Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlees voeren
Moderator: moderatorteam
-
Dj0w
Vlees voeren
Hey,
Ik voer mijn hond nu brokken van t merk Fokker, maar wil vlees erbij gaan voeren, maar weet niet echt hoe, wanneer en hoevaak je dat moet geven, en welk merk? Wat kan je t beste geven? Kan je t overal halen?
Mijn kuvasz is nu bijna een jaar (28e) en weegt 34 kilo.
Ik voer mijn hond nu brokken van t merk Fokker, maar wil vlees erbij gaan voeren, maar weet niet echt hoe, wanneer en hoevaak je dat moet geven, en welk merk? Wat kan je t beste geven? Kan je t overal halen?
Mijn kuvasz is nu bijna een jaar (28e) en weegt 34 kilo.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Re: Vlees voeren
Je kan maaltijden vervangen door compleet KVV te geven, kvv is kant en klaar vers vlees (gemalen) die kan je bij diverse supermarkten kopen, merken zijn smuldier, rodi, carnibest, energique en nog veel meer...Let er wel op dat je compleet geeft als je het vervangt voor brokken.
Voor de rest is er heel veel info op internet te vinden, en mensen hier weten ook veel..let er wel op dat je je wel een beetje inleest hoe of wat, vooral als je helemaal over zou gaan op vers..(samenstellen)
Voor de rest is er heel veel info op internet te vinden, en mensen hier weten ook veel..let er wel op dat je je wel een beetje inleest hoe of wat, vooral als je helemaal over zou gaan op vers..(samenstellen)
Groetjes Lianne
-
Dj0w
ja ik wil niet helemaal overgaan op vlees, maar wil t er bij gaan voeren..lianne05 schreef:Je kan maaltijden vervangen door compleet KVV te geven, kvv is kant en klaar vers vlees (gemalen) die kan je bij diverse supermarkten kopen, merken zijn smuldier, rodi, carnibest, energique en nog veel meer...Let er wel op dat je compleet geeft als je het vervangt voor brokken.
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Waarom wil het erbij voeren?
In ieder geval de merken hier boven genoemd, en je kan rekenen op het dubbele wat hij normaal aan brokken krijgt.
je kan de ene dag brok geven en de andere dag alleen KVV compleet,
In ieder geval de merken hier boven genoemd, en je kan rekenen op het dubbele wat hij normaal aan brokken krijgt.
je kan de ene dag brok geven en de andere dag alleen KVV compleet,

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
het is niet echt verstandig om gebakken brok, in jouw geval fokker en vlees samen tegeven, wat je dan beter kan doen is vlees dagen en brok dagen... er moet 8 uur tussen de brok en vlees maaltijd zitten ivm de vertering.. de brok verteerd anders dan het vlees en als je dat samen zou geven dan kan je maag en darm problemen verwachten.
Als je Fokker wilt blijven geven zou ik dus of vlees en brokdagen doen , of s'morgens brok en dan s'avonds ( meer dan 8 uur later) vlees of andersom...
Qua merk kan je gewoon in de super kijken wat er in het vak ligt, ws ligt er bij de super wel rodi of smuldier, let erop dat je de complete versie neemt en niet de enkelvoudige.
Bij de dierenwinkels hebben ze vaak meerdere merken als carnibest, haaksbarf etc... dat zijn grovere vleesmixen waar ook bot enzo inzit... tis maar net wat je wil en in welke prijsklasse je wil zitten.
Let bij het uitrekenen van de prijs wel goed op de hoeveelheid die je moet voeren van een merk.. een goedkoper merk kan in gebruik duurder zijn dan een ander merk omdat je meer moet voeren ervan.
Als je Fokker wilt blijven geven zou ik dus of vlees en brokdagen doen , of s'morgens brok en dan s'avonds ( meer dan 8 uur later) vlees of andersom...
Qua merk kan je gewoon in de super kijken wat er in het vak ligt, ws ligt er bij de super wel rodi of smuldier, let erop dat je de complete versie neemt en niet de enkelvoudige.
