Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik kreeg bijna een hartstilstand...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Ik kreeg bijna een hartstilstand...

Ongelezen bericht door Maxine »

Vandaag nam ik Cartouche mee naar Bokrijk. Er waren tamelijk veel mensen en ik hield Cartouche aan de flex.
Op een gegeven moment passeren we een restaurantje met terras. Tussen het terras en de wandelweg was er een kleine, dikke haag geplant.
Cartouche was langs de haag aan het wandelen, met zijn snuit op de grond om te snuffelen. Aan de andere kant van de haag zat een gezin te eten. Wanneer Touche voorbij die mensen wandelt schiet er opeens een grote engelse mastiff uit de haag. De mastiff was van die mensen en was vastgemaakt met zijn leiband aan de tafelpoot maar de lijn was toch lang genoeg om hem nog tot ongeveer halverwege door de haag heen te laten komen.
De hond bijt Touche aan zijn schouder en tackelt hem tegen de grond aan. Het gebeurde allemaal zo ongelooflijk snel! Ik kreeg bijna een hartstilstand toen die hond vanuit het niets uit die haag sprong!
Touche probeerde nog opzij te springen en was aan het piepen en janken toen de hond hem vastgreep. De eigenaar springt recht en trekt aan de lijn om zijn hond weg te halen, maar die zat vast achter een dikke tak! De man grijpt zijn hond dus met beide handen aan zijn nekvel en trekt hem van Touche weg en moest erg veel moeite doen om de hond terug weg te houden.
De schade viel gelukkig nog mee. De wondjes van de tanden waren erg oppervlakkig en de mastiff had blijkbaar véél meer vacht vast gekregen dan vlees. Aan de andere kant had Touche nog wat schaafwondjes van de tackel.
Amai, ik had me echt enorm verschrokken! Maar ben blij dat Touch toch nog heel is... Als die haag er niet had gestaan en als de mastiff niet met zijn lijn achter die tak was blijven zitten denk ik dat de schade veel erger geweest zou zijn!
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ik kreeg bijna een hartstilstand...

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mens dat kost je 10 jaar van je leven, wat een schrik. :N:

Lekkere hond om mee op een terrasje te gaan zitten. :roll: Hebben ze wel netjes excuses aangeboden enzo? En is Cartouche een beetje van de schrik bekomen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jeetje!
kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent!
ik hoop dat jullie beide nu een beetje van de schrok bekomen zijn
en ben idd ook wel benieuwd wat die andere eigenaar kwa excuus aan te boden had.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Mens dat kost je 10 jaar van je leven, wat een schrik. :N:

Lekkere hond om mee op een terrasje te gaan zitten. :roll: Hebben ze wel netjes excuses aangeboden enzo? En is Cartouche een beetje van de schrik bekomen?
Ja, ik vind het ook vreemd dat ze met zo'n hond op een plek gaan zitten waar altijd veel volk komt die vaak ook honden bij zich hebben. Maar daar kan ik niemand toe verplichten natuurlijk.
De man heeft, terwijl hij zijn hond nog onder controle hield bij zijn nekvel, gelukkig wel nog gevraagd of Cartouche gewond was en hoe ernstig het was. Blijkbaar was hij ook erg geschrokken.
Cartouche heeft nog tot op het einde van diezelfde wandelweg met zijn staart tussen zijn poten gelopen en trok hard aan de flex omdat hij zo snel mogelijk ervandaan wou komen. Toen we eenmaal de bocht om gingen kalmeerde hij gelukkig wel weer.

Stel je voor dat je rustig in het zonnetje met je hond aan het wandelen bent er dan uit een haag zo'n grote kolos je hond aanvalt die minstens 2 keer zo groot was als die van jou! Je zou voor veel minder een hartstilstand krijgen...
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

kan me voorstellen dat je je te pletter schrikt! En dat die hond gewoon gelijk grijpt..
En tsja.. wat voor meer excuus dan sorry kun je maken als eigenaar op dat moment?... ze waren niet erg oplettend in ieder geval..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Maxine schreef:
Hanneke2 schreef:Mens dat kost je 10 jaar van je leven, wat een schrik. :N:

Ja, ik vind het ook vreemd dat ze met zo'n hond op een plek gaan zitten waar altijd veel volk komt die vaak ook honden bij zich hebben. Maar daar kan ik niemand toe verplichten natuurlijk.
De man heeft, terwijl hij zijn hond nog onder controle hield bij zijn nekvel, gelukkig wel nog gevraagd of Cartouche gewond was en hoe ernstig het was. Blijkbaar was hij ook erg geschrokken.
Cartouche heeft nog tot op het einde van diezelfde wandelweg met zijn staart tussen zijn poten gelopen en trok hard aan de flex omdat hij zo snel mogelijk ervandaan wou komen. Toen we eenmaal de bocht om gingen kalmeerde hij gelukkig wel weer.

