij mijn hondje een rode verdikking naast de anaalklier.
Ik schrok me rot. De dag erop was het vuriger en dikker. Ze had ook koorts. Ik ben toen naar de spoedkliniek gegaan en die constateerde een anaalklierabces. Ik kreeg pijnstillers mee. Ze vermoedde dat het abces vanzelf zou opengaan, zo niet dan maandags naar de dierenarts. Op maandagochtend barstte het abces gelukkig vanzelf, anders had de dierenarts moeten ingrijpen. Ze kreeg toen antibiotica en de klieren werden met een speciaal goedje gespoeld. Dit heb ik weken achter elkaar moeten laten herhalen, want helemaal over ging het niet. Heb toen ook met de gedachte gespeeld om te opereren, maar ik houd niet zo van narcoses.
Het gekke is dat ik twee maanden daarvoor was overgestapt op KVV en de ontlasting juist beter werd dan daarvoor. Het was vaster dan voorheen.
Vorig jaar augustus zag ik bij mijn hondje een rode verdikking naast de anaalklier.
Ik schrok me rot. De dag erop was het vuriger en dikker. Ze had ook koorts. Ik ben toen naar de spoedkliniek gegaan en die constateerde een anaalklierabces. Ik kreeg pijnstillers mee. Ze vermoedde dat het abces vanzelf zou opengaan, zo niet dan maandags naar de dierenarts. Op maandagochtend barstte het abces gelukkig vanzelf, anders had de dierenarts moeten ingrijpen. Ze kreeg toen antibiotica en de klieren werden met een speciaal goedje gespoeld. Dit heb ik weken achter elkaar moeten laten herhalen, want helemaal over ging het niet. Heb toen ook met de gedachte gespeeld om te opereren, maar ik houd niet zo van narcoses.
Het gekke is dat ik twee maanden daarvoor was overgestapt op KVV en de ontlasting juist beter werd dan daarvoor. Het was vaster dan voorheen.
- blacky
- Zeer actief
hier ook nooit wat gemerkt. Als ik hem kam dan moet zijn broek ook en dan knip ik de haren rond de anus weg. Nooit watgezien of gemerkt. Nu wel het gebied is nu erg rood en onder de anus zit een bult ter grote van een ei. (je kunt zien dat dit inwendig is)
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Ik heb geen verstand van het openklappen van een anaalklier, heeft de da gezegd waarom hij voor deze vorm van opereren kiest? Ik ben gewoon benieuwd hoor
. Senna had ook heel veel last van haar anaalklieren en die zijn wel verwijderd. Bij haar waren ze sterk vergroot, iedere keer overvuld en liepen dan spontaan leeg, brrr....Ik ben heel blij dat ik dat heb laten doen, ze had na de operatie heel weinig last en herstelde heel snel. Veel succes met Spikey!