Bij de dierenwinkels hebben ze vaak meerdere merken als carnibest, haaksbarf etc... dat zijn grovere vleesmixen waar ook bot enzo inzit... tis maar net wat je wil en in welke prijsklasse je wil zitten.
Let bij het uitrekenen van de prijs wel goed op de hoeveelheid die je moet voeren van een merk.. een goedkoper merk kan in gebruik duurder zijn dan een ander merk omdat je meer moet voeren ervan.
-
Dj0w
ja ik wil ook de ene dag brok, en de andere dag vlees. Misschien 2x in de week vlees? Misschien ooit wel helemaal overgaan op vlees, maar hij heeft nu net goede ontlasting met Fokker, dus moet het even rustig opbouwen, maar ik vind vlees voeren veel logischer, aangezien het carnivoren zijnjacq1970 schreef:het is niet echt verstandig om gebakken brok, in jouw geval fokker en vlees samen tegeven, wat je dan beter kan doen is vlees dagen en brok dagen... er moet 8 uur tussen de brok en vlees maaltijd zitten ivm de vertering.. de brok verteerd anders dan het vlees en als je dat samen zou geven dan kan je maag en darm problemen verwachten.
-
Dj0w
Welk merk kvv zijn goed? compleet? goedkoop?
Is het eigenlijk goedkoper dan brokken?
-
Dj0w
en mij hond weegt 35 kilo, dus 3% is iets meer dan een kilo voeren, is dit voor 1 hele dag? 1 kilo per dan dan?
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is een Nederlandse internet mythe. Het is niet gebaseerd op feiten.jacq1970 schreef:het is niet echt verstandig om gebakken brok, in jouw geval fokker en vlees samen tegeven, wat je dan beter kan doen is vlees dagen en brok dagen... er moet 8 uur tussen de brok en vlees maaltijd zitten ivm de vertering.. de brok verteerd anders dan het vlees en als je dat samen zou geven dan kan je maag en darm problemen verwachten.
Er zijn honden die de combinatie brokken en rauw niet goed kunnen verwerken maar het overgrote deel kan dat wel.
Als je de rauwe voeding introduceert zoals aangegeven in Het Bottendocument (zie elders bij Voeding), geef je jezelf de mogelijkheid om te ontdekken wat je hond goed verdraagt en niet zo goed verdraagt.
Je hond krijgt de gelegenheid om zonder trauma kennis te maken met rauwe voeding en probleemloos over te stappen na de introductieperiode.
Succes en vriendelijke groet,
Ignit Bekken
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
Het is een beetje een dooddoener, maar voer is goed als jouw hond het er goed op doet.Dj0w schreef:Welk merk kvv zijn goed? compleet? goedkoop?
Dat zal dus een kwestie zijn van uitproberen. Er zijn heel veel honden die het geweldig doen op Smuldier (vlees compleet en pens/vlees compleet). Smuldier is bij veel supermarkten in de diepvries verkrijgbaar en kost (bij AH) iets van €0,50 per 400 gram. Reken het verschil maar uit t.o.v. de brokken die je voert.
Over de hoeveelheden per dag kan ik weinig zinnigs zeggen, die krummels van mij krijgen 75 gram per dag
*edit: Maar voeren doe je voornamelijk op het oog. Je houdt een richtlijn aan en wordt de hond te dik geef je wat minder en wordt hij te schraal voer je iets meer... Succes!

-
Dj0w
carnibest.. iemand hier ervaring mee?
- Dondersteen
- Zeer actief
Geen ervaring mee ,ik stel het zelf samen
(BARF)
maar CB is wel goed,ik vind het wel prijzig.
Je kan afwisselen,rodi/CB/smuldier als het maar compleet op staat.
maar CB is wel goed,ik vind het wel prijzig.
Je kan afwisselen,rodi/CB/smuldier als het maar compleet op staat.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik voer ochtends vers en avonds brok.. en hier hebben ze nergens last van... 
