Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fototips gevraagd

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Dollie
Actief

Fototips gevraagd

Ongelezen bericht door Dollie »

Nu kan ik toch best redelijke plaatjes schieten, al zeg ik het zelf.. Maar van die hond.. Het lukt haast nóóit! Als ik nu zo achteraf het fotoboek van zijn eerste jaar bekijk, valt het aan de ene kant wel mee, aan de andere kant.. Ik heb maar één 'perfecte' puppyfoto en toen was ie vijf weken. Leuke actiefoto's lukken ook nog wel, maar een portretfoto waarop ie in de camera kijkt????? Zie hier mijn meest recente poging:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De konijntjes, de achtertuin, de muur van de garage.. Zelfs de lucht is interessanter dan mijn lens.. Hoe doen jullie dat??? Ik zie hier zo veel foto's van voorbeeldige hondjes voorbij komen, het lijken wel volleerde modellen....... :19:

Ohw en als ik hem roep, dan komt ie ook gelijk naar me toe... :denken:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Fototips gevraagd

Ongelezen bericht door Judith »

Ik laat hem zitten, of liggen of wat dan ook. Heb een koekje of speeltje in mijn hand. HIj kijkt dan naar je hand waar het leuke speeltje of heerlijke snoepje in zit.
Dat is zo interresant dat hij heel leuk gaat kijken en hij blijft netjes zitten ik kan zo 10 foto's maken...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik maak gemiddeld 50 foto's, vind er 20 acceptabel en soms zit er 1 bij waar ik verliefd van word (zie onderschrift.. die is van afgelopen weekend)
Afbeelding
Dollie
Actief

Ik maak altijd eindeloos veel foto's, maar uiteindelijk is er helemaal niet veel geslaagd. Als jullie wat in je hand hebben, komen ze daar dan niet gelijk op af?

Afbeelding

Dat is de enige foto die ik van hem heb, waar ik echt heel blij mee ben. Heb ik toen een fotowedstrijd mee gewonnen haha. :8):

edit; nou ja dat klopt niet helemaal, ik heb wel meer leuke foto's maar geen portret foto's. Zoals die in jouw banner Massam, daar staat z'n hoofd gewoon duidelijk en mooi op, dat probeer ik dus ook aldoor.

Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Hahah :smile: Ow sorry, ik moet erg lachen om de houding van je hond, zie het al helemaal voor me! Jij daar met die camera, hij zit daar beetje links, rechts en naar boven te kijken haha...

Overigens heeft mijn hond een tic dat als ik mn fototoestel pak haar hoofd automatisch de andere kant opdraait, altijd! Tenzij ik iets intressants in mn handen heb...

Het ligt gewoon aan onze honden en niet aan onze fotografie-kunsten! :pffff:
Groetjes Lianne
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Zou ten eerste op de achtergrond letten, de meeste zijn erg rommeling, ik maak bv vaak foto's in de bossen met een groene achtergrond, mn vriend trekt dan de aandacht van de honden, en zo eigenlijk altijd mooie foto's :wink: En zorg dat je op je knieen gaat zitten op de hoogte van de hond als je een foto maakt, succes!
Afbeelding
Dollie
Actief

Ohw ja de achtergrond heb ik bij deze foto's ook totaal niet op gelet, was ook helemaal niet van plan foto's van hem te maken (anders had ik z'n baard wel kamt :F: ) maar die foto's geven heel duidelijk aan wat het probleem is haha.. En in een vreemde omgeving is dat nog tienduizend keer erger. Op mijn knieën doe ik altijd met de dieren, zo vanuit de hoogte lijkt nergens op.

Maak bij voorkeur foto's op de dijk, in het bos wil het ook nog wel maar niet als meneer andere honden tegenkomt, stilstaan is dan helemáál niet meer aan de orde.

