Op zich ik Kay niet een moeilijke eter. Als pup at hij goed. Kay is nu 17 maanden en in principe nog steeds geen vervelende eter. Toch gaat het niet helemaal lekker. Als pup lang gezocht naar het juiste voer voor hem. Hij zit al geruime tijd Farmfood he brokken en Versvlees (van verschillende merken omdat ik verschillende complete voeding daarin afwissel). Tot voor kort was het 's ochtends brokken en 's avonds vlees. Kay is de laatste weken flink in de rui (dus misschien heeft probleem ook daar wel mee te maken) Heeft enkele weken geleden op rust gestaan (kwam toen netjes in gewicht aan) En is inmiddels weer back in bussines. Fietst, zwemt, rent, speelt, traint en sport weer vol op. Nu vraagt dat veel energie en juist nu hij meer energie nodig heeft begint hij minder te eten. Met name de ochtend maaltijd gaat er niet in. Heb dus deze week het ritme eens omgedraaid, maar ook nu laat hij 's ochtends zelfs het versvlees staan en kijkt me zielig aan. De brokken liet ik wel een staan, ze worden dan in de loop van de dag toch wel opgegeten, het versvlees wil ik liever niet te lang laten staan en sowieso wil ik voer niet te lang laten staan (uit overweging eventueel voer willen verdedigen tegenover de kat).
Ik twijfel nu om terug te gaan naar 1 x per dag voeren? Misschien is het gewoon geen type ontbijter? Ben alleen bang dat hij van 1 keer per dag helemaal gaat afvallen, want met grote porties, lijkt eten hem nog meer tegen te staan. Nu kreeg hij voorheen een 200 gram versvlees en heb dat deze week opgehoogd naar 400, maar dan lijkt hij dus al niet meer te willen. Het zijn maar gedachtegangen hoor en ik hoop dat jullie er over mee willen denken.
Barfen heb ik ook wel wat uitgeprobeerd, maar ook hier lijk ik zijn smaak niet te kunnen vinden, want behalve spelen, doet hij niet zoveel met het vlees. Ook het versvlees wordt niet meer als heilig en super lekker ervaren.
En hoe moet dat met de brokken? Ik wil dit wel in mate blijven voeren, vanwege vakanties e.d. Zou ik ook bij 1 keer voeren om en om per dag kunnen doen?
Ik doe niet moeilijk en haal een niet opgegeten bak ook best na een halfuur meestal weg. Brokken kunnen later wweer bij volgende maal aangeboden worden, met versvlees vind ik dit toch niet zo'n fijn idee, maar vind het ook zonde om weg te moeten gooien...... en een dag of 2 niet eten vind ik ook niet zo erg, zij het niet dat hij wel enorm schooit en meer paardenpoep op straat oppeuzeld. Ik hou hem bij de paardenpoep weg en hij krijgt noiets voor schooien, maar dit gedrag geeft wel een indicatie dat hij wel honger schijnt te hebben (of slechts alleen lekkere trek).
Heb het idee dat meneer zeker 2 kilo is afgevallen. Nu was hij gelukkig niet te dik, is hij jong, maar dan nog hoop ik niet dat dit door gaat zetten, misschien jullie ideeen?
Zat ook nog aan een andere brok te denken. Een brok die meer aanzet. Voor zo ver ik weet is Cavom vaak te veel voor de meeste honden, maar misschien voor Kay een idee. Hoeft hij niet zo veel te eten, maar krijgt hij toch veel binnen. En Energique heeft volgens mij een sporthonden variant toch? Die zal per portie ook meer energie opleveren neem ik aan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kay en eten
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Re: Kay en eten
Nando was vroeger ook geen ontbijter. Ik gaf hem alleen 's avonds eten, vlak voor het slapen gaan.
Want iemand zei me toen, dat als je het voor het slapen geeft, het voer niet wordt omgezet in energie maar in vet
(ofzoiets, ik ben geen goede uitlegger).
Nu Nando ouder is eet hij 's ochtends wel uit zichzelf.
Ik ben begonnen met een klein beetje en nu gewoon de helft.
Toen ik nog brokken gaf voerde ik inderdaad een tijd Cavom (de groene zakken), om de reden die jij opnoemt.
Ik ken meer mensen met sporthonden die dat voeren.
Want iemand zei me toen, dat als je het voor het slapen geeft, het voer niet wordt omgezet in energie maar in vet
(ofzoiets, ik ben geen goede uitlegger).
Nu Nando ouder is eet hij 's ochtends wel uit zichzelf.
Ik ben begonnen met een klein beetje en nu gewoon de helft.
Toen ik nog brokken gaf voerde ik inderdaad een tijd Cavom (de groene zakken), om de reden die jij opnoemt.
Ik ken meer mensen met sporthonden die dat voeren.
-
Cootje1963
Ik zou brokken niet om en om voeren.Dan liever 1x per dag brok en 1x per dag kvv.En als je liever 1x per dag voert dan zou ik een keuze maken uit òf kvv òf brokken en die dan 's avonds voeren.En kvv zoveel mogelijk merken wisselen om het intressant te houden.Mijn vreetgrage labradors eten alles wat los en vast zit dus ik heb er verder geen eravring mee maar het lijkt me wel een lastig probleem. 
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Heb Kay vanochtend slechts een handje voer gegeven, dat ging er wel aardig goed in. De buurvrouw kwam met de mededeling dat haar teef loops is, dus laten we hopen dat het gewoon dat is. Verder heeft hij totaal geen last van loopse teven overigens. Kan ze gewoon voor bij lopen.
Mijn voorkeur ging inderdaad ook niet helemaal uit om ene dag kvv te geven en andere dag brok. Voelde voor mezelf ook niet helemaal lekker. Dus dan blijft het toch op 2 keer voeren en 's ochtends gewoon veel minder en kijken of ik 's avonds er dan wat meer in kan krijgen.
Zag ook stukje over vlees van Lotgeringer, dat ik misschien ook wel wat voor Kay.
Mijn voorkeur ging inderdaad ook niet helemaal uit om ene dag kvv te geven en andere dag brok. Voelde voor mezelf ook niet helemaal lekker. Dus dan blijft het toch op 2 keer voeren en 's ochtends gewoon veel minder en kijken of ik 's avonds er dan wat meer in kan krijgen.
Zag ook stukje over vlees van Lotgeringer, dat ik misschien ook wel wat voor Kay.