Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Preventief glucosamine geven?
Moderator: moderatorteam
-
Big Noa
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
Preventief glucosamine geven?
Goedemiddag,
Wij hebben een Duitse Dog pup van 15 weken en ik vroeg me af of het zinvol is om preventief iets te geven voor de groeipijn (die haar hoogstwaarschijnlijk wel te wachten staat..)?
Ik heb e.e.a. gelezen over Sasha's Blend (maar wel nare bijwerkingen?) en Pijn Compositum van de Groene Os.
Iemand advies?
Bedankt!
Wij hebben een Duitse Dog pup van 15 weken en ik vroeg me af of het zinvol is om preventief iets te geven voor de groeipijn (die haar hoogstwaarschijnlijk wel te wachten staat..)?
Ik heb e.e.a. gelezen over Sasha's Blend (maar wel nare bijwerkingen?) en Pijn Compositum van de Groene Os.
Iemand advies?
Bedankt!
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Re: Preventief glucosamine geven?
niet elke dd-pup krijgt last van groeipijnen , wij hebben het in de 35 jaar dat we doggen hebben nog nooit meegemaakt. Geen puppy voer geven en niet overvoeren en niet overbelasten , ze hebben hier nooit wat extra's gehad 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Big Noa
- nieuw lid
Ontzettend fijn dat er al zo snel reacties op mijn bericht worden gegeven!
Vraagje aan Jip: je schijft 'geen puppy-voer geven'.
Wij voeren Noa Royal Canin Giant Puppy brokken. Naar ik heb begrepen is deze brok speciaal voor de snel groeiende grote hondenrassen ontwikkeld, dus zou je denken dat dit voer geen kwaad moet kunnen wanneer de dog een groeispurt maakt.
Heb jij daar dan een andere mening over? (naast de brokken krijgt Noa per dag 1 plak lam/rijst vlees van Duck > verdeeld over de maaltijden).
Groetjes!
Vraagje aan Jip: je schijft 'geen puppy-voer geven'.
Wij voeren Noa Royal Canin Giant Puppy brokken. Naar ik heb begrepen is deze brok speciaal voor de snel groeiende grote hondenrassen ontwikkeld, dus zou je denken dat dit voer geen kwaad moet kunnen wanneer de dog een groeispurt maakt.
Heb jij daar dan een andere mening over? (naast de brokken krijgt Noa per dag 1 plak lam/rijst vlees van Duck > verdeeld over de maaltijden).
Groetjes!
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik ken die brok verder niet , maar heb even gekeken , er zit 35% eiwitten in . Bij de brok die wij de puppen altijd geven zit 24% in , en die eiwitten moet je juist minderen bij groeipijnen . Ze gingen hier met 10 weken over op de volwassen brok. Ook krijgen ze hier alleen maar geperste brok , de geexpandeerde zwellen veel te veel op in de maag, dat wil je niet bij een dog (maagtorsie). Versvlees is goed om te geven , ze krijgen hier 3 dagen in de week vleescompleet , de rest van de week brokken. Onze oudste staat volledig op vleescompleet.Big Noa schreef: Vraagje aan Jip: je schijft 'geen puppy-voer geven'.
Groetjes!
Veel plezier met je pup , die van ons is nu 7mnd

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
S@ndr@
- Zeer actief
even het calcium gehalte in de gaten houden, als je een supplement geeft, puppy gelatinaat heeft geen toegevoegde calcium en dat heeft een goede reden 
-
Big Noa
- nieuw lid
Nogmaals veel dank allemaal!
We hebben Gelatinaat Puppy aangeschaft!
Groetjes
We hebben Gelatinaat Puppy aangeschaft!
Groetjes
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou niet zomaar preventief dingen gaan geven aan een jonge hond als daar geen aanleiding voor is. Lang niet alle doggen krijgen groeipijnen, zoals Jip ook al aangaf, helemaal niet als ze goed voer krijgen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'