Afbeelding

Afbeelding

Zo'n achtergrond en dan een stilzittende hond die in de camera kijkt. Maar ik gok dat ik daarvoor moet gaan photoshoppen met deze meneer :denken:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Veel honden weten zich geen raad met een camera die hen aanstaren. En die gaan dus 'negeren', dan krijg je dit soort plaatjes :mrgreen: Ben is het gewend, en kijkt er eigenlijk het liefst nog recht in. Als je een hond hebt die dit niet doet, zou ik proberen met lokken met speeltjes het een en het ander te doen, je kan bijvoorbeeld met de hond apporteren met een bal, en dan op een gegeven moment even de bal bij je houden en wat foto's schieten, als beloning krijgt de hond dan de bal. Dat werkt meestal aardig. Na een fotosessie krijgt Ben van mij wel eens een varkensoor, en dat weet hij ook, daarnaast zorgt het woord koekje ook voor een verschrikkelijk brave hond, met een mooie uitdrukking. :mrgreen:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

aktie fotos: gewoon heel veel maken, zit er vast wel enkele goede tussen :D
( heb jij een camera waarmee je continu fotos kunt maken?, dat is met aktie fotos wel leuk)
verder bij standfotos: let eerst op de achtergrond( rustig/egaal) dan de hond laten zitten( zorg ook dat je schaduw niet over /naast de hond valt)
koekje laten ruiken, maar in je hand houden, hand te hoogte van de kamera brengen, eventueel met 1 hand fotos maken.
ik stop het koekje soms half in m'n mond, kijkt de hond bijna de lens in :ok:
of met een 2e persoon, die achter jou gaat staan, die de aandacht trekt van de hond,
succes
( moest wel stiekem lachen om je eigenwijze hond)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Echte Schnauzer :E: . Hier ook zoveel problemen om het stel goed op de foto te krijgen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Dollie
Actief

Ik heb net nog een poging gewaagd.. Heb pas de helft bekeken, er zit wel wat bij maar nog niks waar ik heel gelukkig van wordt.. :denken:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Kan die goed zit en blijf , af en blijf en misschien zelf sta en blijf? Dan ben je kwa portretten al heel erg geholpen. Als ie dat nog niet zo goed kent heel veel oefenen :ok: Mijn honden laat ik meestal ergens zitten ,staan ,of liggen en dan wacht ik tot ze iets intresants zien of horen kijken ze vanzelf mooi. Anders maak ik gekke geluidjes of zwaai ik met een koekje dan krijg ik hun aandacht ook vaak wel. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als ze blijf goed kennen anders komen ze het zelf wel even ophalen :ok: :mrgreen:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Vroeger toen ik nog jachttraining deed zei ik altijd PRRRRR voordat ik een dummy opgooide.

Nu zeg ik PRRRR voordat ik een foto maak en je krijgt er een superalerte blik van (vaak ook zo'n schuin koppie). Misschien kan je het ook aanleren met een geluidje?
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Wat Aimee zegt. Een cameralens is voor een hond een heel groot oog, dat sommige honden maar wat graag negeren. Je kunt klikkeren op het commando Kijkeens oid, met de lens op schoot naar hem gericht zodat hij er aan went en op commando leert kijken.
Dollie
Actief

Hij kan wel blijven en zitten op commando, maar om dan ook te kijken.. Nee.. En wat doet deze sufferd dan? Die roept 'Barber' of nog erger 'hier!' (om 'm te laten kijken natuurlijk..) en hoewel meneer vaak Oostindisch doof is, juist op deze momenten staat ie als de bliksem naast me.

Katten nadoen heb ik nog niet geprobeert, zal eens kijken of dat effect heeft! :p
Dollie
Actief

O, opeens vind ik het geweldig dat meneer niet in de camera kan kijken.. Net op 't strand een heel leuk plaatje geschoten. Nog even bewerken en uploaden. :lol1:
Dollie
Actief

Afbeelding
Dollie
Actief

En de rest van de foto's die ik vandaag gemaakt heb:

http://dollie.web-log.nl/welkom_op_doll ... stjes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De foto's waarop hij écht in de camera kijkt vind ik nog niet zo mooi, en de derde foto waarop hij wel naar voren kijkt in elk geval, zie je zijn ogen niet goed. Merk dat dat ook wel een nadeel is bij het maken van foto's, dat ie zwart is.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Je moet geen 'hier' roepen. Dat gaat sowieso niet werken. Zoals gezegd, doe wat met die bal of met een geluid, dan verplicht je hem om te blijven zitten, ( je kan hem dan ook straffen als hij naar je toeloopt en dus niet luistert naar commando zit en blijf ) zo ben jij toch boeiend en staat hij op de foto.