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Carnibest is een goede kvv, alleen duurder dan Rodi, Smuldier b.v. Dus je kan zelf kijken waar jouw hond het het beste op doet. Afwisseling is altijd goed. Ik geef mijn honden Smuldier pens/vlees compleet en sinds kort wissel ik dat af met compleet versvlees van Lotgering: http://www.lotgering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn hond van 35 kg. krijgt 800 gram per dag, en mijn hond van 24 kg. krijgt 400 gram. Maar dat kan per hond verschillen. Een erg actieve hond zal wat meer eten.
Je kan zelf kijken wanneer je brokken of vlees wilt geven. Wat je zelf het makkelijkste vind. Dus als je drie dagen brok en vier dagen kvv wilt geven is dat ook prima. Ik denk dat je hond het verse vlees erg lekker zal vinden!
Mijn hond van 35 kg. krijgt 800 gram per dag, en mijn hond van 24 kg. krijgt 400 gram. Maar dat kan per hond verschillen. Een erg actieve hond zal wat meer eten.
Je kan zelf kijken wanneer je brokken of vlees wilt geven. Wat je zelf het makkelijkste vind. Dus als je drie dagen brok en vier dagen kvv wilt geven is dat ook prima. Ik denk dat je hond het verse vlees erg lekker zal vinden!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Cootje1963
Ik zelf vind Carnibest het beste wat je kunt voeren.Alleen de prijs :N: . Wij hebben 2 volwassen Labradors en die lusten ook wel wat.Toen we nog maar 1 hond hadden gaven we die ook enkel Carnibest maar nu met 2 honden voeren we er ook wat brok bij om zo de kosten wat te drukken.
- dagmar88
- Zeer actief
Nooit overwogen om zelf samen te stellen?Cootje1963 schreef:Ik zelf vind Carnibest het beste wat je kunt voeren.Alleen de prijs :N: . Wij hebben 2 volwassen Labradors en die lusten ook wel wat.Toen we nog maar 1 hond hadden gaven we die ook enkel Carnibest maar nu met 2 honden voeren we er ook wat brok bij om zo de kosten wat te drukken.
-
Dj0w
Ik ben al 2 dagen aan het informeren, en kijken en vergelijken, maar begrijp er nog niet veel van
Barf is dus zelf samenstenne, en KVV is gewoon kopen in de super, en is compleet?
Maar Barf is dus weer goedkoper? En hoe kom ik er achter wat ik allemaal moet kopen? samenstellen is toch wel een enorm gedoe? Of ligt dan aan mij
En hoe doen jullie dat dan op vakantie? als je met een caravannetje weggaan en je neemt de hond mee? kan je niet echt makkelijk invriezen enzo?
Fodor heeft nogal gevoelige darmen, daarom overweeg ik om helemaal over te stappen op vers vlees.
Maar Barf is dus weer goedkoper? En hoe kom ik er achter wat ik allemaal moet kopen? samenstellen is toch wel een enorm gedoe? Of ligt dan aan mij
En hoe doen jullie dat dan op vakantie? als je met een caravannetje weggaan en je neemt de hond mee? kan je niet echt makkelijk invriezen enzo?
Fodor heeft nogal gevoelige darmen, daarom overweeg ik om helemaal over te stappen op vers vlees.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik haal het bij de ah 48 cent per bakje smuldier...
ik voer avond brok juist omdat storm gevoelige darmen heeft..
zo kan ik tijdens vakantie makkelijker over op 100% brok want op de camping heb je natuurlijk geen vriezertje
ik voer avond brok juist omdat storm gevoelige darmen heeft..
zo kan ik tijdens vakantie makkelijker over op 100% brok want op de camping heb je natuurlijk geen vriezertje
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Het is zoals jij zegt inderdaad.Dj0w schreef:Ik ben al 2 dagen aan het informeren, en kijken en vergelijken, maar begrijp er nog niet veel vanBarf is dus zelf samenstenne, en KVV is gewoon kopen in de super, en is compleet?
Ik weet niet of Barf zoveel goedkoper is hoor, dat ligt er maar net aan wat je voert.
Smuldier koop ik bij de supermarkten en Duck bij de dierenspeciaalzaak.
Lotgering en AHV bestel ik.
Rodi kan je ook bij de supermarkt kopen.
Je hebt complete en enkelvoudige voeding van kvv: dat staat gewoon op de verpakking.
