zo vandaag een rondje van een km of 8 uitgekozen..
en jha hoor... net op de laatste km gaat er een grote zwarte boerderij hond midden op de weg zitten (van die boeren weggetjes die niet al te breed zijn)
ik storm over geklikt op zijn slip ketting een stukje door gelopen in de hoop een eigenaar te zien...
nee hoor niets te bekennen..
dus ben ik gaan nadenken over mijn opties.
-ik kon van mijn afstand niet zien of het een reu of teef was.. maar mijn ervaring met boerderij honden zegt reu
als het een teef was kon ik doorlopen.. maar dat wist ik niet..
-ik kon storm muilkorven en doorlopen.. maar die hond zat zo midden op de weg dat ik het idee was dat ie zijn erf + straat aan het verdedigen was en als ik dan met muilkorf langs loopt en hij grijpt storm.. dan kan ik weer van voor af aan beginnen met storm.
- gewoon langs lopen met storm strak naast mij in de slip dat als de andere hond aanvalt storm wat terug kan doen.
- of gewoon weg 8 km terug lopen en te laat komen op mijn werk.
ik koos voor de laatste optie.. ik denk dan maar terug lopen..
gelukkig kwam er net een fietser voorbij die heb ik gevraagd of ie wist bij wie die hond hoorde en of ie aub de eigenaar wilde vragen zijn hond te pakken..... en ik had geluk dat wilde ze
ik kom normaal nooit honden tegen op dat stuk en de boerderij honden worden vaak 2x perdag naar buiten gedaan voor hun plas poeprondje die ze zelf bepalen en dat is meestal ochtends vroeg en laat in de middag..
wat zouden jullie doen in dit geval.. gezien dat je dan met een hond als storm (reu agressief) liep.