Let ook goed op je belichting, bij een hond met veel haar voor de ogen zou ik niet gauw een foto met de belichting van achter of de zijkant kiezen, want daardoor zie je de ogen vaak niet goed. Ik zou dus kiezen voor een frontale belichting of volledig in de schaduw.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind ze mooi gelukt hoor :ok:
Dollie
Actief

Aimee schreef:Je moet geen 'hier' roepen. Dat gaat sowieso niet werken. Zoals gezegd, doe wat met die bal of met een geluid, dan verplicht je hem om te blijven zitten, ( je kan hem dan ook straffen als hij naar je toeloopt en dus niet luistert naar commando zit en blijf ) zo ben jij toch boeiend en staat hij op de foto.

Let ook goed op je belichting, bij een hond met veel haar voor de ogen zou ik niet gauw een foto met de belichting van achter of de zijkant kiezen, want daardoor zie je de ogen vaak niet goed. Ik zou dus kiezen voor een frontale belichting of volledig in de schaduw.
Nee duh dat geef ik zelf ook al aan, maar dat is een reflex :lol1:

Maar de rest kan ik wel wat mee, want dat is ook wel een probleem, als ik 'm wel goed op de foto heb qua houding zie ik vaak zijn ogen niet.. Nooit aan de belichting gedacht.. :oohja: niet in die zin tenminste.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Een klein piepbeestje onder je arm doet ook wonderen.
(ik ben niet zo goed in miauwen als Nanna :tongue: )
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Je hond vindt het gek dat hij je ogen niet kan zien als jij er een camera voor houdt. Resultaat: hij gaat je 'kalmeren' door de andere kant op te kijken. ;).

Wat wij vaak doen: mijn vriend houdt iets vast (frisbee ofzo) wat Magic leuk vindt, en ik sta ernaast/achter om een foto te schieten.

Intussen is Magic wel aan de camera gewend en gaat hij er soms mooi voor zitten :mrgreen:.
Afbeelding
Iedere dag feest!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het zelf vaak mooier als een hond net níet in de camera kijkt, de kopvorm komt dan veel beter uit en al die foto's van recht van voren vind ik eerlijk gezegd niet eens mooi.
Mijn honden wennen van pup af aan al aan mij en mijn camera, ik loop er veel mee als we gaan wandelen en zo hebben ze op den duur niet eens meer door dat ik een camera bij me heb. Bij pups is het natuurlijk best lastig om ze netjes te laten poseren, ik probeer het gewoon maar als het niet lukt, dan maar niet.
Hoeveel foto's ik niet heb van twee netjes zittende honden (Sjefke en Nozem) en dan 1 naar me toe rennende Tapas als pup.... :smile:
Maar ik heb gewoon volgehouden en inmiddels is ook Tapas een redelijk volleerd model.

Zelf vind ik overigens de spontane actiefoto's altijd veel leuker dan de geposeerde en dus veel statischere foto's van zittende of liggende honden. Ik probeer altijd de karakters en persoonlijkheden van honden te "vangen" op de foto's, en dat gaat veel beter als je ze gewoon fotografeert terwijl ze lekker hun eigen ding doen, dan wanneer je ze in een bepaald modelletje wil "kneden".
Kijk maar eens op de link in mijn onderschrift (web-log) dan zie je waarschijnlijk wel wat ik bedoel. :wink:
Dollie
Actief

Hihi Longfields, je hebt anders wel drie foto's in je banner waarop ze recht in de camera kijken.. :lol1: hele leuke foto's trouwens.