Op vakantie vries ik in of ik neem brokken mee.
Barfen leek mij ook altijd een enorm gedoe, maar ik heb eens gemaild met dierenarts Tannetje Koning.
Zij legde het me vrij simpel uit door middel van de 'schijf van vijf', maar er zijn ook mensen die alles berekenen volgens mij.
- Dondersteen
- Zeer actief
Het valt wel mee hoor om zelf samen te stellen.
Je moet je even goed inlezen op een forum erover.
Dan maak je een menu ,kunnen altijd mensen je helpen.
Dan zoek je goedkope adressen op.
Ik ben gemiddels 1.50 kwijt per kilo aan BARF.
Nu maak ik al niet eens meer lijstjes wat ze moeten eten.
als je in de super bijvoorbeeld smuldier compleet neemt dan zit er orgaan/bot/spiervlees totaal in.
Kan je ook geven en dan soms iets van BARf er bij doen,hoef je geen rekening met procenten te houden.
Je moet je even goed inlezen op een forum erover.
Dan maak je een menu ,kunnen altijd mensen je helpen.
Dan zoek je goedkope adressen op.
Ik ben gemiddels 1.50 kwijt per kilo aan BARF.
Nu maak ik al niet eens meer lijstjes wat ze moeten eten.
als je in de super bijvoorbeeld smuldier compleet neemt dan zit er orgaan/bot/spiervlees totaal in.
Kan je ook geven en dan soms iets van BARf er bij doen,hoef je geen rekening met procenten te houden.

-
Cootje1963
Nee om eerlijk te zijn wil ik dat niet.Ik voel er niks voor om mijn honden botten en zo te gaan voeren.Kvv was al een hele stap voor ons.We voelen ons prettiger bij brokken en kvv.dagmar88 schreef:Nooit overwogen om zelf samen te stellen?Cootje1963 schreef:Ik zelf vind Carnibest het beste wat je kunt voeren.Alleen de prijs :N: . Wij hebben 2 volwassen Labradors en die lusten ook wel wat.Toen we nog maar 1 hond hadden gaven we die ook enkel Carnibest maar nu met 2 honden voeren we er ook wat brok bij om zo de kosten wat te drukken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inderdaad hier krijgen ze de ene keer alleen KVV, de andere keer alleen vlees, de volgende keer alleen brokken vervolgens een keer alles gemixt, dan weer eens brok met KVV en nooit iets gemerkt dat ze daar iets aan overhouden hoor... dat gaat uitstekend.ignit schreef:Dit is een Nederlandse internet mythe. Het is niet gebaseerd op feiten.jacq1970 schreef:het is niet echt verstandig om gebakken brok, in jouw geval fokker en vlees samen tegeven, wat je dan beter kan doen is vlees dagen en brok dagen... er moet 8 uur tussen de brok en vlees maaltijd zitten ivm de vertering.. de brok verteerd anders dan het vlees en als je dat samen zou geven dan kan je maag en darm problemen verwachten.
Er zijn honden die de combinatie brokken en rauw niet goed kunnen verwerken maar het overgrote deel kan dat wel.
Als je de rauwe voeding introduceert zoals aangegeven in Het Bottendocument (zie elders bij Voeding), geef je jezelf de mogelijkheid om te ontdekken wat je hond goed verdraagt en niet zo goed verdraagt.
Je hond krijgt de gelegenheid om zonder trauma kennis te maken met rauwe voeding en probleemloos over te stappen na de introductieperiode.
Succes en vriendelijke groet,
Ignit Bekken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Hier Roxy van 50kg die 500gram KVV per dag eet. En Jaap van ca. 60kg die 1 kilo per dag eet.
Wanneer je een grote vriezer hebt kun je wat dingen gaan bestellen. Bv Bibi (in mijn ogen vergelijkbaar met Carnibest, maar wel goedkoper), Kivo (vrij vet en voordelig), Lupa (http://www.lupadiervoeding.nl" onclick="window.open(this.href);return false;), etc.
Succes.
