Katy is als 1 jarige rescue dog opgevangen door de opa en oma van Sam.
Katy was verwaarloosd, slecht behandeld en daardoor onder andere heel bang voor mannen.
Het duurde dan ook een jaar voordat Katy eindelijk een beetje ontdooide naar Grandad, maar vanaf dat moment waren ze onafscheidelijk! Ze kwam nooit boven, maar toen Grandad overleed lag Katy op zijn bed.
Daarna is Sam bij Nan en Katy gaan wonen tot hij naar Nederland verhuisde. Katy was gek op Sam en andersom. Ze sliep ook elke nacht bij hem op het voeteneind van zijn bed. Vandaar dat ik Katy toch ook hier een warm plekje wil geven.
Katy was dol op voetbal, samen met Grandad keek ze elke voetbal wedstrijd op de televisie. Ze werd helemaal happy van het gejuich van het publiek. Geen kans dat je voorbij het sportkanaal kon zappen, want als er voetbal op was, dan had ze dat direkt door!
Eigenlijk hield Katy wel van tv kijken, ‘s middags mocht haar dekentje in de tv kamer. Ze zette zelfs de tv aan, al beet ze ook geregeld in haar enthousiastme eerst een paar keer in het kastje onder de tv. Katy was ook fan van de soap ‘home and away’. Bij de begintune werd ze helemaal gek en draaide in het rond.
De afgelopen jaren, liep Katy naast de scootmobiel van Nan, elke dag een rondje in het bos, later om de dag. Naast het huis speelden de (klein)kinderen vaak op het gras, Katy lag dan naast de regenpijp te kijken. Ze bemoeide zich nergens mee, maar als de bal bij haar kwam, dan was hij stuk.
Gisteren heb ik met mijn schoonmoeder gesproken, Katy wilde al lang niet meer mee naar buiten, sliep heel veel, had artrose in haar pootjes en nu had ze ook een bult in haar nek.
Het was allang tijd voor Katy, maar afscheid nemen is zo moeilijk en met pijnstillers ging het nog net....
Nan is vandaag naar het ziekenhuis gegaan voor een nieuwe heup en Katy kan niet zonder Nan. Ook als Nan een paar dagen bij ons was in het verleden, dan at Katy niet en wilde ze niets meer tot Nan weer thuis kwam.
Vanmorgen is Katy ingeslapen, ze was zo’n 16 jaar. Katy kan weer voetbal kijken met Grandad!