Ik denk trouwens niet dat het probleem is dat Barber bang of wat dan ook voor de camera is, hij is gewoon te snel afgeleid. Sterker nog, als ik naar de kast loop om mijn fototas te pakken, begint meneer blij te springen en te kwispelen, want dat betekend vaak dat we gaan wandelen en meestal ook nog naar het strand of het bos! Of op z'n minst de tuin in gaan.

Foto's waarop hij zijn ding doet heb ik ook zat maar ik wil zo graag een foto waarop hij gewoon mooi zit, waarop je z'n ogen goed kunt zien..

Afbeelding als je op de foto klikt zie je een slideshow met de meest recente foto's van Barber. Ik kán wel foto's maken, maar niet zoals ik ze hebben wil op dit moment :p

edit; LongFields, woon je aan zee ofzo? Wat een hoop strandfoto's..... Lijkt me heerlijk elke dag op het strand te kunnen wandelen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dollie schreef:Hihi Longfields, je hebt anders wel drie foto's in je banner waarop ze recht in de camera kijken.. :lol1: hele leuke foto's trouwens.
Daar heb je gelijk in, ik zeg ook niet dat ik ze nooit maak, maar dat ik foto's van net niet recht van voren vaak veel mooier vind. :wink:
In dit geval waren ze juist wel leuk vanwege de besneeuwde snuiten.
Dollie schreef:Foto's waarop hij zijn ding doet heb ik ook zat maar ik wil zo graag een foto waarop hij gewoon mooi zit, waarop je z'n ogen goed kunt zien..
Z'n ding doen en toch de ogen kunnen zien op de foto, dat is wel te doen hoor. Bijvoorbeeld als hij recht op je af komt rennen, zoals ik hier heb gefotografeerd:

Afbeelding
Dollie schreef:LongFields, woon je aan zee ofzo? Wat een hoop strandfoto's..... Lijkt me heerlijk elke dag op het strand te kunnen wandelen!
Nee hoor, ik woon een minuut of 20 van het strand af zelf, maar we gaan nogal eens lekker uitwaaien op Ameland, dus vandaar de strandfoto's op mijn web-log (ik zag aan je reactie daar dat je de laatste Ameland-foto's in ieder geval bekeken hebt).
Dollie
Actief

Zal het vanmiddag nog eens op de dijk proberen, want zo lukt het opzich wel. Maar dan zit ie niet hè :p nou ja, speeltje mee, wie weet lukt het ook wel om hem te laten zitten.

Vind het bij hem gewoon lastig om zijn uitstraling op foto te krijgen. Als mijn konijntjes er mooi voor gaan zitten, dan staan ze er ook op zoals ze zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

@longfields ik vind actie foto's ook het mooist maar dat lukt me simpelweg niet met mijn camera :wink: Dus poseren dan maar (je moet toch iets he)

@dollie: Bij mij lukken konijnen foto's dus nooit :wink:
Dollie
Actief

Konijnenfoto's gaan mij juist echt een stuk beter af haha. Je kunt ze het beste op een ruime tafel (waar ze niet afspringen) zetten, zodat ze wel een beetje kunnen rondscharrelen maar niet uit beeld kunnen lopen. Als ik mijn konijnen tijdens het loslopen op foto probeer te zetten gaat het al een stuk lastiger.

Bij deze foto's vind ik zelf gewoon dat je duidelijk kunt zien hoe ze zijn.. Feline (foto één) staat er op als het lieve, eigenwijze meiske dat ze is en de foto van Indy (foto twee) is helemaal bijzonder voor mij, deze is genomen in het begin van zijn laatste jaar, een jaar waarin hij van alles heeft gehad, ieder ander konijn zou misscihen al vier keer dood zijn geweest toen hij een jaar na het nemen van deze foto uiteindelijk is overleden aan een zoveelste probleem. Hij staat hier zo trots op, als het dappere vechtertje dat hij ook altijd geweest is. En foto drie is een slecht voorbeeld, Fred staat er redelijk op maar verder straalt ie weinig uit terwijl het juist zo'n stoer menneke is. :p

Aan de andere kant, Barber is een eigenwijze drol, en zo staat ie ook altijd op foto.. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”