Wanneer je een grote vriezer hebt kun je wat dingen gaan bestellen. Bv Bibi (in mijn ogen vergelijkbaar met Carnibest, maar wel goedkoper), Kivo (vrij vet en voordelig), Lupa (http://www.lupadiervoeding.nl" onclick="window.open(this.href);return false;), etc.
Succes.
-
Dj0w
is voor een hond van 50kg 500 niet te weinig dan? Ik kwam uit op 1 kilo en mijn hond is 35 kilo..Brigitte30 schreef:Hier Roxy van 50kg die 500gram KVV per dag eet. En Jaap van ca. 60kg die 1 kilo per dag eet.
Succes.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,Cootje1963 schreef:Ik zelf vind Carnibest het beste wat je kunt voeren.Alleen de prijs :N: . Wij hebben 2 volwassen Labradors en die lusten ook wel wat.Toen we nog maar 1 hond hadden gaven we die ook enkel Carnibest maar nu met 2 honden voeren we er ook wat brok bij om zo de kosten wat te drukken.
Zou dan ipv die brok een aanvulling met Smuldier of Naturis of Kivo wat kunnen zijn??
Ook compleet
Suzanne
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Hier ook... De ene keer krijgt 'ie kvv, de volgende vers vlees en dan de keer erop weer brokken. Maakt hier echt niks uit.malinois schreef:Inderdaad hier krijgen ze de ene keer alleen KVV, de andere keer alleen vlees, de volgende keer alleen brokken vervolgens een keer alles gemixt, dan weer eens brok met KVV en nooit iets gemerkt dat ze daar iets aan overhouden hoor... dat gaat uitstekend.

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier ook jaren brokken gegeven met vers, zonder problemen. Ik denk dat de honden die er problemen mee hebben, net die honden zijn die men voorzichtig eten geeft, alles gescheiden volgens de vele mythes op internet. Hier hebben ze altijd van pups af aan alles door elkaar gegeten en ik denk ook dat dat er veel mee te maken heeft. Nooit geen problemen gehad.
-
Cootje1963
Het is wel eens ter sprake gekomen.Maar ik kan er niks aan doen maar ik heb iets tegen dat goedkope spul.Op de een of andere manier vertrouw ik het niet zo.Het is te goedkoop om goed te kunnen zijn denk ik.Suzanne123 schreef:Hoi,Cootje1963 schreef:Ik zelf vind Carnibest het beste wat je kunt voeren.Alleen de prijs :N: . Wij hebben 2 volwassen Labradors en die lusten ook wel wat.Toen we nog maar 1 hond hadden gaven we die ook enkel Carnibest maar nu met 2 honden voeren we er ook wat brok bij om zo de kosten wat te drukken.
Zou dan ipv die brok een aanvulling met Smuldier of Naturis of Kivo wat kunnen zijn??
Ook compleeten ... eh.. nou ja... geen brok dus
Suzanne
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Roxy is gecastreerd en als ik ze meer geef komt ze aan. Ik vul wel aan met sperziebonen, anders heeft ze nog honger.Dj0w schreef:is voor een hond van 50kg 500 niet te weinig dan? Ik kwam uit op 1 kilo en mijn hond is 35 kilo..Brigitte30 schreef:Hier Roxy van 50kg die 500gram KVV per dag eet. En Jaap van ca. 60kg die 1 kilo per dag eet.
Succes.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ken zoveel honden die het stralend doen op smuldier compleet om niet overtuigd te raken dat het prima isCootje1963 schreef:Het is wel eens ter sprake gekomen.Maar ik kan er niks aan doen maar ik heb iets tegen dat goedkope spul.Op de een of andere manier vertrouw ik het niet zo.Het is te goedkoop om goed te kunnen zijn denk ik.Suzanne123 schreef:Hoi,Cootje1963 schreef:Ik zelf vind Carnibest het beste wat je kunt voeren.Alleen de prijs :N: . Wij hebben 2 volwassen Labradors en die lusten ook wel wat.Toen we nog maar 1 hond hadden gaven we die ook enkel Carnibest maar nu met 2 honden voeren we er ook wat brok bij om zo de kosten wat te drukken.
Ook compleeten ... eh.. nou ja... geen brok dus
Suzanne