Stel je voor dat je rustig in het zonnetje met je hond aan het wandelen bent er dan uit een haag zo'n grote kolos je hond aanvalt die minstens 2 keer zo groot was als die van jou! Je zou voor veel minder een hartstilstand krijgen...
Ik denk dat jij nog steeds een beetje na zit te shaken. Het is al eng als je een conflict aan ziet komen, maar zo opeens, dat schud je als baas (en als hond!) niet zomaar van je af.

Sterkte voor jou en voor Cartouche!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maxine
Zeer actief

blondie schreef:kan me voorstellen dat je je te pletter schrikt! En dat die hond gewoon gelijk grijpt..
En tsja.. wat voor meer excuus dan sorry kun je maken als eigenaar op dat moment?... ze waren niet erg oplettend in ieder geval..
En hoewel ze hun hond hadden vastgemaakt vind ik toch dat ze de lijn veel korter hadden moeten maken! Tussen het terras en de plek waar Cartouche stond was nog zeker anderhalve meter tussen!
Als je weet dat je hond zo reageert op andere honden moet je voorzorgsmaatregelen pakken vind ik. Maar ja, ik was al bij dat de hond in de eerste plaats al vast zat.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Ik denk dat jij nog steeds een beetje na zit te shaken. Het is al eng als je een conflict aan ziet komen, maar zo opeens, dat schud je als baas (en als hond!) niet zomaar van je af.

Sterkte voor jou en voor Cartouche!
Inderdaad. Ik krijg nu nog de bibber als ik er aan terug denk. Cartouch is nu al helemaal bekomen gelukkig. (Maar had toch tijdens de rest van de wandeling opmerkelijk weinig zin om met andere honden te gaan spelen...)
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ik denk niet dat Cartouche zelf had gemerkt dat er een hond aan de andere kant van de haag stond. (Anders had hij zelf wel stilgestaan om te snuffelen of zo.) Nee, hij was gewoon in een rustig drafje aan het wandelen en was gefocust op het pad voor hem.
Ik denk ook daarom dat ik me zo had verschrokken. Cartouche merkt normaal gezien een andere hond al meteen op, maar om een of andere reden dit keer niet hoewel de mastiff toch zo dichtbij was...

Edit: Spellingsfoutjes...
Laatst gewijzigd door Maxine op 11 apr 2010 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kan me voorstellen dat je je lam schrik en je hond ook, maar of de eigenaren ook onverantwoord bezig waren? tja weet ik niet, wellicht schrok die hond ook net zo hard van gesnuffel langs de andere kant maar geen goed zicht, sommige honden reageren dan idd zo, zeker als het uit bescherming van he gezin komt bv.
misschien kan die hond , als hij/zij normaal een hond aan zien komen, wel prima met andere honden, misschien hadden die eigenaren ook niet verwacht dat hun hond door de haag zou gaan en zijn ze juist daar gaan zitten, zodat de honden niemand in de weg lag, weet jij veel.

maakt het voor jou niet minder vervelend hoor, maar ongelukken en inschattings foutje zijn nou eenmaal zo gebeurt, eigenaar was er rap bij en heeft gevraagd hoe het ging.... das toch ook gewoon netjes...
Maxine
Zeer actief

yamie schreef:kan me voorstellen dat je je lam schrik en je hond ook, maar of de eigenaren ook onverantwoord bezig waren? tja weet ik niet, wellicht schrok die hond ook net zo hard van gesnuffel langs de andere kant maar geen goed zicht, sommige honden reageren dan idd zo, zeker als het uit bescherming van he gezin komt bv.
misschien kan die hond , als hij/zij normaal een hond aan zien komen, wel prima met andere honden, misschien hadden die eigenaren ook niet verwacht dat hun hond door de haag zou gaan en zijn ze juist daar gaan zitten, zodat de honden niemand in de weg lag, weet jij veel.

maakt het voor jou niet minder vervelend hoor, maar ongelukken en inschattings foutje zijn nou eenmaal zo gebeurt, eigenaar was er rap bij en heeft gevraagd hoe het ging.... das toch ook gewoon netjes...
Ja, inderdaad. Ben ook al andere mensen tegengekomen die op dat opzicht heel wat nonchalanter zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”