Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou het kunnen zijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Wat zou het kunnen zijn?

Ongelezen bericht door Marieta »

Het hondje van mn ouders thuis, Buster, vertoont wat raar gedrag. Ze hebben hem vanaf Juli 2009 ongeveer.

Hij plaste in het begin toen ze hem hadden al af en toe binnen, maar hij was er net dus daar maak je je niet druk om. Heeft een paar weken geduurd en toen was het over. Heel lang niks meer geweest.
Nu vorige week of 2 weken geleden, was mijn dochtertje Buster een beetje aan het opnaaien (zei gelijk dat ze ermee moest stoppen) en 2 keer kwam ze in de buurt toen hij op de bank lag bij mn moeder en hapte hij. Niet bijten, maar het leek schrik. Ik weet dat dat voor kan komen bij een hond als hij in rust is, maar dit is voor Buster geen normaal gedrag. Hij vond het altijd heerlijk als ze bij hem kwam. Christa werd dan helemaal afgelikt.
Ik dacht dat het kwam, omdat ze zo hard had staan gillen en ze net te ver was gegaan bij hem.

Deze week heeft hij echter ons andere hondje Mushu aangevallen, zo zonder aanleiding. Geen gewonden, maar toch. Ook is hij een paar weken geleden weer begonnen met plassen heeft weer even niet gedaan, maar vorige week weer opnieuw.
Alleen het rare is het volgende:
Mn moeder had ze eten gegeven en hij begon aan de bak van ons andere hondje. Mn moeder stond bij zijn bak en zei, Buster hier is jou eten, gewoon heel normaal. Vervolgens gaat hij heel raar een klein beetje door zn achterpoten staan en begint te plassen.
Mn moeder heeft hem opgepakt en buiten gezet. Normaal stopt een hond dan met plassen, maar Buster liet alles gewoon verder lopen. Buiten neergezet en hij bleef staan in dezelfde houding als hij was neergezet en liet nog steeds alles lopen. Een hele grote plas dus. Heeeel raar.

Ik vindt het iets epileptisch achtig klinken alles bij elkaar. Kan dat? Of heeft iemand nog andere suggesties?
Ik vraag het vrijdag ook ff op mn werk aan de dierenarts na. Aan de buitenkant is niks te zien en het is maar af en toe, dus naar een dierenarts toe gaan wordt ook wat moeilijker. Dus ik dacht eerst es ff hier vragen om mensen dit bekend voorkomt en of jullie nog iedeen hebben?

Dit alles is geen normaal gedrag voor Buster. Vooral het happen niet. Dat is nog nooit eerder gebeurd als deze keer. En mn moeder laat mn dochtertje ook niet haar gan gaan als ze zo aan het gillen is en de hond waordt er opgefokt van. Ik heb ook meteen gezegd dat ze dat absoluut niet mag en ze haar dan ook meteen af moeten leren. Maar toch is het raar gedrag voor bustertje.
Daarnaast is het een kei lief beestje en gek op ons en mn dochtertje.

Alvast bedankt!

Groetjes Marieta.
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Re: Wat zou het kunnen zijn?

Ongelezen bericht door gemini6 »

Is er psychisch iets met hem gebeurd?? Misschien kan een gedragstherapeut helpen??
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Hoe oud is Buster? Misschien iets van dementie ofzo? Van dat plassen lijkt mij toch medisch, hij voelt het waarschijnlijk niet goed en kan niet stoppen, geen controle erover..
Wat betreft het happen weet ik niet, het enige wat ik kan vertellen is dat de hond van mn ouders altijd gek was op mn neefje, hij wordt nu wat ouder, is ruim 2 nu en de hond moet niks meer van hem hebben...nooit niks gebeurd maar denken dat het heeft te maken met het ouder worden van het kind en de daarbij horende gedragingen...overigens heeft de hond nooit lelijk gedaan, ze loopt alleen weh en ontwijkt mn neefje...
Groetjes Lianne
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Pas geleden heb ik een topic geopend over een TIA of CVA en gedragsverandering. Daar moest ik aan denken toen ik jouw topic las. Is dat misschien een mogelijkheid? Heel vervelend trouwens, ik hoop dat zijn gedrag weer opknapt!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Marieta
Zeer actief

lianne05 schreef:Hoe oud is Buster? Misschien iets van dementie ofzo? Van dat plassen lijkt mij toch medisch, hij voelt het waarschijnlijk niet goed en kan niet stoppen, geen controle erover..
Wat betreft het happen weet ik niet, het enige wat ik kan vertellen is dat de hond van mn ouders altijd gek was op mn neefje, hij wordt nu wat ouder, is ruim 2 nu en de hond moet niks meer van hem hebben...nooit niks gebeurd maar denken dat het heeft te maken met het ouder worden van het kind en de daarbij horende gedragingen...overigens heeft de hond nooit lelijk gedaan, ze loopt alleen weh en ontwijkt mn neefje...
Hij is ongeveer 4 jaar nu bijna. Medisch, weet ik niet. Het lijkt in zn koppie te zitten. Gewoon alles bij elkaar opgeteld. Vooral, omdat hij zo stijf blijft staan en er niet helemaal bij lijkt te zijn. Naast dat andere is hij gek op christa. Nog steeds. Dat happen is nu 1 keer gebeurd. Heb wel tegen mn moeder gezegd het goed in de gaten te houden. Het is gewoon heel raar. Niet de Buster die we kennen. Hij is nog geen jaar bij ons, maar toch zien we dat dit niet de normale buster is.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

-Gaby- schreef:Pas geleden heb ik een topic geopend over een TIA of CVA en gedragsverandering. Daar moest ik aan denken toen ik jouw topic las. Is dat misschien een mogelijkheid? Heel vervelend trouwens, ik hoop dat zijn gedrag weer opknapt!
Heb het gelezen, maar zo erg is het nu ook weer niet. Hij is even afwezig lijkt het zegt mn moeder. En hij hapt ook niet constant, het is 1 keer voorgekomen. Naja 2 keer op een dag en zeker niet doorhappen. Ik leer mn dochter ook zeker niet bij de hond te klieren als die lekker rustig ligt (of het nu op de bank is of niet), maar ze is net 2 en wil dat soms nog niet begrijpen of snapt het soms nog niet.
Hij is zeker niet agressief en reageert ook enorm blij als hij ons Christa ziet. Hij is gek op ons Christa.
Maar alles bij elkaar opgeteld, klopt er gewoon iets niet.

Bedankt voor het meedenken iig :ok:

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”